Nagyobb elérés fizetett Facebook bejegyzésekkel – hogyan érdemes csinálni?

Tipikusan csak nagyon kevesen látnak egy-egy olyan bejegyzést, amit egy üzleti Facebook oldalra kiteszünk. Aki üzemeltet ilyen oldalt, az bizonyára tisztában van ezzel, legfeljebb az okát nem tudja pontosan. Az okokra most nem térek ki, de a Miért látják olyan kevesen, amit egy Facebook oldalra írunk? című írásomban részletes választ adok erre a kérdésre.

Hogyan érhetem el, hogy többen lássák a Facebook bejegyzéseimet?

Alapvetően két megoldás van arra, hogy sokan lássák a bejegyzéseket (sok = minél nagyobb arányban az oldalt követő felhasználók közül):

  • olyan bejegyzéseket kell készíteni, amit szívesen lájkolnak, osztanak meg, amihez szívesen szólnak hozzá, amiben szívesen klikkelnek a linkekre, stb. – mert ezek az impulzusok jelzik a Facebooknak, hogy a felhasználóknak tetszenek a bejegyzések, és így nagyobb eséllyel fogják látni azokat, illetve
  • fizetni kell azért, hogy azok is lássák a bejegyzéseket, akik az első pontban vázolt szempontok alapján egyébként nem látnák.

Igazából a két dolog nem alternatívája egymásnak, tehát nem azt kell eldönteni, hogy melyiket használom. Az első megoldás használata nem kérdés: “jó” bejegyzéseket kell csinálni. A valódi döntés – szerintem – az, hogy e mellé pluszban mennyit tudunk vagy akarunk szánni a fizetett elérésekre, és ezt a keretet hogyan használjuk fel.

Hogyan fizethetek azért, hogy többen lássák a bejegyzéseket?

A legegyszerűbb, és ezért legismertebb módja a fizetett elérésnek a a bejegyzések kiemelése, vagy szponzorálása, esetleg angol kezelőfelületen “boost”-olása. Az ehhez szükséges gomb ott van minden Facebook bejegyzés alatt, csak meg kell nyomni, és pár klikk múlva már megy is a fizetett elérés.

Most ahelyett, hogy megmutatnám ennek a funkciónak a használatát, inkább meg sem mutatom, hiszen a tanácsom az, hogy NE HASZNÁLJA! Ez gondolom meglepő lehet, de nem viccelek: ez a funkció ugyanis nagyon egyszerűen használható, de nagyon kevés beállítási lehetőség van, és az “olcsó húsnak híg a leve” mondás mentén, ha lenne ilyen, akkor az “egyszerű funkciónak kevés a haszna” szólást használnám erre az esetre.

Régebben szinte kifejezetten “tiltottam” ezt a funkciót azok számára, akiknek erről meséltem (képzésen, konzultáción, stb.), mert korábban nem is volt olyan lehetőség, hogy kizárólag a követőkért fizessünk, hanem csak a követőkért ÉS a követők ismerőseiért tudtunk fizetni. Azaz amikor azt ígérte a funkció, hogy például kb. 3000-4000 ember fogja látni a bejegyzést 1000 Ft-ból (csak példa), akkor az azt jelentette, hogy ennyi követő VAGY ennyi olyan ember fogja látni, aki valamelyik követőnk ismerőse.

Ha csinálunk egy egyszerű becslést, akkor kijön, hogy egy követőre könnyedén jut 10x-100x annyi “követő ismerős”, hiszen egy-egy követőnek rengeteg ismerőse van. Így annak az esélye, hogy valóban a követők látták a bejegyzést a pénzünkért, igazából elég kicsi volt, és sajnos ez is történt általában: ezzel a funkcióval csak nagyon rossz arányban találtuk el az eredetileg megcélozni kívánt embereket.

Ma már megengedi a bejegyzés kiemelés, hogy tényleg csak a követőknek hirdessünk, mégis azt mondom, hogy ne ezt használja, mert nagyon korlátozottak a beállítási lehetőségek.

De akkor mi a jó megoldás a fizetett elérésre?

Röviden: a Facebook hirdetési rendszerét kell hasznáni. Szüksége van egy hirdetési fiókra, amit hozzá kell kapcsolni az oldalt működtető fiókhoz, és a bejegyzés hirdetésével kell elérni a tényleges követőket.

Hirdetéssel ugyanis bármilyen célközönséget el tudunk érni a bejegyzéssel (van egy konkrét kampány típus erre a célra), és ilyen célközönség lehet a Facebook oldalunk követőtábora is. Egyébként azt is be tudjuk állítani, hogy ugyanazt érjük el, mint amit a bejegyzés kiemelésével érnénk, de a legtöbb Facebook oldal tulajdonosnak nem erre van szüksége.

Írok majd egy külön bejegyzést, hogy a hirdetési fiókot hogy kell használni, ezért most ilyen technikai részletekbe nem megyek bele, de vázlatpontokban ezekre a lépésekre van szükség, pontosabban mi így szoktunk hirdetni Facebook bejegyzéseket:

  • van egy erre rendszeresített kampány a hirdetési fiókban
  • a kampányban sok-sok hirdetéssorozat van, de mindig csak egy aktív: a legfrissebb, ami az aktuális bejegyzést hirdeti
    tehát egy hirdetéssorozat = egy bejegyzés
  • egy-egy bejegyzést általában a publikálásától kezdve aznap estig, vagy legfeljebb másnap reggelig érdemes hirdetni, hiszen akkor majd jön a következő (feltételezem, hogy rendszeresen frissülő Facebook oldalról van szó)
  • a hirdetéssorozat neve általában a publikálás dátuma
  • amikor egy új bejegyzést akarok hirdetni, akkor egy korábbi hirdetéssorozatot lemásolok, és csak 1-2 dolgot kell átírnom, mivel mindig nagyon hasonló beállításokat használunk (pl. melyik bejegyzést akarom hirdetni, mekkora összeget szánok a hirdetésre, és mikortól meddig legyen aktív a hirdetés)
  • bizonyos esetekben korrigálok a szokásos célzási beállításokon (szokásos beállítások = nagyjából mindenki, aki követője a Facebook oldalnak), a bejegyzés témájától és céljától függően, pl. ha inkább nőknek szól a bejegyzés, akkor csak a női követőknek akarok
  • hirdetni, ha van jelentősége, hogy ki hol lakik, akkor csak a releváns lakóhely közelében élőknek akarok hirdetni. ez nem azt jelenti, hogy csak ők látják majd a bejegyzést, de csak értük akarok fizetni!

Ezzel a módszerrel igazából a kezdeti beállítások után (hirdetési fiók, kampány, első hirdetéssorozat) már 1-1 új bejegyzés hirdetésének beállítása nem több 1 percnél, szemben a bejegyzés kiemelésre szánt 15 másodperccel. Tehát aki azt mondja, hogy ez annyival bonyolultabb, az nem akar igazán jó eredményeket.

De hát ez rengeteg pénz!

Akik még mindig a “de a Facebook ingyen van” résznél ragadtak le, most ne figyeljenek: egy a mini állapotot túlhaladott Facebook oldalra (mini állapot = nagyon kevés követő) érdemes bejegyzésenként minimum 0.5-1-2-3 ezer forintot rászánni. Sok tízezres követőtábornál ez persze a többszöröse lehet.

Igen, ez havonta több tízezer forint lehet. Nem kérdés, hogy aki nem csinálja komolyan (stratégiával, célokkal, profi módszerekkel), annak ez nem éri meg. Aki tudja, hogy mit és miért csinál, és megfelelően csinálja, az tudja, hogy megéri pénzt szánni a témára.

Ha szeretne többet kihozni a saját Facebook oldalából, akkor három módon is a segítségére lehetünk:

személyes konzultáció
Facebook alapozó online tréning
egész napos gyakorlati Facebook workshop

Ha van kérdés, kérdezzen! Köszönöm, ha megosztja ezt az írást, hátha másnak is segíthetnek az információk.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

7 kulcstényező a sikeres Facebook hirdetésekhez

7 kulcstényező a sikeres Facebook hirdetésekhez

A tökéletes célközönséget keresed a Facebookon? Rengeteg lehetőség áll a rendelkezésedre sikeres kampányok futtatásához. Biztos, hogy a megfelelőt használod?

Elolvasom
Villám útmutató a közösségi médiához kisvállalkozásoknak

Villám útmutató a közösségi médiához kisvállalkozásoknak

Vállalkozóként ezerféle dologgal kell foglalkoznod. Szorítanak a határidők, változatos kihívások színesítik a napokat. A bokros teendők mellett könnyű félresöpörni a közösségi oldalak kezelését. Pe...

Elolvasom
Google Ads képzés – Hogy érdemes Ads témában tanulni?

Google Ads képzés – Hogy érdemes Ads témában tanulni?

Akár egy cég marketingese vagy (vagy az akarsz majd lenni), akár egy nagyobb cég marketing vezetője, akár egy cégvezető vállalkozó – egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy ne legyél képben a ...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob