A landing olda az angol landing page kifejezés magyarosított változata. A webhelynek azon oldalát jelenti, ahova érkezik a látogató ha rákattint egy hirdetésre, e-mailben elküldött linkre, facebookon megosztott posztra, vagy bármilyen más tartalomra. Landing oldalnak a webhely bármely oldala beállítható, akár a kezdőlap is.
Ahonnan felismerhetsz egy landing oldalt
Vannak igen jellegzetes ismérvei a landing oldalaknak, aminek a segítségével meg tudsz különböztetni első látásra egy sima weboldalt és egy landing oldalt. Az első és legfontosabb különbség, hogy a landing odlalnak mindig egyetlen célja van, tehát egy bizonyos tranzakció irányába tereli a látogatót. Egy normál oldalon előfordulhat, hogy több irányba terelik a közönséget, vagy éppen nem terelik sehova (tehát nincs semmilyen cél).
Egy jó landing oldalon nincs lehetősége a látogatónak elkalandozni, másra kattintani, mert minden kattintásra ösztönző szöveg és gomb egy cél felévezet. Ennek alapján
A landing oldalak típusai és fontossága
A landing oldalaknak 3 főbb típusát különböztetjük meg:
- Regisztrációs oldal
- Sales oldal
- Lead generáló oldal
Attol függetlenül, hogy akár a kezdőlapot is beállíthatod landoló oldalnak még nem azt jelenti, hogy érdemes is ezt tenned. Célszerű olyan landing oldalakat készíteni, ahol kifejezetten a célközönségedre írt üzenetek jelennek meg, ezzel is növelve a konverziót és csökkentve az oldal elhagyási arányt.