8+1 kevésbé ismert ok, amiért elutasítják Facebook hirdetéseidet

Akinek nem utasították még el Facebook hirdetését, az vagy nem hirdet eleget, vagy valamilyen elemi ösztön vezérli, mikor Facebook hirdetéseit készíti. Létezik néhány közismert irányelv, mely megszegését a hirdetés elutasításával díjazza a Facebook, viszont ebben a bejegyzésben bemutatom neked a kevésbé ismert szabályokat is.

Sajnos a legtöbb esetben nem kapsz részletes leírást a problémáról, ami miatt elutasították a hirdetésedet, így neked kell kitalálni, hogy a bizonyos kategóriába tartozó hibaüzenet vajon mire vonatkozhat. A facebook hivatalos hirdetési irányelveit ezen a linken éred el.

Amennyiben részletesebb magyarázatra lenne szükséged a szabályokkal és az elbírálási folyamattal kapcsolatban, akkor ezt az oldalt javaslom megvizsgálásra.

Egyébként bármikor kérheted a hirdetésed felülvizsgálatát, ha biztos vagy benne, hogy tévedés történt, és a hirdetésed tiltása nem volt jogos.

Amikor elutasítják a hirdetésed, akkor lehetőséged van felülvizsgálatot kérni a Facebook-tól.

Közismert Facebook hirdetési irányelvek

Csak említés szinten sorolom fel a közismertebb hirdetési irányelveket, melyekkel a legtöbb hirdető tisztában van, mert a Facebook Hirdetési Általános Iskola első osztályának tananyaga. :) A kevésbé ismert eseteket részletesen is kifejtem a későbbiekben.

  • Nem hirdetheted az alábbiakat semmilyen formában: drogok, szerencsejáték, szexuális szolgáltatás, fegyverek.
  • Tilos a meztelenkedés: nem használhatsz fel meztelen fotókat a hirdetésedhez, teljesen mindegy, hogy mit hirdetnél. Azt hiszem, ez érthető, mert elég magas CTR-t (átkattintási arányt) lehetne elérni férfi célközönség esetén egy-egy dekoratív, meztelen hölgy fotójával.
  • Nem futtathatsz olyan hirdetéseket, melyek a felhasználó szexuális identitásával, vallási, etnikai hovatartozásával, egészségügyi problémáival kapcsolatosak.
  • 20%-os szabály: régebben azonnal tiltották a hirdetésed, ha a képen 20%-nál több szöveg jelent meg. Már nincs ez a szabály, de így is érdemes alacsonyan tartani a szöveg arányát a hirdetési kreatívon, mert a sok szöveget alacsonyabb, akár 0 megjelenéssel honorálhatja a hirdetési rendszer.

Extra tipp: a meghirdetett videóid thumbnail fotóján szereplő szövegre is érvényes ez az irányelv. A képen szereplő szöveg arányát itt tudod ellenőrizni.

Kevésbé ismert hirdetői irányelvek

Ezek azok az irányelvek, melyeket kevesebben ismernek, így egy-egy elutasított hirdetés után sok esetben fejfájást okoz kitalálni, hogy mi volt az elutasítás oka.

Valószínűleg az alábbi felsoroláson túl is találkozhattál más okokkal. Ha valami kimaradt (biztos, hogy kimaradt) a felsorolásból, akkor kérlek, írd meg kommentben a bejegyzés alatt, és kiegészítem vele a felsorolást.

#1. Nem használhatod a tipikus előtte-utána képeket, főleg fitnesz, fogyókúrás, diétás termékek esetében problémás ez, hiszen ez az elsőszámú tesztimoniál számukra. De fogászatok esetében is élből elutasítja, ha egy “ilyen volt a mosolyod előtte, majd ilyen lett utána” képet hirdetsz meg.

#2. Előbbi ponttal összefügg ez az irányelv.  Nem szabad testrészekre ráközelíteni, mert zavaró lehet a felhasználók számára. Legyen az bármely testrész (kar, vállak, száj, stb.). Ha túl sok bőrfelület szerepel a képen, az is fennakad a szűrőn.

#3. Vényköteles gyógyszereket nem hirdethetsz, kivéve ha írásos engedélyed van erre a Facebooktól.

#4. A társkereső szolgáltatások sincsenek könnyebb helyzetben, mert szigorú szabályok vonatkoznak itt is a hirdetési kreatívokra. Amikor a hirdetések célzását állítanád be, figyelj rá, hogy ilyen esetekben nem buzdíthatod a felhasználókat házasságtörésre, megcsalásra, félrelépésre, tehát csak azokat célozhatod meg, akiknek a kapcsolati állapot egyedülálló, vagy nincs megadva. Tehát nem targetálhatod azokat, akiknek a kapcsolatban, házas, elvált van megjelölve.

#5. Vallási indíttatású hirdetések: Pár hónapja történt, hogy a Facebook elutasított egy Jézust ábrázoló hirdetést, mert az sokkoló volt. Az elutasítás pontos oka, hogy a hirdetésben látható Krisztus képe „sokkoló, szenzációéhes és túlzottan erőszakos tartalmú”.

#6. A hirdetések szövegére is érdemes figyelni, mert láttunk már olyat, hogy az egész hirdetői fiókot lekapcsolták, mert a hirdetés szövegében tiltott szó szerepelt. Kifejezetten az egészségügyi problémákra utalás kritikus ezekben az esetekben.

Még azt sem írhatod a hirdetés szövegébe, hogy “álmatlanság”. Mivel ez is utalhat egészségügyi problémára.

#7. Ha a képeden egy bikini szerepel, mely önmagában lengedezik egy szárítókötélen, azt is el fogja utasítani a rendszer, mert szexuális töltete van a képnek. Ebből kiindulva el tudod képzelni, mennyi minden minősül szexuális tartalomnak, ami számodra hétköznapinak tűnik.

#8. A hirdetési szövegben a Facebooko szót ne írd kisbetűvel, mert el fogja utasítani a rendszer. Láttunk már erre is példát.

+1. Ez még számunkra sem teljesen megerősített, de előfordult már, hogy a túl sok emoji használat miatt tiltotta le a rendszer a hirdetést. Tehát a hirdetés szövegében szerepelt elvileg túl sok emoji.

Összefoglalás

Nem érdemes bosszankodni a Facebook szigorú hirdetési irányelvein, mert ezeket legfőképp a felhasználók érdekében hozzák létre. Ha mindenki azt hirdetne, amit akar, akkor elég gyorsan csökkenne a felhasználók Facebookon töltött ideje, vagy emelkedne a hirdetéseket blokkoló bővítmények telepítésének száma.

Ha a te bizniszed is olyan területen működik, melyet érzékenyen érintenek (értsd: nem kifejezetten tiltanak) a Facebook hirdetési irányelvei, akkor több kreativitásra van szükséged ahhoz, hogy a hirdetésed célba jusson.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Egy jó lehetőség rossz kihasználása – Adwords hirdetési példa

Egy jó lehetőség rossz kihasználása – Adwords hirdetési példa

A Google Adwords hirdetések egyik nagyon nagy előnye, hogy egyik napról másikra be lehet őket indítani, le lehet őket állítani, és persze módosítani is lehet őket bármikor. Van egy jó mondás, valahogy így szól (legalábbis a lényege mindenképp ez): “minden probléma egyben lehetőség is”. Sajnos ez megfordítva és kissé átalakítva...

Elolvasom
AdWords Strukturált Kódrészlet Bővítmény – Már számodra is elérhető

AdWords Strukturált Kódrészlet Bővítmény – Már számodra is elérhető

Június óta elérhető számodra is a strukturált kódrészlet bővítmény, mely előtte magyar nyelven nem volt elérhető. AdWords hirdetéseid ezáltal relevánsabbak lehetnek és nagyobb láthatóságot biztosítanak a Google találati oldalán. Kevesen használják még, így lépéselőnybe kerülhetsz, ha gyorsan cselekszel. Ebben a bejegyzésben bemutatom lépésenként, hogyan tudod beállítani ezt az AdWords bővítményt....

Elolvasom
5 vadonatúj funkció érkezik a Facebook csoportokba

5 vadonatúj funkció érkezik a Facebook csoportokba

A közösség, a közösséghez tartozás egyre nagyobb hangsúlyt kap Mark Zuckerbergék missziójában, melynek célja, hogy jobbá tegyék a világot és a közösségekben résztvevők életét. Szép is ez. Ennek elősegítésére 5 új eszközt, funkciót mutatott be a Facebook csapata a napokban. A Facebook csoportok adminisztrátorai (köztük én is) örülhetnek, mert valóban...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob