5 tipp, a minőségi lead szerzéshez

Lead-ek generálása fizetett hirdetésekkel nem egyszerű dolog, a minőségi lead generálás pedig még nagyobb kihívást jelenthet, hiszen nem mindegy milyen összetételű közönséget terelsz a hirdetéseiddel a landing oldaladra. Miért fontos ez? Nos, te fizetnél olyan leadekért, amelyekből esélytelen, hogy sikeres vásárlás szülessen?

A vállalkozásod eredményessége szempontjából kritikus fontosságú, hogy azokat érd el, a legkisebb költségek mellett, akik a vásárlóid lesznek és kizárd azokat, akik nem az általad nyújtott termékeket vagy szolgáltatást keresik.

Honnan tudod, hogy rossz minőségű Leadeket hoznak a hirdetéseid?

  • Rengetegen kérnek ajánlatot, vagy visszahívást, a sales-es kollégád folyamatosan küldi ki az ajánlatokat, mégis alig lesz belőlük vásárlás.
  • Az ügyfélszolgálatodat leterheli a sok irreleváns telefon.
  • Az online hirdetéseid megtérülése alacsony, hiszen az érdeklődők utáni konverziós költségeket megfizetted, de kevés ügyfél realizálódik a leadek-ből.

Mire számíthatsz, ha javítasz a lead-ek minőségén?

  • Készülj fel, mert elkerülhetetlen, hogy csökkenni fog a beérkező leadek száma.
  • Nemcsak javulni fog a minőségi leadek aránya, de nőhet is a számuk, hiszen nagyobb keret marad a havi büdzsédből a megszerzésükre.
  • Az egy lead-re eső költségeid csökkenni fognak.
  • Az átkattintási arány (CTR), ezáltal az oldal megtekintők száma csökkenni fog, mivel kevesebb irreleváns felhasználó fog a hirdetéseidre kattintani

Hogyan mérd a változást?

A legjobb mutató az eredményeid mérésére, ha megvizsgálod, hogy a megszerzett leadek hány százaléka konvertált. (Például: a beérkező ajánlatkérések hány százalékából lett valódi ügyfél). Ha magas ez a konverziós arány, akkor értelemszerűen jó úton haladsz, minőségi leadeket szereztél. Azonban ha ez az arány alacsony, akkor finomítanod kell a hirdetéseiden, hogy a megfelelő embereket szólítsd meg.

Miután megbeszéltük, hogy miért prioritás a minőségi leadek szerzése a számodra, nézzünk meg öt egyszerű módszert, amelyekkel hatékonyan csökkentheted a költségeidet és a minőségi közönségre fókuszálhatsz.

I. Célozz konkrétabb kulcsszavakkal

A kulcsszavak adják a kereső kampányaid alapját. Ez határozza meg többek között, hogy milyen emberekhez jut el a hirdetésed, hogy mely landing oldaladra kell irányítanod a közönségedet. Így az első fontos lépés, hogy vizsgáld meg a kulcsszavaidat.

Ezeket kérdéseket tedd fel magadnak:

  • Milyen hosszú kulcsszavakat használsz? – Egy szavas kulcsszóval nagyon tág közönséget érsz el, főleg, ha nem használsz kulcsszóegyezéseket. Leadek szempontjából az a legjobb jelölt, aki tudja, hogy mit akar, konkrét megoldásra keres, ezért a hosszabb, két három szóból álló kulcsszavakkal nagyobb az esélyed megtalálni őket.
  • Használsz kulcsszóegyezéseket? – A kulcsszóegyezések nagyon fontos eszközei a megfelelő közönség elérésének. Lehetővé teszi, hogy kontrolláld a kulcsszavaid megjelenését, a segítségükkel tudsz faragni a költségeiden és minőségileg is jobb célközönséget érhetsz el.
  • Rendszeresen ellenőrzöd a keresési kifejezéseket? – Érdemes folyamatosan figyelemmel kísérned, hogy milyen keresésekre jelennek meg a hirdetéseid. Amint találsz olyan kifejezéseket, amelyek nem releváns keresésekre jelennek meg, zárd ki őket. Így további felesleges költésektől és irreleváns látogatóktól szabadíthatod meg magad.
  • Használsz kizáró kulcsszavakat? – Ezzel a nagyszerű megoldással már előre is kizárhatod azokat a kifejezéseket, amelyekre nem szeretnél megjelenni a keresőben.

Ha szeretnél többet megtudni a kizáró kulcsszavak és a kulcsszóegyezések beállításáról, ez a cikkünk neked szól!

II. Figyelj oda a CTR-re (átkattintási arányra)

A célközönséged számára releváns hirdetések esetén is érdemes folyamatosan mérned a címsoraid és a CTA-d (call to action = cselekvésre ösztönzés) teljesítményét. Figyeld meg, mely verziók esetében értél el nagyobb átkattintási arányokat. Folyamatosan teszteld a címsoraid és hirdetési szövegeid, hogy mindig a legjobb eredményeket hozó hirdetéseid fussanak. Ha a minőség leadek szerzésén van a fő hangsúly, tudatosan el akarunk kerülni bizonyos kattintókat, ezért érdemes azt is mérlegelni, hogy hova irányítod a közönséged. Nem biztos, hogy az aki most nem releváns, nem lehet később az, így érdemes mérlegelned, hogy ki az, akit a konkrét ajánlati oldalra irányítasz és ki az, akit inkább az általánosabb ajánlati oldalra.

