A használhatóság néha nem más, mint…

…kis odafigyelés, egy minimális végiggondolása a dolgoknak, a valós élet egyszerű “lemodellezése” a fejünkben.

Már sokadszor jött velem szembe egy szinte jelentéktelen, ugyanakkor mégis bosszantó probléma.

Az ilyen és ehhez hasonló kis bolondságok azért zavarnak különösen, mert tényleg 5 perc lenne őket normálisan kivitelezni, és a felhasználók nagy részében nem az “ááárrrrrrggghh” gondolat ébredne, hanem a “na végre odafigyelnek a részletekre is…”.

A mai témám tehát: az online űrlapoknál gyakran felbukkanó ún. kiválasztó listák – remélem nem okozok ezzel csalódást. :) Konkrétabban az olyan listák, amelyeken akár többszáz lehetőségből kell kiválasztani egyet.

Tipikusan ilyen szokott lenni a “melyik városban / melyik országban él” kérdésre adható, a felkínált listából választandó megoldás. Azt hiszem könnyen belátható, hogy idehaza a válaszadók igen nagy része szeretné a “Budapest” választ megadni.

A bosszúságom tárgya pedig: az ilyen listák esetén miért nem lehet a lista elejére tenni azt a pár lehetőséget, amit előre sejthetően a felhasználók jelentős többsége választana? Mondjuk a városválasztós példánál maradva az 5-10 legnagyobb várost?

Nem hinném, hogy a máshol élők emiatt megsértődnének, a többséget viszont megkímélnénk egy végtelennek látszó lista végigbogarászásán.

Tudom, erre elég egyszerű azt mondani, hogy szőrszálhasogatás, de képzeljenek el egy olyan esetet, amikor napi rendszerességgel kell ezt eljátszani. A 49. alkalomnál már meg lehet őrülni egy ilyentől.

A megoldás pedig nem bonyolult, csak egy kis odafigyelésen múlna. Ahogy ilyenkor hozzá szoktam tenni: természetesen ez egy konkrét példa volt, amit felhoztam. Én mégis inkább az elvre, a hozzáállásra szeretném felhívni a figyelmet: ugyanis az ilyen kis dolgok is számítanak, amikor a honlapunkat használók fejében kialakul a rólunk alkotott kép!

(A kedvencem egyébként az iWiW. A részletes keresésnél meg kell adni az országot, ahol keressük az ismerőst. A listán persze minden ország szerepel. Oké, hogy elvileg nemzetközi az oldal, de azért lássuk be, hogy a regisztráltak legalább 98%-a magyar. Akkor miért nem lehet előrevenni Magyarországot a listán?? Számomra érthetetlen.)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

A kattintók 40%-ának fogalma sincs arról, hogy éppen egy Adwords hirdetésre kattint…

A kattintók 40%-ának fogalma sincs arról, hogy éppen egy Adwords hirdetésre kattint…

Egy, a honlapok használhatóságát és az ehhez kapcsolódó felhasználói élményt kutató brit cég tanulmányt készített arról, hogy mikre kattintanak a Google-ben kereső felhasználók, és hogy “mit tudnak” arról, amire épp kattintottak. (A konkrét vizsgálat a biztosításokkal kapcsolatos keresések körében történt, de valószínűleg lényegi elemeiben általánosíthatóak a megállapítások.) A kattintások 81%-a...

Elolvasom
5 okos megoldás a Black Friday őrület alatt, hogy kitűnj a tömegből

5 okos megoldás a Black Friday őrület alatt, hogy kitűnj a tömegből

November 23-án ismét Black Friday, és készülhetsz rá, hogy előtte, utána és közben is mindenki igyekszik majd átkiabálni a másikat, tehát óriási lesz a reklámzaj. Persze dönthetsz úgy is, hogy te k...

Elolvasom
Nagyobb elérés fizetett Facebook bejegyzésekkel – hogyan érdemes csinálni?

Nagyobb elérés fizetett Facebook bejegyzésekkel – hogyan érdemes csinálni?

Tipikusan csak nagyon kevesen látnak egy-egy olyan bejegyzést, amit egy üzleti Facebook oldalra kiteszünk. Aki üzemeltet ilyen oldalt, az bizonyára tisztában van ezzel, legfeljebb az okát nem tudja pontosan. Az okokra most nem térek ki, de a Miért látják olyan kevesen, amit egy Facebook oldalra írunk? című írásomban részletes választ...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob