6 tévhit az Adwords minőségi mutató kapcsán

A minőségi mutató az egyik legfontosabb olyan téma, amit az Adwords használata kapcsán érdemes elméleti szinten tanulmányozni. Rá lehet jönni, hogy mire kattintanak többen, hogy mik a jó kulcsszavak, de magát a rendszer működését nehéz megérteni egy kis elméleti tájékozódás nélkül. Mai írásom talán kissé száraz és szakmai, de fontosnak tartom, hogy minden Adwords hirdető foglalkozzon a témával - ha nem csak hirdető, de sikeres hirdető szeretne lenni!

Tapasztalatom alapján a minőségi mutató létezését azért elég sokan ismerik, de mégis sok az olyan félreértés és tévhit, ami a viszonylagos tájékozottság ellenére tévútra vezeti a hirdetőket. Szeretném most bemutatni a legfontosabb 6 ilyen tévhitet, úgy gondolom, hogy ezek megismerésével mindenki eredményesebben használhatná az Adwordsöt.

(Ha most hall először a minőségi mutatóról, vagy nem biztos a dolgában, kezdje itt: Adwords minőségi mutató – az írás 2008-as, de lényegi dolgokban megállja a helyét!)

#1 Csak egy minőségi mutató van

Ez nem igaz. Valójában 3 különböző minőségi mutató számítási algoritmus van az Adwordsben, méghozzá:

a) Keresési minőségi mutató

A keresési minőségi mutató legfontosabb összetevői: az átkattintási arány múltbéli értékei (a kulcsszavakra, a hirdetésekre és a fiókra vonatkozóan), a kulcsszavak relevenanciája a hirdetésekhez mérten, stb.

b) Display minőségi mutató

A display hálózatra vonatkozó minőségi mutató másképp kerül kiszámításra az automatikus elhelyezésekkor (amikor kulcsszavakkal célzunk témát) és a weblapra célzott elhelyezésekkor (amikor konkrét weblapot célzunk), és olyan tényezők alkotják, mint pl. a honlapon megjelent korábbi hirdetések teljesítménye. a hasonló display hálózatos honlapokon megjelenő hirdetések teljesítménye, stb.

c) Landing page minőségi mutató

A Google közlése szerint a landing page minősége olyan dolgokon múlik, mint a honlap letöltődési ideje, a honlap navigációjának egyszerűsége, a honlap tartalma, stb. A Google hatalmas hangsúlyt fektet erre a fogyasztók érdekeinek szem előtt tartása miatt. (Ezt persze nevezhetjük “jó dumának”, de végeredményben a minőségi honlappal rendelkező hirdetők ezzel jól járnak.)

#2 A keresési és a display minőségi mutató megegyezik

Ez nem igaz. A keresési és a display minőségi mutató számos részletében (illetve alapvető tulajdonságában is) különbözik, és az egyik nem befolyásolja a másikat. Ha egy fiókban általában jó a keresési minőség, az nem fogja magával húzni a display hirdetések minőségét.

#3 A minőségi mutató csak kulcsszavakhoz kapcsolódik

Ez nem igaz. A minőségi mutatót 3 szinten számolja a Google: fiók szinten, hirdetés szinten és kulcsszó szinten.

A Google közlései alapján úgy értelmezhető a jelenlegi helyzet, hogy a kulcsszó és az éppen “megjelenni készülő” hirdetés minőségi mutatójának kombinációját használja az Adwords, ami azt engedi sejtetni, hogy azért még mindig a kulcsszó minőség az elsődleges. A kombinációból az is adódik, hogy a hirdetések változtatásakor a minőségi mutatók nullázódnak, és hogy a landing page minőségi mutató a legkisebb (de ez nem jelenti azt, hogy kicsi) jelentőségű.

