Robbantsd be Instagram fiókod a 3 leghatékonyabb stratégiával

800 millió felhasználó van jelen Instagramon, mely adat önmagában elég lenne, hogy elgondolkodj vállalkozásod Instagram stratégiájának kidolgozásán. De ami ennél is fontosabb, hogy az utolsó 200 millió felhasználó az elmúlt egy évben csatlakozott.

Ez a példátlanul dinamikus növekedés új lehetőségeket nyit meg vállalkozásod, céged számára, mellyel élned kell, ha lépést szeretnél tartani konkurenseiddel.

Ebben a bejegyzésben 3 olyan lehetőséget mutatok meg, mellyel elkötelezett követőkre tehetsz szert Instagramon. A célközönségedet kell elérned és mindezt úgy, hogy nem élsz az úgynevezett “black hat” módszerekkel. Tehát nem használsz automata kommenteket, lájkokat, követéseket generáló Instagram botokat.

#1. Szellemes, minőségi hozzászólások

Ahogy említettem, nem érdemes robotokat használni, melyek bizonyos kritériumok szerint (pl. hashtag használat) egy előre megírt hozzászólást generálnak a felhasználók képei alatt.

Már képes az Instagram algoritmus kiszűrni ezeket a tevékenységeket, és szankcionálhatja a nem megengedett módszerek használatát.

Amit viszont tehetsz, hogy összegyűjtöd azt a 10-20 nagyobb követőbázissal rendelkező Instagram oldalt (beírod a telefonodba, leírod egy darab papírra), mely tökéletesen passzol céged, vállalkozásod profiljával. Amikor időd engedi, ezeken a profilokon a legutolsó bejegyzéshez írj egy egyedi, szellemes hozzászólást.

Amikor találkozik a többi felhasználó a bejegyzéssel, akkor a te hozzászólásodat fogják látni. Amennyiben tényleg szellemes és egyedi volt a hozzászólásod, akkor érdeklődni fognak irántad, megnézik az Insta profilodat. Ha látják, hogy az érdeklődésüknek megfelelő, szimpatikus tartalmakat hozol létre, követni fognak.

Szóval semmiképp se az legyen a hozzászólásod, hogy “szép kép :)” vagy “Csodálatos!”, mert ez egyáltalán nem mond el rólad semmit, nem kelti fel a többi felhasználó figyelmét. Használj emojikat is a kommentedhez, de csak érzéssel.

#2. Használd a Story funkciót

Az Instagram már a Snapchat-et is lenyomta a Story funkciójával. Ennek segítségével nagyobb elköteleződést tudsz kiváltani követőidből. Vicces, játékos lehetőségek, melyek folyamatosan bővülnek, interakcióra késztetik a felhasználókat.

Az Instagram Felfedezés oldalán biztos megfigyelted már, hogy nem csak képeket, videókat ajánl neked az algoritmus. A felső sávban neked ajánlott Instagram történetek jelennek meg. Ezeket az alapján dobja ki neked a platform, hogy kiket követsz, mely felhasználók, cégek, brand-ek tartalmát lájkolod. Az ezekhez hasonló profilok történeteit ajánlja neked megtekintésre.

Továbbá az alapján, hogy az általad követett felhasználók, cégek, brand-ek milyen tartalmakat követnek, lájkolnak. Természetesen a népszerűség is nagymértékben hozzájárul az ajánláshoz.

Instagram Story

(A képernyőmentést egy munkatársamtól kértem, nem az én Instagram aktivitásom tükrözik az ajánlások.) :D

Kezdd el használni a Story funkciót, és gyárts rendkívül vonzó, szuper célzott tartalmat követőidnek. Minél jobbak a történeteid, minél inkább megszólítják közönségedet, annál nagyobb az esélye, hogy az Instagram hozzáadja sztoridat az Ajánlott történetek szekcióhoz a Felfedezés oldal tetején.

Ha ez sikerült, akkor rengeteg olyan felhasználó számára lesz elérhető az általad készített Story, akik potenciálisan a célközönségedet képezik.

#3. Hirdess versenyt

Egy Insta verseny lehet vicces, és aránylag könnyű kivitelezni. Ennek segítségével aránylag rövid idő alatt tudsz komolyabb követőbázist kiépíteni.

Keress partnert a játékhoz, egy másik brand-et, céget, egy influencer-t, akikkel közös a célcsoportotok. Így két közönségnek tudjátok hirdetni a versenyt, és ki tudjátok ‘cserélni’ egymás követőit. Ez egy win-win-win szituáció, mert jó neked, jó a partnerednek, és a felhasználóknak is.

Legyen 3-5 napos a játék, ajánljatok fel értékes jutalmat, a felhasználóknak pedig legyen az a feladata, hogy kövessék mindkét Insta profilt (a partnerét és a tiédet), plusz jelöljék meg 2-3 ismerősüket hozzászólásban, akiknek szintén érdekes lehet a giveaway.

Influencer: Olyan felhasználó, akit több ezer, tízezer, százezer felhasználó követ valamelyik (jelen esetben Instagramon) közösségi platformon. Fontos, hogy elkötelezett, valódi közönségről legyen szó. Ne összevásárolt követőkről.

Giveaway: Játék, verseny, amikor a felhasználók nyereményért játszanak bizonyos szabályok szerint.

A nulladik lépés

Érdemes figyelni rá, mielőtt bármelyik módszert is alkalmaznád a fent felsoroltak közül, hogy az Instagram profilod töltsd fel érdekes, izgalmas tartalommal. Hiába vágsz bele bármelyikbe a fenti 3 közül, ha céged Insta profiljára érkezve a felhasználók nem találnak mást, csak 2 képet, egyik a cég logója, másik egy ételfotó a helyi menzán készítve.

Legyen az Instagram folyamod 100%-ig a célközönséged érdeklődésének megfelelő tartalommal feltöltve,
legalább 30-40 kép vagy videó, és ne felejtsd el részletesen, ízlésesen megkreálni az Insta profilod Bio részét.

Instagram bio

Ha szeretnél bepillantást nyerni a Klikkmarketing életébe, akkor mindenképp kövess minket Instagramon is, ahol kicsit ‘lazább’ stílusú életképeket is találhatsz. :)

Ne feledd, ha csak elolvasod a bejegyzést, de nem kezded el alkalmazni az olvasottakat, akkor nem jutsz előrébb ezen a területen. Cselekedj, tedd meg az első lépést és következetesen alakítsd ki Instagram stratégiád.

A bejegyzés forrása: www.later.com.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Üdv a fedélzeten!

Üdv a fedélzeten!

Vadonatúj honlapunk részeként útjára indítjuk a KKV Online-marketing Blogot! Fő témánk természetesen a név alapján könnyen kitalálható, de gyakran írunk majd klasszikus marketinggel kapcsolatos dolgokról is, valamint mindenféle olyan érdekességről, ami érdekelheti az ide látogatókat. Elsősorban az internet adta lehetőségek iránt nyitott kkv-k vezetők számára lesz a leghasznosabb a blog,...

Elolvasom
Facebook csoport vs Facebook oldal – melyik a jobb?

Facebook csoport vs Facebook oldal – melyik a jobb?

Múlt héten a Facebook oldalakról írtam egy bevezetőnek szánt blog bejegyzést, most pedig itt a folytatás! A sok-sok visszajelzés hatására (nem csak itt a blogon, e-mailben is elég sokan megkerestek) változtatok az eredeti terveimen, és a mai írást majdhogynem teljes egészében a Facebook oldal versus Facebook csoport témának szentelem. Teljesen...

Elolvasom
14 pontos landing oldal elemzés

14 pontos landing oldal elemzés

Hiszel benne és tudod is, hogy a terméked / szolgáltatásod / csalid jó, szüksége van rá a piacnak. Hirdetsz Google Ads-ben és Facebookon, szépen jönnek a látogatók. Ráadásul nem ész nélkül célzol, és tudatosan írod meg a hirdetési szövegeket. Tehát minden stimmel, ezért ennek MŰKÖDNIE KELL. De mégsem működik. Nem...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob