AdWords ügynökségi árak 2018-ban

Amikor egy vállalkozó, cégvezető fejében megfordul, hogy szeretné kiszervezni AdWords kampányait, akkor először a költségek iránt érdeklődik, hogy “mennyibe fog ez fájni” neki. A jó döntés meghozatalához viszont nem elég az ügynökségi díjat figyelembe venni, mert számtalan más tényező szerepet játszhat a sikeres együttműködésben.

Néhány ajánlatkérés után nézzük a körképet, hogy jelenleg mennyibe kerül Magyarországon egy AdWords ügynökség havidíja.

Hangsúlyozom, maga a havidíj nem sokat jelent önmagában, mert nagyjából nincs 2 ügynökség itthon, akik teljesen azonos szolgáltatási csomagot nyújtanának. Kicsit (vagy épp nagyon) minden ügynökség másképp értelmezi az AdWords kampánykezelést.

Költségek, ha kiszervezed ügynökségnek az AdWords hirdetéseidet

Ha belefogsz az AdWords hirdetések kiszervezésébe, akkor alapvetően két költséggel kell számolnod. Az ügynökség havidíjával, amiért kezelik az AdWords hirdetéseidet, továbbá a hirdetési költségeket is ki kell fizetned a Google-nek.

A hirdetésekre szánt költségkeretet te határozod meg, és az ügynökség ezzel a költségkerettel fog gazdálkodni a hónapban. Erre is léteznek irányelvek, hogy milyen biznisz esetén milyen költségkerettel érdemes elindulni, de alapvetően az ügyfél dönt erről.

Már ennél a pontnál is óriási különbségek lehetnek, hiszen az egyik ügynökségnél beletartozik a havidíjba a hirdetések folyamatos optimalizálása, ötletekkel, új technikai megoldások ajánlásával segíteni az ügyfelet, míg egy másik ügynökségnél elkészítik az AdWords kampányt, és onnantól “magára hagyják”, nem optimalizálják a szövegeket, liciteket, stb.

Utóbbi eset azoknál az ügynökségeknél fordul elő, ahol jellemzően havi 20 ezer forint körüli havidíjjal dolgoznak. Ebbe egyszerűen nem fér(het) bele a havi 6-8 órányi munka, ami minimum szükséges egy vállalkozás AdWords fiókjának kezeléséhez.

Amikor az olcsóbb drágább

Írtunk már a blogon arról, hogy nem a hirdetések drágák, hanem a bevételed kevés. Ha nagyobb bevételre teszel szert, és megtérülnek a hirdetések, akkor nem fogsz a hirdetési költségeken spóroloni, hanem még többet akarsz majd költeni marketingre.

A fent említett olcsóbb havidíjjal dolgozó ügynökségek esetébe azt gondolhatnád, hogy “szuper, megúsztam havonta egy huszasból” az AdWords kampányok minden nyűgét, baját. Viszont ebben az esetben nagy valószínűséggel a szakértelmet és a folyamatos optimalizálást is “megspóroltad”.

Tegyük fel, hogy ez az ügynökség 200 Ft-ért szerzi a kattintásokat, és nem fér bele az idejébe a szakértőnek, hogy a hatékonyság növelésével, hirdetési költségek csökkentésével foglalkozzon.

Nem is beszélve a felesleges kattintásokról, melyek mögött nincs vásárlási szándék, és sorolhatnám még a “pénzégető” hibákat. Ha ezek nincsenek kezelve, akkor további felesleges kiadásokat termel az ügynökség.

Egy másik, magasabb havidíjjal dolgozó ügynökség havi 8-10 órát dolgozik az AdWords fiókodban, folyamatosan riportál az eredményekről, és képes arra, hogy jobb eredményeket érjen el 70-100 Ft-os kattintásokkal.

Tehát az általad meghatározott havi hirdetési költségkerettel 2-szer több kattintást képes szerezni az ügynökség. Nem evidencia, de a kétszer több kattintásból előbb lesz kétszeres bevételed, mint a fele annyi kattintásból.

Ha ezt hosszútávon szemléled, akkor láthatod, hogy negyedéves, vagy éves szinten sokkal nagyobb veszteséggel jár számodra, ha egy olcsóbb havidíjjal dolgozó ügynökséget bízol meg a kampánykezeléssel.

“Nekem az AdWords nem működik”

Az első csalódás után el fogod könyvelni, hogy te megpróbáltál mindent, de nem működik az AdWords a te bizniszedben.

Csak annyit láttál, hogy megfizettél egy (olcsó havidíjjal dolgozó) AdWords ügynökséget, és nem jöttek az eredmények, deficites volt az egész projekt. Ilyenkor szoktak teljes védekező állásba rendeződni a vállalkozók, és hallani sem szeretnének többet AdWords és online hirdetésekről.

Szerencsére nagyon könnyen megállapíthatod, hogy valóban helytálló-e a megállapításod. Nézd meg a versenytársaidat a piacon. Ha ők hirdetnek AdWords-ben és láthatóan megéri nekik, akkor valószínűleg a te bizniszedben is megéri hirdetni, és nincs létjogosultága a “nekem nem működik az AdWords” kijelentésnek.

Sok múlik azon, hogy mennyi időt fektetsz abba, hogy kiválaszd a megfelelő ügynökséget. Ha csak az ügynökségi díj alapján döntesz, akkor előfordulhat, hogy az elképzeléseid nem találkoznak az ügynökség által nyújtott szolgáltatás minőségével.

Ügynökségi árak AdWords kampánykezelésre 2018-ban

Jöjjenek a számok. Kiindulópontnak jók lehetnek az alábbi árak, de nagyon fontos, hogy az ár mögött milyen szolgáltatást vállal az ügynökség.

Nagyon változó, és sok tényezőtől függ egy vállalkozás, cég havi díja, viszont a keresgélésem alapján elmondhatom, hogy havi 20 ezer forinttól 250 ezer forintig terjed az árfekvés kkv-k esetén.

Az árakból sejtheted, hogy komoly különbségek lehetnek az ügynökségek között a szolgáltatás minőségét tekintve. Segíteni tud még neked a döntésben, ha az árak mellett megnézed a kiszemelt ügynökség referenciáit, mióta van a piacon (pár hónapja alakult vagy már 10 éve foglalkozik AdWords hirdetésekkel), tart-e képzéseket, milyen szakmai elismeréseket szerzett a múltban.

A képen egyik tanácsadónk, Ági (jobb oldalon) és ügyfelünk, a SimpleJob képviselője szerepel.

Összegzés

Az AdWords hirdetések jelenthetik vállalkozásod motorját, melyek folyamatosan gondoskodnak arról, hogy új felhasználók találkozzanak termékeiddel, szolgáltatásaiddal az online térben.

Vagy éppen meglévő vásárlóidat érheted el egy újabb ajánlattal, mely tovább növeli egy vásárló élettartam értékét. Ez szintén nem elhanyagolható szempont.

A döntés meghozatalához érdemes több szempontot is figyelembe venni az ügynökség havidíján kívül. Ilyenek lehet például a meglévő referenciák, az ügynökség életkora, a megszerzett szakmai elismerések, vagy éppen az, hogy tart-e képzéseket és azt milyen színvonalon teszi.

A bejegyzés semmiképp sem a havi pár tízezer forintért AdWords szolgáltatást nyújtó ügynökségek ellen íródott. Előfordulhat, hogy találsz olyan profi ügynökséget, szakembert, aki 20 ezer forintért havi 6-8-10 órát foglalkozik az AdWords kampányaiddal. De lássuk be, erre nagyon kevés esély van.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Mi az a TNT stratégia, és miért kellene alkalmaznod neked is?

Mi az a TNT stratégia, és miért kellene alkalmaznod neked is?

A több mint 10 éves marketing szakértői / tanácsadói pályafutásom során rájöttem, hogy a legtöbb vállalkozás marketing tevékenységét be lehet sorolni két nagy típusba. Sajnos. Ugyanis mindkettő ige...

Elolvasom
Az AI forradalma: Hogyan alakítja át a marketing világát a mesterséges intelligencia?

Az AI forradalma: Hogyan alakítja át a marketing világát a mesterséges intelligencia?

A mesterséges intelligencia térhódítása most már megkérdőjelezhetetlen. Arról azonban még csak találgatások vannak, hogy milyen változásokat hoz majd mindennapi életünkben. Elveszi például a munkán...

Elolvasom
10 pontos útmutató a kiváló blogbejegyzésekért

10 pontos útmutató a kiváló blogbejegyzésekért

A tartalommarketinged motorja a rendszeresen frissülő blogod, mely a felhasználók számára értékes blogbejegyzéseket vonultat fel. Mielőtt bármilyen elköteleződést kérnél a felhasználóktól (hírlevél feliratkozás, vásárlás, stb.), először adnod kell, méghozzá értékes, releváns tartalmat. Az alábbiakban 10 ‘ellenőrző pontot’ mutatok be, melyek egy jó blogbejegyzésből kiváló blogbejegyzést varázsolnak. Válaszd ki egyik írásodat...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob