A kattintók 40%-ának fogalma sincs arról, hogy éppen egy Adwords hirdetésre kattint…

Egy, a honlapok használhatóságát és az ehhez kapcsolódó felhasználói élményt kutató brit cég tanulmányt készített arról, hogy mikre kattintanak a Google-ben kereső felhasználók, és hogy “mit tudnak” arról, amire épp kattintottak. (A konkrét vizsgálat a biztosításokkal kapcsolatos keresések körében történt, de valószínűleg lényegi elemeiben általánosíthatóak a megállapítások.)

A kattintások 81%-a Adwords hirdetésekre történt, azaz a fizetett találatokra. Ez önmagában elég meggyőző érv a hirdetés mellett – épp nemrég írtam arról a gyakori feltételezésről, hogy vajon nem hagyják-e túl sokan figyelmen kívül az Adwords hirdetéseket -, de ami még érdekesebb, hogy a Google Adwords fizetett hirdetésekre kattintók 40%-a egyáltalán nem volt azzal tisztában, hogy egy “fizetett találatra” kattintott.

Ők egyszerűen úgy érezték, hogy az a találat volt a legrelevánsabb, leginkább megbízhatónak tűnő, azaz a “legjobb” link a keresésük kapcsán, ezért kattintottak rá.

Egy hőtérkép formájában még szemléletesebben látszik, hogy mennyire túlsúlyban vannak azok a klikkek, amik az Adwords hirdetésekre érkeztek.

Halvány szürke színnel megjelöltem az Adwords hirdetéseket

Persze a kutatás egy konkrét témában zajlott, és fontos tudni, hogy minden témára más lehet egy ilyen képzeletbeli hőtérkép, azaz a kattintások eloszlása. Óva intenék azonban minden “érdekeltet” (= marketingest, cégvezetőt), hogy azt gondolja, “nálunk egészen más a helyzet” – mert lehet, hogy tényleg egészen más, de valószínűbb, hogy hasonló a helyzet, mint a kutatásban bemutatott esetben.

A bejegyzés fő üzenete tehát az, hogy hatalmas hiba nem kellően komolyan venni azt a tényt, vagy akár nevezhetjük trendnek is, hogy a Google találati oldalán egyre inkább átveszik a főszerepet a hirdetések, ezért csupán keresőoptimalizálással, hirdetések nélkül, nagyon sok potenciális érdeklődőtől eshet el szinte bármelyik cég.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Az AI forradalma: Hogyan alakítja át a marketing világát a mesterséges intelligencia?

Az AI forradalma: Hogyan alakítja át a marketing világát a mesterséges intelligencia?

A mesterséges intelligencia térhódítása most már megkérdőjelezhetetlen. Arról azonban még csak találgatások vannak, hogy milyen változásokat hoz majd mindennapi életünkben. Elveszi például a munkán...

Elolvasom
Nem várt előnyei a FB oldal + FB csoport összekapcsolásának

Nem várt előnyei a FB oldal + FB csoport összekapcsolásának

Végre lehetőség nyílt a Facebook oldalak összekapcsolására Facebook csoportokkal. Ebben a bejegyzésben ennek a kapcsolatnak az előnyeiről írok. Ha picivel távolabbra nézünk, akkor azt is ki lehet matekozni, hogy a Facebook-nak milyen jövőbeli terveit támogatja ez a lépés. A közösség, Facebook csoportok nagy szerepet kapnak Mark Zuckerbergék missziójában, mely tisztán...

Elolvasom
Miket lehet tesztelni egy Adwords szöveges hirdetésben?

Miket lehet tesztelni egy Adwords szöveges hirdetésben?

Régi, és sokak által ismert “jótanács” az Adwords kapcsán, hogy mindenféle beállítást érdemes folyamatosan tesztelni. A szöveges Adwords hirdetések az egyik legkézenfekvőbb alanyai az ilyen teszteknek. Igen, ezt mondani könnyű, de mégis miket lehet, vagy inkább miket érdemes tesztelni, ha a hirdetésekről van szó? Nagyban függ a hirdető konkrét tevékenységétől,...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob