Mit tehetsz annak érdekében, hogy ezeket a lyukakat befoltozd? Nos van néhány ötletünk, amelyek segítségével javíthatod a sikeres vásárlásaid arányát.
Mielőtt belefognánk érdemes tisztázni, hogy egy hirdetésnek mi a feladata.
Leegyszerűsítve a hirdetések egyetlen célja felhívni a célközönséged figyelmét és rávenni őket, hogy átkattintsanak az ajánlati oldaladra. Az oldalad dolga meggyőzni őket, hogy hajtsák végre a kívánt konverziós eseményt (töltsék le a csalidat, a belépőtermékedet vagy magát a főtermékedet).
Ez a cikk segíteni fog abban, hogy a hirdetéseidből érkező látogatókból a lehető legtöbbet vásárlóvá alakíthasd.
I. Egyértelmű CTA
Röviden: ha nem egyértelmű Call to action-t használsz, azt kockáztatod, hogy alacsonyabb lesz a konverziós arány az oldaladon.
Felejtsd el az egy szavas “elküld”, “letöltöm” feliratú gombokat, ne engedd el a kezét a látogatódnak. Sokszor ha nem egyértelmű, hogy mit kell tennie a felhasználónak, dönthet úgy, hogy inkább nem adja meg az adatait és kilép az oldalról. A hatékony gomb beszédes, egyértelműen leírja az előnyt, amit megkap a felhasználó, ha végrehajtja a kívánt konverziót (például: Letöltöm az esettanulmányt).
II. Vizsgáld meg a űrlapod helyét
Az űrlap a legfontosabb része a landing oldaladnak, hiszen az egész oldal célja az, hogy a látogató kitöltse azt. Figyelj az oldal formázására, mert hatalmas hatással lehet a konverziós arányra.
Néhány kivételtől eltekintve érdemes az űrlapot a görgetés fölötti területen elhelyezni, így azonnal észre lehet venni. Ha az ajánlatod összetett, érdemes az oldal több pontján is elhelyezned. Az oldal aljára érve például az olvasók már valószínűleg értik az ajánlatod, tudják, hogy milyen értéket ad az életükhöz a terméked, így nagyobb az esélye, hogy konvertálnak.
III. Kísérletezz az űrlap hosszúságával
Mindig figyelembe kell venned, hogy az űrlapod hossza hatással lesz a kitöltések számára. Nincs Szent Grál, folyamatosan tesztelned kell, mi az ami működik a célközönségednél.
Azonban ezt a két ökölszabályt mindenképp érdemes szem előtt tartanod:
- Mindig annyi adatot kérj el a felhasználóktól amennyi szükséges. Ha egy csali kiküldéséhez elegendő egy keresztnév és egy e-mail cím, akkor ne kérd el az iskolai végzettségüket vagy a telefonszámukat.
- Ha több adatot is be kell, hogy kérj, azt két lépésben is megteheted. Az első lépésben kisebb elköteleződést igénylő kérdéseket tegyél fel. Például: Hány fős a cége, mennyit költ hirdetésekre. A válasza ekkor még anonim és úgy érzi, hogy a kitöltéssel testre szabottabb választ kaphat, így nagyobb bizalommal lép tovább megadni a személyes adatait (Név, e-mail cím).
Ebben az esetben fontos, hogy mindig adj tájékoztatást, mi történik, miért kell megadnia ezeket az adatait. Például: “Ez az utolsó lépés. Add meg az alábbi adataidat, hogy elküldhessük az ingyenes tréningünket!”
IV. Az ajánlatnak megfelelő űrlapot használd
Van olyan eset, amikor érdemes minimalizálni a mezőket. Egy pár oldalas csali vagy tanulmány esetén például nem valószínű, hogy sok adatot érdemes elkérned. Ezen a ponton ugyanis a látogatóid tipikusan érdeklődnek, nem állnak még készen a vásárlásra. A legfontosabb célod itt az, hogy megtörténjen az első kontaktus, ami nem kíván tőlük nagy elköteleződést.
Legyen világos az űrlap, mond el mire számíthatnak, miután megadták az adataikat.
V. A megfelelő kérdéseket tedd fel
Tegyük fel, hogy használsz több lépcsős űrlapot. Előfordulhat, hogy sokan kilépnek így is kilépnek az oldalról. Ilyenkor érdemes felülvizsgálnod az általad feltett kérdéseket.
Ügyelj rá, hogy első lépésként csak olyan adatokat kérj el, amelyeket nem lehet összekapcsolni egy adott céggel vagy személlyel. A kérdéseid mindig kapcsolódjon a landing oldalad tartalmához, ne használj túl általános űrlapokat, inkább készíts több, célzottabb landing oldalt.
VI. Használj címsort
A jó eredmények egyik sarkalatos pontja. A landing oldalra érkező látogatóid 5-10 másodperc alatt eldöntik, hogy érdekli-e őket az adott oldal. A címsor segíti a cél gyorsabb megértését, világos lesz a látogatóid számára, hogy mit kell tenniük a cél elérése érdekében.
A címsorod ne legyen túl általános, konkrét ígéretet fogalmazzon meg. Mutasd meg milyen pluszt ad a cuccod az életéhez: Több pénzt fog keresni? Időt fog megtakarítani neki?
VII. Vásárlói visszajelzések
A legfontosabb megbízhatóságot sugárzó elem. A látogató még valószínűleg nem ismer téged, nem tudja mire számíthat. Ebben az esetben nagyszerű megoldás megmutatni, másoknak hogyan segített a terméked.
