Ezzel távolról sem azt akarom mondani, hogy ez nem a te hibád. Ez egy nagyon divatos fordulat szokott lenni, hogy ne érezd magad kellemetlenül, amiért valamit nem tudsz, amit tudnod kellene. Én nem akarom, hogy kellemetlenül érezd magad, de kétségtelen, hogy a te hibád, ha valamit nem tudsz – de lépjünk ezen tovább!
A lényeg viszonylag röviden:
A hirdetési versenyt (vagy úgy általában
a versenyt) az fogja nyerni, aki többet tud
elkölteni egy új vevő megszerzésére.
Ennyi. Érted, hogy a legtöbben arra hajtanak, hogy hogyan tudnának minél olcsóbban vevőket szerezni, miközben a hosszabb távú túlélést és növekedést éppen az biztosítja, ha minél drágább vevőszerzést tudsz megengedni magadnak?
Ez nyilván nem jelenti azt, hogy a cél az, hogy drágán szerezzünk vevőt, de azt jelenti, hogy jó esetben szinte mindegy, hogy mennyiért veszünk vevőket, mert nekünk szinte bármennyiért megéri.
“Szerezzetek 100 forintért leadeket!”
A szükségesnél gyakrabban találkozunk olyan ügyfél elképzelésekkel, hogy egy szinte teljesen irreálisnak tűnő konverziónkénti költséget szeretne elérni egy ügyfél jelölt.
Magyarul baromi olcsón akar feliratozót, regisztrálót,
vevőt, ajánlatkérőt, vagy ilyesmit szerezni.
Mondjuk 100 forintért feliratkozót, 200 forintért ajánlatkérés, 300 forintért vevőt. Ezek persze önmagukban értelmezhetetlen számok, mert tudni kellene, hogy mi a téma, mekkora a verseny, és a többi.
De ezek ismerete nélkül is lehet tudni, hogy manapság mondjuk mekkora az átlagos kattintási ár a Google Adsben, és hogy mennyire alacsonyak a tipikus konverziós arányok (ehhez cikk ajánló: Mennyit érdemes költeni Google Adsben?). Ezek alapján kijön, hogy nem nagyon van olyan téma, ahol ki lehet hozni 100 forintból egy leadet, azaz komoly érdeklődést.
A hirdetési versenyt nem a hirdetésekkel nyerik
Ez egy nagyon fontos, és pontosan tudom, hogy elsőre talán ellentmondásos megállapításom. De szerinted a sportolók a versenyen nyerik meg a versenyt?
Dehogyis.
A sportolók is az előkészületeken,
az edzéseken, az alapoknál nyerik
meg a versenyt.
Te sem a versenyen, azaz nem a hirdetésnél tudsz nyerni. Én pontosan látom, hogy milyen sokan hiszik azt még az ügyfeleink közül is, hogy rajtunk (azaz a Klikkmarketingen) múlik az ő sikerük. Pedig az igazság az – és ez igazából “szarul hangzik” ránk nézve -, hogy mi nem tudunk megnyerni egy elvesztett versenyt, és persze elveszteni sem nagyon tudunk egy megnyertet – Google Ads vagy Facebook, vagy más hirdetésekkel.
Tehát, ha egy vállalkozás (avagy egy ügyfelünk)
rendben van, akkor a hirdetések sikeresek és
eredményesek lesznek.
Ha egy vállalkozás nincs rendben, akkor nem lesznek sikeresek és eredményesek. Mi egy kicsit még sikeresebbé, vagy egy kicsit kevésbé sikertelenné tudjuk tenni, a vállalkozás alapvető helyzetétől függően.
Azt állítom, hogy
a legkutyaütőbb online marketinges is
elfogadható eredményeket fog hozni egy
jó állapotban lévő vállalkozásnál.
Nem félek ezt kimondani. Mert a Klikkmarketing célja nem az, hogy rossz vállalkozásokból jó eredményt hozzon ki, mert ez nem lehetséges.
A Klikkmarketing célja az, hogy a jó vállalkozásokból
kihozza a lehető legjobb eredményt. És erre nagyon
kevesen képesek.
Előre megmondom neked, hogy ha azzal fordulsz hozzánk, hogy nem megy jól a céged, és mi tegyünk csodát a hirdetésekkel, akkor el kell keserítselek: nem fog menni. Nem azért, mert nem akarunk segíteni, hanem azért, mert nem tudunk. Hozd jó állapotba a vállalkozásod, ehhez persze először legyél te jobb vezető (ehhez a Vállalkozóból >> Vállalkozás című könyvemben tudok adni pár jó gondolatot), és majd aztán lehet csodát tenni.
Mikor van jó állapotban egy vállalkozás?
Azt értem ez alatt, hogy jó a terméke / szolgáltatása, jól van árazva, maga a vállalkozás jól szervezett (tehát tudja stabilan nyújtani a szolgáltatását), a marketing stratégia rendben van (tehát van valódi, fizetőképes kereslet a dolgaira), és a marketing megvalósítás is nagyjából rendben van. A marketing megvalósítás alatt azt értem, hogy például a vállalkozás honlapja jól működik.
De mit jelent az, hogy valami jól működik?
Azt jelenti, hogy eléri a kitűzött célt. Egy honlap például képes vevőket szerezni. Hiába néz ki jól, ha nem képes vevőket szerezni. Működés alatt nem csak azt értem, hogy fizikailag működik mondjuk egy rendelési folyamat. Lehet, hogy működik, mégsem szerez vevőket, mert nem megfelelő a szövegezés, vagy a vizuális megjelenés.
Tehát akkor végülis mi az egyetlen módja annak, hogy hosszú távon is nyerj a hirdetési versenyben?
Csinálj jó céget! Legyen kitűnő szolgáltatásod / terméked, amit keresnek és szeretnek a vevők. Csinálj néhány dolgot jól a marketing eszközök terén. Találd meg a megfelelő munkatársakat, és a megfelelő partnereket ahhoz, hogy ki tudd maxolni a cégedben lévő potenciált. Aztán, ha nagyjából kimaxoltad, akkor tudod növelni a potenciált is.
De egyet ne csinálj! Vagyis egy dolog nem fog működni: a gyenge alapokra épített vállalkozásodat megpróbálod a Google Ads / Facebook / Instagram / akármilyen hirdetések világában feltuningolni jó vállalkozássá. Nem megy.
Azt kell megértened, hogy ha jók az alapok,
akkor szinte mindegy, hogy mennyiért tudsz
vevőket szerezni.
Mert drágán is meg fogja érni. Persze ettől még jobb olcsón jó vevőket szerezni, mint drágán, de nem mindegy, hogy a vállalkozásod túlélése múlik-e azon, hogy tudsz-e olcsón vevőket szerezni. A trend az, hogy csak idő kérdése, hogy mikor nem fogsz tudni már olcsón vevőt szerezni.
Ha úgy érzed, hogy jó a vállalkozásod, és a saját házidat elvégezted, akkor fordulj hozzánk bizalommal, egészen biztosan tudunk neked segíteni ebben-abban! Vedd fel velünk a kapcsolatot, nincs benne semmi kockázat, semmi elköteleződés.