III. Landing oldalad szóljon a konkrét célközönségednek

Ne akarj mindenkit megszólítani. Érdemes úgy létrehoznod olyan landing oldalt, ami az ideális jelöltedet célozza meg. Használj olyan képet, szöveget, amihez tud kapcsolódni. Ha több ideális célcsoportod is van, érdemes mindegyiknek egy külön oldalt létrehoznod és a hirdetéseid által a megfelelő oldalra terelni őket. Nyugodtan használj olyan címsorokat az oldalon, amiben a konkrétan leírod, hogy kinek való a terméked, szolgáltatásod. Ennek köszönhetően az oldallátogatóid azonnal el tudják dönteni, hogy a megfelelő helyen járnak-e.

Ha szeretnél egy igazán részletes útmutatót a landing oldalak optimalizálásáról, írtunk egy könyvet ebben a témában.

IV. Folyamatosan ellenőrizd az űrlapjaidat

Az űrlapjaid hossza és az általa feltett kérdések legyenek a célhoz arányosak. Ne kérj be a látogatóktól indokolatlanul sok információt, azonban folyamatosan ellenőrizd, hogy milyen a minősége a kitöltőknek. Ha úgy érzed, hogy sok irreleváns kitöltő érkezik be hozzád az űrlapjaidból, két lehetőséged van, hogy ezen javíts:

  • Változtass az űrlapon bekért adatokon. Rengeteg lehetőséged van finomítani az űrlapmezőket, hogy pontos információkat kaphass. (Például bekérhetsz nagyságrendi adatot a projektre szánt büdzséjéről).
  • Tegyél fel több kérdést, de ügyelj rá, hogy ezek olyan kérdések legyenek, melyek által a te vagy a sales kollégád jobb képet kaphat a lead minőségéről.

V. Használd fel a már meglévő információdat

Ha használsz bármilyen adatbázist, CRM rendszert a leadek és az ügyfelek kezelésére, akkor az előnyödre fordíthatod. Paraméterezés segítségével ugyanis vissza tudod pontosan követni a leadjeidet, ki melyik kulcsszóból érkezett. Tehát első lépésként mindenképpen ellenőrizd, hogy a rendszered rögzíti-e ezeket az információkat. Az így kapott adatokból tisztán látni fogod, hogy a keretedet mely kampányokra kell fókuszálnod, hogy még több minőségi leadet szerezz és mely kulcsszavakat kell elhagynod. Ezért nagyon fontos, hogy ha a leadek minőségét szeretnéd elemezni, ne csak a Google Ads adataira támaszkodj.

Összefoglalás

Inkább a minőségre fókuszálj a mennyiség helyett. A változtatásokkal sok leadről le kell mondanod, amikor célzottan szeretnél a minőségre koncentrálni, ez nem könnyű lépés, de hosszútávon a lehető legjobb, amit tehetsz a siker érdekében.

Magad kezeled a közösségi oldalaidat, vagy csak most kezded és további segítségre, javaslatokra lenne szükséged a marketingeddel kapcsolatban? Érdemes időpontot foglalnod nálunk egy konzultációra, ahol egy szakértő kollégánk segít neked, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a közösségi oldalaidból.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

8 év végi teendő honlaptulajdonosoknak

8 év végi teendő honlaptulajdonosoknak

Először is szeretném megköszönni olvasóimnak azt a sok levelet, amiben vagy egészségemért aggódtak, vagy a blog megszűnésétől tartottak! Nem volt semmilyen különleges oka a szünetnek, egyszerűen úgy alakult, hogy nem jutott idő/energia az írásra. Természetes, hogy néha van ilyen hullámvölgy, de az igazi baj az, ha elmarad a “visszatérés” és...

Elolvasom
Instagram hirdetések I. rész – Kezdjük az alapoknál

Instagram hirdetések I. rész – Kezdjük az alapoknál

Az Instagramon történő hirdetés a legtöbb esetben kimerül abban, hogy egy Facebookon futó hirdetés beállításánál az elhelyezés részhez érve az Instagram lehetőséget is kijelölik a hirdetők. A kicsit rutinosabbak kiszervezik külön hirdetéssorozatba az Instagram elhelyezést, hogy a költségkeretet külön be tudják állítani és az elért eredmények átláthatóbbak legyenek. De az...

Elolvasom
3 nagyszerű tipp, hogy jobban megismerd vásárlóidat

3 nagyszerű tipp, hogy jobban megismerd vásárlóidat

Ha ismered a vásárlóidat, információid vannak érdeklődési körükről, viselkedésükről, akkor ez hozzásegít téged ahhoz, hogy vásárlóidhoz hasonló felhasználókat tudj elérni hirdetéseiddel, ajánlataiddal. Ebben a videóban 3 olyan nagyszerű tanácsot kapsz, melyek segítségével jobban meg tudod ismerni vásárlóidat. Ha csak annyit tudsz a vásárlóidról, hogy épp milyen terméket, szolgáltatást vásároltak meg...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob