Nem te rontottál el valamit, ha azt veszed észre, hogy drágulnak AdWords vagy Facebook hirdetéseid. Ez szinte előrejelezhető volt.
Mielőtt kisebb pánikba esnél, olvasd el ezt a bejegyzést, melyben az egyik legfőbb okát mutatom be az egyre drágább hirdetéseidnek. Továbbá adok néhány hasznos tanácsot, hogyan tudod csökkenteni a hirdetési költségeid ebben az időszakban.
Mi az a Q4?
A Q4 egyszerűen a naptári (vagy pénzügyi) év utolsó 3 hónapját jelöli, tehát az utolsó negyedévet. Mi történik október, november, december hónapban?
Mindenki ünnepi lázban ég és erőforrásai legjavát ajándékvásárlásra fordítja. Mit szeretne ebben az időszakban minden hirdető? Megragadni az alkalmat és még többet értékesíteni.
Sőt, még azok is elkezdenek hirdetni AdWords-ben, Facebook-on, akik eddig nem tették. Ráadásul a költségkeretet is emelik ilyenkor a hirdetők, hogy jobb eredményeket érjenek el.
Mi történik, ha nő a hirdetők, hirdetések száma?
Mivel a felhasználók száma korlátozott, és a hirdetők száma növekszik,
ezért egyre drágább lesz hirdetni, kattintásokat, megjelenéseket elérni.
Lehet, azt gondolod, kevés konkurensed hirdet akár Facebook-on, akár AdWords-ben (ebben az esetben Display hálózaton), így jó helyzetben vagy, mert a célcsoportod elérésében nem lesz nagy verseny.
Viszont te nem csak azokkal vagy versenyben a célközönséged eléréséért, akik hozzád hasonló üzleti tevékenységet folytatnak. Hanem mindenki mással is, akik ugyanazokat a felhasználókat szeretnék elérni, mint te.
Mert egy felhasználót érdekelhet a te terméked, érdekelhetik a különleges bélyegek, használtautók, kozmetikai termékek, aerobic edzések, stb. És épp ezért az előbb felsorolt érdeklődési köröket lefedő vállalkozások, cégek is szeretnének hirdetni a felhasználónak.
Velük ugyanúgy versenyben vagy a felhasználó figyelméért. És ha sokan szállnak be a versenybe, akkor óhatatlanul drágul a felhasználók elérése is.
Mert minden hirdetést nem tud megmutatni nekik sem az AdWords, sem a Facebook.
Mi lehet a megoldás?
Az AdWords és Facebook hirdetési rendszerében nem csak az számít,
ki ajánl magasabb licitet a megjelenésért, a jobb helyezésért a találati oldalon.
Fontos szempont a minőség is. A hirdetésed minősége (relevanciája), a landing oldalad minősége (betöltődési sebesség, felépítés, stb.), kulcsszavaid . És még sorolhatnám.
Ha ezeken tudsz javítani a Q4 időszakában, akkor van esély rá, hogy csökkenteni tudod a megnövekedett hirdetési költségeket.
Másik lehetőség, hogy Facebook hirdetéseidet elérésre vagy megjelenésre optimalizálod. Ebben az esetben az elérés egyértelműen növekedni fog, viszont ‘feláldozod’ ezért a konverzióra vagy bejegyzéshez kötődő aktivitásra optimalizálás lehetőségét.
AdWords hirdetések esetén kipróbálhatod, hogy az általánosabb, népszerű kulcsszavakat szünetelteted, és inkább a speciális (long tail) kulcsszavakat helyezed előtérbe. Esetleg a népszerűbb kulcsszavak esetében nem törekszel az első, második helyen megjelenni.
De az is egy megoldás lehet számodra, ha erőből próbálsz felülkerekedni,
és emeled a költségkeretedet, nagyobb erőforrásokat fordítasz hirdetésekre.
Összefoglalás
Az év utolsó 3 hónapjában a hirdetők száma jelentős mértékben nő az ünnepi hajrá miatt. Ez az egyik legfőbb tényezője annak, hogy hirdetési költségeid növekedhetnek. Vagy adott költségkeret mellett csökken az elérésed, kattintásaid száma.
Ez ‘természetes’ jelenség, és nem tudod befolyásolni. Amit megtehetsz,
hogy a költségeidet próbálod csökkenteni a hirdetéseid, landing oldalaid, stb.
minőségének, relevanciájának növelésével.
És/vagy növeled a költségkeretedet, ami az egyszerűbb megoldást jelenti.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)