Mikor és hogyan kezdj el TikTok-ozni?

Úgy robbant be a TikTok, mint a bomba. A felhasználók száma rohamosan növekszik és egyre nagyobb a korosztályi szórás is. Most már nem igaz, hogy ez csak a fiatalok "játszótere", egy idei felmérés szerint a felhasználók több mint 50%-a 40 év feletti. Szóval itt az ideje elkezdened TikTok-ozni! Vagy mégsem?

Nem az a kérdés, hogy ideje-e belevágnod a TikTok jelenléted kiépítésébe, hanem, hogy mennyire éri meg neked. Érdemes ezen a felületen is megtérülésben gondolkodnod, de nem csak pénzügyi megtérülésben, hanem a belefektetett időd megtérülésében is. A TikTok alapvetően egy videós tartalomra épülő közösségi felület. Egy videós tartalom elkészítése jóval több időt vesz igénybe, mint mondjuk egy Facebook bejegyzés megírása. Persze, ha te eddig napi szinten készítettél YouTube videókat, akkor nem lesz megterhelő 30 másodperces videókat készítened.

Mikor kezdj neki?

Ha már a fő kommunikációs csatornáidon beálltak a sztenderdjeid és a maximumon pörögnek, akkor a következő lépés mindenképpen a TikTok jelenléted kiépítése legyen. A sztenderdek alatt arra gondolok, hogy legalább heti 3 bejegyzést közzéteszel a Facebook-on és az Instagram-on, heti 1 blogbejegyzést megosztasz és folyamatosan küldesz leveleket az e-mail listádra. Ha ezek a dolgok mindenféle görcsös erőfeszítés nélkül megvannak, akkor mindenképpen lépj tovább a TikTok irányába!

Hogyan kezdj neki?

A K8 módszertanunk hetedik modulja a közösségi média. Minden modulhoz tartozik egy egyszerűen értelmezhető tételmondat, ami segítségedre lehet.

Próbáld meg az összes közösségi média felületen lefoglalni a céged felhasználónevét, még akkor is, ha úgy gondolod, soha nem lesz számodra releváns felület!

Tehát az első lépés mindenképpen az legyen, hogy felmész a TikTok-ra és regisztrálod a vállalkozásod, hogy más nehogy lefoglalja. Nem baj, ha nem teszel azonnal közzé videókat, de legyen lefoglalva a neved. Ezt persze érdemes lenne az összes fontos felülettel is megtenned, ha még nem tetted. (Facebook, Instagram, Twitter, stb.)

Ha már megvan a profilod, javaslom, hogy kezdj el böngészni, hogy milyen jellegű tartalmak vannak az oldalon. Nézd meg, hogy a konkurensek jelen vannak-e és külföldi cégek hogyan kommunikálnak.

Mire érdemes figyelned?

Érdemes egy célt kitűznöd, hogy mit szeretnél elérni. Ami szerintem egy kifejezetten jó cél lehet egy “szűz” fiókban, hogy a saját feeded első oldalát feltöltöd tartalommal. Ez a TikTok esetében 9 videót jelent.

Khabane Lame TikTok felhasználó profilja
Ő az egyik legfelkapottabb felhasználó a TikTok-on. Érdemes megnézni a videóit, hogy mekkora aktivitást váltanak ki.

Ne akard azonnal megváltani a világot! – Nagyon könnyű belecsúszni abba a hibába, hogy túl nagy célokat tűzöl ki magad elé és mondjuk heti 3 videót szeretnél készíteni. Inkább legyen heti egy videó, vagy havi egy, de kezdd el és ne görcsölj rajta. A TikTok-ban az egyik legjobb dolog, hogy nem muszáj a videónak ultra profinak lennie. Nézd meg, hogy a legnagyobb elérésű videók (amik nem hirdetések) általában nem profik, hanem sima telefonnal készített, és az applikációban megszerkesztett videók.

Figyeld a trendeket! – Ezen a felületen különösen nagy szerepet kapnak a “trendek”. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy van egy alap videó, ami hatalmas népszerűségnek örvend, majd a felhasználók elkezdik ezt lemásolni. Ha egy ilyen videót készítesz mindenképpen használd a trend hashteget, hogy te is megjelenhess ezek között.

Használj hashtageket! – A hashatagek tulajdonképpen közösségi kulcsszavakat jelentenek, amelyeket a leírásba beírva tudsz használni. Ezeket megadva tudod “elmondani” a felületnek, hogy mit tartalmaz a médiatartalmad, hogy az ilyen témákban keresők és ilyen téma iránt érdeklődők megtaláljanak téged. Így néz ki egy hashtag: #klikkmarketing

Legyél kreatív! – A videókban simán megszólalhatnak a kollégáid, vagy akár az ügyfeleid is. Bemutathatod, hogy nálatok milyenek a hétköznapok, vagy milyen nálatok dolgozni. Itt tényleg nincsenek szabályok (nyilván észszerű kereteken belül).

Megfelelően kezeld az eredményeket! – Ez a felület elsősorban, nem a forgalomterelésben erős. Ezt azért érdemes kiemelten kezelni, mert nem fog jelentősen emelni a weboldalad forgalmán az első időszakban. Ennek az oka, hogy nincs lehetőséged linket megosztani a bejegyzésedben, csak a profilodban. Tehát az instagramhoz hasonlóan, vagy mindig cserélgeted a linked a bio-ban, vagy a leírásba beleírod, hol találnak téged az érdeklődők.

Gondolkodj hosszútávon! – Ahogy előzőleg is írtam, nem a forgalomterelés a legnagyobb erőssége a felületnek. “Akkor mégis miben erős?” – Abban, hogy rengeteg felhasználóval rendelkezik és plusz egy felületet tudsz beépíteni a kommunikációs csatornádba, ahol új emberek ismerhetnek meg téged. Ha hosszútávon gondolkozol, akkor egy idő után meg fog térülni a belefektetett munka. Nem beszélve arról, hogyha ügyesen mutatsz be egy terméket / szolgáltatást, akkor mindenki azt fogja keresni!

Hogyan építsd bele a kommunikációdba?

A legprofibb az, ha van egy tartalom naptárad, ahol előre meg van határozva a következő időszak kommunikációja nagyon pontosan. Ez úgy tud igazán ütősen működni, ha teljesen összehangolod a különböző felületek kommunikációját és egymást támogatják a különböző felületek.

1. lépés – Tervezd meg!

Találd ki mit fogsz közzétenni, milyen rendszerességgel fogsz posztolni, kiket szeretnél elérni vele. Nagyon fontos a célközönséged meghatározása, hiszen nekik fogsz kommunikálni. Tehát nem csak a szövegeket fogod nekik írni, hanem a videót is az ő ízlésük szerint kell elkészítened.

2. lépés – Töltsd fel a feeded!

Mielőtt körbeplakátozod az országot, hogy már te is fent vagy TikTok-on, érdemes feltöltened tartalommal a feeded. Ezt az jelenti, hogy a profilodban már van legalább 9 videó közzétéve, de inkább 12, mert sokkal jobban néz ki, ha egy érdeklődő felkeres téged. Gondolj bele, mennyire furcsa lenne a Facebook profilod, ha csak a létrehozás dátuma látszódna. Sokkal megbízhatóbb egy oldal, ha már van előzménye.

3. lépés – Tudasd a követőiddel, hogy jelen vagy a TikTok-on!

Küldhetsz nekik hírlevelet, használhatsz popup megoldást a weblapodon, megoszthatod a közösségi felületeiden. A lényeg az, hogy aki már ismer téged, az mindenképpen tudjon róla, hogy te már TikTok-on is elérhető vagy. Ennek a nagy előnye, hogy egy alap követőbázist tudsz már a 0. pontban generálni és jóval nagyobb eséllyel lesz egy-egy videós tartalmad a felkapottak között.

4. lépés – Tartsd magad a tervedhez!

Nagyon nehéz tartani egy folyamatot hosszútávon, mert könnyen unalmassá válhat. Muszáj erőt venned magadon és folytatni a munkát, mert csak úgy tudod elérni a kitűzött célodat. Szerintem a Coca-Cola-nak is unalmas lehet karácsonyi reklámokat gyártani, de nem nagyon tudok olyan évet mondani, amikor kimaradt volna!

A TikTok videók tökéletesen alkalmasak arra, hogy megoszd őket máshol is. A rendszer automatikusan vízjelezi a letöltött videót, így amikor feltöltöd az Instagram, vagy Facebook storydba azonnal látni fogják a felhasználók, hogy te is jelen vagy a TikTok-on és milyen néven találnak meg.

TikTok videó letöltése után vízjelezve lesz a videó.
Ha letöltesz egy videót a TikTok-ról, a rendszer automatikusan vízjelezi azt.

Összefoglaló

A TikTok egy szuper új felület, rengeteg kiaknázatlan lehetőséggel. A felhasználók száma napról napra növekszik, ezért előbb-utóbb a te célközönséged is megtalálható lesz rajta. Ha már megfelelő szinten kommunikálsz a fő kommunikációs csatornáidon, blogolsz és küldesz rendszeresen leveleket a listáidra, akkor érdemes belevágnod. Fontos, hogy tervezd meg a posztjaidat, erre a legjobb, ha készítesz egy tartalomnaptárt. Ha már feltöltötted a feeded tartalommal, mindenképpen tájékoztasd a meglévő közönséged, hogy már a TikTok-on is posztolsz, és megtalálnak téged.

Ha szeretnéd, hogy segítsünk megtervezni a tartalomnaptárad, vagy megfelelően magas szintre emelni a marketing rendszereidet (közösségi média, blog, e-mail marketing), akkor feltétlenül vedd fel velünk a kapcsolatot, ide kattintva!

Amennyiben szeretnél ebben a stílusban még többet a Klikkmarketingből, és szereted a videós formátumot is, akkor regisztrálj a jelenleg díjmentes, regisztrációért cserébe elérhető 45 perces videós anyagunkért, amiben megismerheted a profi Facebook kommunikáció fontosságát használható és jól működő példákon keresztül. Ezt a tudást többek között a TikTok fiókod fejlesztésénél is tudod használni. Kattints és regisztrálj most, nem fogod megbánni!

Ezeket olvastad már?

A vevő élettartam érték – nem adottság, hanem rajtad múlik

A vevő élettartam érték – nem adottság, hanem rajtad múlik

Amíg csak abban tudsz gondolkozni, hogy egy betérő vevő éppen most mennyit hagy nálad, illetve hogy a ma elköltött marketing forintok ma megtérülnek-e, addig nem fogsz tudni igazán nagy céget épít...

Elolvasom
Lead generálás – mit jelent és mire jó?

Lead generálás – mit jelent és mire jó?

Mindegy, hogy milyen céged van, szükséged van arra, hogy folyamatosan érdeklődőkké varázsold azokat a potenciális vevőidet, akiket most még inkább vadidegennek nevezhetsz. Sok lehetőséged van arra,...

Elolvasom
Így tereld a látogatóid a konverzió irányába

Így tereld a látogatóid a konverzió irányába

Nagyon fontos felvenned azt a nézőpontot, hogy minden látogatóért fizetsz. Vagy az energiáddal, vagy konkrétan a Google-nek és a Facebooknak azért, hogy jöjjön egy látogató az oldaladra. Nem engedh...

Elolvasom