Instagram hirdetések I. rész – Kezdjük az alapoknál

Az Instagramon történő hirdetés a legtöbb esetben kimerül abban, hogy egy Facebookon futó hirdetés beállításánál az elhelyezés részhez érve az Instagram lehetőséget is kijelölik a hirdetők. A kicsit rutinosabbak kiszervezik külön hirdetéssorozatba az Instagram elhelyezést, hogy a költségkeretet külön be tudják állítani és az elért eredmények átláthatóbbak legyenek.

De az igazán profik külön kampányt hoznak létre az Instagramon futó kampányokhoz. Ez azt jelenti, hogy szükséges mindenkinek az Instagramon hirdetni? Egyáltalán nem. Egy másik bejegyzésben erre is kitérek, ebben az írásban főként a technikai alapokkal foglalkozom.

Instagram kampányok szükséges feltételei

Ahhoz, hogy az Instagramon tudj hirdetni, nem kell Instagram fiókkal rendelkezned. Ez elsőre kicsit fura lehet, de bőven elég, ha a célközönség, akit megcéloztál rendelkezik Instagram fiókkal. Az Insta hirdetéseket a Facebook hirdetéskezelő fiókjában tudod létrehozni.

Ennek ellenére én azt javasolnám, hogy hozz létre Insta fiókot, mert számtalan előnnyel jár, ha úgy hirdetsz, hogy rendelkezel Insta fiókkal. Analitikát tudsz megtekinteni a követőid viselkedéséről, organikus posztjaidról, ha rendelkezel üzleti Instagram fiókkal. Láthatod hogyan teljesítenek a hirdetéseid, melyeket az Instagram felületéről (tehát nem a Facebook hirdetéskezelőből) indítasz. Szóval mindenképp azt javaslom, hogy hozz létre üzleti Instagram fiókot a cégednek.

Az Instagram előnyei a Facebookkal és Twitterrel szemben

Az Instagram közönsége a leginkább elkötelezett közönség az összes közösségi oldal között. Ráadásul nem csak addig, amíg láthatóak a hirdetések, a felhasználók jobban emlékeznek az Instán futtatott hirdetésekre.

Az Instagram kutatása szerint az Instagramon szponzorált hirdetésekre átlagosan 2,8-szor több felhasználó emlékszik, mint a többi közösségi hálózaton futó hirdetésekre.

A Forrester független kutatásokat végzett az Instagram hirdetéseiről, és megállapította, hogy a felhasználók 58-szor nagyobb elköteleződést mutatnak az Instagramon futó céges tartalmak iránt a Facebookhoz képest, és 120-szor nagyobb elköteleződést a Twitterhez képest.

Instagramot haszáló célközönség

Az Instagram Press riportja (2016 december) szerint már 600 millió aktív felhasználó van jelen Instagramon. Ráadásul az utolsó 100 millió tag az utolsó 6 hónapban csatlakozott a közösséghez.

Már nem állja meg a helyét az a pár évvel ezelőtti megállapítás, hogy az Instagramot csak a tinik használják. A 33-49 éves korosztály tábora jelentősen növekedett az elmúlt 1-2 évben. A 33-49 éves internethasználó korosztály 33%-a jelen van Instagramon. Az is látható, hogy az internethasználó férfiak 26%-a, míg a női felhasználók 38%-a rendelkezik Instagram fiókkal.

Instagram felhasználók kor és nem tekintetében

Internethasználók Instagramon kor és nem tekintetében

Az Instagram hirdetések formátuma

Ahogy a bevezetőben említettem, a legtöbb hirdetőnél az Instagram hirdetések egy plusz elhelyezést jelentenek csak a beállítások között. Viszont ez az elsődleges oka annak, hogy nem érnek el eredményeket az Insta hirdetésekkel. Ugyanaz a hirdetési kreatív (kép, videó, diavetítés, stb.) futtatva Facebookon és Instagramon a legritkább esetben teljesít jól az Instagram felületén.

Más a működési mechanizmusa a Facebooknak és más az Instagramnak, ezért nem lehet (vagy nagyon ritkán) ugyanazzal a hirdetéssel jól szerepelni mindkét platformon. A felhasználók is másként viselkednek Instagramon, és másként Facebookon.

Ráadásul más megkötések vannak a két felületen a hirdetési kreatívok tekintetében is. Ezekkel a korlátozásokkal és a hirdetések formátumával a következő Instagrammal kapcsolatos bejegyzésben fogok foglalkozni részletesebben

Összefoglalás

Kár lenne szó nélkül elsiklanod az Instagram kampányok erősödő tendenciája mellett. Ha eddig is hirdettél ezen a platformon, érdemes átgondolnod a fentebb leírtakat, neked csak egy plusz elhelyezési opció vagy külön kampányként kezeled? Mit mondanak az eredményeid?

Ha szeretnél bepillantást nyerni a Klikkmarketing életébe, akkor mindenképp kövess minket Instagramon is, ahol kicsit ‘lazább’ stílusú életképeket is találhatsz. :)

Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Nem mindegy, hogy melyik videós formátumot használod az Instagramon!

Nem mindegy, hogy melyik videós formátumot használod az Instagramon!

Három különböző videós formátumot is használhatsz az Instagramon. Ha szeretnéd igazán profi szinten és igazán eredményesen használni ezt a platformot, akkor ismerned kell ezeket a formátumokat.

Elolvasom
A Facebook hirdetés stratégiai kérdései – mik a célok?

A Facebook hirdetés stratégiai kérdései – mik a célok?

Legyen egy icipici mikrovállalkozás, vagy egy több száz milliós cég, ma egy a marketinget komolyan vevő vállalkozás nem hagyhatja figyelmen kívül a Facebookot, mint marketing eszközt. Igazából nem az a kérdés, hogy kell-e a Facebookon marketingezni, hanem hogy az adott cég adott szituációjában pontosan milyen módon kell használni a Facebookot....

Elolvasom
Az értékes tartalom előállítása önmagában kevés

Az értékes tartalom előállítása önmagában kevés

A tartalommarketing megkerülhetetlen jelenlétéről már írtam a blogon, remélem, azóta te is beláttad fontosságát és egymás után gyártod az értékesebbnél értékesebb tartalmakat célcsoportod számára. Az értékes tartalom létrehozása önmagában már nem elég. A közösségi platformokon, az email fiókokban óriási a zaj. Cégek, brandek tolonganak, hogy megszerezzék a felhasználók figyelmét. És...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob