Mennyire mozgatja meg egy Facebook oldal a rajongóit?

Az egyik legújabb divatos – de egyben tényleg fontos – fogalom a közösségi média, pontosabban a Facebook kapcsán a magyar megfelelővel csak erőltetetten rendelkező engagement rate.

Az engagement rate egy arányszám, és azt jelenti, hogy az üzenőfalra kitett bejegyzés megjelenéseinek hány százaléka eredményezett valamilyen reakciót a felhasználók körében. A reakció lehet a bejegyzés like-olása (sajnos vagy nem sajnos, de szerintem elfogadott kifejezés lett ez) vagy hozzászólás az adott bejegyzéshez.


Vannak már Facebook statisztikákra szakosodott (jellemzően fizetős) honlapok, ezek különböző saját mérőszámokat dolgoztak ki ennek a pontos meghatározására, de szerintem bőven elég a Facebook saját statisztikája, amit az adminisztrátorok “XY% visszajelzés” formájában láthatnak az üzenőfalra kitett bejegyzések mellett. A 0.5% azt jelenti, hogy az adott Facebook oldal üzenőfalán lévő bejegyzés a megjelenéseinek 0.5%-ában “kapott” like-ot vagy kommentet. Fontos, hogy az arány nem az oldal rajongóinak a valahány százaléka, hanem a bejegyzés megjelenéseinek. Tehát 1000 megjelenésből 3 like és 2 komment = 5 reakció, azaz 0.5% visszajelzés.
Saját tapasztalatok és mindenféle felmérés alapján az engagement rate 0%-1% között szokott mozogni. Kisebb rajongói számmal rendelkező oldalaknál gyakori lehet a 0%, ettől nem kell feltétlenül megijedni (persze nem jó ez, de nem tragédia). Nem vigasztalásképpen mondom, de csak kivételes esetekben szokott 1% fölé menni az érték.

Ha már megismerte az engagement rate fogalmát, és azt is tudja, hogy hogyan lehet folyamatosan ellenőrizni ezt a mutatót, akkor már csak egy dolgot szeretnék elérni: tegye magáévá azt a szemléletet, hogy a Facebook oldalak üzemeltetésének egyik legfontosabb célja, hogy minél nagyobb reakciót váltsunk ki a rajongókból. Minél több like, minél több hozzászólás, minél több megosztás. Azokból a rajongókból lesz majd vásárló, akiket sikerül cselekvésre ösztönözni.

Persze mindezt “ésszel kell csinálni”, mindennek legyen üzleti szempontból direkt vagy indirekt célja. Ha felteszek egy képet egy meztelen nőről vagy férfiról, amit sokan megosztanak, nem biztos, hogy az jó lesz nekem. :)

És most egy kísérlet: ha legalább 30 like-ot kap ez a blog bejegyzés (itt van a like gomb egy kicsit lejjebb), akkor pénteken bemutatok 5 tippet, amivel növelhető az engagement rate a Facebook-on!

Felhasznált irodalom: www.socialbakers.com

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Facebook remarketing – őrültség nem csinálni

Facebook remarketing – őrültség nem csinálni

Előző írásomban kijelentettem, hogy a Facebook remarketing jellegű megoldásai annyira ütősek, hogy receptre írnám fel őket minden olyan magyar kis- és közepes vállalkozásnak, akik marketingeznek. (Sajnos újra meg újra mindig hozzá kell tennem, hogy mint ahogy más sem, önmagában csodát okozni azért a Facebook remarketing sem tud, egy legalább közepes...

Elolvasom
Ezt a 6 hibát ne kövesd el a céged blogjában

Ezt a 6 hibát ne kövesd el a céged blogjában

Ha komolyan veszed a céged online marketingjét, akkor egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy a cégednek ne legyen egy rendszeresen frissített blogja. Nem azt jelenti ez, hogy konkrétan neked ...

Elolvasom
Mi az a Google Performance Max kampánytípus?

Mi az a Google Performance Max kampánytípus?

2021-ben a Google bejelentette, hogy egy új kampánytípus bevezetésén dolgozik, amit már abban az évben el is kezdtek tesztelni. Jelenleg már itthon is elérhető minden hirdetési fiók számára a Perfo...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob