Valóban a Google Ads a megoldás a céged számára?

A Google Ads kitűnő eszköz arra, hogy új érdeklődőket terelj az oldaladra és ott vásárlóvá konvertáld őket. Azonban sokszor találkozunk azzal, hogy nem hoztak eredményt a kampányok vagy rossz megtérüléssel futottak. Tehát mi is az igazság? Valóban érdemes hirdetéseket futtatnod a Google keresőben?

Tömören összefoglalva igen, megéri minden cégnek. Azonban nem zárhatjuk le ezt a kérdést ilyen egyszerűen, hiszen sok tényező befolyásolhatja a kampányaid sikerét.

Tények:

A Google a világon a legtöbbet használt keresőmotor nemzetközileg és hazánkban is. A felhasználók itt keresnek megoldást a problémájukra, és a cégek túlnyomó része egymással versenyezve itt próbálja meg elérni a potenciális ügyfeleit.

Néhány szám adat:

  • A Google uralja a kereső piac 90%-át. Vagyis az emberek nagyobb részét itt találhatod meg, ha kereső hirdetésekben gondolkodsz.
  • Egy átlagos felhasználó naponta 3-4 keresést indít a keresőben.
  • A magyar internetezők 89%-a, azaz 5,3 millió ember használ okos telefont. Ezeken a telefonokon futó operációs rendszer 85%-a Android, ami Google tulajdon. Így rengeteg embert érhetsz el az appokon és a mobil oldalakon keresztül is.

Mielőtt belemerülnénk, hogy megfelelő eszköz lehet-e számodra a Google Ads, érdemes néhány szót ejteni arról, hogy hogyan működnek ezek a hirdetések.

Hogy működnek a Google Ads hirdetései?

A Google hálózatán háromféle módon tudod megjeleníteni a hirdetéseidet: a Google keresési eredményinél, a Google Display hálózaton és a Youtube-on.

A Google keresésőjében a felhasználók által beírt kifejezésekre jelenhetsz meg. Ebben az esetben tehát a vásárolni akaró fejében meg van a problématudat, te pedig megmutathatod, hogy nálad megtalálhatja a megoldást. A felhasználók kattintanak és amennyiben az ajánlatod megfelelő számukra, vásárolni fognak.

A kereső hirdetések esetében a kattintások után fizetsz, abban az esetben is, ha nem vásárolnak a hirdetéseidből érkezők. A kattintási áraid pedig az iparágad függvénye, mivel a kattintási árak licit alapúak.

Tehát a hirdetők megadják a saját licitjüket, amennyit hajlandóak fizetni maximum egy kattintásért. A hirdetések pozícióját pedig egyrészt ez a maximális licit, a minőségi pont és számos egyéb tényező határozza meg.

Tömören, ha a te licited vagy minőségi pontod magasabb, mint a konkurenseidé, akkor magasabb pozícióban jelensz meg.

Milyen célok elérésére használhatod?

Az Ads hirdetései nagyszerű eszköz lehet a márkaismertség növelésére, lead szerzésre, eladásra, vagy akár a blog posztjaid promózására.

Tehát ha egy B2C vállalkozás vagy, aki a termékét szeretné eladni a fogyasztóinak, ez az ideális eszköz számodra. Ha B2B vállalkozásoknak értékesítesz, akkor számos leadet generálhatsz a segítségével.

Nézzük mi alapján döntheted el, hogy szükséged van-e a Google Ads használatára:

Gondold át a rendelkezésre álló keretet, az időt és a termék kínálatodat

Költségkeret

A ráfordítható büdzsé az egyik sarkalatos pontja a döntésnek. Meg kell, hogy határozd mennyi az az összeg, amit ráfordítanál a hirdetésekre havonta. Ebben nagy segítségedre lehet a piac és kulcsszó kutatás.

A Google Ads kulcsszótervező eszközével átnézheted a legfontosabb kulcsszavaid átlagos kattintási árait, amit viszonyítani tudsz a várható konverziós arányhoz. Ez segíteni fog meghatározni, hogy mennyit kell költened egy hónapban és mennyi lesz a várható megtérülés.

Ha még nincs előzetes tapasztalatod, az iparági átlagokat veheted alapul. Ha a várható konverziós arány az iparágadban 2%, akkor nyugodtan számolj 1 és 3 százalékkal, így megtudod határozni a legrosszabb és a legjobb eshetőséget.

Ha az átlagos kattintási ár a piacodon 100 Ft, a konverziós arány pedig 2%, akkor várhatóan 50 kattintásra lesz szükséged egy konverzió megszerzésére. Tehát egy vásárlás megszerzéséhez 5000 Ft költséget számolj.

Nyilvánvalóan ez a számítás elnagyolt, termékenként és eladóként is változik, de egy nagyszerű irányadó adat lehet a számodra. Végezd el az elemzést és döntsd el, hogy megengedheted-e magadnak ezeket a költségeket.

A kalkulációba mindenképpen számítsd bele az ügyfél élettartamot, tehát vedd figyelembe, hogy egy megszerzett ügyfél hányszor tér vissza hozzád vásárolni, így jóval optimistább képet kapsz, hiszen az elégedett vásárlóid többször vissza fognak térni hozzád vásárolni.

Idő tényező

Mindenképpen figyelembe kell venned, hogy mennyi időt tudsz ráfordítani a hirdetéseid kezelésére. Házon belül megtudod oldani a kezelését vagy meg kell bíznod egy ügynökséget? A Google Ads fiók indítás időigényes dolog és a kampányok felügyelete is elvihet heti jó pár órát.

Itt mérlegelned kell, hogy a saját időd mennyire értékes. Valószínűleg a fontos feladataidra fókuszálva, nagyobb értéket tudsz teremteni a vállalkozásod számára, mint amennyit a hirdetéseid kezelésével töltenél el.

Termék oldal

A terméked és maga a termék oldalad alkalmas-e az online értékesítésre? A termékedet vagy szolgáltatásodat el tudod adni fényképek és leírt információk segítségével, vagy annyi változó és kérdés merülhet fel az érdeklődő fejében, hogy érdemesebb lehet inkább személyesen értékesíteni?

Ha a termékeidet nem lehet normálisan értékesíteni képek nélkül és nagyobb felületre van szükséged, hogy több információval meggyőzd a célközönségedet, hogy átkattintsanak, érdemes lehet kipróbálnod a Facebookot és az Instagramot. A mi ügyfeleink esetében is többször előfordult, hogy ami nem igazán működött a Google Ads felületén a Facebookon klasszisokkal jobb eredményt értünk el.

Döntsd el, hogy a termékeid számára elegendő-e a szöveges hirdetések futtatása.

Gondold végig, hogy mekkora forgalmat tudsz generálni a hirdetéseid által

Ahogy már említettem a hirdetések futtatása időigényes folyamat. Hetekbe is telhet, mire a fiókod 100%-ban kész lesz az indulásra, arról nem is beszélve, hogy folyamatosan új hirdetéseket kell készítened. Mindeközben figyelned kell a költségekre, tesztelésre, új keresési kifejezések felkutatására, a kizáró kulcsszavak folyamatos hozzáadására.

A dolgodat sokban megkönnyíti a már említett kulcsszótervező eszköz, mellyel láthatod, hogy a vállalkozásod számára releváns kulcsszavakra mennyi a havi átlagos keresés. Ha túl alacsony a keresési szám egy adott kulcsszóra, jobb ha nem ezzel kezded a munkát, így időt spórolhatsz, mivel az a pár kattintás nem biztos, hogy megéri az erőfeszítést.

Induláskor érdemesebb, ha a legforgalmasabb kulcsszavak felvételével kezded a munkát.

Ha a keresési számok magasak, az jó jel, hiszen bizonyítja, hogy sokan keresik a termékeidet. Ha a kulcsszavaid forgalma nem több pár száznál, a cuccod valószínűleg réspiacnak szól, így a Google Ads-el nem fogsz tudni nagy lökést adni a forgalmadnak.

Vizsgáld meg a konkurenciát

Gyűjtsd össze a számodra fontos kulcsszavakat és ellenőrizd le a keresőben, hogy ezekre a kifejezésekre megjelennek-e a konkurenseid hirdetései. Ha igen, valószínűleg érdemes hirdetned az adott kulcsszóra. Nagy hiba, ha hagyod, hogy a versenytársaid hirdessenek a legfontosabb kulcsszavaidra és versenyhelyzetbe kerüljenek.

Milyen információhoz juthatsz, ha megvizsgálod a versenytársaid?

  • Következtetni tudsz, hogy mennyit költhetnek hirdetéseikre, így ez is segít neked meghatározni a havi költést.
  • Megvizsgálhatod a hirdetési szövegeiket. Láthatod, hogy ugyan arról, vagy hasonló termékről mit kommunikálnak, így lesz képed arról, hogy neked hogyan kell majd kommunikálnod a hirdetéseidben.
  • Találd meg azt a csatornát, ahol a leghatékonyabban érheted el a közönséged

    Felmérések szerint átlagosan minden Google hirdető megduplázza a hirdetéseire fordított költségét. Ez annak köszönhető, hogy nagyon részletesen be lehet állítani a célzásokat és számos hirdetéstípus közül lehet választani. Így valószínűleg számodra is létezik hatékony eszköz.

    Például, ha tipikusan e-mail kampányokkal szoktál értékesíteni, futtathatsz Gmail hirdetéseket. Ha a terméked bemutatására vizuális tartalmakra van szükséged, futtathatsz a Youtube felületén hirdetéseket.

    Számtalan lehetőség áll a rendelkezésedre, hogy kitűnj a versenytársaid közül, ha más csatornákkal és hirdetéstípusokkal próbálkozol, mint a megszokott. Mérd fel, hogy a konkurenseid milyen hirdetéseket futtatnak és tegyél szert előnyre más formátumok használatával.

    Összefoglalás

    A piac elemzése és a büdzsé meghatározása döntően segíteni fog neked annak meghatározásában, hogy mely Google hirdetési megoldás lesz számodra eredményes és milyen irányba indulj el. Ezzel rengeteg időt és költséget takaríthatsz meg. Ha így sem tudsz dönteni, érdemes szakértői segítséget kérned és egy konzultáció keretein belül átbeszélni a céljaidat. Így gyorsan megkaphatod a szükséges válaszokat, melynek birtokában könnyebben el tudsz indulni.

    Szeretnéd szakértő kezekben tudni a hirdetési fiókjaidat? Mi minden komoly érdeklődővel személyesen leülünk legalább egy órára konzultálni, hogy lássuk, pontosan mire van szüksége és hogy passzolunk-e egymáshoz.  Kérj kötelezettségmentes ajánlatot és nézd meg, hogyan dolgozunk!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Mit tehet ma egy hazai vállalkozás, ha szeretne Google AdWords hirdetéseket használni?

Mit tehet ma egy hazai vállalkozás, ha szeretne Google AdWords hirdetéseket használni?

Egyre többen hirdetnek vagy terveznek hirdetni már a magyar vállalkozások közül is AdWordsben. Nagyon gyakori kérdés, hogy miként érdemes kezelni a dolgot? Oldják meg a hirdetések kezelését házon belül? De ki ért hozzá? Mennyire kell érteni hozzá? Honnan lehet tanulni a témában? Vagy bízzák rá egy külsősre? De kire? A...

Elolvasom
Google Adwords – fizetés és számlázás

Google Adwords – fizetés és számlázás

Sokak számára problémás kérdés/rejtély az Adwords hirdetésekkel kapcsolatos elszámolás. Nem egy esetben hallottam már, hogy azért nem próbálták ki az Adwords-öt, mert nem értették, hogyan működik a fizetés és számlázás. Nézzük először a fizetési lehetőségeket, tehát, hogy miként juttathatja el a Google számára a szükséges hirdetési költségeket! Fizetési lehetőségek Két...

Elolvasom
Teljesíti ezt a 3 létfontosságú funkciót a vállalkozásod online marketingje?

Teljesíti ezt a 3 létfontosságú funkciót a vállalkozásod online marketingje?

Egy vállalkozás akkor tud növekedni, ha folyamatosan szerzi az új vevőket, és a meglévőknél pedig folyamatosan növeli az élettartam értéket. Az az online marketing, ami ezeket a törekvéseket nem tá...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob