Remarketing – mi ez, és mire jó?

A remarketing lényege az, hogy megcélozhatod hirdetésekkel azokat az embereket, akik korábban jártak már a honlapodon. Szokták retargetingnek is hívni, ami lényegében “újra megcélzást” jelent.

Miért akarnád ezt?

Mert manapság teljesen általános, hogy a honlapodra érkező új látogatók 97-98%-a (vagy még több) nem vásárol, nem kér ajánlatot, nem jelentkezik a rendezvényedre, nem regisztrál az adatbázisodba, szóval nem csinál semmi olyat, amit legalább kicsit is “győzelemnek” lehetne nevezni marketing szempontból.

Miért baj, ha 97-98% nem csinál semmi “értékeset”?

Ezt komolyan kérded? :) Viccet félretéve azért egyre nagyobb probléma ez, mert az új látogatók egyre nagyobb arányát már fizetett hirdetésekkel kell odahoznod a honlapra. A Google egyre kevesebb látogatót hoz neked “ingyen”, a Facebook elérések brutálisan csökkennek, szóval lényegében vége az ingyenes online marketing megoldásoknak. Hogy kimondjam ennek a következményét: egyre több pénzt kell hirdetésekre költened, aminek a legtöbb online hirdető esetében elképesztően rossz a hatásfoka, legalábbis ami az “első kontaktusra eső” eredményeket illeti.

Van bármi megoldás a helyzet javítására?

Ha nem vásárolnak, nem kérnek ajánlatot, nem iratkoznak fel, akkor ez van, nem? Csináltatsz egy jobb honlapot, és akkor az arányok majd jobbak lesznek, nem? Nem egészen. Csináltathatsz jobb honlapot (javaslom is, hogy csináltass), vagy akár akciózhatsz is folyamatosan (ezt nem javaslom annyira), a helyzet érdemben nem lesz ettől jobb. Sokkal jobb megoldás, ha nem engeded el a látogatókat csak úgy, főleg, hogy tudni lehet, hogy ma már egyre több “kontaktus” kell ahhoz, hogy valaki lépjen, azaz vásároljon, ajánlatot kérjen.

Hogyan tudok több kontaktust elérni a látogatókkal?

Remarketinggel! Ez a technika éppen azt tudja, hogy tulajdonképpen gyűjtheted azokat a látogatókat, akik jártak a honlapodon, és később hirdetni tudsz nekik mindenfelé az interneten. És ha hirdetsz nekik, akkor ezek az emberek vissza fognak jönni, és kész is az újabb kontaktus.

Mégis hogyan működik a remarketing?

Kódokat kell a honlapod oldalaiba tenned (valószínűbb, hogy nem neked, hanem a webfejlesztődnek), amik gyűjtik a látogatók információit, és listákat vagy más néven közönségeket hoznak létre a hirdetési rendszerekben. Elég, ha a két óriásra, a Google-re és a Facebookra gondolsz, az ő hirdetési rendszereik már tudják ezt. Ha vannak ilyen listáid, akkor ezeket a listákat is meg tudod majd célozni hirdetésekkel. Nem kell majd kitalálnod, hogy kik azok az emberek, akiket érdekelnek az ajánlataid, nem számít ki hány éves, milyen nemű, mi az érdeklődési köre, vagy hogy pontosan mi érdekli. Akikről tudod, hogy voltak már a honlapodon, sőt azt is tudod, hogy pontosan mit láttak (pl. milyen terméket, vagy milyen szolgáltatást), de még azt is, hogy pontosan mikor jártak ott – szóval róluk már szinte mindent tudsz, és klasszul tudsz nekik hirdetni.

Ennyi a remarketing, hirdetünk a régebbi látogatóknak?

A lényege ez – és ennyi is elég lenne ahhoz, hogy kihagyhatatlan lehetőség legyen -, de egészen komplex “rendszereket” is lehet építeni a remarketing szisztémára, ahol a Google AdWords és a Facebook egymás hatását tudja erősíteni. Külön stratégiák vannak a nem-vásárlók, a kosárelhagyók, a korábbi vásárlók, a feliratkozók, és még egy sor szegmens profi célzására. Ki merem jelenteni, hogy 2015-ben az a helyzet, hogy remarketing nélkül lehetetlen kihozni egy online is értékesítő cég számára a maximumot az elérhető bevételek tekintetében.

Többet akarok tudni, mit tegyek?

Őszintén – a rengeteg korábbi résztvevő véleményére is alapozva – ajánlom a Klikkmarketing rendezvényeit a témában. A két “alapozó” képzésünk nem csak remarketingről szól, hanem a két nagy hirdetési rendszert mutatja be átfogóan. A remarketing szeminárium pedig kifejezetten a remarketing témára fókuszál, szintén a két nagy hirdetési rendszert szem előtt tartva.

AdWords online videós alapozó
Facebook online videós alapozó

Ha még nem vagy vevőnk vagy ügyfelünk, akkor ha eljössz valamelyikre, ráadásul bekerülsz a zárt Klikkmarketing Klub nevű Facebook csoportunkba, ahol kérdezni is tudsz majd akár tőlünk, akár a többi tagtól (már több mint 600 tagunk van).

——-

Ha tetszett, nyomj egy megosztást! Ezzel nekem is örömet okozol, és másnak is felhívod a figyelmét a remarketing fontosságára.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

5 Adwords tipp az átkattintási arány (CTR) növelésére

5 Adwords tipp az átkattintási arány (CTR) növelésére

Aki hirdetett már Adwords-ben, az pontosan tudja, hogy a CTR (átkattintási arány) az egyik legfontosabb mutató a hirdetések sikeressége kapcsán. Persze nem árt felismerni, hogy önmagában a magas CTR arányok nem jelentenek sikeres hirdetéseket (hiszen ha nem lesz a sok kattintásból vásárlás, ajánlatkérés, hírlevél feliratkozás, akkor nem beszélhetünk sikerről), de...

Elolvasom
Ha nehezen boldogul Adwords-ügyben: tanuljon élőben!

Ha nehezen boldogul Adwords-ügyben: tanuljon élőben!

Tapasztalatom szerint rengeteg olyan kezdő hirdető vagy az Adwords iránt egyelőre csak érdeklődő ember van, akik a legjobban megírt blog bejegyzés, vagy a leggondosabban összeállított tananyag segítségével sem tudnak zöld ágra vergődni a rendszer működése kapcsán. Hogy miként lehetnek igazán hatékony, komoly bevételt termelő hirdetéseik, arról talán csak álmodni mernek…...

Elolvasom
A 2023-as év 3 legfontosabb tanulsága

A 2023-as év 3 legfontosabb tanulsága

Csak akkor lehet felkészülten nekivágni az új évnek, ha levonod az elmúlt év legfontosabb tanulságait. Úgy fogsz tudni magabiztosan előrenézni, ha pontosan tudod, hogy mi van mögötted, és hogy az m...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob