6+1 nem gyenge érv, amiért kötelező lenne céges blogot vezetned

Ha elég tökös lennék, akkor odamennék hozzád, és két kézzel megráználak, hogy “ember, mit nem értesz azon, hogy muszáj a cégednek blogolnia?”. De nem vagyok én ilyen tökös, úgyhogy írtam inkább egy blog bejegyzést.

2006-ban kezdtem blogolni a Klikkmarketing honlapjának részeként, és amúgy akkor indult a hírlevél listánk is, amire mindig az új blog bejegyzéseket küldtem ki alapvetően. Akkor még ez egy nagyon haladó, nagyon innovatív megoldás volt (itthon legalábbis), pedig az igazán menő cégek akkor már egytől-egyig vezettek “céges” blogot. Azóta több száz bejegyzést készítettem, megtanultam gyorsan és jól írni, ezért könnyedén mondod nekem, hogy “neked könnyű”. De a “neked könnyű”-zéstől nem lesz sikeresebb a vállalkozásod. Egyszerűen muszáj megoldanod, hogy a céged rendszeresen blogoljon, mert annyi előnye van a dolognak, hogy azt el sem tudom mondani. Azért megpróbálom!

#1 Támogatja az email marketingedet

Az új blog bejegyzéseket mindig ki tudod küldeni az email listádnak. Ha például heti 1 bejegyzést publikálsz, akkor heti 1 email már ki is van pipálva, ráadásul nem is alapfokon. Hiszen az ilyen tartalmakat szívesen fogadják az olvasóid, mert az érdekes tartalmaknak mindenki örül. Látod, az email marketing nem olyan félelmetes dolog, ha az ember rendszerben gondolkozik.

Ha jó ideje blogolsz, és van már több tucat írás a blogban, akkor elkeztheted a régebbi írások újrafelhasználását is. Például úgy, hogy minden kedden kiküldöd a friss blog bejegyzést, és mondjuk minden csütörtökön egy régebbi írásról küldesz egy ajánlót. Akár fel is lehet újítani a régebbi írásokat, ha van értelme, így adva nekik új életet.

#2 Támogatja a Facebook kommunikációdat

Hasonló a felállás, mint az email marketinges tippnél. Ha minden héten “keletkezik” egy új blog bejegyzésed, akkor minden héten van egy tök jó apropód posztolni a Facebookon. Ha van elég régi írásod, akkor azokat is elkezdheted újraposztolni. Kellő számú blog bejegyzés esetén akár heti 2-3 poszt is folyamatosan mehet csak a blogra támaszkodva (különösebb új ötlet nélkül) úgy, hogy senki nem fogja azt érezni, hogy erőltetett vagy felesleges lenne a dolog.

#3 A blogolás lehet a keresőoptimalizálás alapja

A keresőoptimalizálás alapja a jó tartalom – már sok-sok éve. Van persze a dolognak technikai oldala is, ez nem kérdés, de hosszabb távon mindig is úgy lehetett és ezután is úgy lehet majd jó eredményt elérni a keresőoptimalizálásban, ha sok jó minőségű tartalmad van. Márpedig ennek a leglogikusabb helye a blog.

A keresőoptimalizálás célja, hogy a Google organikus (azaz leegyszerűsítve: ingyenes) találatai között a lehető legjobb helyezéseket érje el a honlapunk, hogy a lehető legtöbb látogató jöjjön onnan a honlapunkra. Tulajdonképpen megteheted, hogy minden egyes blog bejegyzésednek legyen egy keresőoptimalizálás célja is. Mondhatnám például, hogy a Facebook posztolásról szóló nemrég publikált írásomnak célja az is, hogy a “facebook posztolás” (és hasonló) keresésekre azt a cikket találd meg.

#4 Sokkal jobban tudsz hirdetni is

Írtam már a Facebook pásztázó hirdetésekről, ahol nagyon részletesen bemutattam az erről szóló koncepciónkat. Dióhéjban az a lényege, hogy minőségi tartalmakkal hirdetni mindig sokkal olcsóbb és hatékonyabb, mint bármi mással. Ez persze főként hideg érdeklődők megszerzésére irányuló hirdetéseknél igaz, ahol totál ismeretleneket kell megszólítani valamilyen üzenettel.

Az utca embere analógiájára, “a Facebook emberét” általában nem kifizetődő valamilyen eladási célú hirdetéssel bombázni, hiszen nem tudhatjuk, hogy egyáltalán érdekli-e őt az ajánlatunk, ő pedig azt sem tudja, kik vagyunk, ezért érthetően nem bízik bennünk. De ha minőségi blog bejegyzéseket tudunk az orra elé tenni, akkor az egyik talán felkelti az érdeklődését. A blogolás tehát erre is jó.

#5 Akár a munkatársaid képzését is támogathatod vele

Bevallom, én abszolút használom erre is a saját blogolásunkat. Egyszerűen céges irányelv, hogy mindenkinek kötelező ismernie azokat a témákat, amikről a saját céges blogunkban írni szoktam. Milyen ciki lenne már, hogy én írok itt mindenféléről, a srácoknak meg gőzük sincs azokról a megoldásokról, amikről a Klikkmarketing “beszél”?

Nem azt mondom, hogy nálunk a szakértők most fognak a céges blogolásról hallani (nyilván ez nem igaz), de az életszerű, hogy egy kevésbé tapasztalt munkatársam számára új ötlet az, hogy egy céges blog támogathatja akár az értékesítést is. (Lásd a 7-es tippem erről!) Azt várom a munkatársaimtól, hogy ezeket a tippeket használják fel a napi munkájuk során, és segítsék az ügyfeleinket ezekkel is, ha éppen releváns valamelyik.

#6 Az ügyfeleiddel történő kommunikációt is támogathatja

Itt egyrészt arra is gondolok, hogy az ügyfeleid büszkék lehetnek akár arra, hogy egy olyan cég ügyfelei, aki folyamatosan minőségi tartalmakat állít elő, ezzel is bizonyítva a szakértelmét és a profizmusát. Lehetséges, hogy látja egy ügyfél, hogy egy ismerőse megosztja vagy lájkolja egy írásodat, és magában elégedetten nyugtázza, hogy “én nem csak lájkolgatok, én az ügyfelük vagyok”.

Aztán arra is gondolok – amit mi is csinálunk, ha úgy adódik -, hogy ha “olyan” a céged, mondjuk tipikusan valamilyen B2B témában (azaz cégek az ügyfeleitek), akkor egy-egy releváns blog bejegyzést egyszerűen el lehet küldeni a megfelelő ügyfeleknek. Például “emlékszel, erről beszéltünk múltkor, Kristóf épp most írt erről egy klassz bejegyzést a blogunkban”.

#7 Az értékesítésben is segíteni tud

Ez hasonló, mint az előző pontnál, csak itt még nem ügyfél valaki, hanem csak érdeklődő. Mennyire menő és egyszerű tud lenni, ha az értékesítő mondjuk átküld egy csokornyi blog bejegyzést egy ügyfél jelöltnek, azzal a kísérő levéllel, hogy “látod, ezt fogjuk nálatok is elérni / csinálni, ha az ügyfelünk leszel”.

De ennél passzívabb módon is működhet ez, mégpedig úgy, hogy egyszerűen a blog bejegyzések abszolút képesek meggyőzni érdeklődőket arról, hogy tőled kell vásárolniuk, a te ügyfeleddé kell válniuk. Konkrétan tudom, hogy nekünk is egy csomó ügyfelünk lett úgy, hogy olvasták a blogunkat, és lehet, hogy a valahányadik írásom átbillentette őket, de az is lehet, hogy megtaláltak a Google-ben, és azonnal meggyőzte őket a sok minőségi írás.

Nem kell amúgy ehhez feltétlen hozzánk hasonló témában mozognod, ha egy klasszikus webshopod van, akkor is fontos, hogy a leendő vevők érezzék, hogy a webshop mögött elhivatott, lelkes, hozzáértő emberek vannak, ezért érdemes tőlük vásárolni.

Ezeket olvastad már?

A kiemelkedő közösségimédia-tartalmak 4 aranyszabálya

A kiemelkedő közösségimédia-tartalmak 4 aranyszabálya

A közösségimédia-aktivitás nagyon alkalmas arra, hogy alibizés, pótcselekvés, saját magunk becsapása legyen belőle. Bárki tud posztolni például a Facebookra, csak épp nem mindegy, hogy hogyan! A kö...

Elolvasom
Tarolj a Facebook slideshow hirdetésekkel

Tarolj a Facebook slideshow hirdetésekkel

Mindenki arról beszél, hogy mennyire fontos videós tartalmakat készíteni, ennek ellenére még mindig kevesen élnek az általuk nyújtott előnyökkel. Miért van ez?

Elolvasom
3 tévhit a videós hirdetésekről – Kezdj el forgatni még ma

3 tévhit a videós hirdetésekről – Kezdj el forgatni még ma

Az általános vélekedéssel szemben a videók, videós hirdetések készítése nem csak a ‘nagyok’ kiváltsága. Nem igényel olyan nagy erőforrást, technikai hátteret, mint azt elsőre gondolnád. Tapasztalataink alapján már egy jó minőségű videót készítő mobiltelefonnal, 1-2 db led lámpa segítségével vásárlásokat generáló videós hirdetéseket lehet létrehozni. Ebben a videóban Kristóf arról...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob