Eddig lehet rosszul gondolkodtál a céges blogolásról!

Már szinte a csapból is az folyik, hogy kötelező egy vállalkozásnak céges blogot vezetnie. Nagyon sokan csak a keresőoptimalizálás miatt gondolják ezt fontosnak, pedig ez koránt sem igaz!

Félreértés ne essék, nem a keresőoptimalizálás ellen beszélek, hiszen elképesztően fontos, hogy eredményes organikus forgalmat terelj az oldaladra. Inkább arra gondolok, hogy ne csak ez legyen az elsődleges indok, hogy rendszeresen teszel közzé szöveges tartalmakat!

Mire jó még a céges blogolás?

Érdemes felvenned azt a nézőpontot, hogy egy blogbejegyzés egy olyan hirdetés, ami évekig meg fog jelenni a weboldaladon. Tehát nem csak egy időszakos hirdetésről, popup kampányról beszélünk, hanem egy olyan tartalomról, amit akár 5 év múlva is simán el fog valaki olvasni. Pontosan ezért nem mindegy, hogy te csak azért írsz egy cikket, hogy épp aktuálisan javíts egy pozíciót valamelyik keresőben, vagy tudatosan felépített “tartalom hirdetést” készítesz.

#1. Segíti az online kommunikációd

Tapasztalataim alapján a legtöbb probléma azzal van, hogy nincs egy központi céges csapásirány amiről az összes kommunikációs felületen egyszerre kommunikálnak. Erre a legjobb megoldás egy profi céges tartalomnaptár, de ennek az összeállítása azért megkövetel némi tervezést és online marketing tapasztalatot. Ennél eggyel egyszerűbb, de mégis hatásos megoldás a heti szintű céges blog vezetése.

Ha ezt az irányt szeretnéd követni, akkor nagyon egyszerűen, csak plusz egy nézőpontot kell felvenned, hogy a héten a blogbejegyzés tartalmáról fogsz kommunikálni minden felületen. Ha jól csinálod tulajdonképpen le tudod fedni a teljes heti kommunikációdat.

A céges blogodat megoszthatod a kommunikációs felületeiden.
1. lépés – Oszd meg a tartalmad a Facebook oldaladon, Instagram oldaladon, és küld ki a feliratkozóidnak!
Készíts a céges blogodból YouTube videót
2. lépés – Készíts videós tartalmat a blogbejegyzésedből!
Oszd meg a céges blogod termékeit külön posztokban.
3. lépés – Oszd meg a blogbjegyzésedben szereplő terméked, szolgáltatásod újra, a kommunikációs csatornáidon!
Reposztold a céges blogod.
4. lépés – Oszd meg újra a teljes blogbejegyzésed más formátumokkal. Például: lapozható galéria poszt az Instagramon, több képes Facebook poszt.

#2. Támogatja a hirdetéseid

Egy jól felépített PPC kampánystruktúra folyamatosan gondoskodik az új látogatók tereléséről. Ezeket az új látogatóterelő hirdetéseket nevezzük pásztázó hirdetéseknek. Az egyik legjobb formátum erre a célra a blogbejegyzések hirdetése. Jól eltalált szöveges tartalommal szinte kizárólag csak olyan látogatókat fogsz az oldaladra terelni akik relevánsak lesznek a vállalkozásod szempontjából. Ha követed az előző pontban leírtakat, akkor egyszerűen csak emeld ki a Facebook posztodat egy hirdetéssel.

Ha igazán magas szinten szeretnéd ezt csinálni, akkor érdemes popup megoldásokat is bevetned, ahol beállíthatod, hogy csak azoknak az olvasóknak ugorjon fel, akik először járnak a weboldaladon. Erről bővebben ebben a blogbejegyzésünkben olvashatsz: Így tereld a látogatóid a konverzió irányába

#3. Fejleszti az e-mail marketinged

Szintén az első pontban leírtaknál maradva, szinte adja magát, hogy a korábban kiküldött tartalom hírleveled beleépítsd a welcome sorozatodba, vagy készíts egy külön sorozatot erre a célra. Ennek az a gyakorlati oka, hogy mivel minden héten új céges blogbejegyzéseket teszel közzé és küldesz ki hírlevélbe, ezért a holnap feliratkozói nem látják a ma hírleveleit, pedig lehet, hogy pont ez az egy kis löket kell nekik ahhoz, hogy ügyfeleddé váljanak.

Erre egy tökéletes megoldás, hogy amint kiküldted a leveled, már építed is bele a sorozatodba, hogy minden új feliratkozó találkozzon a hírleveleddel.

#4. Segít az új kollégáid betanításában

Elképesztően nagy forrást igényel egy új kolléga betanítása. A blogbejegyzések remek lehetőséget adnak arra, hogy beépítsd az új kollégáid betanításába. Például nálunk minden kolléga betanításánál van két-három kötelező blogbejegyzés, amit mindenkinek ismernie kell. Ezenkívül pedig elég furcsa lenne, ha a kollégáid nem lennének képben azokkal az írásokkal, amelyek a weboldaladon vannak.

Tehát nem csak arra jó, hogy jobban rálát a termékekre, szolgáltatásokra, hanem megismeri a vállalkozás hangját, céljait és későbbiekben egy ügyfél helyzetben, tudja ajánlani is a cikket.

Összefoglalás

A profi céges blogolásban sokkal több van annál, hogy a keresőben tudsz javítani a pozíciódon. A fentebb leírt dolgok külön-külön is lehetnek jó célok és hidd el ezek magukkal fogják vonzani azt is, hogy a kereső szeretni fog téged és a te tartalmad fogja jobb pozícióba sorolni. Hozzátartozik az is, hogy a Google már elég régóta azon dolgozik, hogy olyan tartalmakat soroljon előre, amelyek tartalmi szempontok szerint is magas minőséget képviselnek.

Útravaló

Ha szeretnéd, hogy olyan blogbejegyzések kerüljenek ki az oldaladra amelyek méltók a vállalkozásod színvonalához, és mindig büszkén olvashatsz, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, mert mi segítünk neked olyan tartalmakat készíteni, amit a célközönséged is szívesen olvas és még a Google keresője is szeretni fog.

Amennyiben szeretnél ebben a stílusban még többet a Klikkmarketingből, és szereted a videós formátumot is, akkor feltétlen regisztrálj a jelenleg díjmentes, regisztrációért cserébe elérhető 1 órás videós anyagunkért, amiben sok minden más mellett például a tartalomkészítés témaköre is szerepet kap. A neve Online Marketing Iránytű, regisztrálj most, nem fogod megbánni!

Ezeket olvastad már?

A vevő élettartam érték – nem adottság, hanem rajtad múlik

A vevő élettartam érték – nem adottság, hanem rajtad múlik

Amíg csak abban tudsz gondolkozni, hogy egy betérő vevő éppen most mennyit hagy nálad, illetve hogy a ma elköltött marketing forintok ma megtérülnek-e, addig nem fogsz tudni igazán nagy céget épít...

Elolvasom
Az egyik legerősebb online marketing stratégiai koncepció!

Az egyik legerősebb online marketing stratégiai koncepció!

Bármilyen típusú és méretű vállalkozásról legyen szó, valamiféle ügyfélszerzési folyamattal rendelkeznie kell. Ismerd meg az egyik legelterjedtebb marketing stratégiát, a "Marketing Funnel-t", azaz...

Elolvasom
E-mail marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

E-mail marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

Sokan már évek óta temetik az email marketinget, de az igazság az, hogy nem találsz olyan igazán profi és eredményes céget, aminek nincs komoly listája és komoly email marketing tevékenysége.

Elolvasom