Vállalkozóból Vállalkozás Podcast (mi ez az egész + az összes adás linkje)

Ha a célod egy valódi vállalkozás felépítése, ami nélküled is megáll a lábán, és gazdag életet biztosít számodra (nem csak anyagi értelemben), akkor ezt a podcastet érdemes követned - akkor is, ha most még gőzöd sincs arról, hogy mi az a podcast. Ha szentelsz kéthetente kb. 40 percet az adások hallgatására, akkor olyan tapasztalati tudásra tehetsz szert, amit máshogy szinte lehetetlen megszerezni.

[ Ugrás egyből a legújabb adásokhoz! ]

A podcast olyan, mint egy rádióműsor, amit nem a rádióban hallgatsz, hanem tipikusan egy podcast hallgatásra kitalált mobilos applikációval. Vagy másképp rávilágítva a podcast olyan, mint egy hang alapú Youtube csatorna. Csak nem videók vannak a csatornán, hanem hanganyagok, amiket ugyanúgy bármikor, szinte bármilyen eszközön “el tudsz fogyasztani”, ahányszor csak akarod.

Nem az a baj, ha vállalkozóként, cégvezetőként te magad eddig nem hallgattál podcasteket. Az pláne nem baj, ha nincs saját podcast műsorod. De az szerintem nem oké, ha felelős vezetőként gőzöd nincs 2020-ban (vagy még később) arról, hogy mi fán terem a podcast. Egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy ne legyél képben. A Vállalkozóból Vállalkozás Podcasttel most két legyet üthetsz egy csapásra: képbe is kerülsz, hogy mi fán terem a podcast, és a hallgatása közben felbecsülhetetlen értékű tudáshoz is juthatsz.

Vágjunk a közepébe!

Ha képben vagy, hogy mi a podcast, vagy nem igényled a magyarázatot, akkor egyszerűen ugorj át erre a másik bejegyzésre, ahol az összes adás ott van, mindig frissítve!

De megtalálod az adásokat ezeken a helyeken is: Soundcloud, Spotify, Castbox, Apple Podcasts

Miért jó vállalkozóként “vállalkozós” podcastet hallgatni?

#1 Úgy tudod fejleszteni magad, hogy nem feltétlen kell rá külön időt szánnod

Akármennyire is tartod fontosnak a fejlődést, reális lehet, hogy nem igazán tudsz időt szakítani a dologra. Nem ülsz le megnézni egy fél órás videót, nem olvasol el egy könyvet… mert nincs rá időd. Viszont biztosan te is ülsz néha (vagy gyakran) autóban, te is sportolsz (pl. futsz), vagy az is lehet, hogy gyalog vagy tömegközlekedéssel mozogsz a városban, vagy szoktál vasalni, vagy hasonlók. Szóval vannak olyan elfoglaltságaid, amikor éppenséggel tudnál figyelni egy hanganyagra, ha akarnál, és így ezeket az időket ki tudod használni a magad fejlesztésére. Szóval a podcast azért (is) jó, mert nem kell rá plusz időt szakítanod.

#2 Ha nem szeretsz olvasni, akkor is tudod fejleszteni magad

Ha olvasva nem, de hallgatva szeretsz tanulni, akkor a hangoskönyvek mellett hallgathatsz podcastet is. Zárójelben mondom, hogy a Vállalkozóból vállalkozás és az Egyről a kettőre című könyvemnek van hangoskönyv verziója is, amit ha kártyával fizetsz ki, lényegében azonnal megkapod emailben.

#3 Sokkal lazább, közvetlenebb, “emberibb” stílus

A podcast egy közvetlenebb hangulatot tud teremteni, mert sokkal természetesebb valahogy az egésznek a hangvétele. Én azt vettem észre magamon, hogy rendkívül jó gondolatok születnek podcast hallgatás közben. Valahogy jobban be tudnak menni a dolgok fejembe. Ha szereted az írásaimat, a könyveimet, akkor a podcastemet is szeretni fogod, úgy hiszem.

#4 Bővebben kifejthető gondolatok, amiket végig is hallgatsz 

Egy podcastet elég lehet “fél füllel hallgatni”. Ha egy írást csak átfutsz, akkor félő, hogy az írásban lévő tudás jó része nem jut be. De hiába hallgatsz egy podcastet fél füllel, akkor is bejutnak az infók, és megfigyelheted majd magadon, hogy néha felkapod a fejed egy-egy témánál. És akkor egyszerűen vissza tudod pörgetni az adást, ha akarod (a legtöbb podcast hallagó applikációban egy gombnyomással lehet például 15-30 mp-et visszatekerni). Szóval egy 30 perc körüli adást simán végig tudsz hallgatni, és komplett gondolatsorok be tudnak menni a fejedbe. 

#5 Hallgasd máskor, hallgasd újra, hallgasd meg több részletben

Ez egy teljesen rugalmas formátum. A könyvet otthon tudod felejteni, de a podcast mindig ott lesz a telefonodban. Ha hallgatod és kilépsz, automatikusan ott áll meg az adás, ahol megszakítottad. Vissza tudod hallgatni akárhányszor, akármikor. Nagyon praktikus ez tényleg.

Mi az a Vállalkozóból Vállalkozás Podcast?

Ez az én (Gál Kristóf) podcastem, amiben az évek óta bennem halmozódó vállalkozófejlesztési motivációimat tudom egész jól kiélni. Röviden ennek a célnak az a lényege, hogy szeretném megreformálni a magyarországi kisvállalkozói kultúrát.

Hogy legyen menő és sokkal elterjedtebb az, hogy

  • nem csalunk adót,
  • nem veszünk számlát a számlagyárból,
  • nem zsákmányoljuk ki a munkatársakat,
  • nem borítékban fizetünk nekik,
  • nem a haverokat vesszük fel,
  • nem nézzük hülyének az ügyfeleket,
  • nem a kormányt hibáztatjuk,
  • nem nézzük fizetett ellenségnek a munkatársakat,
  • nem zsigereljük ki a beszállítókat,
  • nem dolgozzuk halálra magunkat,
  • nem az ATM-ből veszünk ki pénzt a cégből,
  • nem az olcsósággal akarunk nyerni,

hanem ezek helyett inkább,

  • tejlesen tisztán játszunk,
  • mindenről adunk számlát,
  • legálisan veszünk ki pénzt,
  • profin választunk ki munkatársakat,
  • legális bért fizetünk nekik,
  • törődünk velük és megbecsüljük őket,
  • jó árakon, jó profittal dolgozunk,
  • rendesen megfizetjük a beszállítókat is,
  • törődünk a testi és lelki egészségünkkel,
  • pénzügyi tartalékot is képzünk,
  • stabil folyamatokat hozunk létre,
  • jó marketinggel versenyzünk,

annak érdekében, hogy egy igazán klassz céget tudjunk építeni, amiben vezetők lehetünk, nem mókusok a mókuskerékben, és hogy magunkon kívül a munkatársainknak, az ügyfeleinknek és a partnereinknek is legyen jó.

A podcast pedig egy olyan új “felülete” ennek a törekvésemnek, ahol minden második héten, körülbelül 30-35-40 perces adások keretében beszélgetek Szántó Péterrel azokról a vállalkozós témákról, amik szerintem egy valódi vállalkozás felépítéséhez kellenek. Ha olvastad már a Vállalkozóból vállalkozás című könyvem, akkor pontosan tudod, hogy miről beszélek. Ha nem olvastad, akkor… érted… rendeld meg! :)

Hallgass bele, vagy akár hallgasd meg az egész első podcast adást!

Hogy miről beszélgetünk az első adásban? Minden adásnak van egy tematikája, méghozzá mindig az alábbiak közül az egyik: marketing, rendszerek / folyamatok, munkatársak és pénzügy. Körbe-körbe megyünk ezeken a tematikákon, és az első adás értelemszerűen a marketingről szól, konkrétabban:

  • Mit jelent a marketing egy vállalkozó, illetve egy vállalkozás életében? Mi a helyes gondolkodásmód, és mi az a hozzáállás, ami nem valószínű, hogy célra vezet?
  • Mi egy elsőszámú vezető egyik legnagyobb kihívása a munkájában? (Biztos vagyok benne, hogy nem találnád ki 10-ből sem, hogy mire gondolok.)
  • 5 alapvető marketing stratégiai kérdés, amit muszáj tisztáznod, ha valódi vállalkozást akarsz építeni. Ezek egyszerű kérdések, de nem biztos, hogy könnyű válaszolni rájuk.
  • Mi a “titka” az eredményes marketingnek? Mi az, amit meg kell tenned ahhoz, hogy sikeres legyen a marketinged? (És mi az, amit inkább el kellene felejtened?)
  • Hogyan léptem én és a Klikkmarketing arra az útra, hogy tényleg egy valódi vállalkozásom legyen, a kezdeti “vállalkozgatás” után?

Megtalálod az összes adást ebben a blog bejegyzésünkben, de ha akarod, akkor követheted az adásokat a Soundcloudon is, de a következő helyeken és módokon is:

Ez most a Klikkmarketing hivatalos podcastje?

Egyértelműen NEM, de azért… azt nem mondhatjuk, hogy ez nem egy “klikkmarketinges” podcast. Szóval én vagyok az alapítója és a vezetője a Klikkmarketingnek, nyilván ezer szállal össze van nőve minden, amit csinálok, a Klikkmarketinggel. De ez egyértelműen az én műsorom, nincs közvetlen köze a Klikkmarketingnek hozzá. Nem lesz benne reklám, nincs közvetlen és direkt marketing célunk a podcasttel, ez a Klikkmarketing vezetőjének a “vállalkozós podcastje”.

Vállalkozóból Vállalkozás Podcast borító kép

A borító képen például szerettem volna jelezni, hogy van közünk egymáshoz (ez látszik a színekből), de nem találsz például semmilyen logót vagy egyebet, ami túlságosan egybe húzná a két dolgot.

Miért éri meg egy podcast “gyártása”? Legyen neked is sajátod?

Én elsődlegesen egyértelműen azért csináltam podcastet, mert akartam egy olyan platformot, ahol viszonylag szabadon, de mégis profi keretek között, hatásosan tudok beszélni azokról a vállalkozós témákról, amiket imádok. Nincs ezzel semmi közvetlen anyagi célom, egyszerűen ki akarom magamból áramoltatni azt a tapasztalatot, ami felgyűlt bennem. Ezzel amúgy én is jól járok, hiszen bennem is fejlődnek ezek a dolgok, ahogy gondolkozom, beszélek, kvázi tanítok ezekről.

Hogy egy ilyen podcast amúgy marketing értékkel is bír a Klikkmarketing számára? Mert azt közvetíti, hogy rendkívül profin csináljuk a dolgainkat, és világossá válik az én és a cégem értékrendje, és ettől lehet, hogy ügyfeleket is fogunk szerezni? Lehet. Kár lenne tagadni, hogy van egy PR jellegű értéke egy podcastnek. De hát istenem, a dolgok így működnek. Ha növeled a kiáramlást, nőni fog a beáramlás is. Ha többet kommunikálok, ha többet teszek, ha többet adok, akkor többet fogok kapni is, és ez valahol nyilván normális is.

De a Vállalkozóból Vállalkozás Podcastben sosem fogsz reklámot, vagy otromba promóciót hallani, mert nem ezért csinálom. Nem zárom ki, hogy néha megemlítem a könyveimet, vagy egy-egy olyan előadásom, amiről szerintem tudnia kell a hallgatóknak, de meglátod, ez teljesen a helyén lesz.

Ha rám hallgatsz, nem kezdesz te is podcast készítésén gondolkozni… hacsak…

Lásd a teljes képet! Sok melót és sok pénzt kell egy olyan podcastbe tenni, mint amit most én indítottam. Persze lehet sokkal kevésbé profin is csinálni, és az is lehet simán jó. Ezt őszintén mondom. Egy csomó olyat podcastet hallgatok, amit kb. Skype-on keresztül vesznek fel, maximum közepes hangminőséggel, alig szerkesztve, zene és hasonlók nélkül, és az is jó. Persze azt olyan kaliberű vállalkozók csinálják, hogy ha gramofonon kellene hallgatnom egy régi lemezről, akkor is megtenném.

Ahogy nem titkoltam, a podcast lehet egy jó PR, egy jó marketing eszköz. DE! Én már számtalan lépést megtettem a saját személyes márkám, és a Klikkmarketing kapcsán is, mire podcastre adtam a fejem. Öntjük a pénzt az online hirdetésekbe, rendszeresen blogolunk, rendszeresen posztolunk a közösségi média felületeinken, rendszeresen küldünk “hírlevelet”, profin ki vannak dolgozva az értékesítési folyamataink, több ezer könyvet adtunk már el (összesen ugye már 5 könyvet írtam), rendezvényeket tartunk, nagyon sokan ismernek minket, erős a márkánk, és a többi.

És 87. lépésként amúgy, mintegy támogatva a Klikkmarketing márkáját is, indítottam egy podcastet. Aminek vagy lesz üzleti eredménye, vagy nem. Teljesen mindegy, mindenképp csinálni fogom – mert nincs szükségem semmilyen eredményre ettől, mert az eredményt hozza a többi eszköz. Ha te is hasonló cipőben jársz már, akkor indíts te is podcastet! Amúgy viszont, hirdess, blogolj, email marketingezz, posztolj, építs belső folyamatokat, és a többi.

Remélem, tetszeni fog a műsor! :)

Ezeket olvastad már?

Az egyik legerősebb online marketing stratégiai koncepció!

Az egyik legerősebb online marketing stratégiai koncepció!

Bármilyen típusú és méretű vállalkozásról legyen szó, valamiféle ügyfélszerzési folyamattal rendelkeznie kell. Ismerd meg az egyik legelterjedtebb marketing stratégiát, a "Marketing Funnel-t", azaz...

Elolvasom
Így kívánj boldog karácsonyt az ügyfeleknek és a vásárlóknak

Így kívánj boldog karácsonyt az ügyfeleknek és a vásárlóknak

Vállalkozóként nem feledkezhetsz meg karácsonykor sem a vevőkről. Köszöntened kell őket valamilyen módon az ünnepek alkalmából, ha azt szeretnéd, hogy hosszú távon elköteleződjenek a céged mellett.

Elolvasom
A robotika három törvénye

A robotika három törvénye

Múlt héten fejeztem be Isaac Asimov egyik korai művének, az Én, a robot című novelláskötetnek az olvasását. (Bár manapság többet hallani az ugyanilyen címen futó Will Smith főszereplésével játszódó filmről, maga a könyv 1950-ben íródott!) A robotika három törvénye Asimov kitalációja, ami a robotizált világ egyfajta új “robot-alkotmánya”, az összes...

Elolvasom