Komoly videókat készíteni költséges dolog és nagyobb energia befektetést igényel, mint egy fotózás. Nem minden kisvállalkozásnak van kapacitása ötletelni, leforgatni a videót, és megvágni azt. Szerencsére nem kell lemondanod a videós hirdetésekről. A Facebook-nak pontosan erre van egy gyors és költséghatékony megoldása, mellyel kihasználhatod a videók hatékonyságát komoly anyagi ráfordítások nélkül. A Slideshow vagy úgynevezett “Vetítéses hirdetés” elkészítése kis erőforrást igénylő megoldás, mellyel videószerű hirdetéseket futtathatsz.
Ha még nem használtad ezt a formátumot, ebben a cikkben egy gyors útmutatót kaphatsz a Slideshow formátum működéséről, használatának előnyeiről és létrehozásának lépéseiről.
A formátum előnyei
- Elkészítése nem igényel anyagi ráfordítást,
- Pár perc alatt létrehozható,
- A hirdetéseid gyorsan betöltődnek, mivel kis méretű fájlok. Így azoknak a felhasználóknak is jól megjelenik a hirdetésed, akiknek a telefonján lassú a kapcsolati sebesség.
- A már meglévő videóidból és képeidből is létrehozhatod, így rengeteg időt takaríthatsz meg.
- A hírfolyamot pörgetve ez a videó formátum magától elindul, így még inkább figyelemfelkeltő.
Miért működik?
Ahogy észrevehetted, hatalmas a “zaj” a Facebook hírfolyamban, ezért nehéz kitűnni. Ez a formátum életre kelti a hirdetésed, ezért az kiemelkedik a többi statikus, szöveges tartalom közül. Ez nagyszerű lehetőség arra, hogy görgetés közben legalább 1-2 másodpercre megragadd a célközönséged figyelmét.
Mikor használd?
- Ha kevés időd van a hirdetés létrehozására, de egy ütős, figyelemfelkeltő kreatívra van szükséged.
- A mondanivalódat tömören, egyszerűen szeretnéd bemutatni.
- Ha a videónál gyorsabban betöltődő tartalmat szeretnél felhasználni a hirdetésedhez.
- Mivel ez a formátum nagyobb teret enged a terméked/szolgáltatásod bemutatására, mint egy kép, így érdemes hideg közönségnek futtatnod.
A Vetítéses hirdetés ütős eszköz, de érdemes stratégiában gondolkodnod, hogy a lehető legtöbbet ki tudd hozni a formátumból. Fontos, hogy legyen terved, mielőtt belevágsz a hirdetések elkészítésébe, különösen akkor, ha többet is létre akarsz hozni. Ha kell, ülj össze a kollégáiddal és gondoljátok át ki a célcsoportod, a vásárlási folyamat mely szakaszában jár. Milyen előnyökkel és üzenetekkel tudjátok őket megszólítani? Ha megvan a forgatókönyv, már sokkal könnyebb meghatározni, hogy mely képeket használjátok fel és a diákon milyen szöveg szerepeljen.
Mit mutass be a hirdetéseiddel?
- Mutasd be a terméked/szolgáltatásod előnyeit. Ha több is van, bemutathatod egyesével, diánként feliratokkal kiegészítve.
- Ha termékek eladásával foglalkozol, mutasd be őket egy rövid vetítéssel.
- Szemléltesd a termékedet működés közben. Minden egyes lépést egy fényképpel szemléltess.
- Használd a maximális 10 képes vetítést, így részletesebben tudod bemutatni a témád.
Hogyan készíts Slideshow hirdetést
A Facebook hirdetéskezelőben lépj egy hirdetéshez, görgess le a médiatartalom részhez és kattints az “Átalakítás videóvá” gombra.
A médiatartalom beállításnál válaszd az “Átalakítás videóvá” lehetőséget
Ekkor megjelenik a szerkesztő felületed, ahol kiválaszthatod a céljaidnak megfelelő sablont. Itt választhatsz négyzetes vagy álló formátum közül. Érdemes észben tartanod, hogy formátumonként 3-10 képet használhatsz fel egy Slideshow-hoz, ezért fontos, hogy előre megtervezd, mely képeket fogod felhasználni. Minden egyes sablon mobil barát, így nem kell aggódnod, hogy telefonon jól fog-e megjelenni a hirdetésed. (A szerkesztőben egyébként mindig látni fogod az előnézetet, így ellenőrizni tudod, hogy jó úton jársz-e).
Válaszd ki a megfelelő formátumot. A legjobb, ha a maximális, 10 képes diát használod!
Miután kiválasztottad a megfelelő sablont, beállíthatod az előre összegyűjtött képeidet, melyekhez effekteket, logót, szövegeket rendelhetsz hozzá. Az effekteknél számos lehetőséged van egyedire szabni a videót. Választhatsz matricákat, keretezést, színeket, sőt még a kép stílusához illő betűtípust és zenei hangaláfestést is.
Alakítsd kedvedre a diákat. Válogass a rendelkezésre álló matricák, fontok, színbeállítások közül.
A Facebook praktikusan több képarányt hoz létre a vetítésedből, így például a négyzetes hirdetéseddel együtt egy vertikális hirdetést is generál a rendszer. Így nagyon egyszerűen több felületen is futtathatod a hirdetéseidet. A vertikális vetítések kitűnően használhatóak az Instagram és Facebook Stories elhelyezésekben.
A Facebook kétféle formátumban is létrehozza a hirdetésedet, így Stories elhelyezéshez való formátumban is meg fog jelenni.
+ Fontos tippek:
- Használj világos, színgazdag képeket, hogy a hírfolyam fehér hátteréből jól kiemelkedjen a hirdetésed.
- Ha a tartalmad megengedi, használd a szöveg funkciót. Emeld ki képenként az előnyöket, vagy tegyél fel egy kérdést a diáidon.
- Amennyiben a kínálatod szezononként változik, mutasd be az aktuális kollekcióidat. Csoportosíthatod őket tematika szerint is, így sokkal pontosabban célozhatod meg a célközönségedet és az üzeneted is jobban megragadja őket.
- Ha szolgáltató vagy, mutasd be ezzel a formátummal a legutóbbi sikeres projekted.
Összefoglalás
Javaslom, hogy kísérletezz ezzel a formátummal, ugyanis még mindig nem használják elegen, így ki tudsz tűnni a többiek közül. A különböző elhelyezéseknek megfelelő (például Facebook, Instagram hírfolyam, Stories méretek) formátumok jobb átkattintási arányt és nagyobb elérést eredményezhetnek, amelyek pozitív hatással lesznek a hirdetési fiókod teljesítményére, ezzel együtt a vállalkozásodra.
Szeretnéd szakértő kezekben tudni a hirdetési fiókjaidat? Mi minden komoly érdeklődővel személyesen leülünk legalább egy órára konzultálni, hogy lássuk, pontosan mire van szüksége és hogy passzolunk-e egymáshoz. Kérj kötelezettségmentes ajánlatot és nézd meg, hogyan dolgozunk.