Biztos vagyok benne, hogy benned is felmerült már a kérdés, hogy mikor kell cserélned, frissítened Facebook hirdetéseidet, mikor érkezik el az a pont, mikor ‘elhasználttá’ válnak a hirdetési kreatívjaid. A hirdetéseid lehetnek képes posztok, videós hirdetések, canvas hirdetések, diavetítések, stb. Ez a bejegyzés nem a hirdetések megjelenéséről, formájáról fog szólni, hanem arról, hogy mikor érdemes lecserélni vagy változtatni a hirdetés vizuális vagy szöveges megjelenésén. Továbbá azokról a jelekről, melyek elárulják neked, hogy mikor kell akcióba lépned.
Egy darab hirdetéssel szinte lehetetlen 3-4 (vagy több) hónapig sikeres kampányokat futtatni. Frissítened, cserélned és tesztelned kell a hirdetéseidet, követni az eredményeket, hogy lásd, melyik hirdetésed teljesít jól és mikor érkezik el az a pont, amikor frissítened kell kampányod hirdetéseit.
Hirdetések élettartama
Ha megtaláltad a tökéletes szöveget és mellé a megfelelő képet, videót, stb., akkor kezdődik a kampány. Izgatottan várod az eredményeket, hogy fognak reagálni a felhasználók az üzenetedre. Én nagyon bízom a képességeidben és a megérzéseidben, ezért most azt állítom, hogy sikeres a kampányod és özönlenek a konverziók (vásárlás, ajánlatkérés, megrendelés, hírlevél feliratkozás, stb.).
Meddig fog tartani ez az eredményes kampány? Egészen addig, amíg a felhasználók rá nem unnak a látott hirdetési kreatívra, vagy egyszerűen nem lesz releváns számukra tovább, mert éltek az általad nyújtott lehetőséggel és megvásárolták a termékedet, szolgáltatásodat. Ilyenkor egyszerűen ‘elfárad’ a hirdetésed, ha sokáig fut ugyanannak a célközönségnek. Ebben az esetben le kell cserélned, változtatnod kell rajta, vagy másik célközönséget kell megcéloznod vele.
Milyen jelei vannak egy fáradó hirdetésnek?
- Csökkent a CTR (átkattintási arány). Ez azt jelezheti, hogy aki akart, már kattintott a hirdetésre, interakcióba lépett vele, és a továbbiakban kevésbé érdekes a célközönség számára, így nem kattintanak a hirdetésre.
- Növekszik a CPC (cost per click). Drágulnak a kattintások, egyre drágább lesz egy-egy kattintás a hirdetésre, hivatkozásra.
Az alábbi kép az AdEspresso nevű szoftver felületén jelenik meg, a Facebook hirdetéskezelő felületén vagy Power Editorban nem találod meg ezt a kimutatást. Az AdEspresso egy olyan fizetős szoftver, melyet ügyfeleink Facebook kampányaihoz használunk a részletesebb elemzések, jobb teljesítmények érdekében.
A képen látszik hogy a CTR (átkattintási arány) csökken, míg a CPC (kattintásonkénti költség) nő. Valószínűleg a célközönség többsége már interakcióba lépett a hirdetéssel, a továbbiakban már nem releváns számukra. Mielőtt végkövetkeztetést vonnál le, meg kell nézned a többi mérőszámot is. Ilyen például a relevancia-pontszám.
A relevancia-pontszám megmutatja, hogy mennyire releváns a hirdetés a felhasználók számára. Csökken a relevancia pontszám, ha már nem vált ki reakciót a felhasználókból, esetleg kifejezetten idegesítővé válik. Ilyenkor elrejtik a hirdetést vagy jelzik, hogy nem releváns számukra. Ebben az esetben csökkent a relevancia-pontszám és nő a CPC (kattintásonkénti költség), tehát drágább lesz egy kattintás.
Összefoglalás
Az átkattintási arány, a kattintásonkénti költség, és a relevancia-pontszám mutatói segítenek abban, hogy el tudd dönteni, mikor érkezett el az a pont, amikor le kell cserélned a hirdetéshez használt kreatívot. Amennyiben nem állnak rendelkezésedre fizetős szoftverek, akkor nehezebb meghozni a jó döntést, mert több energiádba és idődbe kerül feltárni a valós helyzetet.
Ezzel a bejegyzéssel nem arra szeretnénk buzdítani, hogy drága szoftvereket vásárolj. A Klikkmarketingnél számunkra partnereink eredményessége a legfontosabb, ezért a leghatékonyabb és leginnovatívabb megoldásokat keressük közös céljaink eléréséhez.
Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)