Sajnos a legtöbb esetben nem kapsz részletes leírást a problémáról, ami miatt elutasították a hirdetésedet, így neked kell kitalálni, hogy a bizonyos kategóriába tartozó hibaüzenet vajon mire vonatkozhat. A facebook hivatalos hirdetési irányelveit ezen a linken éred el.
Amennyiben részletesebb magyarázatra lenne szükséged a szabályokkal és az elbírálási folyamattal kapcsolatban, akkor ezt az oldalt javaslom megvizsgálásra.
Egyébként bármikor kérheted a hirdetésed felülvizsgálatát, ha biztos vagy benne, hogy tévedés történt, és a hirdetésed tiltása nem volt jogos.
Amikor elutasítják a hirdetésed, akkor lehetőséged van felülvizsgálatot kérni a Facebook-tól.
Közismert Facebook hirdetési irányelvek
Csak említés szinten sorolom fel a közismertebb hirdetési irányelveket, melyekkel a legtöbb hirdető tisztában van, mert a Facebook Hirdetési Általános Iskola első osztályának tananyaga. :) A kevésbé ismert eseteket részletesen is kifejtem a későbbiekben.
- Nem hirdetheted az alábbiakat semmilyen formában: drogok, szerencsejáték, szexuális szolgáltatás, fegyverek.
- Tilos a meztelenkedés: nem használhatsz fel meztelen fotókat a hirdetésedhez, teljesen mindegy, hogy mit hirdetnél. Azt hiszem, ez érthető, mert elég magas CTR-t (átkattintási arányt) lehetne elérni férfi célközönség esetén egy-egy dekoratív, meztelen hölgy fotójával.
- Nem futtathatsz olyan hirdetéseket, melyek a felhasználó szexuális identitásával, vallási, etnikai hovatartozásával, egészségügyi problémáival kapcsolatosak.
- 20%-os szabály: régebben azonnal tiltották a hirdetésed, ha a képen 20%-nál több szöveg jelent meg. Már nincs ez a szabály, de így is érdemes alacsonyan tartani a szöveg arányát a hirdetési kreatívon, mert a sok szöveget alacsonyabb, akár 0 megjelenéssel honorálhatja a hirdetési rendszer.
Extra tipp: a meghirdetett videóid thumbnail fotóján szereplő szövegre is érvényes ez az irányelv. A képen szereplő szöveg arányát itt tudod ellenőrizni.
Kevésbé ismert hirdetői irányelvek
Ezek azok az irányelvek, melyeket kevesebben ismernek, így egy-egy elutasított hirdetés után sok esetben fejfájást okoz kitalálni, hogy mi volt az elutasítás oka.
Valószínűleg az alábbi felsoroláson túl is találkozhattál más okokkal. Ha valami kimaradt (biztos, hogy kimaradt) a felsorolásból, akkor kérlek, írd meg kommentben a bejegyzés alatt, és kiegészítem vele a felsorolást.
#1. Nem használhatod a tipikus előtte-utána képeket, főleg fitnesz, fogyókúrás, diétás termékek esetében problémás ez, hiszen ez az elsőszámú tesztimoniál számukra. De fogászatok esetében is élből elutasítja, ha egy “ilyen volt a mosolyod előtte, majd ilyen lett utána” képet hirdetsz meg.
#2. Előbbi ponttal összefügg ez az irányelv. Nem szabad testrészekre ráközelíteni, mert zavaró lehet a felhasználók számára. Legyen az bármely testrész (kar, vállak, száj, stb.). Ha túl sok bőrfelület szerepel a képen, az is fennakad a szűrőn.
#3. Vényköteles gyógyszereket nem hirdethetsz, kivéve ha írásos engedélyed van erre a Facebooktól.
#4. A társkereső szolgáltatások sincsenek könnyebb helyzetben, mert szigorú szabályok vonatkoznak itt is a hirdetési kreatívokra. Amikor a hirdetések célzását állítanád be, figyelj rá, hogy ilyen esetekben nem buzdíthatod a felhasználókat házasságtörésre, megcsalásra, félrelépésre, tehát csak azokat célozhatod meg, akiknek a kapcsolati állapot egyedülálló, vagy nincs megadva. Tehát nem targetálhatod azokat, akiknek a kapcsolatban, házas, elvált van megjelölve.
#5. Vallási indíttatású hirdetések: Pár hónapja történt, hogy a Facebook elutasított egy Jézust ábrázoló hirdetést, mert az sokkoló volt. Az elutasítás pontos oka, hogy a hirdetésben látható Krisztus képe „sokkoló, szenzációéhes és túlzottan erőszakos tartalmú”.
#6. A hirdetések szövegére is érdemes figyelni, mert láttunk már olyat, hogy az egész hirdetői fiókot lekapcsolták, mert a hirdetés szövegében tiltott szó szerepelt. Kifejezetten az egészségügyi problémákra utalás kritikus ezekben az esetekben.
Még azt sem írhatod a hirdetés szövegébe, hogy “álmatlanság”. Mivel ez is utalhat egészségügyi problémára.
#7. Ha a képeden egy bikini szerepel, mely önmagában lengedezik egy szárítókötélen, azt is el fogja utasítani a rendszer, mert szexuális töltete van a képnek. Ebből kiindulva el tudod képzelni, mennyi minden minősül szexuális tartalomnak, ami számodra hétköznapinak tűnik.
#8. A hirdetési szövegben a Facebooko szót ne írd kisbetűvel, mert el fogja utasítani a rendszer. Láttunk már erre is példát.
+1. Ez még számunkra sem teljesen megerősített, de előfordult már, hogy a túl sok emoji használat miatt tiltotta le a rendszer a hirdetést. Tehát a hirdetés szövegében szerepelt elvileg túl sok emoji.
Összefoglalás
Nem érdemes bosszankodni a Facebook szigorú hirdetési irányelvein, mert ezeket legfőképp a felhasználók érdekében hozzák létre. Ha mindenki azt hirdetne, amit akar, akkor elég gyorsan csökkenne a felhasználók Facebookon töltött ideje, vagy emelkedne a hirdetéseket blokkoló bővítmények telepítésének száma.
Ha a te bizniszed is olyan területen működik, melyet érzékenyen érintenek (értsd: nem kifejezetten tiltanak) a Facebook hirdetési irányelvei, akkor több kreativitásra van szükséged ahhoz, hogy a hirdetésed célba jusson.