Egy Facebook mérőszám, ami fontosabb még a követők számánál is

Volt idő, mikor a Facebook a követők számáról szólt, ebből lehetett következtetni egy oldal népszerűségére, eredményességére. Ez a jelenség továbbra is megfigyelhető, de már enyhült valamelyest a Facebook oldal követők számának dominanciája.

De mi lehet, ami sokkal fontosabb mutató az eredményesség jegyében egy Facebook oldal követőinek számánál? Az eredményesség alatt jelen esetben azt értem, hogy a közönség mennyire van kapcsolatban az oldallal, mennyire követi az ott zajló eseményeket, mennyire elkötelezett, aktív.

És hol lehet ezt ellenőrizni? A bejegyzésben bemutatom, milyen lehetőségek állnak rendelkezésedre.

Oldalkövetők szerzése régen és most

Mondanom sem kell, nem sokra megy az adminisztrátor egy olyan Facebook oldallal, melyet 10.000 vagy 20.000 felhasználó követ, viszont passzívak ezek a felhasználók.

Pár éve még nagyon könnyű volt követőket szerezni, mert mindenki lájkolta a FB oldalakat, mintha kötelező lenne. :) Azóta drasztikusan megváltozott a felhasználók magatartása. Sokkal nehezebb lett elérni, hogy lerakják a voksukat egy-egy FB oldal mellett.

Mi számít eredményességnek?

Természetesen, ha hirdetésről beszélnénk, akkor a megtérülés, konverziók száma, konverziónkénti költség, stb. lenne a helyes válasz, viszont most szimplán a Facebook oldalak teljesítményéről van szó.

Az már tekinthető komoly eredmények, ha nem kell minden bejegyzésedet kiemelni, mert organikusan is eléred az oldalad követőit, vagy akár még ennél is több felhasználót.

Ehhez arra van szükség, hogy az oldalad követői aktívak legyenek, elkötelezettek. Hozzászóljanak, megosszák, lájkolják a bejegyzéseidet. Ez egy jel a Facebook-nak, hogy a tartalom értékes, releváns. Így még több felhasználónak fogja megmutatni a tartalmat.

Aktivitási arányszám

Ha adminisztrátori jogosultságod van, akkor a Facebook oldal Elemzések menüpontja alatt rákattintva a Bejegyzések lapfülre, megtalálod azt a kezelőfelületet, ahol megtekintheted a bejegyzéseiddel kapcsolatos mutatókat, statisztikákat.

Aktivitási arány a Facebook elemző felületén

Láthatod, hogy egy-egy bejegyzésednek milyen volt az organikus, fizetett elérése. Információkat kapsz a bejegyzésre kattintásokról, stb. Itt ki tudod választani, hogy milyen mérőszámot mutasson a bejegyzések mellett a statisztika. Ha a bejegyzések fölött jobb szélen lenyitod a háromszöget, akkor ki tudod választani az aktivitási arányszám lehetőséget.

Ez azt fogja megmutatni, hogy az elért felhasználók hány százaléka mutatott aktivitást a bejegyzésed iránt (százalékban megadva). Ha ez a szám magas, akkor azt jelenti, hogy releváns, népszerű tartalmat szolgáltatsz és a közönséged elkötelezett. Ha alacsony ez a szám, akkor el kell gondolkodnod azon, hogy mivel tudnál még több felhasználót aktivizálni.

Nincs szabály arra, milyen százalékos arányszám minősül jónak és mi gyengének. Tapasztalataink alapján a 4-5%-os aktivitási arányszám már kifejezetten jónak tekinthető. De láttunk már 13%-os aktivitási arányt is.

Az aktivitási arányszám hatása a hirdetési költségre

Ha olyan bejegyzésre indítasz hirdetést, melynek magas az aktivitási arányszáma, akkor csökkenteni tudod a hirdetési költségeidet. A Facebook-nak a magas aktivitási arányszám azt jelzi, hogy értékes, releváns a tartalom. Ha ezt a megfelelő célcsoportnak hirdeted, akik szintén jól reagálnak rá, akkor kevesebbet kell fizetned a hirdetésért.

Összefoglalás

A követők száma önmagában nem jelenti egy Facebook oldal eredményességét. Ha a követők passzívak, nem reagálnak a tartalomra, akkor az elköteleződés hiánya miatt nagyon nehezen fogsz tudni bizalmi,
baráti kapcsolatot kiépíteni a közönségeddel.

Ez a bizalmi kapcsolat elengedhetetlen ahhoz, hogy a felhasználók a későbbiekben igénybe vegyék terméked, szolgáltatásod. Inkább legyen 2000 elkötelezett, aktív követőd Facebook-on, mint 10.000 olyan követő, akik nem hajlandóak aktivitást mutatni a tartalmaid iránt. Hozzá kell tennem, ez nem az ő hibájuk. :)


1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Szeretné, hogy mutassunk egy példát?

Szeretné, hogy mutassunk egy példát?

Pontosabban: szeretné, hogy végre valaki példát mutasson? Nagyon gyakran érzem azt az érdeklődőkön, hogy tanácstalanok abban a tekintetben, hogy “oké, oké… értjük, hogy lehet jól csinálni az online marketinget, de mégis hogyan???”. (Aki ügyfelünk lesz, annak persze megszűnik az ezzel kapcsolatos fejfájása!) Legújabb írásom egy sorozat folytatása, ami a Primodesign...

Elolvasom
Újdonság: Adwords megtekintési konverzió

Újdonság: Adwords megtekintési konverzió

Friss ropogós hír, hogy a Google bevezette az Adwords képes és vizuális hirdetéseihez kapcsolódóan a megtekintési konverzió fogalmát (és természetesen a használatát). A képes és vizuális hirdetésekről azt hiszem még nem írtam konkrétan, úgyhogy jövő héten szentelek majd a témának egy írást. Nagyon röviden: ezek a hirdetések a tartalmi hálózatban...

Elolvasom
Ha még mindig nincs ott a céged a TikTok-on, akkor olvasd el ezt a bejegyzést!

Ha még mindig nincs ott a céged a TikTok-on, akkor olvasd el ezt a bejegyzést!

Az emberek egy jelentős hányada reggel 6 és 9 óra között, valamint délután 15 és 18 óra között (sőt, sokszor ebéd közben is) görgeti a TikTok-ot. Kis túlzással azt is mondhatjuk, hogy egész nap vad...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob