A minap figyelmes lettem egy új ikonra az új Adwords kezelőfelületen, méghozzá a kulcsszavak böngészésekor, a kulcsszóhoz tartozó max CPC (maximális kattintási ár) mellett.
A kis ikon nem jelenik meg minden kulcsszó mellett
Hogy mi bújt meg a kis apróságnak tűnő ikon mögé? Véleményem szerint az utóbbi idők egyik leghasznosabb funkcionális újítása! (Azért emelem ezt ki, mert ugyebár épp a teljes átállás zajlik a kezelőfelület kapcsán – de az nem jár “forradalmian új” funkciók megjelenésével.)
Ha rákattintunk az ikonra, akkor megvizsgálhatjuk, hogy az adott kulcsszó megjelenési “szokásai” hogyan változnának különböző max CPC mellett.
Mennyi lenne a megejelenés/kattintás bizonyos áraknál?
Máris pontosítanám magam: az értékek azt mutatják, hogy az elmúlt egy hétben mi történt volna abban az esetben, ha az értékekhez tartozó max CPC lett volna beállítva. Ez a szimulátor értelemszerűen nem tud jósolni, és nem is garantál semmit a jövőre nézve.
Azért az én olvasatomban ez csak a “szokásos jogi szöveg” a Google részéről, mert bár nyilvánvaló, hogy tényleg nem lehet készpénznek venni ezeket a szimulált adatokat (pl mert bármikor változhatnak a konkurens hirdetők beállításai), de azért egészen jó előrejelzést kaphatunk a változások következményeiről.
Jól látszik egyébként a kis grafikonon, hogy exponenciálisan nő a kattintások összköltsége a kattintási ár növekedésével, tehát mondjuk újabb 100 kattintás megvásárlása arányosan egyre drágább és drágább lesz, ezért egy szinten túl általában nem érdemes erőltetni a kattintási számok növelését.