4 ok, amiért a Google nem veszi figyelembe a linkszövegeket

Először is: üdvözlöm újra a KKV Online-marketin Blogon! Közel egy éve nem jelent már meg itt írás, aminek több oka is van, de a legfontosabb ok klasszikusnak mondható: nem tudtam időt szakítani rá, de ennek most vége!

Szeretném ha újra “rászokna” a blog olvasására, mert az újraindulással az a célom, hogy a blog ismét jelentős szerepet vállaljon a hazai online marketing élet fellendítésében és fejlesztésében. Szeretném megint olyan cikkekkel segíteni a kkv vezetőket/marketingeseket, amik segítségével jobb eredményeket érhetnek el az interneten!

Térjünk rá a mai témára: mi az a 4 legfontosabb ok, ami ahhoz vezethet, hogy a Google nem fogja figyelembe venni a honlapjára mutató linkek linkszövegét?

(Hogy mi a linkszöveg? A linknek az a része, “ami látszik”, amire rá lehet kattintani. HTML példa: Ez a linkszöveg!)

#1: A “nofollow” attribútum

Ha nofollow attribútumot tartalmaz egy link, az azt jelenti a Google számára, hogy ne vegye a linket figyelembe a szóban forgó honlap rangsorolásánál. Ez tehát a legegyértelműbb eset, ami a linkszöveg felhasználásának mellőzéséhez vezet.

A példában a link a www.adwords-hirdetes.hu honlapra mutat, de a nofollow attribútum miatt keresőoptimalizálási szempontból nem fog számítani a link szövege.

#2: Hibás HTML kód

Ha a link rosszul van kódolva, például hiányzik egy lezáró idézőjel az URL-nél, akkor bár valószínűleg a böngészőben helyesen fog megjelenni (a legtöbb böngésző képes kijavítani az iyen hibákat), a Google mégsem fogja figyelembe venni a linket a hiba miatt.

A például bemutatott linken véletlenül bekerült egy szóköz karakter az URL-be, így szintén nem lesz figyelembe véve, de a böngészőkben valószínűleg ez nem fog látszani (ezért is nehéz kiszúrni egy ilyet).

#3: Átirányított céloldal

Ha az az oldal, ahová a link mutat közvetlenül át van irányítva egy másik oldalra, akkor a link szövege nem lesz figyelembe véve.

Példa: a link a www.valami.hu/akarmi-re mutat, de ez az oldal azonnal átirányítja a látogatót a www.valami.hu/valami-re – ez esetben a linkszöveg nem fog számítani.

#4: Az első link felülírja a többit

Ha egy konkrét oldalon több link is mutat egy bizonyos címre (oldalra), akkor a Google csak a legelső linkhez tartozó linkszöveget fogja értékelni. Fontos, hogy ez csak akkor érvényes, ha pontosan ugyanoda mutat a két link. Ha tehát a két link ugyanarra a domain névre mutat, de annak külön aloldalaira, akkor a probléma nem áll fenn.

Hogy miért olyan fontos ez a téma? A honlapok rangsorolásánál a Google számára jelentős tényező az, hogy hány és milyen link mutat az éppen vizsgált honlapra, pontosabban annak aloldalaira. A linkek értékelésénél viszont a linkszövegnek nagyon komoly szerepe van, ezért ha egy egyébként jó minőségű link valamilyen hiba vagy figyelmetlenség miatt “nem számít” a rangsorolásnál, az mindenképpen hátrányos keresőoptimalizálási szempontból.

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van, nyugodtan szóljon hozzá a témához!

Forrás: Axandra Search Engine Facts (angol)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Melyik lead értékesebb – Facebook vagy AdWords?

Melyik lead értékesebb – Facebook vagy AdWords?

Egy konzultáció alkalmával járt nálunk partnerünk, amikor a Facebook és AdWords leadek utánkövetéséről esett szó. Mint kiderült, a Facebookról és AdWordsről jövő leadeket eléggé másként kezelik a s...

Elolvasom
Engedd, hogy az elégedett vásárlóid adják el a terméked, szolgáltatásod

Engedd, hogy az elégedett vásárlóid adják el a terméked, szolgáltatásod

Új vásárlók szerzése mindig nagy marketing költséget von maga után. Költséges megszerezni egy felhasználó bizalmát, hogy megvásárolja akár csak a belépő termékünket. Ebben a bejegyzésben bemutatok egy olyan haladó megoldást, melyet aránylag kevesen alkalmaznak még, pedig a megvalósítása egyszerű és nagy marketing költség nélkül szállítja az új vevőket, érdeklődőket. Mire...

Elolvasom
AdSense vagy Etarget hirdetés céges weblapon

AdSense vagy Etarget hirdetés céges weblapon

Van jónéhány olyan céges honlap, ahol Google AdSense vagy más, banneres vagy banner szerű hirdetéseket (pl. Etarget, CTnetwork) helyezett el a tulajdonos. Mai bejegyzésemben ennek a jelenségnek a – szerintem – negatív következményeit járom körbe. 3 alapvető motivációt sejtek egy ilyen döntés mögött: az elérhető/elért bevétel reménye, “jópofa” vagy éppen...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob