Csökkentsd hirdetési költségeid és növeld minőségi pontszámod kizáró kulcsszavak használatával

Az előző videós bejegyzésben Kristóf arról beszélt, hogy mi a különbség az általános és specifikus kulcsszavak között. Nem azt kell keresni, hogy melyik jobb a másiknál, hanem azt, hogy melyiket mikor érdemes használni. A kulcsszavak adják a Kereső hálózaton indított AdWords kampányaid alapját, meghatározzák, hogy milyen keresési kifejezésekre fognak megjelenni hirdetéseid a Google találati oldalán.Ebben a bejegyzésben a kizáró (negatív) kulcsszavakkal fogok foglalkozni (továbbra is a Kereső hálózatnál maradva), melyek legalább annyira fontos komponensei egy kampánynak, mint a normál (pozitív) kulcsszavak. Ráadásul használatukkal csökkentheted költségeidet és javíthatod a minőségi pontszámodat is. Kettőt egy csapásra! :)

(A fent említett, előző bejegyzést megtalálod a Kulcsszó választás – Építsd stabil alapokra AdWords kampányaidat cím alatt.)

Azért hangsúlyoztam ki, hogy továbbra is a Kereső hálózatnál maradva, mert nem csak a Kereső hálózaton lehet (akár kulcsszavakkal is) kizárásokat eszközölni, hanem a Display hálózaton is. Erről bővebben olvashatsz ebben a bejegyzésben.

Mikor használj kizáró (negatív) kulcsszavakat kereső kampányaidban? Szinte mindig!

A kizáró kulcsszó akkor lép akcióba, amikor a normál (pozitív) kulcsszavak közül valamelyik éppen aktiválná hirdetésed megjelenését, de a felhasználó által begépelt keresési kifejezésben van egy kizáró kulcsszó.

Néhány példa:

  • Nyomtatókat árulok (csak újat), ezért az “epson workforce m200” az egyik kulcsszavam (ez egy nyomtató típusa). viszont sokan kereshetnek hozzá szervizt vagy festéket (pl. “epson workforce m200 szerviz”, “epson workforce m200 toner”), amikre nem szeretnék hirdetni, így a “toner” és a “szerviz” kizáró kulcsszavak lehetnének
  • Ügyvédi irodám van, ezért hirdetnék a “jogi tanácsadás” kulcsszóra, de tudom, hogy rengetegen keresnek (ingyenes…) online tippeket, amit nem csinálunk, ezért az “online” és az “ingyenes” szavakat kizáró kulcsszónak használom
  • Rózsákra specializálódott virágboltom van, ezért hirdetek a “rózsa” kulcsszóra, de hihetetlen sok irreleváns keresés van, ami tartalmazza a rózsa szót (Rózsa Sándor, rózsa metszése, rózsa ültetése, rózsabokor, stb.), ezért a “sándor”, “metszés”, “metszése”, “ültetés” és társai szavakat felveszem kizáró kulcsszónak
  • BMW autószalonom van – azaz kizárólag új BMW-ket árulok -, ezért szeretnék hirdetni azoknak a Google keresőben, akik a “bmw x6”-ra keresnek, hiszen ők potencális X6-os BMW vásárlók lehetnek. Igen ám, de ha nem megfelelőek a beállításaim, akkor a “használt bmw x6” keresésre is meg fog jelenni a hirdetésem, amit viszont el akarok kerülni.

Kizáró kulcsszavak beállítása a Kereső hálózaton

Kizáró kulcsszavakat az AdWords fiók kulcsszavak “szekciójában” lehet hozzáadni alul, külön listaként. Lehetőség van arra is, hogy csak konkrét hirdetéscsoportokból zárjak ki szavakat, de akár egész kampányokból is kompletten kizárhatok valamit.

Kizáró kulcsszavak beállítása

Mit eredményez, ha kizáró kulcsszavakat veszel fel?

Egyrészt nem fogsz megjelenni nem kívánt, nem releváns keresésekre, tehát olyan felhasználóknak, akik nem a termékedet, szolgáltatásodat keresik (lásd a fenti virágboltos példát). Így javul az átkattintási arányod, és ezzel együtt a minőségi pontszámod.

Másrészt nem kattintanak olyan felhasználok a hirdetésedre, akik ugyan a szolgáltatásod, terméked keresik, viszont “ingyen”, “olcsón”, “használtan” szeretnének hozzájutni az új vagy prémium kategóriás termékedhez (lásd a fenti BMW-s példát) .Tehát ők nem a célcsoportod tagja. Természetesen, ha épp használt ruha bizniszed van, akkor neked nem kizáró kulcsszó lesz a “használt”, hanem egy fontos normál (pozitív) kulcsszó.

Tudd meg, milyen kifejezésekre jelensz meg a találati oldalon

Van egy nagyon hasznos módszer, amivel meg tudod nézni kampány vagy hirdetéscsoport szinten is, hogy milyen keresési kifejezésekre jelentek meg a hirdetéseid. Ha olyan kifejezéseket látsz, melyek előnytelenek a számodra, mert nincs mögöttük konverziós szándék (vásárlás, megrendelés, ajánlatkérés, hírlevél feliratkozást, stb.), akkor ezeket a kifejezéseket vedd fel kizáró kulcsszónak.

Keresési kifejezések az AdWords felületén

Kizáró kulcsszavak illesztési típusai

Ahogy a normál kulcsszavaknak, úgy a kizáró (negatív) kulcsszavaknak is vannak illesztési típusai. Arra tudod használni, hogy pontosítod a kizárandó kulcsszó ‘hatáskörét’.

Általános egyezés: Ha egy kizáró (negatív) kulcsszó általános egyezéssel szerepel, akkor abban az esetben akadályozza a hirdetés megjelenését, ha valamennyi szava, tetszőleges sorrendben szerepel a keresett kifejezésben. Ebben az esetben (a normál kulcsszavaktól eltérően) nem érvényes az egyezés a szinonimákra, többes számokra, elgépelt alakokra.

Példa: kizáró kulcsszó legyen a használt autó. Ez fogja megakadályozni hirdetésünk megjelenését, ha valaki a használt benzines autó, benzines használt autó vagy a benzines autó használtan kifejezésekre keres. Látható hogy mindkét kifejezés szerepel tetszőleges helyen a keresési kifejezésben, ezért blokkolja a kizáró kulcsszó a megjelenést. Amennyiben csak az egyik szerepel a keresési kifejezésben (például használt gépjármű), akkor viszont meg fog jelenni a hirdetés.

Kifejezés egyezés: Itt már a kizáró kulcsszóban megadott kifejezések sorrendje is fontos. Csak az egyező sorrendben megadott kereséseket akadályozza, beékelődő kulcsszavak esetén nem történik blokkolás.

Példa: kizáró kulcsszó továbbra is a “használt autó”. Blokkolja a megjelenést a használt autó bérlés keresésnél, de nem blokkolja a használt benzines autó keresésre, mert a benzines szó a kizáró kulcsszó kifejezései közé ékelődött, ami ennél ez egyezésnél nem megengedett. A szavak sorrendje is számít, amennyiben felcserélődnek, akkor nem fogja megakadályozni a hirdetés megjelenését.

Pontos egyezés: A legszűkebb kizárási lehetőség, tehát a legpontosabb. A pontos egyezéssel felvett kizáró kulcsszó csak az általunk megadott (betűről betűre) egyező keresésekre blokkolja hirdetéseink megjelenését.

Példa: Amennyiben a [használt autó] a kizáró kulcsszavunk, akkor csak abban az esetben blokkolja a hirdetés megjelenését, ha valaki a használt autó szavakra keres ebben a szórendben. Bármilyen szó előtte, utána, közötte már nem akadályozza meg a megjelenést!

Összegzés

A kizáró kulcsszavak használatával egyszerre tudod relevánsabbá, jobb ‘minőségűvé’ tenni a hirdetéseidet a felhasználók számára. Ezzel növekedni fog hirdetéseid átkattintási aránya, továbbá a minőségi pontszámod is magasabb lesz. Másik fontos hatása, hogy csökkenni fognak hirdetési költségeid, mivel magasabb lesz a minőségi pontszámod, ráadásul nem kattintanak olyan felhasználók a hirdetéseidre, akik nem alkotják a célcsoportodat.


Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Az egyetlen mód, amivel hosszútávon is nyerhetsz a hirdetési versenyben

Az egyetlen mód, amivel hosszútávon is nyerhetsz a hirdetési versenyben

Egy újabb olyan téma, amit már 5 éve tudni lehet, de 90%-os eséllyel te még nem hallottál róla - mert ilyenekről szinte senki nem beszél.

Elolvasom
Influencer marketing – Így profitálj belőle még akkor is, ha nem használod!

Influencer marketing – Így profitálj belőle még akkor is, ha nem használod!

Pár héttel ezelőtt hallgattam Wolf Gábor és Oravecz Nóra beszélgetését az influencer marketingről és volt egy gondolat, ami nagyon megragadta a figyelmem. Főként azért, mert te is tanulhatsz belőle, még akkor is, ha nem élsz az influencer marketing eszközeivel. Influencer (véleményvezér) bárki lehet, akit kisebb vagy nagyobb tömeg követ. Sokakban...

Elolvasom
6 egyszerű kérdés, amit meg kell válaszolnod a marketing stratégiád kapcsán

6 egyszerű kérdés, amit meg kell válaszolnod a marketing stratégiád kapcsán

Van 6 olyan (egyszerű) kérdés, aminek a kielégítő megválaszolásával gyerekjátékká teheted az online marketinged legtöbb elemét, olyan világos lesz a kép. De ha nem tudod őket megválaszolni, akkor b...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob