Ha már képeket használsz az email marketingedben, akkor csináld rendesen!

Bár az e-mail az online marketing egy szövegorientált eszköze, mégis különösen fontos a vizualitása. Ha követed az aktuális trendeket, akkor a te leveleid is tartalmaznak képeket, az viszont korántsem mindegy, hogy ezek a képek milyenek. Ebben a blogbejegyzésben összeszedtük neked a legfontosabb irányelveket az e-mail marketing grafikák használatához!

Nagyon fontos megértened, hogy mi az e-mail marketing célja. A legtöbb esetben egy eszköz, amivel a feliratkozókat tudod terelni valamilyen konverzió irányába. Ha a levélben megjelenített képek nem ezt a célt szolgálják, mert nem megfelelően használod őket, akkor inkább ne is használj képeket az e-mailekben!

Viszont ha olyan leveleket szeretnél, amelyek tükrözik a vállalkozásod színvonalát, és hozzák a várt eredményeket is, akkor ez a bejegyzés nagy segítségedre lesz!

Milyen képek szerepeljenek az e-mailekben?

A legegyszerűbb és legkézenfekvőbb, hogy stockfotókat helyezel el az e-mailekben. Számos helyről lehet (akár ingyenesen is) stockfotókat letölteni, sőt a legtöbb e-mail marketing szoftvernek is van saját képgyűjteménye, amiből válogathatsz.

Azonban ha szeretnéd egy kicsit személyesebbé varázsolni a leveleid, akkor érdemes eredeti, saját képeket használni. Készíts (vagy készíttess) a termékeidről hangulatos, kreatív fotókat! De szerepelhetnek a képeken a munkatársaid is – főleg, ha valamilyen szolgáltatást nyújtotok! Ez jelentősen növeli a bizalmat és a hitelességet, hiszen az olvasók látják, hogy kikkel kerülnek majd kapcsolatba, ha (ismét) a vásárlóitok, ügyfeleitek lesznek.

A legfontosabb információk a szövegben is jelenjenek meg!

Kerüld el azt a buktatót, hogy a legfontosabb információk csak képeken szerepelnek az e-mailjeidben! Ha a címzetteknél ki van kapcsolva a képek betöltése, vagy egész egyszerűen nem is figyelnek annyira a képekre, akkor nem fogod tudni eljuttatni az üzenetet hozzájuk!

A legfontosabb dolgok mindig szerepeljenek szövegesen, és a kép csak illusztrálja, kiegészítse ezeket! Úgy állítsd össze az e-maileket, hogy a szöveg önmagában is megállja a helyét akkor is, ha a képek nincsenek ott mellette!

A képek is építik a márkád!

Ahogyan a szöveges tartalmak írásakor (így az e-mailek szövegének írásakor is) a márkádhoz passzoló stílusban, hangnemben, modorban fogalmazol, úgy a képek tekintetében is ki kell alakítanod a saját „hangod”! Hihetetlen brandépítő hatása van annak, ha a kommunikációd szöveges és képi világa is koherens és következetes.

Figyelj például arra, hogy mindig azonos színsémákat használj! Vagy ha például mindig saját termékfotókat használsz, akkor még csak elvétve se kerüljön az e-mailbe stockfotó, mert az azonnal szemet fog szúrni.

A lényeg, hogy legyen egységes vizualitása a cégednek, és ez tükröződjön az e-mailekben is!

Klikkmarketing Online Marketing Cégvezetőknek ajánló

Szöveg-kép arány

Fontos, hogy figyelj a szöveg-kép egyensúlyra! Erre vonatkozóan számos különböző irányelvvel találkozni: van, ahol a 60/40-es arányt tanácsolják, azaz, hogy 60%-ban tartalmazzon szöveget, és 40%-ban képet egy e-mail. De találkozni 70/30-as és 80/20-as arányt ajánló iránymutatásokkal is.

Azt, hogy melyiket érdemes követni, nagyban befolyásolhatja az adott e-mail célja, a márkádra jellemző kommunikáció stílusa, vagy egész egyszerűen az, hogy hogyan valósul meg a legjobban a szöveg-kép egyensúly. Mindig legyen ott az elsődleges szempontok között, hogy tényleg jól mutasson az e-mail, és könnyen, gyorsan olvasható és áttekinthető legyen!

Ha néhány új terméket mutatnál meg a feliratkozóknak egy e-mailben, akkor értelemszerűen alkalmazhatod a 80/20-as arányt. De ha mondjuk egy nyereményjáték részleteit, szabályait írod le röviden, akkor akár a levél 60%-a is lehet akár szöveg.

A képek felbontása

Ahhoz, hogy az e-mailjeid igazán profik legyenek, és azt az igényességet és magas színvonalat képviseljék, ami egyébként is jellemző a cégedre, oda kell figyelned a képek felbontására. Ne abból az eszközből indulj ki, amin magát az e-mailt szerkeszted: gondolj arra, hogy lehetséges, hogy valamelyik címzett nagy felbontású kijelzőn fogja olvasni a leveled, és ott is jól kell majd mutatnia a képeknek.

Ha e-mail sablont használsz, láthatod például, hogy a képfoglaló méretének szélessége sokszor 600 pixel. Egy ekkora kép telefonon valóban jól mutat, de egy nagyobb monitor vagy egy laptop képernyőjén már szemcsés, pixeles, homályos lesz. Érdemes azt az ökölszabályt alkalmazni, hogy a képfoglaló méretét duplázod: ebben az esetben tehát 1200 pixel szélességű képet használj annak érdekében, hogy minden eszközön jól mutasson majd!

Klikkmarketing blogbejegyzés e-mail marketing képek
Amennyiben nem megfelelő képméretet használsz, könnyen lehet, hogy asztali nézetben nem lesz megfelelő a felbontás.

Képformátum

A jó felbontás nem jelenti automatikusan azt, hogy túlságosan nagy fájlméretű képeket kell használnod, ez ugyanis növelheti az e-mail betöltésének idejét! Egy kép ne haladja meg az 1 MB-ot, és arra is figyelj, hogy a teljes levél se legyen nagyobb 3 MB-nál! De ha jól választod ki a képformátumot, akkor el fogod kerülni a nagy fájlméretet!

A PNG formátum például jó megoldás lehet! A PNG-képek nagy előnye ráadásul, hogy „átlátszóvá” teheted őket, azaz a szerkesztés és a formázás során kreatívabb ötleteket is megvalósíthatsz velük.

A JPEG/JPG-képek esetében pedig még kevésbé okozhat problémát a fájlméret. Ugyanakkor nem árt, ha tudod, hogy a tömörítés során a képinformációk egy része elvész, a JPEG/JPG ugyanis egy úgynevezett veszteséges formátum (szemben a veszteségmentes PNG-vel).

Ha animált képet is szeretnél az e-mailben elhelyezni, akkor használj GIF-et! Az animált képek feldobják a leveleket, élővé varázsolják őket. Nem érdemes azonban túlzásba esni! Egyrészt, mert a túl sok mozgás már zavaró lehet egy e-mailben. Másrészt, mert a GIF-ek mérete azért nem elhanyagolható: ha túl sokat használsz egyidejűleg, az már növelni fogja a betöltési időt.

Alt text

Mindig figyelj rá, hogy a képekhez tartozó „alt text”-et megfelelően add meg! Több oka is van annak, hogy erre miért kell kell külön odafigyelni!

Az „alt text” lényegében nem más, mint a képek leírása. A képernyőolvasó alkalmazások is a képekhez tartozó alt szöveget olvassák fel, így segítve a látássérült felhasználókat. Már csak ezért is sokat számít, hogy ne egy szám- és betűkombináció legyen ez a szöveg (pl.: dcg1684_jk711), hanem értelmezhető szavakból álljon (pl.: barna_plusskutya_gyermekjatek).

De nem csak a képernyőolvasó alkalmazások olvassák a képekhez tartozó alt szöveget, hanem a keresőmotorok is. Így az „alt text” fontos szerepet tölt be SEO szempontból is.

És az sem elhanyagolható, hogy az e-mailekben található képek sokszor blokkolva vannak, vagy egész egyszerűen nem töltődnek be (például gyenge internetkapcsolat miatt). Ezekben az esetekben az alt szöveg jelenik meg, és ez szolgáltat információt arról, hogy mit láthat a levél címzettje, ha úgy dönt, hogy kikapcsolja a képek blokkolását.

Útravaló

A képek nagyon sokat hozzátesznek egy e-mailhez, lényegében szinte semmit sem ér az e-mail marketing nélkülük! A megfelelő képek kiválasztása és beillesztése azonban összetett feladat, számos nézőpontot szem előtt kell tartani! Sok múlik a szöveg-kép arányon, a technikai beállításokon, és értelemszerűen azon is, hogy mit ábrázolnak a képek.

Ha szeretnél rendszeresen, ehhez hasonló, hasznos tippeket kapni online marketing témában, iratkozz fel levelezési listánkra! Így lehetőséged lesz megfigyelni azt is, hogy mi milyen leveleket küldünk az e-mail-listánk tagjainak.

Ha pedig azt szeretnéd, hogy közvetlenül mi segítsünk neked a vállalkozásod email marketingjével kapcsolatban, akkor kattints ide és vedd fel velünk a kapcsolatot! Ügyfélkapcsolati menedzser kollégánk felhív téged telefonon (munkaidőben általában 2 órán belül), és átbeszélhetitek, hogyan tudunk a legjobban hozzájárulni vállalkozásod sikeréhez!

Ezeket olvastad már?

E-mail marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

E-mail marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

Sokan már évek óta temetik az email marketinget, de az igazság az, hogy nem találsz olyan igazán profi és eredményes céget, aminek nincs komoly listája és komoly email marketing tevékenysége.

Elolvasom
Ezt az 5 automata emailt neked is be kell állítanod

Ezt az 5 automata emailt neked is be kell állítanod

Vannak olyan dolgok egy vállalkozásban, amik tényleg nehezek. Komoly gátat jelenthetnek lelki dolgok, amiket sokszor csak lassú és akár keserves belső munka árán lehet "kidolgozni" magunkból. Ez az...

Elolvasom
Hírlevél, e-mail lista: fontos a leiratkozás is

Hírlevél, e-mail lista: fontos a leiratkozás is

Tegnap kaptam meg az ADÓnet.hu aktuális hírlevelét, és ennek kapcsán eszembe jutott valami. Az e-mail marketing korrekt alkalmazása során bizonyos, számunkra esetleg nem előnyös funkciókat is elérhetővé kell tennünk a listánk tagjai számára. Ilyen a hírlevelünkről történő leiratkozás is. Nem elég kipipálni ezt a dolgot azzal, hogy “ha nagyon akarja...

Elolvasom