Rövid web címek

Mindenkit, akivel kapcsolatba kerülök céges honlap ügyben, próbálok meggyőzni, hogy mindenképp használjunk / használjon ún. rövid web címeket.

Rövid web címeket dinamikus honlapokon vagy portálokon használnak, ahol a látogató mozgásától függően különböző adatokat kell továbbítani egyik oldalról a másikra. Például amikor kiválaszt a felhasználó egy terméket a terméklistából, akkor megjelenik a termék adatlapja, a hozzá tartozó címben pedig a termék azonosítója.

Például: www.aruhaz.hu/termekek.php?fajta=butor&tipus=asztal&id=249. Ebben a címben az áruház programja értelmezi, hogy bútort keresünk, azon belül asztalt, méghozzá a 249-es számú terméket.

A rövid web címek (vagy rövid URL-ek) lényege, hogy a dinamikus oldalak címei könnyebben megjegyezhetőek és szebbek, mint a fentebb látható példa, ugyanakkor tökéletesen használhatóak ugyanarra a célra, mint “rondább” társaik.

A fenti cím rövid web cím technikával www.aruhaz.hu/butor/asztal/249 lenne. Ugye mennyivel könnyebb megjegyezni? Ráadásul jobban is néz ki. A legprofibb megoldás az, amikor visszafelé haladva a címben, kitörölve az egyes adatokat belőle, akkor a termékek (vagy bármi más) hierarchiájában egyre feljebb lépkedünk. Például ha elvesszük a példacímből az utolsó két részt, akkor a www.aruhaz.hu/butor címen az összes bútort láthatnánk. Ezt a “hagyományos”, a legtöbb felhasználó számára értelmezhetetlen webcímmel nem lehetne megvalósítani.

Még egy érv a rövid URL-ek mellett: a keresőprogramok a tapasztalatok alapján előnyben részesítik ezeket a címeket! A keresőprogramok robotjai nem igazán szeretik a jó sok paraméterrel tűzdelt – nyilvánvalóan dinamikus – web címeket, ezért rövid címekkel eredményesebb lehet a keresőoptimalizálás. Az ilyen URL-ekben ráadásul könnyebb kulcsszavakat elhelyezni (pl. butor), és könnyebben is értelmezi a keresőprogram őket.

A rövid web cím technika mindenki számára elérhető lenne, ha a fejlesztő cégek jobban odafigyelnének az ilyen “apróságokra”. Persze a fejlesztőnek látszólag sokkal egyszerűbb a hagyományos módszerrel fejlesztenie, de ez olyan mentség, amit én személy szerint sosem fogok tudni elfogadni.

(Egy példa a rövid web cím használatára a totalprint.hu.)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

5 okos megoldás a Black Friday őrület alatt, hogy kitűnj a tömegből

5 okos megoldás a Black Friday őrület alatt, hogy kitűnj a tömegből

November 23-án ismét Black Friday, és készülhetsz rá, hogy előtte, utána és közben is mindenki igyekszik majd átkiabálni a másikat, tehát óriási lesz a reklámzaj. Persze dönthetsz úgy is, hogy te k...

Elolvasom
Tartalommarketing: 6 trend, amiről neked is tudnod kell, ha nem akarod, hogy a célközönséged elfeledkezzen a cégedről

Tartalommarketing: 6 trend, amiről neked is tudnod kell, ha nem akarod, hogy a célközönséged elfeledkezzen a cégedről

A 2023-as év komoly változásokat hozott a tartalommarketingben. Olyan trendek jelentek meg, amelyek teljesen átírták mindazt, amit eddig az online marketingről tudtunk. Ha nem akarsz láthatatlanná ...

Elolvasom
Miért látják olyan kevesen, amit egy céges Facebook oldalra írunk?

Miért látják olyan kevesen, amit egy céges Facebook oldalra írunk?

A “Schobert Norbi levelet ír a Facebooknak, mert kevesen látják, amit a Facebook oldalára ír” ügy kapcsán ragadtam tollat, de egyébként is nagyon aktuális a téma. De mégis hányan látják a bejegyzéseket? Igen, nagyon kevesen látják arányaiban, amit kiírunk egy Facebook oldalra. Nagy átlagban (!) ez a követők (“lájkolók”) kb....

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob