Így támogatja az értékesítést weboldalad 2 legeldugottabb pontja

Weboldalad két legeldugottabb pontja fontos szerepet tölthet be a vásárlási folyamatban. Az Általános szerződési feltételek (továbbiakban ÁSZF) és az Adatkezelési tájékoztató általában a weboldalak egy eldugott szegletében kapnak helyet, távol a színes, villogó, animált weboldal elemektől.

Erre a 2 dokumentumra a legtöbb vállalkozó, marketinges úgy tekint, mint egy szükséges kellemetlenségre, amit amúgy sem ért senki, és valószínűleg nincs is tökéletesen összeállítva, jogilag sem biztos, hogy helytállóak a hivatkozott paragrafusok, stb.

Így a lehető legkevesebb időt fordítasz ezen oldalak tartalmára, kinézetére, legszívesebben elfelejtenéd, hogy léteznek. Viszont érdemes jobban szemügyre venned Google Analytics fiókodat, hogy milyen forgalmat bonyolítanak le ezek az oldalak, és egy felhasználó vásárlási folyamatának mely pontján kapnak szerepet.

Az ÁSZF-et és Adatkezelési tájékoztatót amúgy sem olvassa senki

Kifejezetten félrevezető, amikor magadból kiindulva vonsz le következtetéseket a célcsoportodra, leendő vásárlóidra vetítve. Ahogy a bevezetőben említettem, a legtöbb vállalkozót, marketingest egyáltalán nem érdekelnek ezen aloldalak, mert száraz, unalmas jogi szövegekből áll, melyek ismeretlen paragrafusokra hivatkoznak.

Viszont abban biztos lehetsz, hogy azokat a felhasználókat nem fogja hidegen hagyni, akik épp vásárolni készülnek tőled. Számukra fontos lesz, hány napon belül, melyik futárcég szállítja a terméket, milyen garanciát kapnak a szolgáltatásodra, milyen adatokat tárolsz róluk és meddig, mit tartalmaz az elállási nyilatkozat, stb.

Szóval előfordulhat, hogy te és a vállalkozásod tagja a legkevesebb figyelmet fordítjátok ezekre az aloldalakra, viszont abban biztos lehetsz, hogy a weboldaladra látogató leendő vásárlóid előszeretettel böngészik ezeket a tartalmakat.

A Google Analytics nem hazudik

Ha belépsz Google Analytics fiókodba, elnavigálsz a Konverziók menüpont alá, és ott kiválasztod a Fordított célútvonal lehetőséget, akkor azt fogod látni, hogy az általad létrehozott Célok teljesítése előtt közvetlenül mely oldalakat látogatták meg a felhasználók.

Az alábbi képen látszik, hogy mielőtt megvásárolnák a frissített kiadású AdWords könyvünket, előtte megnézik az ÁSZF és Adatkezelési oldalt is aránylag gyakran.

Mi történne, ha ezek az oldalak egyáltalán nem lennének felhasználóbarát oldalak, esetleg a szövegek ömlesztve, tördelés nélkül, átláthatatlanul lennének tálalva?

Valószínűleg a felhasználók jelentős százaléka azonnal bezárná az oldalt és megszűnne vásárlási szándéka.

Bizalmi elemek

bizalmi elemek fontosságáról írtunk már a blogon, akkor nem soroltuk ide ezeket a dokumentumokat, pedig kiemelkedő szerep jut nekik a bizalom kiépítésében.

A jól megírt (szakjogász által írt), olvashatóan, ízléses formázással tálalt ÁSZF és Adatkezelési tájékoztató bizalmat kelt a felhasználókban. Azt az érzetet kelti, hogy a cég jogi, adminisztratív dolgai rendben vannak, figyelmet fordítanak erre a területre is.

Így valószínűleg bármi gond lenne a termékkel, szolgáltatással, akkor ebben ugyanolyan tisztességtudóan járnak majd el.

Ellenben egy ömlesztett szövegezésű, átláthatatlan ÁSZF, mely több pontban is támadható, kifejezetten érthetetlen, ellentmondó bekezdésekből áll, nem szolgálja a bizalom kiépítését közted és a felhasználók között. Érdemes szakemberhez fordulni, hogy ne te ölj bele 80-100 órányi munkát ezen dokumentumok elkészítésébe, mert valószínűleg így sem lesz megfelelő.

Ráadásul abban a 80-100 órában foglalkozhatnál vállalkozásod olyan területeivel, melyek nagyobb eredményt hoznak, mint a jogszabályok böngészése.

Amit viszont megtehetsz, hogy olyan felületen tálalod ezeket a jogi szövegeket, melyek elősegítik a felhasználó számára a könnyebb áttekintést, olvashatóságot, megértést.

Összefoglalás

Az ÁSZF-nek és az Adatkezelési tájékoztatónak a legerősebb bizalmi elemnek kell lennie az oldaladon. Egyrészt azért, mert jogilag itt kezelsz le minden eshetőséget, tehát ezekre tudsz esetleges panasztételek, vizsgálatok esetén támaszkodni.

Másrészt a felhasználók is szeretik böngészni kicsit ezeket a dokumentumokat, mielőtt bármit rendelnek tőled. Ezt nem én mondom, hanem az analitikai szoftverek.

Ezek már önmagukban is elég nyomós érvek, hogy miután elolvastad ezt a bejegyzést, navigálj saját weboldalad ezen részeihez, és nézd át ezeket az aloldalakat azok szellemében, melyeket az előbbiekben taglaltam.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Tartalommarketing: 6 trend, amiről neked is tudnod kell, ha nem akarod, hogy a célközönséged elfeledkezzen a cégedről

Tartalommarketing: 6 trend, amiről neked is tudnod kell, ha nem akarod, hogy a célközönséged elfeledkezzen a cégedről

A 2023-as év komoly változásokat hozott a tartalommarketingben. Olyan trendek jelentek meg, amelyek teljesen átírták mindazt, amit eddig az online marketingről tudtunk. Ha nem akarsz láthatatlanná ...

Elolvasom
Ha kizárólag az új vevőkre koncentrálsz, akkor tövig nyomod a gázt a szakadék felé!

Ha kizárólag az új vevőkre koncentrálsz, akkor tövig nyomod a gázt a szakadék felé!

A versenyt az nyeri, aki többet tud költeni egy új vevő megszerzésére. Pontosan ezért kell megértened, hogy a "nagy pénz" nem az új vevők megszerzésében van, hanem csak ott kezdődik. A marketingben...

Elolvasom
Mesterséges intelligencia: 3 stratégiai kérdés, amit meg kell válaszolnod

Mesterséges intelligencia: 3 stratégiai kérdés, amit meg kell válaszolnod

A mesterséges intelligencia használata nem cél, hanem eszköz! Ne az legyen a terved, hogy ha kell, ha nem, használni fogod az AI-t, hanem az, hogy jól használd, és valóban hatékonyabbá tedd vele a ...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob