Tarolj a Facebook slideshow hirdetésekkel

Mindenki arról beszél, hogy mennyire fontos videós tartalmakat készíteni, ennek ellenére még mindig kevesen élnek az általuk nyújtott előnyökkel. Miért van ez?

Komoly videókat készíteni költséges dolog és nagyobb energia befektetést igényel, mint egy fotózás. Nem minden kisvállalkozásnak van kapacitása ötletelni, leforgatni a videót, és megvágni azt. Szerencsére nem kell lemondanod a videós hirdetésekről. A Facebook-nak pontosan erre van egy gyors és költséghatékony megoldása, mellyel kihasználhatod a videók hatékonyságát komoly anyagi ráfordítások nélkül. A Slideshow vagy úgynevezett “Vetítéses hirdetés” elkészítése kis erőforrást igénylő megoldás, mellyel videószerű hirdetéseket futtathatsz.

Ha még nem használtad ezt a formátumot, ebben a cikkben egy gyors útmutatót kaphatsz a Slideshow formátum működéséről, használatának előnyeiről és létrehozásának lépéseiről.

A formátum előnyei

  • Elkészítése nem igényel anyagi ráfordítást,
  • Pár perc alatt létrehozható,
  • A hirdetéseid gyorsan betöltődnek, mivel kis méretű fájlok. Így azoknak a felhasználóknak is jól megjelenik a hirdetésed, akiknek a telefonján lassú a kapcsolati sebesség.
  • A már meglévő videóidból és képeidből is létrehozhatod, így rengeteg időt takaríthatsz meg.
  • A hírfolyamot pörgetve ez a videó formátum magától elindul, így még inkább figyelemfelkeltő.

Miért működik?

Ahogy észrevehetted, hatalmas a “zaj” a Facebook hírfolyamban, ezért nehéz kitűnni. Ez a formátum életre kelti a hirdetésed, ezért az kiemelkedik a többi statikus, szöveges tartalom közül. Ez nagyszerű lehetőség arra, hogy görgetés közben legalább 1-2 másodpercre megragadd a célközönséged figyelmét.

Mikor használd?

  • Ha kevés időd van a hirdetés létrehozására, de egy ütős, figyelemfelkeltő kreatívra van szükséged.
  • A mondanivalódat tömören, egyszerűen szeretnéd bemutatni.
  • Ha a videónál gyorsabban betöltődő tartalmat szeretnél felhasználni a hirdetésedhez.
  • Mivel ez a formátum nagyobb teret enged a terméked/szolgáltatásod bemutatására, mint egy kép, így érdemes hideg közönségnek futtatnod.

A Vetítéses hirdetés ütős eszköz, de érdemes stratégiában gondolkodnod, hogy a lehető legtöbbet ki tudd hozni a formátumból. Fontos, hogy legyen terved, mielőtt belevágsz a hirdetések elkészítésébe, különösen akkor, ha többet is létre akarsz hozni. Ha kell, ülj össze a kollégáiddal és gondoljátok át ki a célcsoportod, a vásárlási folyamat mely szakaszában jár. Milyen előnyökkel és üzenetekkel tudjátok őket megszólítani? Ha megvan a forgatókönyv, már sokkal könnyebb meghatározni, hogy mely képeket használjátok fel és a diákon milyen szöveg szerepeljen.

Mit mutass be a hirdetéseiddel?

  • Mutasd be a terméked/szolgáltatásod előnyeit. Ha több is van, bemutathatod egyesével, diánként feliratokkal kiegészítve.
  • Ha termékek eladásával foglalkozol, mutasd be őket egy rövid vetítéssel.
  • Szemléltesd a termékedet működés közben. Minden egyes lépést egy fényképpel szemléltess.
  • Használd a maximális 10 képes vetítést, így részletesebben tudod bemutatni a témád.

Hogyan készíts Slideshow hirdetést

A Facebook hirdetéskezelőben lépj egy hirdetéshez, görgess le a médiatartalom részhez és kattints az “Átalakítás videóvá” gombra.

A médiatartalom beállításnál válaszd az “Átalakítás videóvá” lehetőséget

Ekkor megjelenik a szerkesztő felületed, ahol kiválaszthatod a céljaidnak megfelelő sablont. Itt választhatsz négyzetes vagy álló formátum közül. Érdemes észben tartanod, hogy formátumonként 3-10 képet használhatsz fel egy Slideshow-hoz, ezért fontos, hogy előre megtervezd, mely képeket fogod felhasználni. Minden egyes sablon mobil barát, így nem kell aggódnod, hogy telefonon jól fog-e megjelenni a hirdetésed. (A szerkesztőben egyébként mindig látni fogod az előnézetet, így ellenőrizni tudod, hogy jó úton jársz-e).

Válaszd ki a megfelelő formátumot. A legjobb, ha a maximális, 10 képes diát használod!

Miután kiválasztottad a megfelelő sablont, beállíthatod az előre összegyűjtött képeidet, melyekhez effekteket, logót, szövegeket rendelhetsz hozzá. Az effekteknél számos lehetőséged van egyedire szabni a videót. Választhatsz matricákat, keretezést, színeket, sőt még a kép stílusához illő betűtípust és zenei hangaláfestést is.

Alakítsd kedvedre a diákat. Válogass a rendelkezésre álló matricák, fontok, színbeállítások közül.

A Facebook praktikusan több képarányt hoz létre a vetítésedből, így például a négyzetes hirdetéseddel együtt egy vertikális hirdetést is generál a rendszer. Így nagyon egyszerűen több felületen is futtathatod a hirdetéseidet. A vertikális vetítések kitűnően használhatóak az Instagram és Facebook Stories elhelyezésekben.

A Facebook kétféle formátumban is létrehozza a hirdetésedet, így Stories elhelyezéshez való formátumban is meg fog jelenni.

+ Fontos tippek:

  • Használj világos, színgazdag képeket, hogy a hírfolyam fehér hátteréből jól kiemelkedjen a hirdetésed.
  • Ha a tartalmad megengedi, használd a szöveg funkciót. Emeld ki képenként az előnyöket, vagy tegyél fel egy kérdést a diáidon.
  • Amennyiben a kínálatod szezononként változik, mutasd be az aktuális kollekcióidat. Csoportosíthatod őket tematika szerint is, így sokkal pontosabban célozhatod meg a célközönségedet és az üzeneted is jobban megragadja őket.
  • Ha szolgáltató vagy, mutasd be ezzel a formátummal a legutóbbi sikeres projekted.

Összefoglalás

Javaslom, hogy kísérletezz ezzel a formátummal, ugyanis még mindig nem használják elegen, így ki tudsz tűnni a többiek közül. A különböző elhelyezéseknek megfelelő (például Facebook, Instagram hírfolyam, Stories méretek) formátumok jobb átkattintási arányt és nagyobb elérést eredményezhetnek, amelyek pozitív hatással lesznek a hirdetési fiókod teljesítményére, ezzel együtt a vállalkozásodra.

Szeretnéd szakértő kezekben tudni a hirdetési fiókjaidat? Mi minden komoly érdeklődővel személyesen leülünk legalább egy órára konzultálni, hogy lássuk, pontosan mire van szüksége és hogy passzolunk-e egymáshoz.  Kérj kötelezettségmentes ajánlatot és nézd meg, hogyan dolgozunk.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

A használhatóság néha nem más, mint…

A használhatóság néha nem más, mint…

…kis odafigyelés, egy minimális végiggondolása a dolgoknak, a valós élet egyszerű “lemodellezése” a fejünkben. Már sokadszor jött velem szembe egy szinte jelentéktelen, ugyanakkor mégis bosszantó probléma. Az ilyen és ehhez hasonló kis bolondságok azért zavarnak különösen, mert tényleg 5 perc lenne őket normálisan kivitelezni, és a felhasználók nagy részében nem...

Elolvasom
Egy Facebook mérőszám, ami fontosabb még a követők számánál is

Egy Facebook mérőszám, ami fontosabb még a követők számánál is

Volt idő, mikor a Facebook a követők számáról szólt, ebből lehetett következtetni egy oldal népszerűségére, eredményességére. Ez a jelenség továbbra is megfigyelhető, de már enyhült valamelyest a Facebook oldal követők számának dominanciája. De mi lehet, ami sokkal fontosabb mutató az eredményesség jegyében egy Facebook oldal követőinek számánál? Az eredményesség alatt...

Elolvasom
Üdvözlet a vadonatúj AdWords blogon!

Üdvözlet a vadonatúj AdWords blogon!

A lényeg: ezennel megnyitom Magyarország első kizárólag Google AdWords-zel foglalkozó blogját! Ha ismeri a KKV Online-marketing Blogot, akkor felmerülhet a kérdés, hogy – mivel ott is sokszor foglalkoztam AdWords-zel – miért nyitok egy új blogot? A válasz az, hogy a téma megérdemel egy teljesen különálló hazai, magyar nyelvű “központot”, amit...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob