Így kívánj boldog karácsonyt az ügyfeleknek és a vásárlóknak

Vállalkozóként nem feledkezhetsz meg karácsonykor sem a vevőkről. Köszöntened kell őket valamilyen módon az ünnepek alkalmából, ha azt szeretnéd, hogy hosszú távon elköteleződjenek a céged mellett.

Az év utolsó hónapjában tudod megalapozni a következő éved. Ha megfelelően kommunikálsz a vevőkkel, akkor nem kérdés, hogy januárban vissza fognak térni hozzád. Kívánj boldog karácsonyt az ügyfeleknek és a vásárlóknak!

Miért kell boldog karácsonyt kívánni a vevőknek?

A karácsonyi időszak remek alkalmat kínál arra, hogy megmutasd a vevőidnek, milyen értékesek és fontosak számodra. Az, hogy valamilyen módon boldog karácsonyt kívánsz a vásárlóknak és az ügyfeleknek, nem csak egy udvariassági formula.

A hűséges, visszatérő vevőknek meg tudod mutatni, hogy figyelemmel fordulsz feléjük. Az új vásárlóknak pedig azt jelzik a gesztusaid, hogy nem csak egy újabb tranzakcióként tekintesz rájuk.

Az ügyfélkapcsolatok ápolása mellett a brandépítés szempontjából is kulcsfontosságú a karácsony. Pozícionálni tudod a márkád azzal, hogy mit és hogyan kommunikálsz ilyenkor: növelheted a hitelességed, a megbízhatóságod, pozitív képet alakíthatsz ki a cégedről.

Hogyan kívánj boldog karácsonyt a vevőknek?

Amikor azon gondolkozol, hogyan kívánj boldog karácsonyt a vevőidnek, érdemes megkülönböztetni a vásárlókat és az ügyfeleket – ahogy azt tettük egy korábbi bejegyzésben is: Ha nem fogadod méltóképp az új vásárlókat és az új ügyfeleket, akkor…

Ha vásárlóid vannak, akik termékeket vásárolnak tőled, bátran nyúlj az egyszerű, kézenfekvő megoldáshoz: minden termékhez csomagolj karácsonyi üdvözletet! Nem kell nagy dologra gondolni, de jó, ha ez a kis karácsonyi üzenet tartalmaz valami egyedi vagy személyes gondolatot. Például néhány tippet arról, hogyan illeszkedik a vásárolt termék az ünnepi hangulathoz. De lehet akár egy kupon is az üzenet végén.

Ha ügyfeleid vannak, akiknek szolgáltatást nyújtasz, akkor se vesd el az üdvözlőkártya ötletét! Ha van rá lehetőséged, személyre szabott üzeneteket is írhatsz, vagy személyre szabott kedvezményeket is kínálhatsz. Ezt fodrászként, masszőrként, kozmetikusként könnyen meg tudod valósítani. Vagy készíthetsz karácsonyi ajándékutalványokat is, amelyeket ajándékba vásárolhatnak tőled (adott esetben kedvezményes áron). Ezzel ráadásul még újabb potenciális ügyfeleket is elérhetsz.

Használd az online csatornákat!

Ne feledkezz meg ilyenkor sem az online csatornák nyújtotta lehetőségekről! Az e-mail és a social media platformok tálcán kínálják magukat, hogy boldog karácsonyt kívánj a segítségükkel.

Egy jól megírt, szépen elkészített karácsonyi e-mailt összeállítani igazán nem tart sokáig, és egy kattintással kiküldheted az összes feliratkozónak. Használj ünnepi képeket, grafikákat, és írj minél szebb sorokat karácsony alkalmából. Ha teheted, valami meglepetéssel is kedveskedj: egy kuponkóddal, egy különleges ajánlattal vagy akár valamilyen exkluzív tartalommal, amit csak azok láthatnak, akik kifejezték irántad az érdeklődésüket azzal, hogy feliratkoztak az e-mail-listádra.

A közösségi médián pedig interakcióba is léphetsz a követőkkel. Egy egész kampányt is építhetsz, amit akár azzal is kezdhetsz, hogy megkérdezed tőlük, milyen karácsonyi meglepetésnek örülnének. (Indíthatsz például egy szavazást Instagram Story-ban.)

Vagy játékra is invitálhatod a felhasználókat, aminek a keretein belül például azt kéred, hogy hozzászólásban osszák meg saját karácsonyi történeteiket. Minél többen lájkolják, osztják meg és kommentelik a tartalmaidat, annál jobban felpörgeted az algoritmust, és annál több embernek tudod megmutatni karácsonykor is, hogy olyan nagyszerű céged van, ami ilyenkor sem feledkezik meg a vevőkről.

Tanulság

Számtalan módja van annak, hogyan kívánhatsz boldog karácsonyt a vevőknek. Meglepheted őket karácsonyi üdvözlőkártyával, kínálhatsz személyre szabott kedvezményeket, írhatsz kedves e-maileket, és a social mediában is rengeteg lehetőséged van az ünnepi hangulat megteremtésére.

A lényeg, hogy mutasd meg: törődsz a vevőiddel, és értékeled, hogy téged választottak.

Akármivel is foglalkozol, meg tudod találni ennek a legjobb módját: ami nem igényel jelentős többletmunkát, mégis rengeteget jelent majd a vásárlóknak és az ügyfeleknek.

Egy kedves karácsonyi köszöntővel ugyanis nem csak boldog pillanatot szerezhetsz, hanem arra is megteremtheted a lehetőséget, hogy elköteleződjenek irántad a vásárlók.

Végre tényleg működő online marketing

Ha szeretnél rendszeresen, ehhez hasonló, hasznos tippeket kapni online marketing témában, iratkozz fel levelezési listánkra. Így lehetőséged lesz megfigyelni, mi milyen leveleket küldünk az e-mail-listánk tagjainak.
Ha pedig szeretnéd az online marketinged színvonalát arra a szintre emelni, amilyet a céged érdemel, vedd fel velünk a kapcsolatot! Ügyfélkapcsolati menedzser kollégánk telefonon fog keresni (munkaidőben általában 2 órán belül), és segít megtalálni, hogyan lehetünk a segítségedre!

Ezeket olvastad már?

Mit tehetsz azért, hogy a kulcsemberek ne távozzanak a cégtől?

Mit tehetsz azért, hogy a kulcsemberek ne távozzanak a cégtől?

Vezetőként mindig rossz megtapasztalni, ha valaki távozik a cégtől. Az igazság azonban az, hogy ha ez meglepetésként ér, akkor valamit rosszul csinálsz! Olyan munkahelyet kell teremtened, ahol a pr...

Elolvasom
Ha nem fogadod méltóképp az új vásárlókat és az új ügyfeleket, akkor…

Ha nem fogadod méltóképp az új vásárlókat és az új ügyfeleket, akkor…

…előbb-utóbb lehúzhatod a rolót! Igen, az új vevők fogadása, azaz az ügyfél onboarding egy nagyon fontos téma, mégis kevesen csinálják igazán jól!

Elolvasom
Mikor és hogyan kezdj el TikTok-ozni?

Mikor és hogyan kezdj el TikTok-ozni?

Úgy robbant be a TikTok, mint a bomba. A felhasználók száma rohamosan növekszik és egyre nagyobb a korosztályi szórás is. Most már nem igaz, hogy ez csak a fiatalok "játszótere", egy idei felmérés ...

Elolvasom