Ilyen bizalmat építő elem lehet: termékértékelések, garancia, sajtó megjelent cikkek, tagságaid vagy egy esettanulmány.
A vásárlói visszajelzések mind olyan “jelek”, amik arra utalnak,
hogy mások már megbíztak a cégedben!
A fogyasztói vélemények fontosságát mi sem tükrözi jobban minthogy egyes tanulmányok szerint az esetek 70%-ában a felhasználók megnézik a termékértékeléseket a vásárlások előtt, így te is élj ezzel az eszközzel.
VIII. Használj videót
A videó nagyszerű eszköz arra, hogy rövid idő alatt rengeteg információt átadj a termékedről. Különösen hatékony eszköz egy videó, ha terméked komplex vagy nem sokan ismerik még a piacon.
Használatával drámai hatékonyságnövekedést lehet elérni, hiszen itt lehetőséged van működés közben bemutatni a cuccod. Nem meglepő, hogy a videók használata akár 80%-kal növeli a konverziós arányt.
IX. Gyors vizuális áttekintő GIF-el
Videók készítése lehet költséges, vagy hosszadalmas megoldás. Ebben az esetben használhatsz GIF-eket is.
Egy képet könnyen átugorhatnak a látogatók, de egy mozgó GIF segítségével meg lehet ragadni a figyelmüket. Nagy előnye, hogy nem kell elindítani, mint egy videót, folyamatosan mozog, így nem lehet figyelmen kívül hagyni.
X. Irányítsd a döntéshozatalt
Építs be az ajánlatodba egy jóval drágább árú megoldást, melynek köszönhetően az alap ajánlatod sokkal kedvezőbbnek tűnhet.
Ennek köszönhetően vásárlóid nem azon fognak gondolkodni, hogy kell-e nekik a terméked vagy szolgáltatásod, hanem hogy melyik megoldás érné meg nekik jobban.
XI. Használj felugró ablakokat
Ha a látogatóid vásárlás nélkül el akarják hagyni az oldalad, állítsd meg őket. Ajánlj nekik kedvezményt vagy egy időhöz kötött speciális ajánlatot, ami csak egy rövid ideig él és vásárlásra sürgeti őket.
XII. Növeld a felhasználói élményt chatbottal
A chatbotok használatával megmentheted azokat a látogatókat, akik nem akarnak űrlapokat töltögetni vagy telefonálgatni, hanem azonnali információhoz szeretnének jutni.
Nem kell bejelentkezniük, a chatbot azonnal hozzáfér az adataikhoz és személyre szabott információkat tud biztosítani számukra.
XIII. Figyelj az oldalbetöltési sebességre
Nem meglepetés, hogy manapság rengeteg felhasználó mobilról tájékozódik és vásárol. Így egy gyorsan betöltő, átlátható oldal kritikus fontosságú az eredményességet illetően.
A Google eszközével hatékony tanácsokhoz juthatsz
az oldalad betöltési sebessége kapcsán!
Az oldalbetöltési időt sok minden befolyásolhatja. A Google Page Speed Insights segítségével számos hasznos tippet kaphatsz az oldaladdal kapcsolatban, amiket érdemes javítanod a jobb teljesítmény érdekében.
XIV. Monitorozd a felhasználóid viselkedését
A legtöbb tanácsot megfogadva sem biztos, hogy eléred a kívánt eredményt. Ilyenkor hatalmas segítség lehet, ha külső szoftvereket használsz a felhasználóid megértéséhez.
A Hotjar nevű program segítségével megtudhatod, hogy az oldaladra érkező látogatók hogyan használják az oldalad. Egy nagyszerű hőtérkép segítségével betekintést kaphatsz arról, hogyan görgetnek az oldaladon, mely részeket ugorják át. Így rengeteg adat fog a rendelkezésedre állni, a weboldalad fejlesztéséhez.
XV. Használj köszönő oldalt
Sok esetben mostohagyereknek számít a köszönő oldal kérdése. Azért fontos a használata, mert ez az első impulzus, ami a felhasználót éri, miután bizalmat szavazott nekünk és vásárolt vagy feliratkozott a hírlevelünkre.
A köszönő oldal hiánya megrendítheti a bizalmat, hiszen semmilyen további információt nem nyújtasz a vásárlód számára, nem tudja, hogy sikerült-e a tranzakció. Ugyanakkor, ha megfelelően használod, növelheted az élményt azzal, hogy megköszönöd a bizalmát és tájékoztatod a vásárlást követő lépésekről.
Használd ki a köszönő oldal adta lehetőségeket:
- Kérd meg, hogy kövessen a Facebookon,
- Vagy iratkozzon fel a hírleveledre, ha még nem tette meg,
- Adhatsz neki egy kuponkódot, amivel ösztönözheted az újravásárlásra.
A köszönő oldal nagyszerű eszköz az újravásárlás ösztönzésére!
Összefoglalás
Remélem, hogy ezzel a néhány tippel segíthettem neked, hogy eredményesebben futtathasd a kampányaidat.
Szeretnéd szakértő kezekben tudni a hirdetési fiókjaidat? Mi minden komoly érdeklődővel személyesen leülünk legalább egy órára konzultálni, hogy lássuk, pontosan mire van szüksége és hogy passzolunk-e egymáshoz. Kérj kötelezettségmentes ajánlatot és nézd meg, hogyan dolgozunk.