Így tereld a látogatóid a konverzió irányába

Nagyon fontos felvenned azt a nézőpontot, hogy minden látogatóért fizetsz. Vagy az energiáddal, vagy konkrétan a Google-nek és a Facebooknak azért, hogy jöjjön egy látogató az oldaladra. Nem engedheted meg, hogy egy vásárlást a véletlenre bízz, hanem terelned kell őket a konverzió irányába. Minél pontosabban tudod menedzselni ezt a műveletet, annál nagyobb hatékonysággal tudod fejleszteni a vállalkozásod!

A legtöbb cég nem helyez elegendő hangsúlyt a látogatók vásárlóvá konvertálására. Erre számos lehetőség van, de az egyik legkézenfekvőbbek a popup megoldások használata. Nézd meg a legnagyobb webáruházakat, mert ők biztos, hogy használnak popupokat. Sőt, könnyen lehet, hogy fel sem tűnik, hogy az egy popup, mert bizony be lehet úgy állítani, hogy ne legyen zavaró.

Hogyan terelhet egy felugró ablak a konverzió irányába?

A legjobb példa a szupermarketek látogató terelése. Amikor belépsz, a sorok felett meglátod a kiírásokat, hogy “tejtermékek”, “zöldségek” stb., ezekkel a táblákkal terelnek téged a keresett termék irányába. Sőt, amikor megérkezel az adott osztályra, még kis táblákkal is jelzik, hogy melyik terméket válaszd. Tulajdonképpen így képzeld el a felugró ablakokat a weboldaladon. A fő különbség, hogy az oldaladon akár teljesen személyre tudod szabni, hogy mikor mi jelenjen meg. Így nem fordulhat elő az, hogy valaki minden egyes belépés után, ugyanazzal a felugró ablakkal találkozik.

4 tipikus konverziót segítő popup

Kilépési szándékra megjelenő popup – Ez akkor jelenjen meg, ha a látogató az “X” irányába viszi az egeret, és feltételezhetően el szeretné hagyni a weboldalt. Ha itt egy megfelelő ajánlatot jelenítesz meg neki, nagy eséllyel ott marad, és még vásárló is lehet belőle.

Kilépési szándékra megjelenő popup
Érdemes időhöz kötni a kupon felhasználhatóságát, így még valószínűbb a beváltása.

Első látogatásra megjelenő popup – Ez már nagyban függ attól, hogy hol lép be először az oldaladra a felhasználó. Ha a Klikkmarketing stratégiáját alkalmazod, akkor egy edukáló tartalom lesz az első belépési pontja. Ebben az esetben érdemes már ekkor valamennyi információt megszerezni a látogatótól, ezért megkérjük, hogy iratkozzon fel a levelezési listánkra. Természetesen nem ingyen, hanem egy nagy értékű zárt tartalmat kínálunk neki, hogy elköteleződjön mellettünk.

Első látogatásra megjelenő popup
Ez a saját felugró ablakunk azoknak a látogatóknak, akik először járnak a weboldalunkon.

Kosárelhagyó popup – Nem engedheted meg, hogy egy potenciális vásárlót veszíts el azért, mert inkább körbenéz másik weboldalon. Ha mondjuk visszalép a kosároldalról, simán jelezhetsz neki, hogy ezeket a termékeket a kosárban felejtette.

Kosárelhagyó popup
Többféle ajánlatot lehet beállítani a kosárelhagyóknak. Az egyik leggyakoribb, amikor konkrétan a kosár tartalmát jelenítjük meg, vagy olyan termékeket, amelyek hasonlítanak a kosár tartalmához. Érdemes tesztelni, hogy nálad melyik teljesít jobban!

Kosárértéket növelő popup – Vizsgáld meg, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást tudsz pluszban kínálni, hogy nagyobb értékű rendelést adjon le a vásárló, és kínáld a kosár tartalma mellé. Vagy akár hívd fel a figyelmét, hogy egy bizonyos kosárérték felett ingyenesen kiszállítod a terméket, vagy ajándékot kaphat.

Mire használhatod még?
Listaépítő popup
Tipikus példa a Klikkmarketingnél az Online Marketing Iránytű. Ez egy zárt tartalom, amit feliratkozásért cserébe küldünk el neked. Lehet ez egy könyv, cikk, videó, vagy igazából bármi, ami értékes lehet a látogatóid számára.

