E-mail marketing: A leiratkozók megszólítása (és megtartása)

Te hogyan szoktál arra reagálni, ha valaki leiratkozik az e-mail listádról? A leiratkozás sokszor csak pillanatnyi döntés eredménye, és egy jól megfogalmazott e-maillel még el lehet érni, hogy a leiratkozó meggondolja magát.

Ezért jó, ha figyelmet fordítasz a leiratkozók megszólítására is. Egyetlen egyszer kell megírnod azt a búcsú e-mailt, amit aztán mindig megkap az, aki éppen le szeretne iratkozni a hírleveledről. De ha jól állítod össze ezt a levelet, azzal akár azt is elérheted, hogy meggondolja magát.

Leiratkozók

Akik nem szeretnének tőled több levelet kapni, azok leiratkoznak az e-mail listádról. Számos oka lehet annak, hogy valaki így dönt. Nem is kell ettől megijedned, hiszen így „tisztul” a lista: akiket tényleg nem érdekelnek a leveleid, azok nem maradnak rajta. Ezáltal pedig javulni fog a megnyitási arány, a kattintási arány és a konverziós arány is.

De még mielőtt teljesen búcsút intesz a leiratkozóknak, érdemes nekik egy „elköszönő levelet” küldeni. Ez amellett, hogy egy udvarias gesztus, megteremti arra is a lehetőséget, hogy megtudd a leiratkozás okát, hogy pozitív benyomást hagyj a leiratkozókban, és segíthet abban is, hogy később esetleg újra a feliratkozóid között köszönthesd visszatérőként. Sőt, akár azt is elérheted, hogy azonnal meggondolja magát, és ismét feliratkozzon.

Elég egyszer jól megírnod egy ilyen búcsú e-mailt, utána már automatikusan történhet minden. Ha beállítod, hogy automatikusan megkapják azok, akik rányomnak a „Leiratkozás” gombra, utána már nem is lesz vele több dolgod.

Mi legyen a búcsú e-mailben?

A búcsú e-mail megírásakor törekedj arra, hogy lényegretörően fogalmazz! Ne feledd, hogy ez nem más valójában, mint a leiratkozási szándék megerősítése a leiratkozó felé, ezért lehet, hogy először nem is akarja majd végigolvasni. De ha úgy tudod megírni, hogy gyorsan át tudja futni, és talál benne számára érdekes és releváns információkat, akkor nem fogja azonnal bezárni a levelet!

Tehát ha el akarod érni vele a célod, azaz még egyszer utoljára meg szeretnéd szólítani a leiratkozót (megadva annak az esélyét, hogy most vagy valamikor a későbbiekben meggondolja magát és visszatérjen hozzád), akkor oda kell figyelned az alábbi szempontokra!

1. Kérdezd meg a leiratkozás okát!

Annak érdekében, hogy tudd, min érdemes változtatni annak érdekében, hogy minél kevesebben iratkozzanak le a listádról, érdemes rákérdezni a búcsú e-mailben a leiratkozás okára! Egy-egy ilyen visszajelzés nagyon sokat tud segíteni.

A legjobb, ha te adsz meg válaszlehetőségeket, amelyek közül egy kattintással választhat a leiratkozó. (Kevés rá az esély, hogy lesz kedve egy válasz e-mailben megindokolni a döntését.) Ehhez persze tudnod kell, hogy általában milyen okok vezetnek leiratkozáshoz. Ilyen lehet például, hogy nem érdekesek vagy nem relevánsak számára leveleid. Vagy hogy már nem érdeklődik a termékeid vagy a szolgáltatásod iránt.

2. Próbálj értéket adni!

A lehetőségekhez képest próbálj meg egy kis értéket is csempészni az e-mailbe. Ez lehet egy utolsó tanács vagy tipp abban a témában, amivel foglalkozol. Vagy egy videó, amiben bemutatsz röviden egy új terméket.

Kicsit érzékeltesd, hogy úgymond miről marad le azzal, hogy leiratkozik a hírlevélről. Persze ez csak akkor működik, ha a hírleveleid egyébként is értékes információkat tartalmaznak.

