Az AI forradalma: Hogyan alakítja át a marketing világát a mesterséges intelligencia?

A mesterséges intelligencia térhódítása most már megkérdőjelezhetetlen. Arról azonban még csak találgatások vannak, hogy milyen változásokat hoz majd mindennapi életünkben. Elveszi például a munkánkat? Lesznek még a jövőben marketinges szakemberek?

Ezt a szöveget a chatGPT használatával írtam, amolyan példaként, hogy milyen tartalmat lehet létrehozni a mesterséges intelligencia segítségével. Érdemes megfigyelned, hogy képes önmaga ellen is érveket hozni az AI!

Mi az a mesterséges intelligencia, és hogyan hat a marketingre?

A diákok chatGPT-vel írják meg a dolgozatokat. A nyugdíjasok az unokáikat kérdezgetik arról, hogy mi az a mesterséges intelligencia. Kreaív, tehetséges, tapasztalt szakemberek rettegnek attól, hogy elveszi a munkájukat az AI.

Mi is az a mesterséges intelligencia? Képzeld el, hogy egy gép olyan okossá válik, mint egy ember. Nem arról van szó, hogy elkezd romantikus filmeket nézni vagy pizzát rendelni, hanem arról, hogy képes tanulni, döntéseket hozni és feladatokat elvégezni – mindezt anélkül, hogy neked minden egyes lépését meg kellene mondani. Az AI (artificial intelligence) nem egy sci-fi filmekből ismert jövőbeli álom. Olyan eszköz a kezünkben, amilyenre korábban nem volt példa.

Ha a marketingre egy óriási kirakósként gondolunk, akkor azt mondhatjuk, hogy a mesterséges intelligencia abban segít nekünk, hogy ebből a puzzle-ből a lehető legszebb képet rakjuk ki. Vannak adatok, trendek, kampányok, kulcsszavak, van célközönség, buyer persona, és így tovább. Az AI pedig ezeket képes úgy összefésülni, ahogyan arra egy ember nem, vagy csak jóval több idő alatt lenne képes.

Veszélybe kerülhetnek a marketinges szakemberek az AI miatt?

Ez azonban nem azt jelenti automatikusan, hogy el fogja venni a munkád! Sokkal inkább azt jelenti, hogy kaptál egy olyan asszisztenst, akinek köszönhetően minden eddiginél hatékonyabban dolgozhatsz. Tény, hogy meg kell tanulni ennek a módját, és az is igaz, hogy változást hoz majd abban, hogyan végzed a munkád.

Lehet, hogy emiatt idővel máshogy is fogják hívni azt a munkakört vagy pozíciót, amit betöltesz. De ha jól reagálsz a változásokra, akkor ugyanúgy szükség lesz a munkádra, mint eddig!

Szövegírók

Az AI képes létrehozni cikkeket, blogbejegyzéseket, reklámszövegeket, közösségi média posztokat. Legyen szó akár szöveges, akár vizuális tartalomról, képes olyat alkotni, ami tökéletesen megállja a helyét bármilyen platformon.

Ám ahhoz, hogy valóban ilyen tartalmakat hozzon létre, nagyon nem mindegy, hogy mit és hogyan kérsz tőle. Ha nem megfelelő mondatokkal, parancsokkal (promptokkal) kommunikálsz vele, az a tartalom sem lesz megfelelő, amit létrehoz. Éppen ezért továbbra is kulcsfontosságú feladata van egy tartalomgyártónak, csak most már ez sokkal inkább arra összpontosul, hogy milyen módon veszi igénybe a mesterséges intelligencia segítségét.

Nagyon fontos szem előtt tartani, hogy az AI messze nem tökéletes! Magyar nyelven például nagyon sokszor rosszul ragoz. És van egy olyan rossz tulajdonsága is, hogy nagyon sokszor „félrebeszél”, azaz vagy téves informciókat használ, vagy egész egyszerűen „halucinál”, és teljesen valótlan állításokat fogalmaz meg tényként. Egy AI által generált tartalmat semmikép sem tanácsos változatlanul, ellenőrzés, javítás és módosítás nélkül felhasználni.

Adatelemzők

Az adatelemzők számára az AI valóságos áldás lehet, de egyben kihívás is. A mesterséges intelligencia képes óriási adatmennyiségeket feldolgozni pillanatok alatt, ami kézi adatelemzéssel hetekig tartana. Képes azonosítani mintákat és trendeket, amelyeket az emberi szem könnyen elnézhet.

Ugyanakkor az emberi intuíció és a kreatív gondolkodás továbbra is nélkülözhetetlen az adatok értelmezésében. Az adatelemzéssel (is) foglalkozó marketinges szakembereknek különösen jól kell felmérni azt, hogy az egyes részfeladatok közül melyek azok, amelyeket el tud helyettük végezni a mesterséges intelligencia, és hogy melyek azok, amelyeket viszont nem.

PPC kampány menedzserek

A sikeres kampányok mögött mindig ott fog állni egy kreatív és stratégiai gondolkodású ember. Az AI segíthet hirdetési szövegek megírásában, kulcsszavak keresésében, kampányok hatékonyságának növelésében, hirdetések optimalizálásában, de fontos látni, hogy nem tud úgy gondolkozni, ahogyan egy ember. A rendelkezésére álló és rendelkezésére bocsátott információkat képes a megadott parancsok alapján rendszerezni, és azokat jól felhasználni, ám az a fajta innovatív, kreatív, a pillanatnyi helyzetet folyamatosan felülvizsgáló gondolkodás nincs meg benne, ami egy emberben viszont megvan.

Az AI hatalmas változásokat hoz a marketing világában, de az emberi kreativitás, intuíció és érzelmek továbbra is nélkülözhetetlenek maradnak.

Ezért az igazán jó szakembereknek semmiképp sem ellenségként kell tekinteniük a mesterséges intelligenciára, hanem sokkal inkább egy partnerként, akivel ha megtanulnak jól összedolgozni, akkor olyan eredményeket érhetnek el, amivel nem lesz kérdés, hogy szükség van a szakértelműkre és a munkájukra.

Útravaló

Végül zárásként engedj még meg egy fontos észrevételt! Ne ess abba a hibába, amibe most nagyon sokan, miszerint minden feladatot, amit eddig másra bíztál, másnak delegáltál, másnak szerveztél ki, most visszaveszel magadhoz, mondván úgyis megcsinálod majd pillanatok a mesterséges intelligencia segítségével!

Tény, hogy az AI-nak hála sok feladatot gyorsabban el lehet végezni. De ez nem azt jelenti, hogy ne kellene időt vagy figyelmet szánni ezekre a feladatokra. Ráadásul, ha jól (azaz továbbra is magas minőségben) szeretnéd elvégezni őket, akkor nagyon nem mindegy, hogyan kommunikálsz például a chatGPT-vel.

Ezt a tudást vagy el kell sajátítanod, vagy meg kell fizetned. És még ha az eddigi 2 óra helyett mondjuk most már csak 1 órát is vesz igénybe, ezt az időt akkor is rá kell szánni!

Végre tényleg működő online marketing

Ha mindezt így elsőre nagy falatnak érzed, tőlünk bátran kérhetsz segítséget! Vedd fel velünk a kapcsolatot, és ügyfélkapcsolati menedzser kollégánk telefonon fog keresni (munkaidőben általában 2 órán belül), hogy közösen átbeszéljétek, hogyan tudunk a segítségedre lenni!
Ha pedig szeretnél rendszeresen ehhez hasonló, hasznos tippeket kapni online marketing témában, kövess minket a Facebook-on, az Instagramon és a TikTok-on! Így lehetőséged lesz megfigyelni azt is, mi milyen tartalmakkal kommunikálunk.

Ezeket olvastad már?

Nem mindegy, hogy melyik videós formátumot használod az Instagramon!

Nem mindegy, hogy melyik videós formátumot használod az Instagramon!

Három különböző videós formátumot is használhatsz az Instagramon. Ha szeretnéd igazán profi szinten és igazán eredményesen használni ezt a platformot, akkor ismerned kell ezeket a formátumokat.

Elolvasom
Van helye hatásvadász szavaknak az online marketingben?

Van helye hatásvadász szavaknak az online marketingben?

Hogyan lehet megragadni az emberek figyelmét? Ha foglalkozol (online) marketinggel, akkor egész biztos, hogy téged is foglalkoztat ez a kérdés. Vajon érdemes hatásvadász szavakkal próbálkozni? És h...

Elolvasom
E-mail marketing: A leiratkozók megszólítása (és megtartása)

E-mail marketing: A leiratkozók megszólítása (és megtartása)

Te hogyan szoktál arra reagálni, ha valaki leiratkozik az e-mail listádról? A leiratkozás sokszor csak pillanatnyi döntés eredménye, és egy jól megfogalmazott e-maillel még el lehet érni, hogy a le...

Elolvasom