Listaépítésre – Sokan már évek óta temetik az email marketinget, de az igazság az, hogy nem találsz olyan igazán profi és eredményes céget, aminek nincs komoly listája és komoly email marketing tevékenysége. Erről a témáról egy korábbi cikkünkben írtunk, amit itt tudsz elolvasni

Visszajelzések kérésére – Amióta a Google shopping hirdetésekben is megjelennek a vásárlói visszajelzések, elengedhetetlen egy webshop számára, hogy legyenek vásárlói visszajelzések. Egy sikeres tranzakció után, simán megkérheted a vásárlót, hogy adjon visszajelzést a termékről, vagy értékelje milyen volt a vásárlási folyamat. Hidd el, te is sokat tudsz tanulni belőle.

Visszajelzések kérésére popup
Nem muszáj konkrétan az oldaladon kérni visszajelzést, irányíthatod a látogatót a Google Cégem adatlapodra, vagy a Facebook oldaladra is.

Követőtábor építése – Miért ne kérhetnéd meg a látogatóidat, hogy kövessenek be valamelyik közösségi média platformodon? A legtöbb popup rendszerrel egyszerűen beállíthatod, hogy melyik forrásból érkező látogatónak jelenítsen meg popupot. Például, ha valaki a Google-ből jár először az oldaladon, akkor megkérheted, hogy lájkolja be a Facebook- oldalad is, ezért akár ajánlhatsz neki egy kupont, vagy egy ajándékot a következő vásárlása mellé.

Követőtábor építése popup

Jó, de melyik rendszert válaszd?

Ez egy nagyon jó kérdés, mert már a legtöbb weboldal motornak van valamilyen saját megoldása. Ezekkel sajnos az a tapasztalat, hogy általában félmegoldások. Vagy nem elég stabil a rendszer, valamilyen funkció nem elérhető, vagy nem kellően személyre szabható. Ezért mindenképpen célszoftvert használatát javasoljuk. Az egyik legjobb szoftver a piacon a hazánkból induló, és mostmár 150 országban elérhető OptiMonk.

Összegzés

Az egyik legfontosabb, hogy a popupokkal kapcsolatban ne fogyasztóként gondolkodj. Te nem egy látogató vagy, akit zavarnak a felugró ablakok, hanem egy vállalkozó, aki keresi a megoldásokat, hogy ki tudja maxolni a látogatószerzésből generált eredményeket. Mindig lesz olyan látogató akit idegesít a popup, de mégis a jól használt popupok egyértelműen hozzá tudnak adni az online marketingedhez.

Miért való neked?

  • egyszerű használni
  • jó eredményeket lehet vele elérni
  • teljesen személyre tudod szabni
  • könnyen kiszervezhető

Ha szeretnéd, hogy segítsünk egy profi popup-rendszer felépítésében, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot ezen az oldalon keresztül. Nem kell aggódnod, a kapcsolatfelvétel semmilyen kötelezettséggel nem jár, csak segítünk megtalálni a számodra legideálisabb megoldást!

Ha szeretnél ebben a stílusban még többet a Klikkmarketingből, és szereted a videós formátumot is, akkor feltétlen regisztrálj a jelenleg díjmentes, regisztrációért cserébe elérhető 1 órás videós anyagunkért, amiben sok minden más mellett például a popupok is szerepelnek témaként. A neve Online Marketing Iránytű, regisztrálj most, nem fogod megbánni!

Ezeket olvastad már?

E-mail marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

E-mail marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

Sokan már évek óta temetik az email marketinget, de az igazság az, hogy nem találsz olyan igazán profi és eredményes céget, aminek nincs komoly listája és komoly email marketing tevékenysége.

Elolvasom
Őszinte és részletes írás az online marketing profi kiszervezéséről

Őszinte és részletes írás az online marketing profi kiszervezéséről

Hitelesen csak egy online marketinges cég tud írni erről a témáról. Viszont a legtöbb online marketinges cégnek nem megy annyira jól, hogy ne lenne rászorulva a kisebb-nagyobb füllentésekre. Egy ki...

Elolvasom
Lead generálás – mit jelent és mire jó?

Lead generálás – mit jelent és mire jó?

Mindegy, hogy milyen céged van, szükséged van arra, hogy folyamatosan érdeklődőkké varázsold azokat a potenciális vevőidet, akiket most még inkább vadidegennek nevezhetsz. Sok lehetőséged van arra,...

Elolvasom