Hirdetni mindenki tud, de eredményeket elemezni kevesen

Amikor Facebook vagy AdWords kampányok eredményeinek elemzéséről van szó, akkor nem elegendő az elköltött összeget és a konverziók számát figyelembe venni. A legtöbb hirdető megelégszik azzal, hogy elköltött X összeget hirdetésekre, ebből Y nagyságú bevételre tett szert, és ha Y nagyobb X-nél, akkor minden rendben van.

Írtunk már, és készítettünk videót a blogon arról, milyen mélységig érdemes egy-egy kampányt, hirdetést elemezni, és így megállapítani, hogy valójában melyik hirdetés, kampány jobb a másiknál: Melyik a jobb hirdetés? 4 szintes elemzés a ROSSZ döntéseid elkerüléséért

Ebben a blogbejegyzésben bemutatom, hogy a Klikkmarketingnél milyen szoftverek segítségével elemezzük a kampányok eredményeit, készítünk riportot, optimalizáljuk folyamatainkat.

Eredmények elemzése

Azért kritikusan fontos, hogy képes legyél elemezni kampányaid eredményeit, mert az elemzéseid alapján kell meghatároznod a továbbiakban a hirdetési stratégiát és a hirdetési eszközöket, célzásokat, liciteket, stb.

Az eredmények elemzése nem merülhet ki az elérések számában, a kattintások, megszerzett konverziók darabszámában, árában. Ha nem tudod kontextusba helyezni az eredményeket, akkor előfordulhat, hogy hónapokon, éveken át egy olyan stratégiára, kampányra fordítod az erőforrásaidat (idő, pénz), mely messze nem a legjobban teljesítő.

Elég csak az átkattintási arányokra gondolnod. Tegyük fel, hogy megegyező hirdetési költség mellett az egyik hirdetésednek magasan a legjobb az átkattintási aránya (CTR). Ekkor azt gondolhatnád, hogy ezt a hirdetést kell még jobban támogatnod, emelni a költségkeretet.

Viszont nem az átkattintási arányból fogsz megélni, nem ez viszi előre a vállalkozásodat, hanem a vásárlások. Szóval meg kell nézned, hogy a magas átkattintási arány mögött milyen konverziós darabszám, milyen konverziós értékek állnak. Már ezen a ponton a hirdetők többsége elakad, és a legnagyobb jóindulat ellenére is óriási hibákat követnek el.

Ha nagyon profi akarsz lenni, akkor megnézheted eszközökre, operációs rendszerekre is lebontva, milyen arányban járulnak hozzá ezek a platformok a konverziók megszerzéséhez.

Facebook kampányok elemzése az Adespresso szoftver segítségével

Hibalehetőségek minimalizálása

Az általunk használt szoftverek (mind Facebook, mind AdWords esetében) amellett, hogy időt takarítanak meg, nagyon gyorsan adnak olyan mély elemzéseket a fiókban történtekről, melyek kinyerése egyébként órákban kerülne. Továbbá felhívja a figyelmet olyan változásokra, és összefüggésekre, melyek mellett könnyű lenne elsiklani.

Ha manuálisan ilyen részletesen vizsgálnál egy fiókot, az hosszú napokba, akár hetekbe telne, ráadásul fontos adatok kerülhetik el a figyelmed, melyeket a szoftver percek alatt megjelenít számodra.

Az Optmyzr szoftver segítségével egy perc alatt átláthatóak a fontos történések egy AdWords kampányban

Viszont önmagában a szoftver nem elegendő, a következő bekezdésben láthatod te is, hogy szakértői véleménnyel ki kell egészíteni ezeket az eredményeket.

Bonyolódik a helyzet

Ezt csak tetézi, ha nem 3 kampányod van, kampányonként 2 hirdetéssel, hanem 30 kampány, kampányonként 8-10 hirdetéssel, vagy webshopod van több száz, több ezer termékkel.

Ezeket átbogarászni az imént említett szempontok szerint meglehetősen sok energiádba kerülne. Arról nem is beszélve, hogy az eredményeket is vezetni kell, hogy össze tudd hasonlítani az elmúlt negyed évet az előző év hasonló időszakával, stb.

Ezeket nagyon szépen és átláthatóan lehet vezetni elemzéseket végző szoftverekkel, viszont vannak tényezők, melyeket a szoftverek sem képesek megállapítani. Ilyen például a terméked, szolgáltatásod árrése, tehát a profit, amit egy-egy terméken, szolgáltatáson realizálsz.

Ez teljes mértékben meg tudja változtatni az eredményeket, és ezt nem fogod tudni betáplálni egy szoftverbe.

A Klikkmarketingnél kiemelten ügyelünk rá, hogy ne csak számokat zúdítsunk ügyfeleinkre, furának tűnő 3 betűs rövidítéseket (CTR, CPC, CPA, stb.) hanem bizonyos mértékben gazdasági szinten is segítsük partnereinket.

Tehát az eredmények elemzésekor, stratégia meghatározásakor rávilágítunk olyan tényezőkre is, melyeket egy jól alkalmazható, világszínvonalú szoftver sem észlel, mivel nem lát bele egy vállalkozás, cég gazdasági működésébe sem.

Maga a szoftver nem elegendő, azt kezelni is tudni kell, és a kapott eredményeket lefordítani az adott cég, vállalkozás egyéni paramétereire.

Riportálás

Mivel mi ügynökség vagyunk, ezért fontos számunkra, hogy partnereinket havonta értesítsük a Facebook és AdWords kampányaik eredményeiről. Mindezt átlátható, könnyen értelmezhető formában, hogy egy nem szakmabeli számára is áttekinthetőek legyenek az eredmények. Erre is tökéletesen alkalmasak azok a szoftverek, melyeket az imént említettem.

Ha nem ügynökség vagy, viszont komoly összeget költesz Facebookon, AdWordsben, akkor számodra is szükség van hasonló riportok elkészítésére. Ha nem látod át, hogyan alakulnak kampányaid eredményei havi, heti szinten, akkor kvázi vakon repülsz, miközben havi 50-100-500 ezer forintot költesz online hirdetésekre.

Láttunk már ügyfél oldalon erre a célra bevezetett Excel táblázatokat, melyek az első pár hónap lelkesedését követően üresen, átláthatatlanul vezetve végezték egy Google Drive meghajtón.

Összefoglalás

Ha csak néhány online kampányod van, akkor nem valószínű, hogy megéri számodra havonta közel 500.000 Ft-ot költeni olyan szoftverekre, melyek segítik az eredmények elemzését, riportokat készítenek, stb.

Viszont ebben az esetben is át kell gondolnod, hogy számodra mit jelent egy eredményes Facebook vagy AdWords kampány. Az elérések száma a lényeges, esetleg az olcsón megszerzett kattintások, vagy számolsz a terméked, szolgáltatásod árrésével is, és ezek szerint határozod meg a sikeres kampányok tényezőit?

Ha ezeket sikerült meghatároznod, akkor még mindig meg kell vizsgálnod, és össze kell hasonlítanod, hogy melyik kampányodat, hirdetésedet milyen mértékben kell súlyoznod, vagy éppen megszüntetned.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Új szolgáltatásunk: Adwords konzultáció

Új szolgáltatásunk: Adwords konzultáció

Múlt héten kezdtem leleplezni az új (illetve megújuló) szolgáltatásainkat. Elsőként az Adwords auditot mutattam be, illetve elindítottam egy nyereményjátékot. A játék részleteit a linkelt bejegyzésben elolvashatja, a mostantól számított egy órán belül rendelést leadók még szerepelni fognak a holnapi sorsolásban! A ma bemutatott szolgáltatás sem kevésbé érdekes az Adwords téma...

Elolvasom
14 pontos landing oldal elemzés

14 pontos landing oldal elemzés

Hiszel benne és tudod is, hogy a terméked / szolgáltatásod / csalid jó, szüksége van rá a piacnak. Hirdetsz Google Ads-ben és Facebookon, szépen jönnek a látogatók. Ráadásul nem ész nélkül célzol, és tudatosan írod meg a hirdetési szövegeket. Tehát minden stimmel, ezért ennek MŰKÖDNIE KELL. De mégsem működik. Nem...

Elolvasom
Nem mindegy, hogy melyik videós formátumot használod az Instagramon!

Nem mindegy, hogy melyik videós formátumot használod az Instagramon!

Három különböző videós formátumot is használhatsz az Instagramon. Ha szeretnéd igazán profi szinten és igazán eredményesen használni ezt a platformot, akkor ismerned kell ezeket a formátumokat.

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob