AdSense vagy Etarget hirdetés céges weblapon

Van jónéhány olyan céges honlap, ahol Google AdSense vagy más, banneres vagy banner szerű hirdetéseket (pl. Etarget, CTnetwork) helyezett el a tulajdonos. Mai bejegyzésemben ennek a jelenségnek a – szerintem – negatív következményeit járom körbe.

3 alapvető motivációt sejtek egy ilyen döntés mögött:

  • az elérhető/elért bevétel reménye,
  • “jópofa” vagy éppen profi hatás keltésének hiedelme, vagy
  • kíváncsiság, kísérletezés.

Talán a harmadik ok lehet az, amibe “nehéz belekötni”. Jómagam is gondolkodom azon, hogy valamelyik honlapunkon legalább néhány hétre kiteszünk AdSense bannereket, kizárólag vizsgálódás céljából. A másik két ponthoz képest viszont szerintem elenyésző a kíváncsi vizsgálódók aránya.

No de mégis mi a gond a céges honlapon elhelyezett hirdetésekkel?

(Céges honlap = egy vállalkozás tevékenységének elősegítésére, bevételeinek növelésére létrehozott honlap, tehát egy szándékosan hirdetési céllal létrehozott honlap nyilvánvalóan nem esik ebbe a körbe.)

1. Számottevő bevétel nem érhető el

Az olyan jellegű céges honlapokon, amiken legtöbbször találkozom hirdetésekkel az a gyanúm, hogy havi néhányszáz forint lehet reálisan az ebből elért bevétel. (Ha ezt cáfolni tudja – céges honlap esetén! – kérem mondja el!).

2. Nem kelt profi látszatot

Éppen ellenkezőleg! Mit gondoljon az az érdeklődő, aki látja, hogy a szóban forgó cégnek igenis számít az a párszáz forint bevétel, amit ilyen módon össze lehet szedni? Még ha nincs is tisztában a “számokkal”, az akkor is érezhető, hogy valamirevaló cég nem hirdeti (tipikusan a konkurenciát) a saját üzletében, így a honlapján sem.

3. Támogatja a konkurenciát, gyengíti a céget

Az AdSense és Etarget hirdetések az esetek döntő többségében konkrétan a konkurenciát fogják hírdetni! Aki rákkattint egy ilyen hirdetésre, az jó eséllyel a konkurensnél fog vásárolni, s így bár keletkezik egy kattintásnyi bevétel (kb. 10-20-30 Ft), elveszhet a teljes, arra a látogatóra eső bevétel.

4. Ronthatja a használhatóságot

Mivel a bannereknek (vagy kattintás alapú hirdetéseknek) legtöbbször egy a gazda honlaptól független szerverről kell letöltődnie, ezért annak lassúsága, vagy akár elérhetetlensége esetén az egész honlap letöltődése lassulhat, vagy akár el is lehetetlenülhet. Persze gondos elhelyezéssel ez a probléma jelentősen enyhíthető lenne, de ez nem különösebben jellemző az ilyen esetekben.

5. Bizalmas adatokat szolglátathat a konkurenciának

Egy elég ügyes konkurens cég, aki használja ezeket a hirdetési lehetőségeket, képes a hirdetéseinek statisztikájából értékes következtetéseket levonni. Ilyen információ lehet például a honlap látogatottsága, a honlapon belüli konkrét aloldalak népszerűsége.

Mindezen okok miatt ki merem jelenteni, hogy őrültség egy céges honlapon AdSense vagy Etarget (vagy bármilyen más) hirdetéseket futtatni.

Önnek van egyéb érve pro vagy kontra?

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Látogatók szerzése és megtartása

Látogatók szerzése és megtartása

Tegnap felvázoltam, hogy milyen megfontolandó szempontok vannak egy cég online jelenlétének megtervezése kapcsán. Ígéretemnek megfelelően ma néhány konkrét részletet is elárulok, remélem tetszeni fog! Emlékeztetőül, egy új honlap megtervezése kapcsán át kell gondolni, hogy mi kell ahhoz, hogy “begyűjthessük” a szolgáltatásaink iránt érdeklődőket, rávegyük őket (jó értelemben) a maradásra, okot...

Elolvasom
Adwords ajánlatszimulátor

Adwords ajánlatszimulátor

A minap figyelmes lettem egy új ikonra az új Adwords kezelőfelületen, méghozzá a kulcsszavak böngészésekor, a kulcsszóhoz tartozó max CPC (maximális kattintási ár) mellett. A kis ikon nem jelenik meg minden kulcsszó mellett Hogy mi bújt meg a kis apróságnak tűnő ikon mögé? Véleményem szerint az utóbbi idők egyik leghasznosabb...

Elolvasom
5 tipp hatékonyabb landing oldalak kialakításához

5 tipp hatékonyabb landing oldalak kialakításához

Átkattintási arány, hirdetési szöveg, minőségi pontszám, címsor, kulcsszavak… általában ezekkel a fogalmakkal “szokás” foglalkozni az Adwords hirdetések kapcsán, és ezzel nincs is különösebb baj. A baj ott kezdődik, ha az aprólékosan beállított, tesztelt és optimalizált hirdetésekből jövő minőségi látogatók az első komolyabb akadálynál, azaz a landing oldalnál elköszönnek, vagyis elhagyják...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob