A CTR az angol “click-through-rate” kifejezés rövidítése ami annyit tesz: átkattintási arány. Az átkattintási arány azoknak a látogatóknak a százalékos aránya, akik rákattintanak az általunk megjelenített hirdetésre.
Átkattintási arány kiszámítása
CTR = kattintások/megjelenések
Tehát ha egy hirdetésünk 4000-szer jelent meg és 500-an kattintottak rá, akkor 500/4000=0,125 ami 12,5%-os átkattintási aránynak felel meg.
Mire következtethetünk?
Ebből a mutatóból számos információt tudunk leszűrni a hirdetésünk sikerességéről. A magas átkattintási arány általában azt jelenti, hogy jól teljesít a hirdetésünk, valamint megfelelő a célzás ezért az emberek szívesen kattintanak rá.
Azonban ha alacsony a CTR, akkor a hirdetési szövegünkön vagy a célzáson érdemes változtatnunk, hiszen nem vonzunk annyi látogatót az oldalra amennyit szeretnénk.
Mi számít jó CTR-nek, és mikor tudjuk, hogy baj van?
Ez egy nagyon nehéz kérdés, hiszen minden hirdetés típusnak más és más az eredménye, így a mérőszámok is eltérőek.
Amíg Google Ads-ben egy display hirdetés átkattintási aránya 1%-nál már kiemelkedő, addig egy keresési kampánynál 14%-tól mondhatjuk megfelelőnek a CTR-t.
Mielőtt erre a kérdésre választ adnánk, mindig érdemes megnézni a hirdetés egyéb mutatószámait is. Egy magas átkattintás arány nem minden esetben jelent jót. Ha nagyon jól megfogalmaztuk a hirdetést, van benne megfelelő call-to-action, és sikerült felkelteni az emberek érdeklődését, akkor nagyon jó munkát végeztünk. Viszont ha a landing oldalra érve a látogatók nem azzal találkoznak amire számítottak, el fogják hagyni az oldalt. Ez a visszafordulási arány növekedéséhez, és a konverziós arány csökkenéséhez vezethet.
Átkattintási arány jelentősége
Ez az arány nagy hatást gyakorol a Google Ads hirdetések egyik legfontosabb mutatószámára, a minőségi pontra. Röviden a CTR megmutatja, hogy mekkora az érdeklődés a hirdetésed iránt, amelynek növekedése a pozíció javulásához és a hirdetési költségek csökkenéséhez vezethet.
A Google bevételét a hirdetésekre leadott kattintásokból szerzi, így értelemszerűen azokat a hirdetéseket fogja előnyben részesíteni, amikre nagyobb a kattintási hajlandóság.