3. Teremtsd meg az esélyt arra, hogy újra feliratkozzon!

A búcsú e-mailben mindig legyen meg a lehetősége annak, hogy a leiratkozó jelezni tudja, ha meggondolta magát, és mégsem szeretne leiratkozni. (Azt se zárd ki, hogy esetleg véletlen iratkozott le: ebben az esetben különösen fontos, hogy megadd a lehetőségét annak, hogy ezt jelezze.)

Ez kulcsfontosságú, hiszen ez kvázi az utolsó esély, hogy ne veszítsd el. Például ha sikerül valami olyasmit csempészni még ebbe a levélbe, ami különösen értékes vagy fontos számára, azzal könnyen elérheted, hogy meggondolja magát.

4. Zárd jókívánsággal! Maradj pozitív!

Fontos, hogy semmiképp se érződjön sértődés a levélből. Ne fordulj haraggal a leiratkozó felé, inkább az tükrözze az e-mail, hogy elfogadod a döntését, de ha úgy alakul, akkor a jövőben bármikor szívesen a rendelkezésére állsz (újra). Jelezheted, hogy szívesen hallanál felőle, ha ismét olyan termékre/szolgáltatásra lenne szüksége, amivel te foglalkozol.

És zárd valami olyan jókívánsággal az e-mailt, ami kötődik a témához amivel foglalkozol. Elég egy egyszerű mondat, aminek hála egész biztos, hogy nem rossz szájízzel fogja bezárni az e-mailt.

Összefoglalás

Nem katasztrófa, ha valaki leiratkozik az e-mail listádról. Ugyanakkor érdemes még egy utolsó e-mailt szánni arra, hogy megpróbáld elérni, hogy meggondolja magát. Írj egy búcsú e-mailt, amit aztán az e-mail marketing szoftver, amit használsz, automatikusan elküld majd annak, aki szeretne leiratkozni a leveleidről.

Minél jobban sikerül ezt a búcsú e-mailt megfogalmaznod, annál több esetben érheted el azt, hogy ha nem is azonnal, de később mégis visszatérjenek hozzád a leiratkozók. És természetesen arról is értékes visszajelzéseket gyűjthetsz, hogy miért döntenek a leiratkozás mellett.

És még valami…

Ha szeretnél rendszeresen, ehhez hasonló, hasznos tippeket kapni online marketing témában, iratkozz fel levelezési listánkra. Így lehetőséged lesz megfigyelni, mi milyen leveleket küldünk az e-mail-listánk tagjainak.

Ha pedig szeretnéd az online marketinged színvonalát arra a szintre emelni, amilyet a céged érdemel, vedd fel velünk a kapcsolatot! Ügyfélkapcsolati menedzser kollégánk telefonon fog keresni (munkaidőben általában 2 órán belül), és segít megtalálni, hogyan lehetünk a segítségedre!

Ezeket olvastad már?

Google Tag Manager – A mérőkódok Mekkája

Google Tag Manager – A mérőkódok Mekkája

Körülbelül 1 évvel ezelőtt, mikor felhívtam a Google tudakozóját egy Google Tag Managerrel kapcsolatos kérdésben, arra lyukadtunk ki a beszélgetés végére, hogy nem javasolják a GTM használatát, mert bonyolult. Ez azért volt furcsa már akkor is, mert a GTM-et kifejezetten azért hozták létre, hogy megkönnyítse a hirdetők dolgát azzal, hogy...

Elolvasom
Így kívánj boldog karácsonyt az ügyfeleknek és a vásárlóknak

Így kívánj boldog karácsonyt az ügyfeleknek és a vásárlóknak

Vállalkozóként nem feledkezhetsz meg karácsonykor sem a vevőkről. Köszöntened kell őket valamilyen módon az ünnepek alkalmából, ha azt szeretnéd, hogy hosszú távon elköteleződjenek a céged mellett.

Elolvasom
Doppingold a maximumra köszönő oldalaidat

Doppingold a maximumra köszönő oldalaidat

Van a weboldaladnak egy olyan része, mely hasonlít egy felderítetlen, kiaknázatlan aranybányához. Ez nem a “Rólunk” oldalad, de nem is a webáruházad checkout oldala. Ezt az aranybányát a weboldalad...

Elolvasom