A 10 leggyakoribb hiba az üzleti blogolásban (3-at én is elkövettem!)

Magam sem tudom hogyan, de eddig nem találkoztam a web usability atyja (Jakob Nielsen) által összeállított 10 leggyakoribb blog design hiba című írással, amit nem tévedés: 2005-ben publikált a szerző.

A félreértések elkerülése végett szeretném leszögezni, hogy ha valakinek egyszerűen nem megy a blogolás (mert nem mer írni, nincs témája, az iparág alkalmatlan rá, stb.), ezeknek a hibáknak a kiküszöbölésétől sem fog menni, de nagyon jó alapot adhat azoknak, akik komolyan veszik a “céges” blogolást (legyen az már működő, vagy épp most induló blog).

Lássuk a 10 leggyakoribb blogolási hibát:

Hiba #1: “Ismeretlen” szerző

Hacsak Ön nem egy széles körben ismert személyiség, akkor érdemes egy bemutatkozó jellegű oldalt készíteni a blogba, akár egy blog bejegyzés keretében.

Ez egészen egyszerűen egy bizalmi dolog, amivel nagyobb hitelt adhat a blogjának, másrészt segít a blogger “megszemélyesítésében” is.

Hiba #2: Nincs fotó a szerzőről

Szintén a bizalommal kapcsolatos téma. Egy jó fotó a bloggerről segít közelebb hozni a valós- és a virtuális létezést, így szorosabb kapcsolat alakulhat ki az olvasókkal.

Hiba #3: Semmitmondó bejegyzés címek

Két okból is problémás ez a jelenség: az egyik a keresőoptimalizálás, a másik pedig az olvasottság (a kettő részben összefügg).

Egy-egy bejegyzés címét általában úgy érdemes megválasztani, hogy az magában érdeklődést generáljon azok körében, akik meglátják (így nagyobb arányban fogják elolvasni), másrészt fontos kulcsszavak szerepeltetésével a bejegyzés – és így közvetve az egész blog – keresőkben elfoglalt pozíciója kedvező(bb) lesz.

Hiba #4: Nem beszédes linkszövegek

Sokan ehhez hasonló módon linkelnek külső (vagy akár saját honlapon belüli) oldalakra:

Ha érdekel a blog, kattints ide!

Ezzel az a gond, hogy semmilyen támpontot nem ad a link mögött lévő tartalomra vonatkozóan az olvasóknak (pl. azoknak, kik nem olvasnak el mindent szóról-szóra, csak átfutják a szöveget).

Ezért előnyösebbek az ehhez hasonló linkelések:

Ha érdekel, olvassátok el Kristóf blogját!

Hiba #5: A korábbi (jól sikerült) bejegyzések elhanyagolása

Egy régebben működő blogban rengeteg értékes bejegyzés halmozódik fel az idők során, s ezeket kár lenne nem felhasználni a későbbiekben újra meg újra.

Lehet készíteni például egy “Legkedveltebb bejegyzések” részt az oldalsávra, ezen kívül pedig szükség esetén érdemes az új bejegyzésekben egyfajta referenciaként használni a korábbi, hasonló témájú írásokat. Nagyon jó trükk ez például arra, hogy egy nem mindenki által ismert fogalmat ne kelljen minden egyes alkalommal tisztázni, mert elég egy linket elhelyezni egy korábbi “tisztázásra”.

Hiba #6: Gyenge navigációs rendszer

Ahogyan minden weblapnál, a blogoknál is különösen fontos a jó navigáció. Egy blog esetében ez főként a bejegyzések megfelelő kategorizálását és rendezését jelenti, hogy könnyen meg lehessen találni egy-egy keresett bejegyzést.

Nem elég (akár többféle) időszakok szerint besorolni az írásokat (pl. év-hónap), hanem mindenképp javasolt a címkézés és/vagy kategorizálás is. Ez lehetővé teszi többek között azt is, hogy egy bejegyzésen elindulva az érdeklődő a címkék segítségével az őt érdeklő témákat gyorsan áttekintse.

Hiba #7: Rendszertelen frissítés

Nem a frissítési ütem a lényeg, hanem a rendszeresség! Iparágtól és témától függően az akár napi többszöri publikálás ugyanúgy jó megoldás lehet, mint a havi egy.

Nagyon fontos azonban, hogy nagyjából állandó legyen ez az ütem: ha heti 2-3 bejegyzést “szoktak meg” az olvasók, akkor soha ne teljen el 2 hónap két bejegyzés között, ha a napi frissítés a szokásos, akkor viszont két hét szünet is káros lehet. A kár jelen esetben a hűséges olvasók elvesztése.

Hiba #8: Elkalandozás a fő témától

Persze nem arról van szó, hogy soha az életben ne írjon olyanról, ami nem kötődik szorosan a blog fő témájához, de fontos, hogy a fókuszt soha ne mozdítsa el az üzleti célok szempontjából releváns témától (pl. ennél a blognál ez a weblap készítés, keresőoptimalizálás és társai).

Nem árt nem elfelejteni, hogy a mindent elolvasó látogatói (akik könnyen elhitethetik, hogy érdemes más érdekességről is írni) valószínűleg időmilliomosok, s mint ilyenek nem valószínű, hogy az üzletileg értékes célcsoportot erősítik… :)

Hiba #9: Később nehezen vállalható bejegyzések

Jó, ha felkészül rá, hogy amennyiben jó munkát végez, valószínűleg az Ön iránt érdeklődők meg fogják találni a blogját, és a blog alapján fogják megítélni Önt. Most olyan “érdeklődőkre” gondolok, akiknek nem feltétlen szoktunk örülni, tehát nem potenciális ügyfelekre, hanem pl. az APEH embereire, vagyonosodási vizsgálat során. :)

A mondandó lényege tehát az, hogy ne írjon le olyat, ami esetleg (komoly) gondot okozhat a későbbiekben, és amit kénytelen lesz vállalni.

Hiba #10: Ingyenes blogszolgálatótnál működő blog

Több okból is előnyösebb, ha a blog a céges weboldal részét képezi, nem pedig egy blogszolgáltatónál van elhelyezve. A blog így teljesen és zökkenőmentesen integrálható a cég online “rendszerébe” (mind design, mind tartalmi és navigációs szempontból), a keresőkből érkező látogatók közvetlenül a weblapra érkezhetnek, s végül nem lesz kitéve olyan meglepetéseknek, mint pl. a konkurenciát előtérbe helyező “nem kikapcsolható” reklám, vagy más egyéb – az ingyenességből eredő – hátrányos kötelezettség.

Hazudnék, ha azt állítanám, hogy a fentiek közül bármelyik pont is alapvetően újatt mondott nekem, de bizonyos esetekben egy apró kis lökés hiányzik az embernek, hogy egy régen halogatott teendőt elvégezzen, egy nagyon is fontos fejlesztést véghez vigyen. Nálam ez a lökés a fent linkelt Jakob Nielsen írás volt.

Nem olyan nehéz észrevenni, hogy néhány hibát bizony én is elkövettem (pontosabban elkövetek), de ezen a helyzeten hamarosan változtatni fogok!

A jó pap/blogger/szakember/cégvezető holtig tanul!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Szóljon bele a blog alakulásába!

Szóljon bele a blog alakulásába!

Kicsit elmaradtam a blog írásával, amiért ezúton is elnézést kérek, de most újult erővel szeretnék belevágni az írásba. Ilyen hullámhegyek néha vannak (nálam legalábbis), de a lényeg, hogy mindig legyen visszatérés! Úgy érzem, hogy legtöbbször nagy sikere van/volt egy-egy új bejegyzésnek, de mégis szeretnék biztos(abb)ra menni azzal kapcsolatban, hogy Ön...

Elolvasom
Lead gondozás – Adj annyi értéket, amennyit csak a sávszélesség elbír

Lead gondozás – Adj annyi értéket, amennyit csak a sávszélesség elbír

Ha már eljutottál odáig, hogy szükséges úgynevezett leadeket gyűjtened, akkor egy fontos lépést megtettél. Viszont abban az esetben, ha itt megállt a folyamatod, akkor semmivel sem vagy előrébb, mint a lead gyűjtés előtt. Leadnek nevezzük azokat a felhasználókat, akik elérhetőségükkel fizettek neked azért, hogy egy értékes, ingyenes tartalmadhoz (csalidhoz, lead...

Elolvasom
Nem mindegy, hogy melyik videós formátumot használod az Instagramon!

Nem mindegy, hogy melyik videós formátumot használod az Instagramon!

Három különböző videós formátumot is használhatsz az Instagramon. Ha szeretnéd igazán profi szinten és igazán eredményesen használni ezt a platformot, akkor ismerned kell ezeket a formátumokat.

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob