A CTR az angol “click-through-rate” kifejezés rövidítése ami annyit tesz: átkattintási arány. Az átkattintási arány azoknak a látogatóknak a százalékos aránya, akik rákattintanak az általunk megjelenített hirdetésre.

Átkattintási arány kiszámítása

CTR = kattintások/megjelenések
Tehát ha egy hirdetésünk 4000-szer jelent meg és 500-an kattintottak rá, akkor 500/4000=0,125 ami 12,5%-os átkattintási aránynak felel meg.

Mire következtethetünk?

Ebből a mutatóból számos információt tudunk leszűrni a hirdetésünk sikerességéről. A magas átkattintási arány általában azt jelenti, hogy jól teljesít a hirdetésünk, valamint megfelelő a célzás ezért az emberek szívesen kattintanak rá.
Azonban ha alacsony a CTR, akkor a hirdetési szövegünkön vagy a célzáson érdemes változtatnunk, hiszen nem vonzunk annyi látogatót az oldalra amennyit szeretnénk.

Mi számít jó CTR-nek, és mikor tudjuk, hogy baj van?

Ez egy nagyon nehéz kérdés, hiszen minden hirdetés típusnak más és más az eredménye, így a mérőszámok is eltérőek.

Amíg Google Ads-ben egy display hirdetés átkattintási aránya 1%-nál már kiemelkedő, addig egy keresési kampánynál 14%-tól mondhatjuk megfelelőnek a CTR-t.

Mielőtt erre a kérdésre választ adnánk, mindig érdemes megnézni a hirdetés egyéb mutatószámait is. Egy magas átkattintás arány nem minden esetben jelent jót. Ha nagyon jól megfogalmaztuk a hirdetést, van benne megfelelő call-to-action, és sikerült felkelteni az emberek érdeklődését, akkor nagyon jó munkát végeztünk. Viszont ha a landing oldalra érve a látogatók nem azzal találkoznak amire számítottak, el fogják hagyni az oldalt. Ez a visszafordulási arány növekedéséhez, és a konverziós arány csökkenéséhez vezethet.

Átkattintási arány jelentősége

Ez az arány nagy hatást gyakorol a Google Ads hirdetések egyik legfontosabb mutatószámára, a minőségi pontra. Röviden a CTR megmutatja, hogy mekkora az érdeklődés a hirdetésed iránt, amelynek növekedése a pozíció javulásához és a hirdetési költségek csökkenéséhez vezethet.
A Google bevételét a hirdetésekre leadott kattintásokból szerzi, így értelemszerűen azokat a hirdetéseket fogja előnyben részesíteni, amikre nagyobb a kattintási hajlandóság.

ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob