Ma már minden olyan cégnek, amelyik minimálisan komolyan veszi magát, van legalább egy Facebook-oldala. De tíz ilyen Facebook-oldalból kilencnek szinte semmi értelme. Vagy azért, mert egyáltalán nem foglalkoznak vele, vagy azért, mert ahogyan foglalkoznak vele, annak úgy nincs értelme. Ha azt szeretnéd, hogy a Te céged közösségimédia-oldala legyen a tízből az az egy, amelyik eléri a célját, akkor mindenképp olvass tovább!
A kiemelkedő közösségimédia-tartalmak jellemzői
Ha szeretnéd kihasználni a közösségi média platformokban rejlő lehetőségeket (amit online marketingesként erősen ajánlok), akkor itt az ideje, hogy kiemelkedő tartalmakat hozz létre ezekre a felületekre!
Összeszedtem neked a 4 legfontosabb (és egyben legnehezebben betartható) szempontot, amelyekre oda kell figyelni közösségimédia-tartalmak gyártásakor. Ha ezeket szem előtt tudod tartani, akkor rövid időn belül azt fogod tapasztalni, hogy jóval több felhasználót tudsz megszólítani a posztjaiddal!
#1 A kiemelkedő közösségimédia-tartalom NATÍV
Minden közösségi média felületnek megvannak a maga stílusjegyei, amit figyelembe kell venned tartalomgyártás során. Más nyelvezetet és más formai követelményeket kíván meg a Facebook, mint amit például az Instagram vagy a TikTok. Ha ezt nem veszed figyelembe, azzal jelentősen rontod az esélyeidet.
Mindig figyelembe kell venned a kontextust! Még a legigényesebben összerakott tartalom is kudarcot tud vallani, ha kilóg a sorból. És a sor mintáját az adott platform fogja meghatározni.
A natív tartalom a fogalom klasszikus definíciója szerint olyan fizetett hirdetés, amelyik illeszkedik az adott platform kontextusához. De ha kicsit lazábban értelmezzük a fogalmat, akkor valójában nem azon van a hangsúly, hogy fizetett tartalomról van-e szó. A felhasználók akkor is tovább fognak görgetni, ha egy olyan posztot látnak, ami annak ellenére, hogy nem kimondott hirdetés, mégis elüt a platform többi tartalmától (például mert annyira tukmálós).
A hangsúly tehát inkább azon van, hogy akár (fizetett) hirdetést készítesz, akár egy egyszerű tartalmat valamelyik közösségi média platformra, mindig próbáld meg úgy létrehozni azt, hogy a lehető legjobban illeszkedjen a felület többi tartalmához. A cél, hogy a felhasználók azt kapják tőle, amire az adott platformon számítanak. Így fennmarad a figyelmük, és valamilyen interakcióra is lehet sarkallni őket. Ezzel szemben ha valamiről azt érzik, hogy nem illik oda, mert nem ilyen tartalmakért látogattak el az adott felületre, akkor szinte lehetetlen, hogy különösebben odafigyeljenek rá, és érdemi reakciójuk legyen.
#2 A kiemelkedő közösségimédia-tartalom NEM SZAKÍT MEG
Valószínűleg nem kell különösebben megmagyarázni, hogy milyen bosszantó tud lenni egy olyan tartalom, ami megszakít egy másik tartalmat. Mindannyian ismerjük a tévéreklámokat, a YouTube-reklámokat és a többi hasonlót, amelyekre nem tudunk koncentrálni, mert semmi mást nem várunk, csak azt, hogy végre vége legyen.
Azért van ez, mert megszakítják az élményt. A tévét az adott műsor vagy film élményéért nézzük. A YouTube-ot az adott videó élményéért nézzük. Ehhez hasonlóan, a közösségi médiát is azért az egyedi élményért használjuk, amit csak a közösségi média tud megadni. Ami ezt az élményt megszakítja, az nem fogja elérni a célját.
Fontos viszont látni, hogy a közösségi média platformok egyik nagy előnye, hogy megteremtik a lehetőséget arra, hogy a tartalmad ne megszakítsa a többi tartalom folyamát, hanem pontosan egy legyen közülük.
Mindig lebegjen a szemed előtt, amikor közösségi média platformra készítesz tartalmat, hogy az ne megszakítsa a felhasználói élményt, hanem inkább fokozza azt!
#3 A kiemelkedő közösségimédia-tartalom KELLŐEN RÖVID
Az online marketingben minden tartalomtípusnak megvan a maga helye. Egy-egy téma hosszabb, részletesebb kifejtésének legjobb módja például egy blogbejegyzés írása. Egy még hosszabb, esetleg speciálisabb témáról szóló szöveg vagy videó pedig lehet például egy letölthető tanulmány vagy videó, amit feliratkozásért cserébe kaphatnak meg az érdeklődők.
A lényeg, hogy az ilyen hosszabb tartalmak csak ritkán működnek a közösségi médiában. A közösségi média felületek a gyorsan fogyasztható tartalmak platformjai: ha egy tartalom elolvasása vagy megtekintése több időt vesz igénybe 1 percnél (és még lehet, hogy sokat is mondunk az egy perccel), afelett elsiklanak a felhasználók.
Éppen ezért tudni kell kicsiben is gondolkozni. A legjobb közösségimédia-tartalmak pillanatok alatt képesek elérni a céljukat: elég ehhez pár sor vagy pár mondat. Akár edukálni szeretnél velük, akár valamilyen információt adni, vagy csak nevettetni, inspirálni, mindig arra törekedj, hogy tömör és lényegretörő legyen!
Elmondhatatlanul eredményes tud lenni egy olyan tartalom, ami pillanatok alatt képes értéket, információt adni, mivel minimális mennyiségű idő alatt hatalmas pluszt ad.
#4 A kiemelkedő közösségimédia-tartalom KÖVETKEZETES
Végül, de nem utolsósorban: mindig tartsd magad azokhoz az értékekhez, amelyek rád és a cégedre jellemzőek. Legyenek pontosan megválaszolva az olyan kérdések, hogy ki a célcsoportod, hogy miben vagy számukra különleges, vagy épp, hogy milyen hangnemben, stílusban kommunikálsz velük.
Ezekre minden tartalmad létrehozásakor figyelned kell! A vállalkozásod egyediségének, identitásának minden tartalomban meg kell jelennie valamilyen formában.
Nem teheted meg, hogy az egyik tartalmad vicces és laza, és tegező formában szól az emberekhez, a következő pedig már hivatalos és kimért, és magázza a felhasználókat! Ez olyan következetlenség, ami ellehetetleníti azt, hogy a márkád jól körülhatárolható és szerethető legyen.
Útravaló
Ha a fenti négy szabályt szem előtt tudod tartani a közösségimédia-tartalmak létrehozásakor, annak pillanatok alatt érezni fogod a hatását! Több lájk érkezik majd a posztokra, többen fogják követni az oldalad, és így egyre több felhasználót fogsz majd tudni megszólítani.
Ha tudod tartani az egyensúlyt a szórakoztató és a célközönséged számára hasznos tartalmak között, akkor olyan erős közösséget fogsz tudni építeni a követőkből, amely hosszú távon megalapozhatja a márkád ismertségét.
A következő lépés
Ha szeretnél további segítséget ahhoz, hogy hogyan érdemes posztolni a közösségi médiában, akkor feltétlen rendeld meg Gál Kristóf új könyvét, melynek címe: „Online marketing cégvezetőknek”. A könyv a Klikkmarketing 8 modulból álló online marketing stratégiáját járja körül, melynek része a közösségi média posztolás is. Olyan gyakorlati tanácsokat és személyes példákat olvashatsz a könyvben, amelyek biztosan a segítségedre lesznek!
Ha pedig azt szeretnéd, hogy közvetlenül segítsünk neked a vállalkozásod közösségi média oldalaival kapcsolatban, akkor kattints ide és vedd fel velünk a kapcsolatot! Ügyfélkapcsolati menedzser kollégánk felhív téged telefonon (munkaidőben általában 2 órán belül), és átbeszélhetitek, hogyan tudunk a legjobban hozzájárulni vállalkozásod sikeréhez! Bátran keress minket, ha úgy érzed, elakadtál a tartalmak létrehozásában!