A B2B online marketing 3 szakasza

Az igazi B2B online marketing jelentősen eltér az “átlagos” B2C online marketingjétől, aminek az oka a hosszabb/bonyolultabb vásárlási döntés. Könyvelőt, marketing tanácsadót, CRM rendszert, vállalatirányítási szoftvert bonyolultabban választ egy vállalkozás, mint amikor magánszemélyként meg akarunk vásárolni egy könyvet, vagy szükségünk van egy flakon mosogatószerre.

A B2B online marketinget fel lehet osztani három, egymástól komolyabban eltérő területre, röviden: kattintás előtti (előtte), kattintás utáni (közben) és konverzió utáni (utána) részekre.

1. Kattintás előtti marketing

Ebben a fázisban akarjuk rávenni a potenciális érdeklődőnket arra, hogy látogasson el a honlapunkra. Minden olyan erőfeszítés ebbe a szakaszba tartozik tehát, ami az érdeklődés felkeltésére vagy a meglévő érdeklődés “lereagálására” irányul, még mielőtt a felhasználó a honlapunkat egyáltalán látta volna. (Kattintás előtt = még mielőtt rákattintana az érdeklődő hirdetésre, linkre, a Google egyik találatára, stb.)

Leegyszerűsítve ez a honlap látogatottságának megszerzéséről szól, amihez több eszközt is be lehet vetni: keresőoptimalizálás, keresőhirdetések, egyéb hirdetések, linképítés, offline hirdetések (pl. újság hirdetés, szórólap, rádió reklám, stb.).

Ha nincs elég minőségi látogatója a honlapnak, akkor a legszuperebb honlappal sem fogunk tudni különösebb eredményt elérni.

2. Kattintás utáni marketing

Minden olyan tevékenység ide tartozik, ami a honlapra történő megérkezés után, de valamilyen konverziós esemény előtt történik. Ez a szakasz tehát a honlapról szól, hogy miként tudjuk rávenni az érdeklődőt arra, hogy valami olyat tegyen, ami számunkra kedvező. Iratkozzon fel egy hírlevélre, töltsön le egy tanulmányt, kérjen ajánlatot vagy visszahívást, stb.

Az egyik legfontosabb eszköz ebben a fázisban a jó landing oldal, amivel el tudjuk érni a kitűzött célokat. Fontos szem előtt tartani, hogy akár rengeteg landing oldala lehet egy honlapnak, nem csak kifejezetten kampányokhoz létrehozott oldal számít annak. A Klikkmarketing honlapján például végülis szinte minden blog bejegyzés aloldala landing oldal, hiszen a keresőkből nagyon sokan érkeznek ide első alkalommal, akikből szeretnénk minimum hírlevél feliratkozót “csinálni”.

3. Konverzió utáni marketing

Mi történik akkor, miután az érdeklődő letöltött egy tanulmányt, feliratkozott egy hírlevélre vagy letöltötte egy szoftver demoját? Talán ez az a terület, ami az utóbbi időben a legnagyobb változásokon ment át, és ami szüntelenül változik, az üzleti környezettel együtt.

Korábban, ha valaki feliratkozott egy hírlevélre, akkor sokan máris potenciális vevőt láttak benne, és ennek megfelelően jártak el az ügyében, például felhívta egy értékesítő telefonon. Mára annyira elterjedté vált az, hogy valaki feliratkozik egy hírlevélre, és olyan sokan használják az internetet, hogy a legtöbb esetben nem kifizetődő minden egyes ilyen leaddel azonnal személyesen foglalkozni.

Manapság érdemes marketing automatizálási megoldásokhoz folyamodni, és csak akkor átadni értékesítőnek az ügyet, amikor a jelek azt mutatják, hogy jó eséllyel készen áll az érdeklődő a vásárlásra.

Összefoglalva: az 1. szakaszban látogatókat szerzünk keresőoptimalizálással, hirdetésekkel és egyéb módszerekkel, a 2. szakaszban leadeket próbálunk konvertálni a látogatókból, végül a 3. szakaszban a – még nem vásárlásra kész – megszerzett leadeket addig puhítjuk, amíg érdemes lesz velük személyesen is foglalkoznia az értékesítőknek.

Az Ön cégében hogy néz ki a vázolt folyamat, az első kattintástól az értékesítésig?

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Melyik lead értékesebb – Facebook vagy AdWords?

Melyik lead értékesebb – Facebook vagy AdWords?

Egy konzultáció alkalmával járt nálunk partnerünk, amikor a Facebook és AdWords leadek utánkövetéséről esett szó. Mint kiderült, a Facebookról és AdWordsről jövő leadeket eléggé másként kezelik a s...

Elolvasom
Facebook remarketing – őrültség nem csinálni

Facebook remarketing – őrültség nem csinálni

A Facebook remarketinget konkrétan receptre kellene írni minden olyan magyar vállalkozásnak, amelyik egy kicsit is foglalkozik az online marketinggel.

Elolvasom
6+1 nem gyenge érv, amiért kötelező lenne céges blogot vezetned

6+1 nem gyenge érv, amiért kötelező lenne céges blogot vezetned

Ha elég tökös lennék, akkor odamennék hozzád, és két kézzel megráználak, hogy “ember, mit nem értesz azon, hogy muszáj a cégednek blogolnia?”. De nem vagyok én ilyen tökös, úgyhogy írtam inkább egy...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob