5 tipp, amivel a maximumot hozhatod ki a Black Friday-ből!

A Black Friday-t mindenki várja. A vásárlók azért, mert kedvezménnyel juthatnak hozzá a termékekhez. A vállalkozók pedig azért, mert elképesztően megnövelhetik az eladások számát.

Nem először szedünk össze 5 tippet a Black Friday alkalmából. Néhány évvel ezelőtt, már olvashattál tőlünk ilyen cikket: 5 okos megoldás a Black Friday őrület alatt, hogy kitűnj a tömegből. Ha esetleg azt a bejegyzést még nem láttad, mindenképp kezdd azzal, hiszen azok a tanácsok továbbra is érvényesek! Most pedig kiegészítjük őket további 5 tippel!

A Black Friday-ről röviden

Kis túlzással azt lehet mondani, hogy a Black Friday-en áll vagy bukik, hogy eléred-e a 4. negyedévre kitűzött célokat. Ha valamivel, akkor a magyarul sokszor csak Fekete Pénteknek hívott nappal meg lehet nyomni az év végi eladásokat, és elő lehet készíteni a karácsonyt is.

Éppen ezért brutálisan fontos, hogy a maximumot hozd ki a Black Friday jelentette lehetőségekből! A versenytársak is be fognak szállni ebbe a versenybe (vagy ha esetleg nem, akkor pláne hiba lenne elszalasztani az alkalmat, hogy lekörözd őket), és a vásárlók is számítanak rá, hogy előrukkolsz valamivel. Sokan ezért nem is vásárolnak október vége és november közepe között, mert várják a Black Friday nagy kedvezményeit!

 

A Black Friday az Egyesült Államokban hagyományosan a hálaadás utáni első péntek, amelyre már évek óta a karácsonyi kampányok hivatalos bevezető kampányaként tekintenek. Jó ideje már nem csak az USA-ban, hanem egész Európában, így Magyarországon is megtartják az üzletek és áruházak a Black Friday-t, ami nem jelent mást, mint egyedülálló, limitált ideig elérhető akciókat és kedvezményeket! 2023-ban a Black Friday november 24-ére esik!

5 tipp, amivel a maximumot hozhatod ki a Black Friday-ből!

Ha meg akarod lovagolni a karácsonyt megelőző vásárlási hullámot, akkor már most, a Black Friday előtt kapcsolnod kell!

Ez egyfelől azt jelenti, hogy olyan ajánlatokkal kell előrukkolnod, amire a vásárlók nem tudnak majd nemet mondani. Másfelől viszont jól is kell kommunikálnod őket (ez legalább olyan fontos, mint az, hogy jó legyen az ajánlatod). Ehhez gyűjtöttem össze 5 bombaerős tippet!

1. Kezdd időben!

A Black Friday nem egy elszigetelt, előzmény nélküli nap, amikor ész nélkül akciózni kell. Valójában sokkal inkább a csúcspontja, a betetőzése az egész éves márkaépítésednek és marketingednek! Statisztikák szerint a Black Friday alkalmából vásárlók 60%-a azok közül kerül ki, akik már régóta figyelemmel kísérik a céged (például az e-mail listád tagjai). Ugyancsak 60% azon vásárlók aránya, akik már november elején érdeklődésüket mutatják a Black Friday kedvezményei iránt.

Ez nem jelent mást, mint hogy időben elő kell készítened, bármivel is hozakodsz elő a vásárlóid számára ezen a napon. Egy összefüggő kampány része a Black Friday, ami az ősz első felét és a karácsony előtti időszakot köti össze. A kommunikációját illetően tehát nem csupán egyetlen jól irányzott e-mailről, social posztról vagy hirdetésről van szó, hanem egy egész sorozatról.

Úgyhogy mindenképp válaszold meg az alábbi kérdéseket:

  • Milyen kedvezményeket és ajánlatokat fogsz tenni? Ezek végig változatlanok lesznek, vagy esetleg fokozatosan nőnek/csökkennek majd?
  • Hogyan fogod erről tájékoztatni az érdeklődőket? Hány e-mailt küldesz ki, hány közösségi média posztot készítesz ezzel kapcsolatban, és így tovább?
  • Lesznek-e személyre szabott ajánlatok (például azoknak, akik már korábban vásároltak tőled)?

TIPP: A kérdésekre adott válaszaid alapján készíts egy ütemtervet, amiben rögzítesz minden fontos információt!

 2. Mindent optimalizálj mobilra!

Az elmúlt években azt figyelték meg, hogy ebédidőben (11 és 15 óra között) a legnagyobb a Black Fridayhez kapcsolódó e-mailek megnyitási aránya. De talán ennél is fontosabb, hogy az e-mailek túlnyomó többségét telefonról nyitják meg. És ezekből következik, hogy a vásárlások többségét mobileszközről indítják.

Ha van olyan hírlevél, amit mindenképp mobilra kell optimalizálni, akkor a Black Friday hírlevelei azok! Nem jöhet szóba más, csak egyoszlopos elrendezés, reszponzív e-mail design, és ne félj kicsit megnövelni a CTA-gomb méretét sem! Bátran elhagyhatod akár a “kattints” szöveget is, és használhatod helyette például a “koppints” szót!

És legyél rövid, egyértelmű és lényegretörő! Minél hosszabb szöveget írsz egy e-mailben vagy egy közösségi média posztban, annál valószínűbb, hogy nem fogják végigolvasni, és el sem jutnak a CTA-ig! A kevesebb néha több – ez ilyenkor hatványozottan igaz!

 3. Tűnj ki a tömegből!

Legyen szó akár hirdetés szövegéről, akár közösségi média posztról, akár egy e-mailről (különös tekintettel annak tárgysorára), úgy kell megírnod, hogy felhívja magára a figyelmet!

A Black Friday-hoz kapcsolódó tartalmak mindenkinek el fogják árasztani a postaládáját vagy a social feed-jeit. És majdnem mindegyik tartalom egyforma címsorokkal, tárgysorokkal akarja majd felhívni magára a figyelmet:

  • Black Friday MOST
  • Utolsó lehetőség, hogy lecsapj a kedvezményre!
  • Óriási Akciók
  • Black Friday Kiárusítás
  • és így tovább…

Vedd észre, hogy ezek nem ütik meg az ingerküszöböt, hiszen ezer meg ezer van belőlük! Ne használd őket, mert nem igazán fognak működni! Eltűnnek a reklámzajban.

Itt az ideje valami újat, valami egyedit, valami igazán kreatívat alkotni! Érdemes megnézni, hogy tavaly mely hirdetések és tartalmak teljesítettek a legjobban, és mintaként használni őket! A lényeg, hogy legyen egyedülálló, ötletes, figyelemfelkeltő, amit írsz. Lehet vicces, meghökkentő, és kísérletezhetsz az emojikkal is! A lényeg, hogy ki kell tűnnöd a tömegből, különben csak egy cég leszel a sok közül, aki Black Friday alkalmából kiküld néhány e-mailt és posztol párat a közösségi médiában.

 4. Legyen minél egyszerűbb vásárolni tőled!

A Black Friday-en sokan gyorsan és hirtelen döntenek (már csak azért is, mert az ajánlatok és a kedvezmények nem tartanak örökké). Ezért lehetővé kell tenned azt, hogy tényleg csak néhány kattintásba kerüljön vásárolni tőled!

Akármilyen kedvezményes csomagot állítasz is össze, vagy akármelyik termékedet is adod árengedménnyel, az a hirdetés vagy tartalom, ami erről kommunikál, rögtön az adott csomaghoz vagy termékhez vezessen! Nincs rosszabb annál, mint amikor valaki egy hirdetésben vagy posztban meglát egy terméket, amit meg akar vásárolni, de a kattintás után az egész termékkatalógussal találja szemben magát.

Simítsd el minél jobban a vásárlási útvonalat, mert annál gyorsabban fognak tudni vásárolni tőled, és annál kisebb lesz annak az esélye, hogy félúton visszafordulnak!

Itt is fontos kiemelni, hogy nagyon sokan mobilról akarnak majd vásárolni! Mindennél fontosabb, hogy legyen reszponzív a honlapod, és mobilról is könnyű legyen használni!

5. Adj karácsonyi ajándék ötleteket!

Végül, de semmiképp sem utolsósorban, vedd figyelembe, hogy sokan a karácsonyi ajándékok vásárlásának feladatát akarják majd letudni a Black Friday-on! Tehát a vásárlók nem csak maguknak akarnak majd vásárolni, hanem a szeretteiknek is.

Érdemes erre nagyobb hangsúlyt fektetni a marketingedben, és akár a csomagajánlatok összeállítása során is. Ahogyan arra fentebb is utaltam, a Black Friday lényegében a karácsonyi időszak előszobája, így bátran hangsúlyozhatod ezt az érdeklődők felé! Hálásak lesznek, ha tippeket, ötleteket, útmutatót adsz nekik ahhoz, hogy milyen karácsonyi ajándékokat vásároljanak.

Összefoglalás

Nagyon sok múlhat azon, hogy mennyire tudod kiaknázni a Black Friday-ben rejlő lehetőségeket! Az év végi hajrát indíthatod vele útjára úgy, hogy ne legyen kérdés, hogy a cég teljesíteni tudja-e a 4. negyedévre vonatkozó terveket.

  • Készítsd elő időben a Black Friday-t – ehhez hozzátartozik az is, hogy alkoss stratégiát és ütemtervet!
  • Mindent optimalizálja mobilra, mert a vásárlók többsége a telefonját használva fogja olvasni a tartalmaid és a hirdetéseid, és mobilon akar majd vásárolni is.
  • Tűnj ki a tömegből, amennyire csak tudsz! Légy egyedi!
  • Tedd egyszerűvé azt, hogy tőled vásárolnak!
  • És ne feledkezz meg arról, hogy sokan másoknak akarnak ajándékot vásárolni ilyenkor!

Ha megfogadod ezeket a tanácsokat, és tudatosan készíted elő az idei Black Friday-t, akkor olyan eredményeket érhetsz el lényegében egyetlen nap (de legalábbis egyetlen hétvége) alatt, amiről talán álmodni sem mersz!

Végre tényleg működő online marketing

Vess egy pillantást a Klikkmarketing Black Friday kampányára! Kattints ide, és már láthatod is, mi mivel készülünk!

Ha pedig szeretnéd az online marketinged színvonalát arra a szintre emelni, amilyet a céged érdemel, vedd fel velünk a kapcsolatot! Ügyfélkapcsolati menedzser kollégánk telefonon fog keresni (munkaidőben általában 2 órán belül), és átbeszélhetitek, hogyan lehetünk a segítségedre!

 

Ezeket olvastad már?

5 okos megoldás a Black Friday őrület alatt, hogy kitűnj a tömegből

5 okos megoldás a Black Friday őrület alatt, hogy kitűnj a tömegből

November 23-án ismét Black Friday, és készülhetsz rá, hogy előtte, utána és közben is mindenki igyekszik majd átkiabálni a másikat, tehát óriási lesz a reklámzaj. Persze dönthetsz úgy is, hogy te k...

Elolvasom
A legjobb hirdetések alapja: a haszonérvelés

A legjobb hirdetések alapja: a haszonérvelés

Marketinges közhely, hogy az emberek érzelmeire kell hatni, ha azt szeretnéd, hogy vásároljanak tőled. Ahhoz azonban, hogy ez tényleg működjön, tudnod kell annak a módját, hogyan kell a terméked tu...

Elolvasom
Márkaépítés: Nem elég jónak látszani, jónak is kell lenni!

Márkaépítés: Nem elég jónak látszani, jónak is kell lenni!

A márkaépítés egy kisvállalkozás számára is elképesztően fontos. Ha nem csak úgy hobbiból „vállalkozgatsz”, hanem tényleg komolyan veszed, és hosszú távon gondolkozol, akkor neked is kell márkát ép...

Elolvasom