A legtöbb cég nem helyez elegendő hangsúlyt a látogatók vásárlóvá konvertálására. Erre számos lehetőség van, de az egyik legkézenfekvőbbek a popup megoldások használata. Nézd meg a legnagyobb webáruházakat, mert ők biztos, hogy használnak popupokat. Sőt, könnyen lehet, hogy fel sem tűnik, hogy az egy popup, mert bizony be lehet úgy állítani, hogy ne legyen zavaró.
Hogyan terelhet egy felugró ablak a konverzió irányába?
A legjobb példa a szupermarketek látogató terelése. Amikor belépsz, a sorok felett meglátod a kiírásokat, hogy “tejtermékek”, “zöldségek” stb., ezekkel a táblákkal terelnek téged a keresett termék irányába. Sőt, amikor megérkezel az adott osztályra, még kis táblákkal is jelzik, hogy melyik terméket válaszd. Tulajdonképpen így képzeld el a felugró ablakokat a weboldaladon. A fő különbség, hogy az oldaladon akár teljesen személyre tudod szabni, hogy mikor mi jelenjen meg. Így nem fordulhat elő az, hogy valaki minden egyes belépés után, ugyanazzal a felugró ablakkal találkozik.
4 tipikus konverziót segítő popup
Kilépési szándékra megjelenő popup – Ez akkor jelenjen meg, ha a látogató az “X” irányába viszi az egeret, és feltételezhetően el szeretné hagyni a weboldalt. Ha itt egy megfelelő ajánlatot jelenítesz meg neki, nagy eséllyel ott marad, és még vásárló is lehet belőle.
Első látogatásra megjelenő popup – Ez már nagyban függ attól, hogy hol lép be először az oldaladra a felhasználó. Ha a Klikkmarketing stratégiáját alkalmazod, akkor egy edukáló tartalom lesz az első belépési pontja. Ebben az esetben érdemes már ekkor valamennyi információt megszerezni a látogatótól, ezért megkérjük, hogy iratkozzon fel a levelezési listánkra. Természetesen nem ingyen, hanem egy nagy értékű zárt tartalmat kínálunk neki, hogy elköteleződjön mellettünk.
Kosárelhagyó popup – Nem engedheted meg, hogy egy potenciális vásárlót veszíts el azért, mert inkább körbenéz másik weboldalon. Ha mondjuk visszalép a kosároldalról, simán jelezhetsz neki, hogy ezeket a termékeket a kosárban felejtette.
Kosárértéket növelő popup – Vizsgáld meg, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást tudsz pluszban kínálni, hogy nagyobb értékű rendelést adjon le a vásárló, és kínáld a kosár tartalma mellé. Vagy akár hívd fel a figyelmét, hogy egy bizonyos kosárérték felett ingyenesen kiszállítod a terméket, vagy ajándékot kaphat.
Mire használhatod még?
Listaépítésre – Sokan már évek óta temetik az email marketinget, de az igazság az, hogy nem találsz olyan igazán profi és eredményes céget, aminek nincs komoly listája és komoly email marketing tevékenysége. Erről a témáról egy korábbi cikkünkben írtunk, amit itt tudsz elolvasni
Visszajelzések kérésére – Amióta a Google shopping hirdetésekben is megjelennek a vásárlói visszajelzések, elengedhetetlen egy webshop számára, hogy legyenek vásárlói visszajelzések. Egy sikeres tranzakció után, simán megkérheted a vásárlót, hogy adjon visszajelzést a termékről, vagy értékelje milyen volt a vásárlási folyamat. Hidd el, te is sokat tudsz tanulni belőle.
Követőtábor építése – Miért ne kérhetnéd meg a látogatóidat, hogy kövessenek be valamelyik közösségi média platformodon? A legtöbb popup rendszerrel egyszerűen beállíthatod, hogy melyik forrásból érkező látogatónak jelenítsen meg popupot. Például, ha valaki a Google-ből jár először az oldaladon, akkor megkérheted, hogy lájkolja be a Facebook- oldalad is, ezért akár ajánlhatsz neki egy kupont, vagy egy ajándékot a következő vásárlása mellé.
Jó, de melyik rendszert válaszd?
Ez egy nagyon jó kérdés, mert már a legtöbb weboldal motornak van valamilyen saját megoldása. Ezekkel sajnos az a tapasztalat, hogy általában félmegoldások. Vagy nem elég stabil a rendszer, valamilyen funkció nem elérhető, vagy nem kellően személyre szabható. Ezért mindenképpen célszoftvert használatát javasoljuk. Az egyik legjobb szoftver a piacon a hazánkból induló, és mostmár 150 országban elérhető OptiMonk.
Összegzés
Az egyik legfontosabb, hogy a popupokkal kapcsolatban ne fogyasztóként gondolkodj. Te nem egy látogató vagy, akit zavarnak a felugró ablakok, hanem egy vállalkozó, aki keresi a megoldásokat, hogy ki tudja maxolni a látogatószerzésből generált eredményeket. Mindig lesz olyan látogató akit idegesít a popup, de mégis a jól használt popupok egyértelműen hozzá tudnak adni az online marketingedhez.
Miért való neked?
- egyszerű használni
- jó eredményeket lehet vele elérni
- teljesen személyre tudod szabni
- könnyen kiszervezhető
Ha szeretnéd, hogy segítsünk egy profi popup-rendszer felépítésében, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot ezen az oldalon keresztül. Nem kell aggódnod, a kapcsolatfelvétel semmilyen kötelezettséggel nem jár, csak segítünk megtalálni a számodra legideálisabb megoldást!
Ha szeretnél ebben a stílusban még többet a Klikkmarketingből, és szereted a videós formátumot is, akkor feltétlen regisztrálj a jelenleg díjmentes, regisztrációért cserébe elérhető 1 órás videós anyagunkért, amiben sok minden más mellett például a popupok is szerepelnek témaként. A neve Online Marketing Iránytű, regisztrálj most, nem fogod megbánni!