Így hozd létre a következő Facebook eseményed!

Átlagosan 20% körüli a részvételi arány a Facebook eseményeknél. Ez azt jelenti, hogy 300 visszajelzőből alig lesz 60-70 tényleges résztvevő. Tudd meg, hogyan lehet egy kis plusz energiabefektetéssel ezt az arányt, akár a duplájára növelni!

Maga a funkció 2005 óta érhető el és számos, vállalkozóknak hasznos funkcióval bővült az évek során. Az egyik legjobb eszköz arra, hogy résztvevőket terelj az “online világból” a fizikai világba. Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy egy élő / online rendezvénynek, koncertnek, előadásnak ne lenne egy nyilvános Facebook eseménye is.

Miért hozz létre Facebook eseményt?

Inkább azt kérdezném, hogy miért ne? Persze, nem 5 perc megcsinálni egy profi eseményt, meg milyen hülyén néz ki, ha csak 20 résztvevő van rajta, de az még cikibb, ha a boltod megnyitóján 5-en malmoztok, mert nem tudott róla senki. Szóval nézzük, miért hozz létre eseményt!

Miért #1: Nem kerül semmibe

Ez tulajdonképpen az összes közösségi média felületre igaz. Persze az organikus elérés nagyban befolyásolja a dolgokat, de nem kerül semmibe létrehoznod a Facebookon egy eseményt, najó talán 10 percedbe. Ez pedig tény, hogy egy kevésbé profin összerakott eseménnyel jobb eredményeket tudsz elérni, mint egy újságban megjelenő képes hirdetéssel. (és sok esetben azért még fizetni is kell)

Miért #2: Sok érdeklődőt elérhetsz vele

A Facebooknak érdeke, hogy releváns érdeklődőknek jelenítse meg az eseményed. Ennek az egyszerű oka, hogyha az eseményed jól sikerül, akkor legközelebb újra náluk fogod az eseményt létrehozni, sőt még lehet fizetett hirdetést is indítasz majd mellé, hogy még több embert elérj.

Miért #3: Kiemel a konkurensek közül

Nem konkrétan egy Facebook esemény fog kiemelni a konkurensek közül, hanem maga az esemény. Miért ne csinálhatnál egy tányérbemutató napot, ahol az érdeklődőknek tartasz egy rövid bemutatót és kapnak mondjuk 10% kedvezményt, ha a boltban vásárolnak. Ebben az esetben az esemény lehet a kommunikációs csatornád, ahol mindent megtudhatnak a részletekről.

Miért #4: Erős remarketing listát építhetsz

Majdnem olyan erős lehet egy esemény érdeklődőinek a listája, mint egy e-mail feliratkozó lista. Hasonló elköteleződéssel jár az érdeklődő számára, de neked akár többet is jelenthet, mert leszűrheted, hogy milyen jellegű eseményed felé érdeklődik, tetszik neki és nyitott rá, hogy részt vegyen rajta. Nem beszélve arról, hogy bármilyen jellegű hirdetéshez felhasználhatod a jövőben a listádat, akár a következő eseményed hirdetésére is.

Mikor hozd létre az eseményed?

Ahogy megtervezel mindent az eseménnyel kapcsolatban, úgy meg kell tervezned a promóciós időszakot is. A létrehozás dátuma függhet attól, hogy mekkora eseményt tervezel tartani, hány résztvevőt szeretnél és mekkora időintervallumot igényel a rendezvény. Tehát ökölszabály nincs arra, hogy mennyivel kell előbb létrehoznod az eseményed, de próbáld meg belőni az ideális időt. Pár tipp, hogyan csináld.

Háromhetes szabály: A legtöbben nem nagyon szoktak 2 hétnél előbbre tervezni. Viszont ha te egy releváns eseményt mutatsz neki előre, akkor már szinte biztos, hogy meg tudja oldani, hogy ott legyen.

Kalkulálj előre: Ha már volt korábban eseményed, akkor nagyjából tudod, hogy mekkora aránnyal jöttek el a visszaigazolók az eseményre. Tehát ha egy hét alatt 100 érdeklődőt tudsz szerezni, amiből 20 eljön, akkor papíron három hét kell 60 résztvevőhöz. Viszont ez a számítás nagyon csalóka lehet, hiszen a rendezvény hetén már elég sokan lehetnek, akik nem tudnak eljönni és az esemény előtt hetekkel pedig elfelejtheti, hogy érdeklődött.

Tervezz költségkeretet: Egy eseményre való érdeklődést fenntarthatsz folyamatos hirdetésekkel is. Ebben az esetben jóval hosszabb ideig, akár hónapokig is kihúzhatod a promóciós időszakodat. Ez az egyik legprofibb megoldás, de egyben a legköltségesebb is. Ebben az esetben egy remarketing listába gyűjtöd a résztvevőket és folyamatosan hirdetsz nekik az eseménnyel kapcsolatban, hogy el ne felejtsék.

A következő és a korábbi Facebook események gyűjteménye.
Az “események” menüpontban tudod megnézni egy vállalkozás következő eseményeit. Klikk a képre és nézd meg, mi mennyivel előre szoktunk eseményeket létrehozni.

Mikre figyelj az esemény létrehozásakor?

Egy megfelelően kitöltött Facebook esemény hasonlóan működik, mint egy jól SEO-zott weboldal. Tehát, ha mindent kitöltesz a Facebook igényeinek megfelelően, akkor releváns érdeklődőket talál meg a rendszer. Ezenkívül egyre többen keresgélnek a tartózkodási helyük alapján rendezvényeket a közelükben. Kár lenne egy-egy releváns érdeklődőt buknod csak azért, mert nem jól adtad meg az adatokat.

Személyes vagy online? – A koronavírus berobbanása óta, lehetőséged van online eseményt is létrehozni. Az a különbség a kettő között, hogy egy online eseménynél nem kötelező megadnod fizikai helyszínt. Az online előadásokhoz használhatod az általad kiválasztott felületet (pl. Google Meet, Zoom), vagy akár a Facebook Live-ot, vagy külön Messenger szobákat.

Esemény neve – Talán a legfontosabb, hogy megfelelően nevezd el az eseményed. Egy jó címsor 70%-al nagyobb aktivitást válthat ki, mint egy semmit mondó, 10 másodperc alatt összedobott elnevezés. Legyen a címsorod rövid, tömör, lényegretörő és próbálj 50 karakterbe beleférni. A rendszer alapvetően 100 karakternyi helyet ad, de a különböző felületeken ez sokszor csak kipontozva jelenik meg.

Kezdés / befejezés dátuma – Ezek az adatok fogják meghatározni, hogy mikor jelenik meg az esemény. A felhasználók értesítést kapnak a rendezvény előtt egy nappal és közvetlenül az esemény előtt is. Elég kellemetlen lehet, ha az előadás már tart, de még sehol senki, mert az adatok alapján, csak egy óra múlva kezdődik. Bár nem kötelező, de érdemes megadni az esemény befejezési dátumát is, mert sokkal megbízhatóbb, ha lehet kalkulálni előre.

Ismétlődő esemény – Ez a funkció lehetővé teszi, hogy ugyan azt az eseményt többször is megtarthass. Hatalmas segítség lehet, mert nem kell mindig létrehoznod újra, és lehet látni a következő időpontokat is. Egyetlen hátránya, hogy csak egy leírást és jegyvásárlási linket tudsz hozzáadni, így fontos figyelni a kommunikációra.

Leírás – Nem elég egy jó címsorral bevonzani az érdeklődőket, meg is kell ragadni őket, hogy utána részt is vegyenek az eseményeden. Erre szolgál az esemény leírása, ahol nagyon részletesen be tudod mutatni, hogy miért vegyenek részt. Itt igazából minden elfér, de nagyon fontos az első 100 szó. Nagyjából ennyi helyed van arra, hogy egy jó leírással megfogd az érdeklődőt. Írj bele minden fontos információt amire szükség lehet a részvételhez, ha van, akkor korábbi résztvevők véleményét és helyezz el linkeket, ahol több információt tudhat meg rólad.

Kategória – Ez a menü egy kicsit “butácska”, de nem maradhat üresen. Addig keresgélj az előre megadott kategóriák között, amíg valamelyikbe bele nem fér a te eseményed. Sokszor nagyon nehéz egy-egy eseményt valamilyen kategóriába beletuszkolni, de érdemes, mivel az algoritmusnak hatalmas segítség lehet, hogy kiknek jelenítse meg.

Helyszín – Nem kötelező megadnod, de nagyon előnyös, hiszen innen informálódhatnak a résztvevők, hogy hol lesz. Ha tudod, add meg már az esemény létrehozásakor. Ha megadod, akkor a tartózkodási hely alapján is megjelenik releváns érdeklődőknek.

Borítókép – A főcím mellett ez a másik kifejezetten fontos pontja az eseménybe való érdeklődő terelésnek. Egy jó képpel és egy erős főcímmel biztos, hogy nyert ügyed lesz. A borítóképed mindenképpen 16:9-es fekvő képarányú legyen, mert ha ettől eltér a rendszer levágja. (Ajánlott méret: 1920 x 1080 képpont) A kép legyen összhangban az eseménnyel és a címsorral is. Bármennyi szöveget elhelyezhetsz a képen, de legyen előtted az a mondás, hogy a kevesebb néha több.

