Hogyan NE küldjünk direct mail-t e-mailben?

Az Ezt láttam rovatban most kivételesen egy rossz példát mutatok be, cserébe elméletben összeállítom a konkrét üzenetnek egy hatékonyabb verzióját, hogy valamit tanulni is lehessen az esetből!

Az imént kaptam meg egy neves hazai marketingkommunikációs portál DM-jét e-mailben. Feladója “PR- és Médiatréning”, a tárgysor szerint “Vezető kommunikációs szakemberek számára” lehet fontos a tartalma. Lesz ami lesz: megnyitom az e-mailt, amiben semmi, de semmilyen tartalom nincs, csak 3 csatolt fájl.

Az egyik neve treningekdoxidm.gif, a másiké magenta.pdf, a harmadik pedig kék.pdf. Gyorsan kitalálom, hogy a fájlokban kell keresni a lényeget (bár a további nyomozásra csak a “szakmai” kíváncsiság hajt): az első fájlban 2 rendezvény beharangozója található, valamint az instrukció, hogy egy bizonyos weboldalon, vagy a másik 2 fájlban találom meg a bővebb infót. A megadott linkre természetesen nem tudok kattintani (mivel ténylegesen egy képről van szó), hanem a cím memorizálása után kézzel beírhatnám a böngészőbe.

A színes fájlnevek – mint utóbb rájöttem – a két rendezvényre utalnak, ugyanis azok ilyen színű kis boxokban vannak elhelyezve a képfájlban.

Egy ilyen formában kiküldött e-mail általában nagyon alacsony hatékonysággal konvertál (tehát kevés megrendelő lesz belőle). Lehet, hogy ez az adott esetben, az adott cégnek nem különösebben probléma, mert azt hiszem ez egy olyan “kötelező megjelenni rajta” esemény a nagyobb cégek számára, tehát ők így is – úgy is elmennek rá.

De ha Önnek kis túlzással minden forint számít, vagy legalábbis szereti tudni, hogy mire költi a pénzt, és odafigyel a marketingeszközeinek hatékonyságára is, akkor ez egy remek “rossz példa” az e-mailes direkt marketing házatájáról…

Amiért különösen “fáj” ez a dolog az az, hogy a marketingkommunikációs szakma hazai kiadványainak zászlóshajója a megoldás elkövetője. Félreértés ne essék: engem is zavar, amikor valaki beleköt egy-egy, az egészhez képest elhanyagolható hibába, de ez azt hiszem nem az a kategória.

Ha már maga a téma is rendhagyó (egy nem jó, hanem éppenhogy rossz megoldás), legyen az a mai bejegyzés vége is: magát a hatékonyabb verziót holnap, vagy holnapután teszem közzé (no azért nem kell csodamegoldásra számítani!), mert kíváncsi vagyok a véleményére.

Ön szerint mik a legkomolyabb hibák a szóban forgó megoldás kapcsán? (Annyit elárulok, hogy 3 alapvető probléma van szerintem, amiből az egyik tovább boncolgatható…)

[Frissítés] Ha kíváncsi a folytatásra: Hogyan ne küldjünk… 2. rész: a jó megoldás

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Miért látják olyan kevesen, amit egy céges Facebook oldalra írunk?

Miért látják olyan kevesen, amit egy céges Facebook oldalra írunk?

A “Schobert Norbi levelet ír a Facebooknak, mert kevesen látják, amit a Facebook oldalára ír” ügy kapcsán ragadtam tollat, de egyébként is nagyon aktuális a téma. De mégis hányan látják a bejegyzéseket? Igen, nagyon kevesen látják arányaiban, amit kiírunk egy Facebook oldalra. Nagy átlagban (!) ez a követők (“lájkolók”) kb....

Elolvasom
Hogyan értékesíthető egy bonyolultabb termék vagy szolgáltatás?

Hogyan értékesíthető egy bonyolultabb termék vagy szolgáltatás?

Múlt heti, lead generálásról szóló bemelegítő írásomban megkapargattam a bonyolultabb értékesítési folyamatok “marketingelésének” felszínét. Remélem sikerült rávilágítanom arra, hogy ezekben az esetekben nem érdemes erőltetni az azonnali eredményeket, tehát nem jó az, ha pl. egy Adwords kampány közvetlen célja egyből egy autó megrendelése. Ennél trükkösebb módszerekkel kell ilyen esetekben operálni....

Elolvasom
Ha még mindig nincs ott a céged a TikTok-on, akkor olvasd el ezt a bejegyzést!

Ha még mindig nincs ott a céged a TikTok-on, akkor olvasd el ezt a bejegyzést!

Az emberek egy jelentős hányada reggel 6 és 9 óra között, valamint délután 15 és 18 óra között (sőt, sokszor ebéd közben is) görgeti a TikTok-ot. Kis túlzással azt is mondhatjuk, hogy egész nap vad...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob