7 kulcstényező a sikeres Facebook hirdetésekhez

A tökéletes célközönséget keresed a Facebookon? Rengeteg lehetőség áll a rendelkezésedre sikeres kampányok futtatásához. Biztos, hogy a megfelelőt használod?

Ebben a cikkben hét olyan tanácsot olvashatsz, melyekkel mesterien javíthatod Facebook-on futó kampányaid megtérülését. Ezek nem elérhetetlen csodafegyverek – minden eszköz a rendelkezésedre áll, hogy komoly sikereket érj el a segítségükkel!

Mitől működik a Facebook?

A Facebooknak hatalmas mennyiségű adat áll rendelkezésére a felhasználókról. Ennek köszönhetően számos olyan előnye van, ami egészen egyedülálló:

  • Az egy kattintásra eső költségek sokkal alacsonyabbak, mint a Google Ads esetében.
  • A felhasználók számára érdekes tartalmakat “jutalmazza a Facebook”, így hatalmas eléréseket, átkattintási arányt és nem utolsó sorban konverziót érhetsz el kis költségek mellett is.
  • A felhasználók által “fogyasztott” tartalmak között jelenhetsz meg figyelemfelkeltő kreatív képekkel és szövegekkel, belesimulva a tartalmak folyamába.
  • Akár hosszabb hirdetési szöveget is írhatsz, amivel nagyobb lehet az esélyed az érdeklődés felkeltésére.

Nézzük, mi az a 7 kulcstényező, amelyeknek köszönhetően kiaknázhatod az ebben rejlő lehetőségeket!

#1 Miért lehet jobb a Facebook számodra más platformoknál?

A Google Ads-ben egy már létező igényre tudsz reagálni a hirdetésekkel. Amikor a felhasználók rákeresnek adott termékekre, szolgáltatásokra, akkor indulhat csak a verseny: ilyenkor próbálja meggyőzni őket a hirdetésed.

A Facebook hirdetésekkel azonban képes vagy magát az érdeklődést felkelteni, és így igényt teremteni az ajánlatodra. Ezzel folyamatosan új célközönséget érhetsz el, nem csak azokat, akik már célzottan keresnek valamit. Sőt nem is csak új érdeklődők megcélzásáról van szó, hanem akár kifejezetten a már meglévő ügyfeleidhez hasonló célközönség megszólításáról (ez a hasonmás közönség).

#2 Állítsd be a célokat – és mérd őket!

A legnagyobb sikereket akkor érheted el a hirdetéseiddel, ha tudod, hogy az egyes lépéseidnek milyen hatása volt. Ez pedig mérés nélkül nem fog menni!

A mérések segítségével tudhatod meg, hogy mely hirdetéseid játszottak szerepet egy konverzió megszerzésében. Így az eredményeket hozó hirdetésekre és célzásokra tudsz fókuszálni! De ezek alapján akár a landing oldaladat is a célközönségedhez igazíthatod. És értelemszerűen ki tudod zárni azokat a hirdetéseket, amelyek csak a pénzedet égették, de nem volt eredményük.

Az eredmények tükrében már a meglévő célközönségedet is képes leszel szegmentálni, például a koruk vagy a tevékenységük alapján. Ezzel tovább optimalizálhatod a költségeidet, hiszen olyan üzeneteket leszel képes megjeleníteni a számukra, ami az adott vásárlói fázisban vagy élethelyzetben fog segíteni nekik a döntésben.

#3 Ismerd meg a célközönségedet!

Annak a lánynak, akit még csak nemrég ismertél meg, nem kéred meg a kezét – először elhívod randira (nem is egyre), hogy jobban megismerd. A marketing hasonlít az udvarláshoz ebből a szempontból.

Kívül-belül megismerni a célközönségedet – ez a legjobb recept a jól konvertáló kampányokhoz. A célcsoport reakcióinak és az eredményeknek a figyelembevételével tudod ugyanis a közönség igényeihez igazítani az ajánlataidat.

Az alapján is alakíthatod a kampányaidat, hogy a közönség mennyire ismer téged. Így rengeteg közönség-kombinációt létrehozhatsz.

A korábban említett hasonmás közönségekkel pedig még tovább is mehetsz! Adott a lehetőséget arra, hogy a vásárlóidat “klónozd”, így megtaláld mindazokat, akik tökéletesen beleillenek a célcsoportodba. A buyer persona felállítása ugyancsak segíteni fog a pontos célzás beállításában.

#4 Ismerd meg a célzási lehetőségeket!

Miután pontosan definiáltad a célközönséged, már “csak” a megtalálásáról kell gondoskodnod. Ebben a Facebook rengeteg eszközzel segít, elsősorban célzási lehetőségekkel:

  • Földrajzi célzás: Ne pazarold mindenkire a költségkereted! Ha csak egy bizonyos területen értékesítesz, célozd az adott várost vagy vármegyét. Lehetőséged van irányítószám alapján is célozni, így akár kerületekre, városrészekre is célozhatsz!
  • Demográfiai adatok: Itt szinte mindenféle célzást bevethetsz: kor, nem, családi állapot, végzettség, pozíció, tanulmányok alapján is célozhatsz.
  • Hasonmás közönségek: Közönségeket hozhatsz létre, a már meglévő követők, vásárlók, látogatók jellemzőit alapul véve.
  • Viselkedés: A felhasználók által végrehajtott cselekvések alapján is célozhatsz: milyen tartalmakat kedvelnek, milyen gyakran vásárolnak online, mikor utaznak külföldre, és így tovább.
  • Érdeklődési kör: A Facebook képes megtalálni az érdeklődési kategóriák és hobbik alapján is a célközönségedet.

Ezeket a célzásokat mind tudod kombinálni, így a lehető legrelevánsabb célközönséget szólíthatod meg!

Ha úgy érzed, hogy nem tudsz eligazodni a rengeteg lehetőség között, egy technikai konzultáció keretein belül szakértő munkatársunkkal beszélheted át az összes felmerülő kérdésed!

#5 Alkalmazd a marketing tölcsér koncepciót!

A marketing tölcsér az egyik legerősebb online marketing stratégiai koncepció. (Ide kattintva olvashatsz róla részletesen!)

A célközönséged nem minden tagját tudod ugyanazokkal az érvekkel és kreatív anyagokkal megszólítani. A célcsoportodba tartozó emberek mindegyike más-más problémával küzdhet, más lehet az érdeklődési köre; nem ugyanannyi pénzből gazdálkodnak, nem egy városban tartózkodnak, és így tovább. Ezért fontos testre szabni az ajánlatodat a vásárlói útvonal különböző szakaszainak megfelelően!

Ahhoz, hogy tökéletesen megértsd, nézzük meg egy konkrét példa segítségével a koncepció működését!

Aki tévét szeretne vásárolni, de még csak a nézelődés fázisban van (például még csak azt keresi, hogy mely modell lenne számára megfelelő), annak nem szerencsés, ha rögtön arra a landingre irányítod, ahol megveheti az általad forgalmazott tévéket. Érdemes először kiépíteni a kapcsolatot és a bizalmat: irányítsd egy cikkre, amiben bemutatod a legfontosabb szempontokat a tévévásárlással kapcsolatban. Így látni fogja, hogy megbízható szakértő vagy a témában, aki ellátja olyan értékes információkkal, amelyek segítségével megfelelő döntést fog tudni hozni.

Így aztán a tölcsérben tovább fog haladni, és idővel már releváns lehet neki a konkrét termékek landing oldalát megmutatni.

#6 Optimalizáld a landing page-ed!

Optimalizáld a landing page-ed a különböző érdeklődőkre! Mást kell mutatnod egy hideg érdeklődőnek, aki most találkozik először a cégeddel, és mást egy szinte forró érdeklődőnek, akinek már csak egy kicsi hiányzik a vásárláshoz.

Minden egyes látogatód más fázisban érkezik az oldaladra, így különböző módon kell őket megszólítanod.

Az újonnan érkező, “hideg” érdeklődőt, aki még nem ismer téged vagy a termékeidet, egy hidegebb ajánlattal érdemes megszólítanod. Jó ötlet lehet például, ha valamilyen minta segítségével jobban megismerheti a termékedet, a szolgáltatásodat. Ezután már sokkal könnyebb dolgod lesz a fő terméked értékesítésekor.

Fontos, hogy folyamatosan teszteld a landing oldaladait a különböző Facebook közönségekkel!

Szeretnél egy részletes útmutatót arról, hogy hogyan építheted be a stratégiádba a csalit, a belépő terméket és a fő ajánlatodat, hogy a lehető legtöbb bevételt szerezhesd meg a kampányaiddal? Gál Kristóf Látogatókból vevőt című könyve segíteni fog!

#7 Optimalizáld a költéseidet!

Mi történik akkor, ha már konvertálnak a kampányaid, de még nem olyan költségen, mint ami ideális lenne?

Ilyenkor hasznos a Facebook által szolgáltatott közönségadatokat nézegetni. A közönségadatok révén számos információt megtudhatsz az elért csoportokról. Például, hogy mely korosztály vásárolja a termékeidet. Vagy átnézheted, hogy a vásárlók milyen érdeklődési körrel, iskolai végzettséggel rendelkező emberek. Megtudhatod akár azt is, hogy mi a foglalkozásuk, milyen oldalakat kedvelnek, földrajzilag hol tartózkodnak.

Ezeknek az adatoknak a segítségével jobban megismerheted őket, és kizárhatod azokat a csoportokat, akik nem konvertálnak.

Összefoglalás

Rengeteg embert elérhetsz a Facebook felületén keresztül. A kérdés csak az, hogyan és mennyire élsz a platform nyújtotta lehetőségekkel. A kampányaid sikere lényegében ezen áll vagy bukik.

A megfelelő célközönségnek a megfelelő üzenet eljuttatása a legjobb út a megtérülő hirdetések futtatásához. A Facebook hirdetések esetében minden adott ehhez – csak tudnod kell jól használni a rendelkezésre álló eszközöket!

Végre tényleg működő online marketing

Ha magad kezeled a Facebook hirdetéseidet, vagy csak most kezded, és további segítségre, javaslatokra lenne szükséged ezzel kapcsolatban, akkor érdemes eljönnöd PPC alapozó workshop-unkra, ahol szakértő kollégánk segít neked, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a hirdetésekből!

Ha pedig szeretnéd inkább ránk bízni a hirdetések menedzselését, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot! Ügyfélkapcsolati menedzser kollégánk felhív téged telefonon (munkaidőben általában 2 órán belül), és vele átbeszélheted, hogyan lehetünk a segítségedre!

Ezeket olvastad már?

A legjobb hirdetések alapja: a haszonérvelés

A legjobb hirdetések alapja: a haszonérvelés

Marketinges közhely, hogy az emberek érzelmeire kell hatni, ha azt szeretnéd, hogy vásároljanak tőled. Ahhoz azonban, hogy ez tényleg működjön, tudnod kell annak a módját, hogyan kell a terméked tu...

Elolvasom
Ha nem fogadod méltóképp az új vásárlókat és az új ügyfeleket, akkor…

Ha nem fogadod méltóképp az új vásárlókat és az új ügyfeleket, akkor…

…előbb-utóbb lehúzhatod a rolót! Igen, az új vevők fogadása, azaz az ügyfél onboarding egy nagyon fontos téma, mégis kevesen csinálják igazán jól!

Elolvasom
Le fognak állni a Facebook hirdetéseid…

Le fognak állni a Facebook hirdetéseid…

…ha július 10-ig nem adod meg a Metának, hogy a Facebook hirdetéseidnek kik a kedvezményezettjei, és hogy ki fizet utánuk! Ez az új és a jelenleg futó kampányok esetében is igaz, úgyhogy érdemes mi...

Elolvasom