Először is: üdvözlöm újra a KKV Online-marketin Blogon! Közel egy éve nem jelent már meg itt írás, aminek több oka is van, de a legfontosabb ok klasszikusnak mondható: nem tudtam időt szakítani rá, de ennek most vége!
Szeretném ha újra “rászokna” a blog olvasására, mert az újraindulással az a célom, hogy a blog ismét jelentős szerepet vállaljon a hazai online marketing élet fellendítésében és fejlesztésében. Szeretném megint olyan cikkekkel segíteni a kkv vezetőket/marketingeseket, amik segítségével jobb eredményeket érhetnek el az interneten!
Térjünk rá a mai témára: mi az a 4 legfontosabb ok, ami ahhoz vezethet, hogy a Google nem fogja figyelembe venni a honlapjára mutató linkek linkszövegét?
(Hogy mi a linkszöveg? A linknek az a része, “ami látszik”, amire rá lehet kattintani. HTML példa: Ez a linkszöveg!)
#1: A “nofollow” attribútum
Ha nofollow attribútumot tartalmaz egy link, az azt jelenti a Google számára, hogy ne vegye a linket figyelembe a szóban forgó honlap rangsorolásánál. Ez tehát a legegyértelműbb eset, ami a linkszöveg felhasználásának mellőzéséhez vezet.
A példában a link a www.adwords-hirdetes.hu honlapra mutat, de a nofollow attribútum miatt keresőoptimalizálási szempontból nem fog számítani a link szövege.
#2: Hibás HTML kód
Ha a link rosszul van kódolva, például hiányzik egy lezáró idézőjel az URL-nél, akkor bár valószínűleg a böngészőben helyesen fog megjelenni (a legtöbb böngésző képes kijavítani az iyen hibákat), a Google mégsem fogja figyelembe venni a linket a hiba miatt.
A például bemutatott linken véletlenül bekerült egy szóköz karakter az URL-be, így szintén nem lesz figyelembe véve, de a böngészőkben valószínűleg ez nem fog látszani (ezért is nehéz kiszúrni egy ilyet).
#3: Átirányított céloldal
Ha az az oldal, ahová a link mutat közvetlenül át van irányítva egy másik oldalra, akkor a link szövege nem lesz figyelembe véve.
Példa: a link a www.valami.hu/akarmi-re mutat, de ez az oldal azonnal átirányítja a látogatót a www.valami.hu/valami-re – ez esetben a linkszöveg nem fog számítani.
#4: Az első link felülírja a többit
Ha egy konkrét oldalon több link is mutat egy bizonyos címre (oldalra), akkor a Google csak a legelső linkhez tartozó linkszöveget fogja értékelni. Fontos, hogy ez csak akkor érvényes, ha pontosan ugyanoda mutat a két link. Ha tehát a két link ugyanarra a domain névre mutat, de annak külön aloldalaira, akkor a probléma nem áll fenn.
Hogy miért olyan fontos ez a téma? A honlapok rangsorolásánál a Google számára jelentős tényező az, hogy hány és milyen link mutat az éppen vizsgált honlapra, pontosabban annak aloldalaira. A linkek értékelésénél viszont a linkszövegnek nagyon komoly szerepe van, ezért ha egy egyébként jó minőségű link valamilyen hiba vagy figyelmetlenség miatt “nem számít” a rangsorolásnál, az mindenképpen hátrányos keresőoptimalizálási szempontból.
Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van, nyugodtan szóljon hozzá a témához!
Forrás: Axandra Search Engine Facts (angol)