#4 A landing page minőséget kulcsszó szinten vizsgálják

Ez nem igaz. Sokakban teljes a félreértés ezzel kapcsolatban, miszerint a landing page minőségi mutató kulcsszó szinten kerül kiszámításra. Google közlés szerint egy hirdetés pozíciójának megállapításához nem veszik figyelembe a landing page minőséget. Kizárólag a “megfelelőség” tekintetében vizsgálják a landing oldalt, ami azt jelenti, hogy alacsony színvonalú landing oldalaknál nem fog annyiszor megjelenni a hirdetés. A pozíciót nem befolyásolja tehát a landing page minőség, de a megfelelőséget (= “megfelelő-e a hirdetés, megjelenhet-e?”) igen.

#5 Az alacsony minőségű dolgok törlése megoldást jelent

Ez nem igaz. A minőségi mutatók és a múltbéli teljesítményadatok nem törlődnek pl. egy hirdetés vagy kulcsszó kitörlésével. A kulcsszavak törlése vagy szüneteltetése tehát csak a fiók rendezettségét javítva, a rossz eredményeket nem teszi semmissé.

Természetesen mindenképp jó ötlet kiiktatni a rosszul teljesítő kulcsszavakat, mert ezzel feltétlen javulni fog a ROI (a hirdetések megtérülése). A kulcsszó által kiváltott megjelenések számától (és a többi kulcsszóhoz viszonyított megjelenési aránytól) függően peddig kisebb-nagyobb mértékben ez javítani fogja a fiók szintű minőségi mutatót is. A szüneteltetés és a törlés e tekintetben ugyanazzal a hatással jár.

#6 Magas licitek = jó pozíciók = jobb minőségi mutatók

Ez nem igaz. A Google kiegyenlíti a különböző hirdetési pozíciókhoz tartozó átkattintási arányokból eredő különbségeket, tehát a jobb pozíciókból adódó nagyobb átkattintási arány önmagában nem jelent plusz minőségi mutató értéket.

Ez azt jelenti, hogy a hirdetők azokkal a hirdetőkkel versenyeznek, akiknek ugyabban a pozícióban jelenik meg a hirdetése, a feljebb lévő megjelenők nem jutnak indokolatlan előnyhöz. Ebből az is következik, hogy egyáltalán nem baj, ha valakinek jellemzően alacsonyabb pozícióban van a hirdetése, ezzel nem lesz rosszabb a minőségi mutatója.

Ha tudja, hogy lépnie kellene valamit a hatékonyabb hirdetések irányába, de még nem tudja pontosan mit tegyen, akkor jöjjön el egy Adwords konzultációra, vagy ha csak néhány apróságot kérdezne, akkor megteheti itt, a hozzászólások között!

Felhasznált irodalom: a Search Engine Land egyik angol nyelvű cikke.

Ha tetszett az írás, kérem nyomja meg a “Tetszik” gombot az írás alatt!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

5 tipp, amivel a maximumot hozhatod ki a Black Friday-ből!

5 tipp, amivel a maximumot hozhatod ki a Black Friday-ből!

A Black Friday-t mindenki várja. A vásárlók azért, mert kedvezménnyel juthatnak hozzá a termékekhez. A vállalkozók pedig azért, mert elképesztően megnövelhetik az eladások számát.

Elolvasom
Miért olyan fontos, hogy a vállalkozásod kiket akar vevőnek megszerezni (és hogy kiket nem)?

Miért olyan fontos, hogy a vállalkozásod kiket akar vevőnek megszerezni (és hogy kiket nem)?

Ez a téma tökéletesen alkalmas a hamis tudás fogalmának megértésére. Hamis tudás, hogy ezer éve tudod, hogy fontos a célcsoport meghatározás, de még mindig nincs leírva egyetlen sor sem arról, hogy...

Elolvasom
Az első kiküldött e-mailedben ez mindenképp legyen benne

Az első kiküldött e-mailedben ez mindenképp legyen benne

Az első kiküldött e-mailedben gondoskodnod kell arról, hogy a későbbiekben is megkapják üzeneteidet a feliratkozók. Sok tényező játszik szerepet abban, hogy az e-mailed ne a spam mappában landoljon. Ebben a bejegyzésben kifejezetten egy tényezőt mutatok be, mellyel elérheted, hogy biztosan az elsődleges fiókban landoljanak a kiküldött e-mailjeid. Egyszerűen kérd meg...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob