Küldd kispadra fáradt Facebook hirdetéseidet és nyerd meg a meccset

Biztos vagyok benne, hogy benned is felmerült már a kérdés, hogy mikor kell cserélned, frissítened Facebook hirdetéseidet, mikor érkezik el az a pont, mikor ‘elhasználttá’ válnak a hirdetési kreatívjaid. A hirdetéseid lehetnek képes posztok, videós hirdetések, canvas hirdetések, diavetítések, stb. Ez a bejegyzés nem a hirdetések megjelenéséről, formájáról fog szólni, hanem arról, hogy mikor érdemes lecserélni vagy változtatni a hirdetés vizuális vagy szöveges megjelenésén. Továbbá azokról a jelekről, melyek elárulják neked, hogy mikor kell akcióba lépned.

Egy darab hirdetéssel szinte lehetetlen 3-4 (vagy több) hónapig sikeres kampányokat futtatni. Frissítened, cserélned és tesztelned kell a hirdetéseidet, követni az eredményeket, hogy lásd, melyik hirdetésed teljesít jól és mikor érkezik el az a pont, amikor frissítened kell kampányod hirdetéseit.

Hirdetések élettartama

Ha megtaláltad a tökéletes szöveget és mellé a megfelelő képet, videót, stb., akkor kezdődik a kampány. Izgatottan várod az eredményeket, hogy fognak reagálni a felhasználók az üzenetedre. Én nagyon bízom a képességeidben és a megérzéseidben, ezért most azt állítom, hogy sikeres a kampányod és özönlenek a konverziók (vásárlás, ajánlatkérés, megrendelés, hírlevél feliratkozás, stb.).

Meddig fog tartani ez az eredményes kampány? Egészen addig, amíg a felhasználók rá nem unnak a látott hirdetési kreatívra, vagy egyszerűen nem lesz releváns számukra tovább, mert éltek az általad nyújtott lehetőséggel és megvásárolták a termékedet, szolgáltatásodat. Ilyenkor egyszerűen ‘elfárad’ a hirdetésed, ha sokáig fut ugyanannak a célközönségnek. Ebben az esetben le kell cserélned, változtatnod kell rajta, vagy másik célközönséget kell megcéloznod vele.

Milyen jelei vannak egy fáradó hirdetésnek?

  • Csökkent a CTR (átkattintási arány). Ez azt jelezheti, hogy aki akart, már kattintott a hirdetésre, interakcióba lépett vele, és a továbbiakban kevésbé érdekes a célközönség számára, így nem kattintanak a hirdetésre.
  • Növekszik a CPC (cost per click). Drágulnak a kattintások, egyre drágább lesz egy-egy kattintás a hirdetésre, hivatkozásra.

Az alábbi kép az AdEspresso nevű szoftver felületén jelenik meg, a Facebook hirdetéskezelő felületén vagy Power Editorban nem találod meg ezt a kimutatást. Az AdEspresso egy olyan fizetős szoftver, melyet ügyfeleink Facebook kampányaihoz használunk a részletesebb elemzések, jobb teljesítmények érdekében.

Az AdEspresso felületén a CTR és CPC alakulása grafikonon ábrázolva

A képen látszik hogy a CTR (átkattintási arány) csökken, míg a CPC (kattintásonkénti költség) nő. Valószínűleg a célközönség többsége már interakcióba lépett a hirdetéssel, a továbbiakban már nem releváns számukra. Mielőtt végkövetkeztetést vonnál le, meg kell nézned a többi mérőszámot is. Ilyen például a relevancia-pontszám.

A relevancia-pontszám megmutatja, hogy mennyire releváns a hirdetés a felhasználók számára. Csökken a relevancia pontszám, ha már nem vált ki reakciót a felhasználókból, esetleg kifejezetten idegesítővé válik. Ilyenkor elrejtik a hirdetést vagy jelzik, hogy nem releváns számukra. Ebben az esetben csökkent a relevancia-pontszám és nő a CPC (kattintásonkénti költség), tehát drágább lesz egy kattintás.

Összefoglalás

Az átkattintási arány, a kattintásonkénti költség, és a relevancia-pontszám mutatói segítenek abban, hogy el tudd dönteni, mikor érkezett el az a pont, amikor le kell cserélned a hirdetéshez használt kreatívot. Amennyiben nem állnak rendelkezésedre fizetős szoftverek, akkor nehezebb meghozni a jó döntést, mert több energiádba és idődbe kerül feltárni a valós helyzetet.

Ezzel a bejegyzéssel nem arra szeretnénk buzdítani, hogy drága szoftvereket vásárolj. A Klikkmarketingnél számunkra partnereink eredményessége a legfontosabb, ezért a leghatékonyabb és leginnovatívabb megoldásokat keressük közös céljaink eléréséhez.

Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Eddig lehet rosszul gondolkodtál a céges blogolásról!

Eddig lehet rosszul gondolkodtál a céges blogolásról!

Már szinte a csapból is az folyik, hogy kötelező egy vállalkozásnak céges blogot vezetnie. Nagyon sokan csak a keresőoptimalizálás miatt gondolják ezt fontosnak, pedig ez koránt sem igaz!

Elolvasom
Mit veszítesz azzal, ha nem jegyzetelsz, avagy nem vezetsz naplót a Google Analyticsben?

Mit veszítesz azzal, ha nem jegyzetelsz, avagy nem vezetsz naplót a Google Analyticsben?

Lefogadom, hogy jártál már így: egyszercsak elkezdtek jobb, vagy éppen rosszabb eredmények jönni az online marketing (vagy bármi más) hatására, de neked fogalmad sem volt ennek a változásnak az oká...

Elolvasom
A 6 leggyakoribb oka a keresőkben való visszaesésnek

A 6 leggyakoribb oka a keresőkben való visszaesésnek

Néha előfordul, hogy egy honlap kissé (esetleg nagyon) visszaesik a keresőkben, s ilyenkor bizony nem ritka, hogy a tulajdonos kétségbeesik, és esetleg – már elnézést – hülyeségeket csinál, ami tovább rontja a helyzetet. Ha Ön is ilyen helyzetbe kerül, azt javaslom, hogy még mielőtt bármit is tenne, vizsgálja meg, hogy...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob