Ahhoz, hogy ezt meg tudd tenni, listát kell készítened a vásárlóidból is. Nagyon értékes ez a lista több szempontból is. És ami igazán fontos, nem csak a te szempontodból fontos, hanem a konverziót végrehajtó felhasználó érdekeit is szolgálja. És ettől leszel törődő, eredményes vállalkozó, marketinges, mert a vásárlóid érdekeit is szem előtt tartod.
Ebben a bejegyzésben 5 nyomós érvet találsz, hogy miért hozz létre listát vásárlóidból, megrendelőidből Facebookon és AdWordsben.
Hasonmás célközönség létrehozása vásárlókból
Szóval van egy listád azokról a felhasználókról, akik vásároltak tőled,
igénybe vették szolgáltatásaid, feliratkoztak hírleveledre, stb. Mi lenne, ha lenne egy listád azokról a felhasználókról, akik a leginkább hasonlítanak a vásárlóidhoz demográfiai adataik, érdeklődési körük, felhasználói viselkedésük szerint?
Elmondom mi lenne. Révbe érne a hajód, megérne a gyümölcs, kipörögne a cseresznye. Na jó, ennyire könnyen nem jönnek az eredmények, viszont értékes célközönséget tudsz elérni így Facebookon és AdWordsben is, akiket meg tudsz célozni üzeneteiddel. A létrehozott hasonmás célközönségben nem fognak szerepelni az ‘anya lista’ felhasználói.
Cross-selling ajánlatok
Ha vásároltak tőled, megrendelték a szolgáltatásod, stb. az egy erős elköteleződés. Bizalmat szavazott neked a felhasználó, amit meg kell becsülnöd. Ha létrehozol a konverziót végrehajtó felhasználókból egy listát és tudod, hogy mit vásároltak, akkor keresztértékesítést hajthatsz végre.
Cross-selling: Keresztértékesítés. Az értékesítés után felajánlasz az ügyfelednek olyan kiegészítő termékeket, amelyekre szintén szüksége lehet. Például laptopot vásároltak tőled, akkor hirdethetsz a vásárlónak a laptophoz tartozó egeret, laptop táskát, stb. Ne keverd össze, ez nem arról szól, hogy valamit le akarsz nyomni a vásárlód torkán. Feltételezem, hogy értéket szolgáltatsz, mely hasznos a vásárlód számára és megoldja a problémáit.
Ösztönözd újravásárlásra vásárlóidat
Ha olyan terméket, szolgáltatást árulsz, melyet bizonyos időközönként újra meg kell vásárolnia, meg kell rendelnie a felhasználónak, akkor fontos,
hogy elérd ebben az időszakban azokat, akiknek már értékesítetted egyszer (vagy többször) a cuccod.
Tegyük fel, hogy szappanokat árulsz, melyek átlagosan 30 nap alatt elfogynak. Ilyenkor a vásárlód újra szeretne szappant vásárolni, tehát neked a látóterébe kell kerülni ebben az időszakban.
Ezt úgy tudod kivitelezni, hogy létrehozol egy listát azokból a vásárlókból, akik az elmúlt 30 napban vásároltak nálad. Utána létrehozod ugyanezt a listát azzal a különbséggel, hogy olyan felhasználókat gyűjtesz erre a listára, akik 60 napon belül vásároltak nálad.
A célzásnál megcélzod a 60 napos listát és kizárod belőle a 30 napos listát. Így azokat éred el a hirdetéseddel, akik 30-60 napja vásároltak tőled és nagy valószínűséggel már elfogyott a szappanuk.
Ne zavard a vásárlóidat feleslegesen
Zárd ki a kampányodból azokat, akik már vásároltak tőled. Nincs annál idegesítőbb, mint amikor olyan hirdetésekkel bombáznak, melyek már nem relevánsak, hiszen megvásároltad a hirdetett terméket. Ezzel rossz érzéseket fogsz kelteni a vásárlódban, pedig ő megbízott benned és megvásárolta a terméked, szolgáltatásod.
Ne égesd el a büdzsédet
Ez a pont szorosan kapcsolódik az előzőhöz, csak most a hirdetői szempontból közelítem meg. Ha olyanoknak hirdetsz, akik már megvették a terméked, akkor olyan, mintha az ablakon szórnád ki a pénzt. Hosszú távon, több ilyen kampány esetén jelentős mennyiségű pénzt tudsz így elégetni.
Összegzés
Ne elégedj meg annyival, hogy lezárult a konverziós folyamatot, a felhasználó vásárolt, rendelt tőled. Gyűjtsd a vásárlóidat is listába és küldj nekik speciális, személyre szabott üzeneteket Facebookon és AdWordsben, vagy zárd ki őket bizonyos kampányokból, hogy ne zavard őket.
Láthatod, hogy ez merőben más hozzáállás, mint a megszokott. Ezekben az esetekben előre tervezel és akkor is törődsz a vásárlóval, ha már végrehajtotta a kívánt konverziót. Ez a törődő magatartás megtérül, mert kialakul egy win-win szituáció, ami a hirdetőnek és a vásárlónak is kedvező.
Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)