Az új honlap születése – II. rész

Az előző részben azt ígértem, hogy bemutatom milyen szükséges változtatásokat találtunk ki a webanalitikai elemzések-, ill. a megfigyeléseink hatására. Lássuk!

Nem kellett hozzá különösebb elemzés, hogy rájöjjünk: a honlap szíve a blog. Az elemzésekkel persze alá tudtuk támasztani ezt a feltételezést, ami nagyon szépen megmutatkozik az analitikai számokban is.

A blogon keresztül jut el a legtöbb érdeklődő a honlapra, a blog egyes oldalai generálják a legtöbb oldalletöltést, itt töltik el a látogatók a legtöbb időt, stb. Mivel legjobb ügyfeleinket mindig “beszámoltatjuk”, hogy miként jutottak el a velünk való együttműködésig, ezért azt is tudjuk, hogy jelentős részük elsőként a bloggal találkozott, az ott (vagyis az itt) talált írásokban lévő tudásanyag keltette fel az érdeklődését.

Ez a megfigyelés azért nagyon fontos az újratervezés szempontjából, mert az új honlapon a blog “környékét” úgy kell majd kialakítani, hogy az minél inkább segítse a marketing gépezet működését. De hogyan működik ez a gépezet?

A rendszer legvégén természetesen az “ügyféllé válás” áll. Visszafelé haladva a lépcsőkön a hírlevélre való feliratkozás jön, amit két alapvető motor hajt. Az egyik a keresőmarketing segítségével érkező látogatók (tipikusan Google AdWords vagy Etarget segítségével), a másik pedig – a téma szempontjából a fontosabb – az “ingyen” érkező látogatók, akik a keresők organikus (tehát nem fizetett) találatain keresztül vagy különféle linkeken át jutnak el a honlapra.

Utóbbiak azok, akik tipikusan a bloggal találkoznak először, és akiket egy fokkal feljebb szeretnénk léptetni a rendszer lépcsőjén (a hírlevél feliratkozáshoz). Ennek érdekében egyrészt próbáljuk majd növelni az oldalletöltések számát, hogy minél több időt töltsenek el az új látogatók a honlapon – és így egyre nőjön az esélye a feliratkozásnak.

A több idő eltöltését majd a blog továbbfejlesztett navigációja szolgálja (pl. ajánlott bejegyzések), és a hírlevél létezésének erősebb – de nem zavaró – kommunikálása. (Korábbi bejegyzésemben már említettem, hogy egy alapvetően új hírlevél rendszert alakítottunk ki az új honlaphoz.)

A bejegyzés lényegének azt szántam, hogy felhívjam a figyelmet a stratégia fontosságára. Egy jól működő üzleti honlapnak ugyanis kell, hogy legyen egy legfontosabb célja, amit minden lehetséges eszközzel támogatni kell. Most nem az ügyfélszerzésre gondolok (ez túl nyilvánvaló lenne, és nehéz “megfogni”), hanem jelen esetben a hírlevél feliratkozásra.

A hírlevél feliratkozás – jobban mondva a marketing adatbázisba való felvétel – segítségével tudjuk ugyanis az érdeklődőket az ügyféllé válásig eljuttani – előbb vagy utóbb. A blog “csak” egy eszköz arra, hogy minél több potenciális érdeklődő iratkozzon fel a hírlevélre.

(A blognak persze számos más nagyon értékes funkciója is van, amiről bővvebben olvashat az üzleti blog címkéjű – az alapfunkciókról elsősorban a réggebbi – bejegyzésekben.)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Látogatók szerzése és megtartása

Látogatók szerzése és megtartása

Tegnap felvázoltam, hogy milyen megfontolandó szempontok vannak egy cég online jelenlétének megtervezése kapcsán. Ígéretemnek megfelelően ma néhány konkrét részletet is elárulok, remélem tetszeni fog! Emlékeztetőül, egy új honlap megtervezése kapcsán át kell gondolni, hogy mi kell ahhoz, hogy “begyűjthessük” a szolgáltatásaink iránt érdeklődőket, rávegyük őket (jó értelemben) a maradásra, okot...

Elolvasom
Mi az? Ingyenes és extra láthatóságot biztosít cégednek Google-ben

Mi az? Ingyenes és extra láthatóságot biztosít cégednek Google-ben

A Google Cégem segítségével céged, vállalkozásod megjelenhet a Google keresőjében, a Google Térképen és a Google+ felületén képekkel, adatokkal, vásárlói visszajelzésekkel, nyitvatartási idővel és egyéb hasznos információval. Ez egyrészt azért jó, mert minden fontos információt megkap rólad a felhasználó már a Google találati oldalán, másrészt sokkal nagyobb láthatóságot biztosít számodra,...

Elolvasom
5 okos megoldás a Black Friday őrület alatt, hogy kitűnj a tömegből

5 okos megoldás a Black Friday őrület alatt, hogy kitűnj a tömegből

November 23-án ismét Black Friday, és készülhetsz rá, hogy előtte, utána és közben is mindenki igyekszik majd átkiabálni a másikat, tehát óriási lesz a reklámzaj. Persze dönthetsz úgy is, hogy te k...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob