Újdonság: Adwords megtekintési konverzió

Friss ropogós hír, hogy a Google bevezette az Adwords képes és vizuális hirdetéseihez kapcsolódóan a megtekintési konverzió fogalmát (és természetesen a használatát).

A képes és vizuális hirdetésekről azt hiszem még nem írtam konkrétan, úgyhogy jövő héten szentelek majd a témának egy írást. Nagyon röviden: ezek a hirdetések a tartalmi hálózatban jelennek meg, hasonlóan a közönséges szöveges hirdetésekhez.

Vannak képes hirdetések, ebben az esetben például .gif vagy .jpg formátumú (az Adwords által használt, többféle méret valamelyikének megfelelő) képeket használhatunk hirdetéshez. A valamivel újabb lehetőség az Adwords szóhasználatában vizuális hirdetésnek nevezett valami, aminek keretében flash formátumú animált hirdetéseket is lehet már futtatni.

Térjünk vissza a megtekintési konverzió fogalmára! Az említett két hirdetési formátum sokkal jobban hasonlít a klasszikus banneres hirdetésekre, mint a szöveges. Ezért is érdemes mérni azt, hogy vajon van-e hatása annak, ha valaki csak látja a hirdetést, de nem kattint rá? A “hatása van” alatt azt értem most, hogy lesz-e esetleg konverzió a hirdetéssel való találkozás után, annak ellenére, hogy kattintás nem történt.

Ha vannak már képes vagy vizuális hirdetései (és – remélem – be van állítva a konverziókövetés), akkor kapcsolja be a megtekintési konverzió oszlopot az Adwords kezelőfelületén!

A megtekintési konverzió oszlop bekapcsolása

Példa: az egyik portálon látok egy képes hirdetést valamilyen táplálék-kiegészítőről, de nem kattintok a hirdetésre. Aznap este valahogy eszembe jut a dolog és mivel emlékszem a képes hirdetésben látott honlap címére, ezért beütöm a böngészőmbe és felmegyek a honlapra. Ott ezután megrendelem a szóban forgó terméket. Ekkor “klasszikus” konverziót nem fog bemérni az Adwords, mivel nem volt hirdetésre történő kattintás!

Bekapcsolt megtekintési konverzió oszlop esetén viszont láthatóvá fog válni, hogy bizony keletkezett egy olyan konverzió, amikor a konverzió előtt bár nem kattintott a felhasználó, mégis látta a hirdetést, és könnyen lehet, hogy ez befolyásolta a döntésében!

Mi a véleménye az új funkcióban rejlő lehetőségekről?

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Adwords aukcióstatisztika – kémkedés a konkurens hirdetőknél?

Adwords aukcióstatisztika – kémkedés a konkurens hirdetőknél?

A Google a napokban jelentette be az angolul “auction insights”, magyarul a jól hangzó “aukcióstatisztika” névre hallgató új Adwords funkciót. Mi az az Adwords aukció? Az aukció az Adwordsnél az a folyamat, amely során a Google meghatározza a hirdetők által a kattintáskor megfizetendő árat (CPC-t). Minden egyes Google-ben lefutó kereséskor...

Elolvasom
Mennyit számíthat néhány szó

Mennyit számíthat néhány szó

Nemrég írtam róla, hogy az ingyen munkát végző “honlapos cégeket” keresők miatt kicsit átalakítottam a Google Ads hirdetéseinket. A bejegyzés címének szándékosan a Weblap készítés ingyen címet adtam, és az Ads kíváló “beállíthatóságának” bemutatásán túl egy kis hátsó szándék is vezérelt. :-) A blogmotort úgy alakítottuk ki, hogy a bejegyzés...

Elolvasom
VVP #3: Munkatársak felvétele, toborzása, vezetése (podcast)

VVP #3: Munkatársak felvétele, toborzása, vezetése (podcast)

Ez a 2020 végén indult friss, ropogós podcastem 3. adásáról szóló rövid ismertető, betekintéssel a tartalomba, és linkekkel a lejátszáshoz. Ez nem egy "hivatalos" Klikkmarketing podcast, de ha egy ...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob