A világ legjobb marketingstratégiája: törődés

Nem érhet véget ott a sales folyamatod, hogy elégedetten hátradőlsz, mert végrehajtották az általad kívánt konverziót (konverzió = vásárlás, megrendelés, hírlevél feliratkozás, árajánlat kérés, stb.) a felhasználók. Egy körültekintő marketinges, vállalkozó törődik a vásárló, megrendelő, konverziót végrehajtó felhasználóval a konverzió után is.

Ahhoz, hogy ezt meg tudd tenni, listát kell készítened a vásárlóidból is. Nagyon értékes ez a lista több szempontból is. És ami igazán fontos, nem csak a te szempontodból fontos, hanem a konverziót végrehajtó felhasználó érdekeit is szolgálja. És ettől leszel törődő, eredményes vállalkozó, marketinges, mert a vásárlóid érdekeit is szem előtt tartod.

Ebben a bejegyzésben 5 nyomós érvet találsz, hogy miért hozz létre listát vásárlóidból, megrendelőidből Facebookon és AdWordsben.

Hasonmás célközönség létrehozása vásárlókból

Szóval van egy listád azokról a felhasználókról, akik vásároltak tőled,
igénybe vették szolgáltatásaid, feliratkoztak hírleveledre, stb. Mi lenne, ha lenne egy listád azokról a felhasználókról, akik a leginkább hasonlítanak a vásárlóidhoz demográfiai adataik, érdeklődési körük, felhasználói viselkedésük szerint?

Elmondom mi lenne. Révbe érne a hajód, megérne a gyümölcs, kipörögne a cseresznye. Na jó, ennyire könnyen nem jönnek az eredmények, viszont értékes célközönséget tudsz elérni így Facebookon és AdWordsben is, akiket meg tudsz célozni üzeneteiddel. A létrehozott hasonmás célközönségben nem fognak szerepelni az ‘anya lista’ felhasználói.

Cross-selling ajánlatok

Ha vásároltak tőled, megrendelték a szolgáltatásod, stb. az egy erős elköteleződés. Bizalmat szavazott neked a felhasználó, amit meg kell becsülnöd. Ha létrehozol a konverziót végrehajtó felhasználókból egy listát és tudod, hogy mit vásároltak, akkor keresztértékesítést hajthatsz végre.

Cross-selling: Keresztértékesítés. Az értékesítés után felajánlasz az ügyfelednek olyan kiegészítő termékeket, amelyekre szintén szüksége lehet. Például laptopot vásároltak tőled, akkor hirdethetsz a vásárlónak a laptophoz tartozó egeret, laptop táskát, stb. Ne keverd össze, ez nem arról szól, hogy valamit le akarsz nyomni a vásárlód torkán. Feltételezem, hogy értéket szolgáltatsz, mely hasznos a vásárlód számára és megoldja a problémáit.

Ösztönözd újravásárlásra vásárlóidat

Ha olyan terméket, szolgáltatást árulsz, melyet bizonyos időközönként újra meg kell vásárolnia, meg kell rendelnie a felhasználónak, akkor fontos,
hogy elérd ebben az időszakban azokat, akiknek már értékesítetted egyszer (vagy többször) a cuccod.

Tegyük fel, hogy szappanokat árulsz, melyek átlagosan 30 nap alatt elfogynak. Ilyenkor a vásárlód újra szeretne szappant vásárolni, tehát neked a látóterébe kell kerülni ebben az időszakban.

Ezt úgy tudod kivitelezni, hogy létrehozol egy listát azokból a vásárlókból, akik az elmúlt 30 napban vásároltak nálad. Utána létrehozod ugyanezt a listát azzal a különbséggel, hogy olyan felhasználókat gyűjtesz erre a listára, akik 60 napon belül vásároltak nálad.

A célzásnál megcélzod a 60 napos listát és kizárod belőle a 30 napos listát. Így azokat éred el a hirdetéseddel, akik 30-60 napja vásároltak tőled és nagy valószínűséggel már elfogyott a szappanuk.

Ne zavard a vásárlóidat feleslegesen

Zárd ki a kampányodból azokat, akik már vásároltak tőled. Nincs annál idegesítőbb, mint amikor olyan hirdetésekkel bombáznak, melyek már nem relevánsak, hiszen megvásároltad a hirdetett terméket. Ezzel rossz érzéseket fogsz kelteni a vásárlódban, pedig ő megbízott benned és megvásárolta a terméked, szolgáltatásod.

Ne égesd el a büdzsédet

Ez a pont szorosan kapcsolódik az előzőhöz, csak most a hirdetői szempontból közelítem meg. Ha olyanoknak hirdetsz, akik már megvették a terméked, akkor olyan, mintha az ablakon szórnád ki a pénzt. Hosszú távon, több ilyen kampány esetén jelentős mennyiségű pénzt tudsz így elégetni.

Összegzés

Ne elégedj meg annyival, hogy lezárult a konverziós folyamatot, a felhasználó vásárolt, rendelt tőled. Gyűjtsd a vásárlóidat is listába és küldj nekik speciális, személyre szabott üzeneteket Facebookon és AdWordsben, vagy zárd ki őket bizonyos kampányokból, hogy ne zavard őket.

Láthatod, hogy ez merőben más hozzáállás, mint a megszokott. Ezekben az esetekben előre tervezel és akkor is törődsz a vásárlóval, ha már végrehajtotta a kívánt konverziót. Ez a törődő magatartás megtérül, mert kialakul egy win-win szituáció, ami a hirdetőnek és a vásárlónak is kedvező.


Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

5 életbevágó kérdés (és válasz), ha új honlapot akarsz a cégednek

5 életbevágó kérdés (és válasz), ha új honlapot akarsz a cégednek

Az egyik legmacerásabb kérdéskör az online marketingben a honlap téma maga. Érteni kell hozzá, sokba kerül, nehéz jó partnereket találni - de sokszor még jól kérdezni sem könnyű, ha az ember nem eg...

Elolvasom
Mennyibe kerül valójában az ingyenes keresőoptimalizálás (SEO)?

Mennyibe kerül valójában az ingyenes keresőoptimalizálás (SEO)?

Szakmai berkekben a legtöbbször felmerülő vitatéma, hogy melyik a hatékonyabb, jobban megtérülő megoldás, az AdWords vagy a keresőoptimalizálás (SEO). Amennyiben vállalkozásodat, cégedet szeretnéd jól pozicionálni a Google találati listáján, mindenképp találkozni fogsz ezzel a kérdéssel. A keresőoptimalizálás oldalán a legtöbbször felhozott érv az “ingyenesség”, szemben az AdWords hirdetési rendszerével. Ebben...

Elolvasom
Konferencia beszámoló – Global Mastermind 2015

Konferencia beszámoló – Global Mastermind 2015

A lényeg: 5 nagyon ütős gondolatot hoztam neked külföldről, szerintem tényleg érdemes elolvasnod ezt a rövid beszámolót! (Szerk: végül írtam egy bónusz sztorit is, amit összekapcsoltam egy tippelős játékkal, ha van kedved csatlakozz a játékhoz!) Szeptember elején Tóth Balázs kollégámmal Londonban jártunk, a 3 napos Global Mastermind konferencián. A fellépők...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob