Le fognak állni a Facebook hirdetéseid…

…ha július 10-ig nem adod meg a Metának, hogy a Facebook hirdetéseidnek kik a kedvezményezettjei, és hogy ki fizet utánuk! Ez az új és a jelenleg futó kampányok esetében is igaz, úgyhogy érdemes minél előbb intézkedni!

A változást a legújabb GDPR szabályozás miatt vezeti be a Meta (a Facebook anyavállalata). Ebből következik, hogy azokat a hirdetéseket érinti, amelyek az Európai Unió területén belül futnak. Szóval ha mondjuk Amerikában hirdetsz, akkor téged nem érint a dolog – viszont ha Magyarországon, akkor nagyon is, úgyhogy javaslom, hogy fusd át ezt a bejegyzést, hogy tudd, miről is van szó!

A GDPR legújabb kiegészítése

A GDPR (General Data Protection Regulation) az Európai Unió általános adatvédelmi rendelete, amely alapvetően az Európai Unió területén tartózkodó személyek személyes adatait védi. A rendelet már 2016 májusában hatályba lépett, 2018 óta (a kétéves türelmi idő után) pedig kötelező alkalmazni.

A GDPR legújabb kiegészítése erőteljesen érinti az online marketinggel foglalkozó vállalkozókat és szakembereket. A kiegészítés értelmében Európai Unión belüli célzás esetén (tehát amikor Európai Unióban lévő a célközönség) júliustól kötelező megadni a Metának, hogy mely személy vagy szervezet (cég) a hirdetések kedvezményezettje, illetve azt is, hogy mely személy vagy szervezet (cég) fizet a hirdetéssorozatok után.

Mit kell tenned, ha nem szeretnéd, hogy leálljanak a Facebook hirdetéseid?

A szabályozás szerint a kampány ad set (hirdetéscsoport) szintjén kell jelölni minden esetben a kedvezményezettet (saját céget, ügyfelet, stb.) és azt, aki fizet a hirdetésekért.

Abban az esetben ha a kettő ugyanaz, elegendő csak a kedvezményezettet feltüntetni. Viszont ha nem a kedvezményezett az, aki fizet a hirdetések után, akkor az erre a célra szolgáló csúszkával ezt jelezni kell, és a hirdetést fizető cég nevét is be kell írni. Ez az új és a már futó hirdetéssorozatokra is vonatkozik.

Az esetek többségében tehát cégnevet kell majd beírni a kedvezményezetthez, vagy a kedvezményezetthez és a fizető félhez – ez alól az esetek többségében csak az lesz kivétel, ha egyéni vállalkozó a kedvezményezett.

Facebook hirdetéskezelő - Kedvezményezett és fizető fél
A legtöbb fiókban már elérhető ez a beállítás. Hirdetéssorozat szintjén tudod megadni a kedvezményezettet és a fizető felet.

Mikor lehet és meddig kell megadni a szükséges adatokat?

A kedvezményezett megadásának és a fizető fél beállításának funkcióját a Meta folyamatosan és fokozatosan teszi elérhetővé a fiókokban. Így előfordulhat, hogy a fiókba belépve még esetleg nem látod a lehetőséget, ahol megadhatod ezeket az adatokat. De mivel a beállítás határideje 2023. július 10-e, így vélhetően pár napon belül már minden fiókban látható ez a szekció.

De akármikor is válik számodra elérhetővé a funkció, érdemes azonnal kitölteni a mezőket, mert ha üresen maradnak, akkor július 10. után automatikusan le fognak állni az Európai Unión belülre célzott hirdetéseid. Ez pedig, könnyen lehet, hogy elég komoly érvágást jelentene neked vagy az ügyfeled számára!

Nem árt tudni, hogy jelenleg még nincs mód automatikus kitöltésre vagy az adatok behúzására vállalkozáskezelőből vagy a hirdetési fiók számlázási adataiból. Minden egyes hirdetéscsoport esetén manuálisan kell beírnod az adatokat. Ebben valószínűleg hamar várható változás, de egyelőre nincs más lehetőség: kézileg kell kitölteni a mezőket.

Miért volt szükség erre a GDPR kiegészítésre?

A GDPR rendelet miatt valószínűleg már hamarabb szükség lett volna ehhez hasonló változásra. Valószínűleg azzal van összefüggésben az időzítés, hogy a Meta néhány hónapja hatalmas, több, mint 1 milliárd eurós bírságot kapott az EU-tól. A bírság kiszabását pedig az EU azzal indokolta, hogy a Meta megsértette a felhasználók adatait védő szabályokat.

Érdemes rögzíteni, hogy ez tehát egy jogi hátterű változás. Ez azt jelenti hogy nincs befolyással a számlázásra és a fizetési adatokra sem.

Amit mindenképp jegyezz meg

A lényeg tehát az, hogy július 10-ig az új hirdetéssorozatok és a már most futó kampányok esetében is meg kell adni, hogy ki a kedvezményezett fél, és hogy ki a fizető fél. Ha ezt nem teszed meg, akkor egész egyszerűen le fognak állni a Facebook hirdetéseid!

Érdemes tehát minél előbb kitölteni a kötelező mezőket – már csak azért is mert most még csak manuálisan van erre lehetőség, így ha több fiókot is kezelsz, akkor rá kell szánnod némi időt.

Így tudunk neked segíteni

Ha szeretnél segítséget kérni Facebook hirdetések kezelésében, bátran vedd fel velünk a kapcsolatot! Ügyfélkapcsolati menedzser kollégánk felhív téged telefonon (munkaidőben általában 2 órán belül), és segít neked megtalálni a számodra legideálisabb megoldást!

Ha pedig úgy érzed, a Google Analytics 4-gyel kapcsolatban van szükséged szakmai segítségre, akkor mindenképp vess egy pillantást Google Analytics 4 beállítás képzésünkre! A videós oktatóanyag hossza 60 perc, és egész biztos, hogy minden fontos kérdésre választ kapsz belőle!

Ezeket olvastad már?

A teljesítmény elemzése – Google Search Console

A teljesítmény elemzése – Google Search Console

Az online marketingben állandó kihívást jelent az új tartalmak létrehozása. Pedig a tartalomgyártás az egyik alappillére a hatékony online jelenlétnek, és ezáltal a vállalkozásod sikerének. Ezért h...

Elolvasom
Amit vállalkozóként tudnod kell a Google Analytics 4-ről

Amit vállalkozóként tudnod kell a Google Analytics 4-ről

2005 óta a Google Analytics a webhely- és marketingteljesítmények nyomon követésének királya. Az évek során a Google folyamatosan fejlesztette a felületet, a jobb elemzési adatok kinyerése érdekébe...

Elolvasom
Az egyik legerősebb online marketing stratégiai koncepció!

Az egyik legerősebb online marketing stratégiai koncepció!

Bármilyen típusú és méretű vállalkozásról legyen szó, valamiféle ügyfélszerzési folyamattal rendelkeznie kell. Ismerd meg az egyik legelterjedtebb marketing stratégiát, a "Marketing Funnel-t", azaz...

Elolvasom