Mikor Facebookon hirdetsz több száz, több ezer másik hirdetővel versenyzel a felhasználók figyelméért. Ez a figyelem limitált, így keményen meg kell dolgoznod azért, hogy a te üzeneted ragadja meg a felhasználó figyelmét. És ebben nagy szerepe van hirdetéseid szöveges tartalmának.
Ez a bejegyzés arról szól, hogy milyen hosszúságúnak kell lennie a Facebook hirdetéseid szöveges tartalmának, hogy megragadd a felhasználók figyelmét és a lehető legnagyobb mértékben tudd növelni elköteleződésüket.
Jelentősen megnehezíti a helyzetet, hogy folyamatosan csökken Facebookon az organikus elérés aránya. A SocialFlow megfigyelései szerint 2016-ban 52%-kal csökkent a Facebook oldalak organikus elérése. Ilyen körülmények között a Facebook hirdetések jelentik a megoldást üzeneted biztos eljuttatásához a célcsoportod számára.
A Facebook posztok ideális hossza
Az egyik legfontosabb, hogy a bejegyzésed szövege rövid és tömör legyen. A hosszabb szövegeket ‘eltöri’ a Facebook és le kell nyitni a felhasználóknak, hogy tovább tudják olvasni. Ez jelentősen növeli a lemorzsolódás arányát.
Jeff Bullas, a digitális marketing meghatározó alakja által végzett kutatás alapján a 80 karakternél kevesebb szöveget tartalmazó Facebook posztok 66%-kal nagyobb elköteleződést váltottak ki a felhasználók részéről.
Jeff Bullas kutatása alapján a 80 karakter alatti FB posztok teljesítménye
Ez nem azt jelenti, hogy hosszabb szöveggel, több karakterrel nem lehet jó eredményeket elérni. Csak a karakter limitet figyelembe venni egy FB poszt írásakor nem a megfelelő stratégia. A tartalomnak, üzenetnek értékesnek, jól felépítettnek kell lenni. Hiába a 80 karakter alatti szöveg, ha hiányzik belőle a ‘kakaó’.
Nézzük, mi a helyzet a hirdetésekkel kapcsolatban. Egy nagyon friss kutatás eredményei olvashatóak a következőkben, melyeket az Adespresso publikált 3 nappal ezelőtt.
A szerencseszám Facebook hirdetési főcím (címsor) esetében: 5
Az Adspresso több mint 37.000 Facebook hirdetést vizsgált meg, hogy megfejtse a megfelelő hosszúságú FB címsorok titkát. Mivel a Facebook hirdetések célja az emberek cselekvésre ösztönzése, nem túl meglepő, hogy végül a rövidebb címsorok lettek népszerűek. Ráadásul, ha a címsor túl hosszú, a Facebook levágja egy részét (főként mobilon).
Úgy találták, hogy a 4-5 szóból álló címsorokat előnyben részesítik a céges hirdetők.
Az ideális hosszúságú szövegtörzs FB hirdetések esetén
Továbbra is az Adespresso 2017 májusban publikált eredményeinél maradva, a hirdetések szövegének átlagos hosszára is vessünk egy pillantást. Az adatok szerint a legtöbb céges hirdető 14 vagy ennél kevesebb szót használ a hirdetés szövegtörzsében.
Itt is érdemes szem előtt tartani, amit a bejegyzés elején már írtam. A tömör, rövid megfogalmazásra kell törekedni. Ennek a szöveges tartalomnak nem az a célja, hogy eladj, hanem az, hogy felkeltsd a felhasználó érdeklődését.
Ha érdekesnek találja a hirdetésed szövegét, akkor majd kattintani fog és a weboldaladon találja magát. A weboldalon kell eladnod a terméked,
szolgáltatásod, nem a Facebook hirdetésben.
Az ideális hosszúságú hírfolyam-hivatkozás leírása FB hirdetés esetén
Ez a leírás a címsor alatt található, az a szerepe, hogy több tartalmat vagy kontextust adjon a címsorhoz. Alapértelmezetten a Facebook metaadatokat húz be a hirdetés mögött lévő hivatkozásból, viszont ez sok esetben nem szerencsés, mindenképp írj saját leírást.
Az Adspresso úgy találta, hogy az ideális hivatkozás leírás Facebook hirdetések esetében 18 szó. Ez kicsivel hosszabb, mint a hirdetés szövegtörzse, ami nem meglepő, hiszen itt a főcímet kell magyaráznia a leírásnak. Ebben a leírásban is helyezhetsz el felhívást (CTA=call to action),
hogy hajtsák végre a kívánt akciót (kattintás, feliratkozás, stb.).
Összegzés
Fontos, hogy tisztában legyél a hirdetési szövegek ‘működésével’, az ideális karakterszámokkal, a megfelelő számú szavak használatával Facebook kampányaid során. Viszont ezek nincsenek kőbe vésve, használhatsz kicsivel több szöveget a hirdetés szövegtörzsében, rövidebb címsort, stb. Az a fontos, hogy tartsd szem előtt, hogy a felhasználók figyelme korlátozott, és elsőként a figyelmüket kell elnyerned, az eladás,
stb. csak ez után következik.
Jó példa erre egy éppen futó hirdetésünk, ahol nem tudtuk az ideálisnak vélt karakter limitet, szavak számát tartani, viszont a hirdetés szövege mégis lényegre törő és figyelemfelkeltő.
Facebook Mentor Csomag hirdetés
Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)