Belépés – Itt adhatod meg a jegyekhez vezető linket. Ha megadod, akkor megjelenik az eseményben, hogy hol lehet jegyeket venni és méri a rendszer, hogy hány darab jegyvásárlási kattintás történt. Amennyiben egy ingyenes rendezvényt tartasz, akkor is érdemes regisztrációhoz kötni, hogy legalább egy körülbelüli számod legyen róla, hány résztvevővel számolhatsz.

Esemény beállításai – Ebben a menüben van lehetőséged társszervezőt megadni. Abban az esetben, ha van egy partnered, vagy egy másik cég, akik szintén képviseltetik magukat az eseményen, mindenképpen ezt a lehetőséget használd. Ha társszervezőt is hozzáadsz, megjelenik az esemény az ő oldalán is, tudja hirdetni és ő is tud kommunikálni az eseményben résztvevőkkel.

Egy megfelelően elkészített Facebook esemény előnézete.
Kristóf “A jól működő cég” című előadásának Facebook eseménye. Rövid lényegretörő címsor és az eseményt bemutató banner.

Hogyan terelj érdeklődőket az eseményedre?

Ha már létrehoztad az eseményed, nagy eséllyel nem lesz rajta azonnal 30.000 érdeklődő, hacsak nem egy Red Hot Chili Peppers koncertet tervezel tartani. Viszont százezrek és világhírnév nélkül is terelhetsz viszonylag sok embert az eseményedre.

Ismerősök meghívása

Az egyik legalapvetőbb meghívási forma és szinte mindig javasolja a Facebook, de sokszor figyelmen kívül hagyjuk. A Facebook úgy működik, hogyha te érdeklődsz egy esemény iránt, akkor a közeli ismerőseidnek megjelenik a hírfolyamán, hogy hátha őket is érdekli az esemény. Nem ciki meghívni senkit egy eseményre, mert igazából mi történne? Legrosszabb esetben rád ír privátban, hogy légyszíves ne hívj meg több eseményedre, de ennek nem nagy esélyét látom. Ha pedig érdekli, akkor csak nyerhetsz vele. Amúgy szerintem még az is belefér, hogy az igazán közeli barátaidat megkéred, hogy kattintsanak az “érdekel”, vagy az “ott leszek” gombra, mert ezzel neked elég sokat tudnak segíteni.

Rendszeres megosztás

Egy eseményt megoszthatsz a vállalkozásod oldalán, blogodban, vagy egy másik közösségi média felületen is. Ha folyamatosan kommunikálod, hogy lesz, akkor mindig tudsz újabb és újabb érdeklődőket terelni. Nem szabad abba a hibába esni, hogy egyszer kiposztolod (vagy egyszer sem) aztán nem érted miért nem jött el senki.

Küldd ki az e-mail listádnak

Valószínűleg azok akik már fel vannak iratkozva a levelezési listádra nagyon releváns érdeklődők lehetnek. Nagyon nagy eséllyel fogják visszaigazolni az eseményed és ezzel plusz organikus elérést generálva neked. (ahogy az ismerőseid meghívásánál is írtam)

Fizetett hirdetés

100%, hogy a Facebook fel fogja ajánlani, hogy fizetett hirdetéssel promózd az eseményed. Ez egy nagyon csalóka dolog lehet, hiszen az alap Facebook felületen korántsem lehet annyira részletesen beállítani a célközönségeket. Én nem javaslom ennek a használatát. Viszont a hirdetéskezelőben már számos opciód van arra, hogy a számodra legrelevánsabb közönségnek jelenjen meg az eseményed hirdetése.

Facebook esemény fizetett hirdetése.
Többek között ezzel a hirdetéssel is promótáltuk az eseményt. A hirdetés szövegezésénél nagyon figyeltünk rá, hogy egyértelműen passzoljon a rendezvény eseményéhez.

Hogyan érd el, hogy el is jöjjenek?

Ott tartunk, hogy létrehoztál egy profi Facebook eseményt és már szépen gyűlnek az érdeklődők benne. Viszont ez még korántsem garantálja azt, hogy ők részt is fognak venni rajta. El kell érned folyamatos, célzott kommunikációval, hogy tényleges látogatóvá konvertáld őket.

Posztolj az eseménybe!

Minden eseménynek egy külön “Beszélgetés” menüje van, ahova bejegyzéseket tehetsz közzé. Az érdeklődők értesítést fognak kapni arról, hogy bejegyzést tettél közzé, így fent tudod tartani a folyamatos érdeklődést. Ez megjelenik a hírfolyamban is, így mondhatni kötelező folyamatosan posztolnod az eseményedbe!

Fokozd az érdeklődést!

Ossz meg korábbi résztvevői véleményeket, tegyél ki ajánlatokat és tedd szinte kihagyhatatlanná az eseményedet. Ha ezt profin csinálod szinte biztos, hogy mindenki ott akar lenni.

Remarketingezz!

Hozz létre remarketing listát a jelenlegi eseményed résztvevőiből és folyamatos hirdetéssel kommunikáld nekik, hogy miért kihagyhatatlan az eseményed. Arra figyelj, hogy ne legyen túl gyakori a megjelenés, mert azzal pont az ellenkező hatást tudod elérni.

Facebook eseményben lévő bejegyzések.
Többek között, ezek a bejegyzések lettek a “Beszélgetés” menüben közzétéve.

Gondolj a jövőre!

Nem elég, hogy a Facebook eseményed profin összeraktad és brutál mennyiségű érdeklődőt tereltél a rendezvényedre, magának a “végterméknek” (azaz a rendezvénynek) is profinak kell lennie. Egy rossz hír sokkal gyorsabban terjed mint egy jó, ezért az esélyét sem adhatod meg annak, hogy valaki rossz szájízzel távozzon. Kérj visszajelzést negatív és pozitív tapasztalatokról, adj ajánlatot, viszonozd, hogy ott volt!

Egy jól sikerült rendezvénnyel elképesztően lojális közösséget építhetsz, akik a vállalkozásod jövőjét is meg tudják határozni. Szóval hajrá!

Összefoglaló

A Facebook események funkció egy brutál jó lehetőség arra, hogy akár ingyen is magas elérést generálj egy offline / online eseményednek. Ahogy megtervezed magát a rendezvényt, úgy tervezd meg a promóciós időszakot is. Gondold át, hogy mi az optimális időpont, amikor már tudnak az érdeklődők az eseményeddel tervezni, de még nem táblázták be a napjukat. Igyekezz minden adatot pontosan megadni, hogy minden információ ott legyen és könnyű legyen a döntés.

Ne csapd össze a címsorodat és a borítóképedet, hanem gondold át és passzoljon a kettő egymáshoz. Ha van rá lehetőséged hívj meg pár “beépített embert”, kommunikáld a csatornáidon az eseményt és akár indíts fizetett hirdetést is, hogy minél több embert elérj. Ha már sok az érdeklődő, akkor el kell érned, hogy el is jöjjenek a rendezvényedre, ezért fontos, hogy posztolj az eseménybe és fokozd az érdeklődést. Ha már ilyen profi rendszert összeraktál, akkor már csak egy igazán profi eseményre van szükséged!

Ha esetleg elakadtál a tervezésben, a technikai kivitelezésben (például: remarketing listák, hirdetések), vagy nem megy jól a Facebook kommunikáció, akkor ne habozz felvenni velünk a kapcsolatot! :)

Ha szeretnél ebben a stílusban még többet a Klikkmarketingből, és szereted a videós formátumot is, akkor feltétlen regisztrálj a jelenleg ingyenes, regisztrációért cserébe elérhető, 60 perces videós anyagunkért, amiben sok minden más mellett például a Facebook posztok is szerepelnek témaként. A neve Online Marketing Iránytű, regisztrálj most, nem fogod megbánni!

Ezeket olvastad már?

Lead generálás – mit jelent és mire jó?

Lead generálás – mit jelent és mire jó?

Mindegy, hogy milyen céged van, szükséged van arra, hogy folyamatosan érdeklődőkké varázsold azokat a potenciális vevőidet, akiket most még inkább vadidegennek nevezhetsz. Sok lehetőséged van arra,...

Elolvasom
Mi fán terem a landing page?

Mi fán terem a landing page?

Lapátolod a pénzt a Google Ads és Facebook kampányokba, építed a listád, küldöd az emaileket, derekasan posztolsz a közösségi médiában, szóval özönlenek a látogatók... de hova? Olyan oldalakra, aho...

Elolvasom
Ezzel foglalkoznod kell, ha van Google Shopping hirdetésed!

Ezzel foglalkoznod kell, ha van Google Shopping hirdetésed!

Az egyik legerősebb és legeredményesebb hirdetési típus az utóbbi években a Google Shopping. Rengeteg lehetőség van még mindig benne és a hirdetők nagy része nem aknázza ki ezeket. Nem sok idő- és ...

Elolvasom