Friss ropogós hír, hogy a Google bevezette az Adwords képes és vizuális hirdetéseihez kapcsolódóan a megtekintési konverzió fogalmát (és természetesen a használatát).
A képes és vizuális hirdetésekről azt hiszem még nem írtam konkrétan, úgyhogy jövő héten szentelek majd a témának egy írást. Nagyon röviden: ezek a hirdetések a tartalmi hálózatban jelennek meg, hasonlóan a közönséges szöveges hirdetésekhez.
Vannak képes hirdetések, ebben az esetben például .gif vagy .jpg formátumú (az Adwords által használt, többféle méret valamelyikének megfelelő) képeket használhatunk hirdetéshez. A valamivel újabb lehetőség az Adwords szóhasználatában vizuális hirdetésnek nevezett valami, aminek keretében flash formátumú animált hirdetéseket is lehet már futtatni.
Térjünk vissza a megtekintési konverzió fogalmára! Az említett két hirdetési formátum sokkal jobban hasonlít a klasszikus banneres hirdetésekre, mint a szöveges. Ezért is érdemes mérni azt, hogy vajon van-e hatása annak, ha valaki csak látja a hirdetést, de nem kattint rá? A “hatása van” alatt azt értem most, hogy lesz-e esetleg konverzió a hirdetéssel való találkozás után, annak ellenére, hogy kattintás nem történt.
Ha vannak már képes vagy vizuális hirdetései (és – remélem – be van állítva a konverziókövetés), akkor kapcsolja be a megtekintési konverzió oszlopot az Adwords kezelőfelületén!
A megtekintési konverzió oszlop bekapcsolása
Példa: az egyik portálon látok egy képes hirdetést valamilyen táplálék-kiegészítőről, de nem kattintok a hirdetésre. Aznap este valahogy eszembe jut a dolog és mivel emlékszem a képes hirdetésben látott honlap címére, ezért beütöm a böngészőmbe és felmegyek a honlapra. Ott ezután megrendelem a szóban forgó terméket. Ekkor “klasszikus” konverziót nem fog bemérni az Adwords, mivel nem volt hirdetésre történő kattintás!
Bekapcsolt megtekintési konverzió oszlop esetén viszont láthatóvá fog válni, hogy bizony keletkezett egy olyan konverzió, amikor a konverzió előtt bár nem kattintott a felhasználó, mégis látta a hirdetést, és könnyen lehet, hogy ez befolyásolta a döntésében!
Mi a véleménye az új funkcióban rejlő lehetőségekről?