Facebook remarketing – őrültség nem csinálni

A Facebook remarketinget konkrétan receptre kellene írni minden olyan magyar vállalkozásnak, amelyik egy kicsit is foglalkozik az online marketinggel.

Ha valamire is tartod a céged, szükséged van jó marketingre. A jó marketingnek pedig szerves részét képezi az online marketing. És jól működő online marketing nem képzelhető el a Facebook remarketing nélkül. Önmagában nem képes csodát okozni, hiszen egy jól kigondolt rendszer része – de őrültség nem csinálni, az biztos!

Mi a remarketing?

Képzeld el, hogy egy varázsgömb segítségével megtudhatod, ki látogatta meg a weboldalad, mit nézett meg rajta, és mikor tette ezt. Aztán, mintha varázsló lennél, képes vagy újra és újra megjelenni ezeknek az embereknek a Facebook hírfolyamában, mindezt anélkül, hogy tudnák, hogyan csinálod.

Ez nem boszorkányság, nem csak a képzeletben létezik! Ez az intelligens marketing eszköztár része: a remarketing.

A remarketing általában véve azt jelenti, hogy kódokat építesz a honlapodba, azért, hogy bizonyos szempontok alapján adatokat tudj gyűjteni a látogatókról, és később majd hirdetéseket tudj megjeleníteni nekik ezek alapján.

Ezek a bizonyos szempontok a következők:

  • milyen oldalt látott a honlapon,
  • mikor látta,
  • és (opcionálisan) mit nem látott a honlapon.

Ezek alapján ún. közönségeket (nem hivatalos megfogalmazásban felhasználói csoportokat) tudsz létrehozni, és a célzáshoz majd ezeket a csoportokat tudod beállítani célként. Ha van egy ilyen közönséged, akkor a Facebook képes arra, hogy a közönség tagjainak hirdessen. Mindegy, hogy férfi, nő, fiatal, idős: ha látta a térdvédős oldaladat, akkor potenciális vásárló!

Például a sportfelszerelések iránt érdeklődő Dávid, aki tegnap a térdvédőket nézegette a webshopodban, ma már személyre szabott hirdetés formájában találkozhat veled újra a Facebookon. Nem csoda, hogy ez a fajta célzás olyan eredményes, hiszen csak nagyon kicsi eséllyel jut el egy ember egy webshop konkrét termék oldalára úgy, hogy nem érdekli a téma. Az emberek döntő többsége mégsem vásárol az első látogatáskor – ez viszont nem azt jelenti, hogy le kell mondanod róluk!

Nagyon könnyen közönségbe gyűjtheted azokat is, akik vásároltak már nálad (ha jól mér a köszönő oldal). Ezzel megelőzhető az is, hogy olyanoknak jelenjenek meg a hirdetések, akik már megvették az adott terméket.

Milyen közönséget tudsz még megcélozni remarketinggel?

Lényegében bármilyen mérés mentén létrehozható közönség. Ilyen lehet például a kosárelhagyók közönsége, azaz azoké, akik betették a terméket a kosárba, de végül nem vették meg. Remarketing nyelven ez azt jelenti, hogy látták a kosár oldalt, a köszönőoldalt azonban már nem.

Miért hagynád, hogy ezek a potenciális vásárlók csak úgy elillanjanak? A remarketing újra és újra lehetőséget ad neked arra, hogy megszólítsd őket.

A kosár elhagyók alighanem vásárolnának, csak:

  • valamiért megszakadt a vásárlás (de szívesen befejeznék),
  • vagy abban a pillanatban nem voltak készen a vásárlásra (de pár nap múlva talán már készen állnak majd),
  • vagy csak várnak még egy döntő érvre, melynek hatására dönteni tudnak a vásárlás mellett.

Már tudod róluk, hogy konkrétan mi érdekli őket. Csak egy apró lökés hiányzik, hogy meg is vegyék azt tőled!

A remarketing technikai háttere

A remarketing technikai alapja, hogy el kell helyezni egy mérőkódot a honlap minden egyes oldalán. Ez tipikusan webfejlesztői vagy webmesteri feladat.

A kódhoz úgy lehet hozzájutni, hogy a hirdetési fiók Célközönségek menüpontjában létrehozol egy egyéni célközönséget, ami által létrejön a kód.

Ezután a Facebook hirdetési fiók Célközönségek menüpontjában létre kell hozni a kívánt célközönségeket, méghozzá tipikusan a mérni kívánt oldal URL-je (avagy webcíme) alapján.

Csak azok a célközönségek lesznek használhatóak célzásra, amik minimum 20 embert “tartalmaznak”, de ez olyan alacsony küszöb, hogy általában nem szokott problémát okozni.

Tipikus Facebook remarketing célközönségek

„Minden látogató” jellegű listák – Mindenki, aki a honlapon járt az elmúlt X napban (maximum 180 nap lehet).

„Kategóriát látott” jellegű listák – Például egy műszaki webshopban minden olyan látogató, aki vasalót látott (bármelyik márka bármelyik típusát).

„Konkrét ajánlat” jellegű listák – Például akik egy webshopban egy konkrét terméket láttak, vagy egy könyvelőiroda honlapján akik konkrétan a bérszámfejtési szolgáltatással foglalkozó oldalt nézték.

„Konverzió” jellegű listák – Akik ajánlatot kértek vagy vásároltak. Ez arra használható, hogy akik megvettek már valamit, azoknak ne hirdetsd ugyanazt a terméket (a közönségek ugyanis kizárásra is alkalmasak, tehát kizárhatsz vásárlókat a hirdetési célzásból.

Nem csak az fontos, mit látott egy érdeklődő, hanem az is, hogy mikor látta. Ugyanis aki az elmúlt 5 napban látta a terméket, de nem vette meg, az nagyobb eséllyel fogja egy hirdetés hatására mégis megvenni, mint aki 47 napja látta. A célközönségeket beállíthatod a hirdetések célzásánál is. Például szóljon egy hirdetés azoknak, akik látták a vasalókat, de végül nem vásároltak – nekik a vasalókat fogod hirdetni.

Összegzés

A Facebook remarketing funkció nem csak egy újabb eszköz a tarsolyban. Ez egy kiemelkedő lehetőség, hogy újra kapcsolatba lépj azokkal, akik már érdeklődtek irántad.

Ha még nem használod, itt az ideje belekezdeni! Az online jelenlét fokozása, az értékesítés növelése vagy akár az adatbázis építése – mindez lehetséges a remarketing segítségével.

Ne hagyj ki egy ilyen aranybányát. Tedd vállalkozásodat láthatóvá azok számára, akik valóban számítanak!

Végre tényleg működő online marketing

Ha szeretnél rendszeresen ehhez hasonló, érdekes és hasznos írásokat olvasni, iratkozz fel levelezési listánkra! De megtalálsz minket a közösségi média-felületeken is: a Facebook-on, az Instagram-on, a TikTok-on, sőt még a YouTube-on is!
És számíthatsz ránk akkor is, ha képezni szeretnéd magad! Élő, személyes képzéseken várunk minden hónapban! Tekintsd meg jelenleg futó képzéseink listáját!

Ezeket olvastad már?

Instagram Story: Mutasd meg, hogy a céged él és virul!

Instagram Story: Mutasd meg, hogy a céged él és virul!

Ha nem akarod, hogy a célközönséged tagjai elfeledkezzenek céged működéséről, muszáj fenntartani velük a kapcsolatot. Ennek egyik legjobb módja, ha Instagram Story formájában rendszeresen megmutato...

Elolvasom
A kiemelkedő közösségimédia-tartalmak 4 aranyszabálya

A kiemelkedő közösségimédia-tartalmak 4 aranyszabálya

A közösségimédia-aktivitás nagyon alkalmas arra, hogy alibizés, pótcselekvés, saját magunk becsapása legyen belőle. Bárki tud posztolni például a Facebookra, csak épp nem mindegy, hogy hogyan! A kö...

Elolvasom
Mesterséges intelligencia használata tartalomgyártáshoz: pro és kontra érvek

Mesterséges intelligencia használata tartalomgyártáshoz: pro és kontra érvek

Minőségi, eredményeket hozó tartalmakat rendszeresen létrehozni nehezebb, mint az sokan gondolják. Vajon ki tudja váltani ezt a munkát a mesterséges intelligencia? Rábízhatod az AI-ra, hogy állítsa...

Elolvasom