Konferencia beszámoló – Global Mastermind 2015

A lényeg: 5 nagyon ütős gondolatot hoztam neked külföldről, szerintem tényleg érdemes elolvasnod ezt a rövid beszámolót! (Szerk: végül írtam egy bónusz sztorit is, amit összekapcsoltam egy tippelős játékkal, ha van kedved csatlakozz a játékhoz!)

Szeptember elején Tóth Balázs kollégámmal Londonban jártunk, a 3 napos Global Mastermind konferencián. A fellépők között szerepelt Jay Abraham, a világ egyik legnagyobb marketing koponyája, számos könyv írója, ma már szinte kötelező tananyagnak számító marketing megállapítások kimondója. A másik “sztár” pedig Ryan Deiss volt szintén az Egyesült Államokból, aki Mr. Abrahammel szemben inkább a frissességet, a legújabb trendeket, a legmenőbb technikákat képviselte.

A harmadik fő előadó, az angol Dan Bradbury inkább általánosabb értelemben foglalkozik a cégek növekedési lehetőségeinek kérdéseivel. Mindegyik előadó a maga nemében nagyon kiváló szakember, igazi nagyágyúk, akiktől érdemes tanulni. (Itt jegyzem meg a tanulás kapcsán, hogy egy kezemen meg tudom számolni, hány magyar érdeklődővel találkoztam kint, és ebből egyik Balázs kollégám volt…)

Rengeteget tanultunk mindketten a 3 nap alatt, de most 5 nagyon erős gondolatot szeretnék veled megosztani!

#1 Mindössze két módon szerezhetsz látogatókat a honlapodra

Persze kicsit le van egyszerűsítve a dolog, de a lényeg TÉNYLEG ez. Szóval két látogatószerzési lehetőséged van:

  • megveszed a látogatottságod (AdWords, Facebook, stb.)
  • vagy megszerzed azt (keresőoptimalizálás, PR cikkek, stb.)

Ma a látogatottság egy mindenki által elérhető árucikké, alapanyaggá vált, mint például a rizs. Ha rizst akarok főzni, akkor alapvetően nem kezdek el rizst termeszteni, hanem bemegyek a boltba és megveszem. A látogatottsággal ugyanez a helyzet, csak itt nem a közértbe megyek be, hanem odamegyek a Google-hoz vagy a Facebookhoz, és megveszek annyi látogatót, amennyit csak akarok.

Az ingyenesnek tűnő (!!) látogatottság, amit például keresőoptimalizálással lehet megszerezni elég veszélyes dolog. Ha az üzleted arra épül, hogy a látogatóid jelentős része nem fizetett forrásokból jön, akkor nagyon nagy kockázatot vállalsz azzal, hogy igazából nem tudhatod, hogy mikor fognak ezek a források akár egyik pillanatról a másikra kiapadni.

A fizetett látogatottság azért lényegesen előnyösebb, mert tulajdonképpen teljes kontrollod lehet a folyamataidon. Ha olyan az üzleti rendszered, hogy megengedheted magadnak, hogy minden látogatóért fizess, akkor szinte semmi ilyen jellegű kockázatod nincs, hiszen ha bedől a Google vagy a Facebook, ahonnan most szerzel látogatókat, akkor lesz helyettük más.

Valójában a konferencián kimondták azt, amivel persze lehet vitatkozni, hogy nincs drágább az ingyenes(nek tűnő) látogatottságnál. Csak még lehet, hogy nem kellett megfizetned az árát. A keresőoptimalizálás és más hasonló megoldásokkal egyébként semmi probléma nincs, azzal viszont van, ha csak ilyen megoldásokon alapszik a látogatószerzésed.

#2 Nem elég a jó dolgot csinálni, jól is kell csinálni

Mennyire nem elég ma már a jó dolgot csinálni! Sokan tapasztalhatják, hogy az AdWords vagy a Facebook hirdetés akármennyire is jó dolog, ha nem jól csinálják, akkor fabatkát sem ér. Lehet, hogy pár éve elég volt “akárhogyan” hirdetni, mert szinte bárhogyan megérte, ma már azért itthon is erősödik annyira a verseny, ahogy egyre kevésbé elég a megfelelő dolgot csinálni.

Ma már jól is kell csinálni, ha igazán eredményes akarsz lenni, ha fenn akarsz maradni a versenyben. Sokaknak ez a felismerés lehet, hogy nem jött még el, mert a saját piacukon egyelőre elég “valahogyan” csinálni, de mindenképp azt tanácsolom, hogy még a bajok előtt érdemes felébredni, mert egyszercsak késő lehet…

#3 Ugye nem a rossz vevők igényeire hajtasz?

A saját bőrünkön is tapasztaljuk, hogy mennyire könnyű lehet rossz irányba menni, amikor a szolgáltatásaink finomabb részleteit akarjuk jobbá tenni. Biztosan nálad is megfigyelhető az, hogy sok reklamáció, sok “jó ötlet, amit meg kellene csinálnod” olyan vevőktől jön, akik mondjuk úgy “nem az ideális vevőid”. Az örök reklamálók, az örök “miért nem így csináljátok, amikor én így szeretném” jellegű vevők.

A veszély az, hogy 100 jó vevőd tökéletesen elégedett azzal, amit csináltok, ráadásul ez nektek is így jó, de van 3, aki reklamál, panaszkodik, kérdőre von, és így esetleg azt gondolod, hogy igaza van, és elkezded úgy igazítani a tevékenységeteket, hogy ők elégedettek legyenek. Igen ám, csakhogy ezáltal lehet, hogy a 100 jó vevődnek okozol csalódást, ráadásul ti sem fogjátok szívesen így csinálni.

Röviden: lényegében arra hajtasz, hogy a rossz vevőid igényeit szolgáld ki, és így lehetséges, hogy egyre több rossz vevőd lesz, hiszen az ő kedvükben jársz… és még csak észre sem veszed, hiszen nyilvánvalóan jót akarsz. Ismerős a dolog?

#4 Nem számít mennyibe kerül a hirdetés, csak az eredménye számít

Nagyon régóta mondom mindenkinek, akivel csak “összefutok” (persze elsősorban a képzéseinken), hogy akármennyire is ellentmondásnak tűnik, egyáltalán nem számít, hogy mennyibe kerül például egy kattintás az AdWordsben vagy a Facebookon. Kizárólag az számít, hogy milyen eredményt tudunk elérni vele, és ennek a függvényében szabad eldönteni, hogy mi a drága és mi az olcsó.

Mondanád egy 200 ft-os kattintásra, hogy drága? Persze, így látatlanban könnyű ezt mondani. De ha azt mondom, hogy 10 ilyen kattintásból nettó 20.000 Ft profitot lehet csinálni, akkor is azt mondanád, hogy drága?

Könnyű belesétálni bizonyos csapdákba, főleg, hogy sokszor azok is fals érvekkel dobálóznak, akiktől azt várod, hogy ebben a témában az okosak legyenek. Tehát nagyon jól válogasd meg a döntéseidet, és hogy kikre hallgatsz olyan témában, amiben te nem feltétlen vagy teljesen képben!

#5 Egy kérdés az árak kapcsán, ami neked is sokat hozhat a konyhára

Sok mindent mondott Jay Abraham, de nekem az a rész tetszett a legjobban, amikor elárulta, hogy mi az a 4 kérdés, amit meg kell válaszolnod ahhoz, hogy megtaláld a megfelelő áraidat. Ezek közül is az a legjobb, hogy “mi az az ár, ami már olyan alacsony, hogy a vevőid azt gondolják miatta, hogy a minőség sem jó”. Azt is mondhatnám, hogy talán nem konkrétan a kérdés által elérhető “haszon”, amitől annyira tetszik ez, hanem az árról való gondolkodásmód.

Jöjjön egy bónusz sztori is: egy bútoráruház ügyféllel dolgoztak egy olyan projekten, aminek a keretében rá akartak jönni, hogy mi lehet az optimális feltett kérdés, az újonnan betérő érdeklődőknek. Azaz mit kérdezzen az eladó a bejárat közelében, amikor bejön egy új “vendég”. (Vedd észre: vannak, akik még az ilyen dolgokat is optimalizálják, mert sok pénz van az ilyen “apróságokban”…)

Számtalan verziót kipróbáltak, mérték az eredményeket (hogy mennyit vásárolnak azok az érdeklődők, akiknek bizonyos kérdéseket tettek fel), és egyértelműen kijött egy jó kérdés, ami elég masszív plusz bevételt hozott az üzletnek.

Van tipped, hogy mi lehet ez a kérdés? 1-2 nap múlva elárulom, de ha van kedved, akkor kommentben írd meg, hogy szerinted mi lehet az!

—–

Tetszett a beszámoló? Itt jelezheted egy megosztással! :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Facebook csoport vs Facebook oldal – melyik a jobb?

Facebook csoport vs Facebook oldal – melyik a jobb?

Múlt héten a Facebook oldalakról írtam egy bevezetőnek szánt blog bejegyzést, most pedig itt a folytatás! A sok-sok visszajelzés hatására (nem csak itt a blogon, e-mailben is elég sokan megkerestek) változtatok az eredeti terveimen, és a mai írást majdhogynem teljes egészében a Facebook oldal versus Facebook csoport témának szentelem. Teljesen...

Elolvasom
5 tipp a hatékonyabb Facebook lead generáláshoz

5 tipp a hatékonyabb Facebook lead generáláshoz

Te is tapasztalhattad, hogy egyre jobban drágulnak az árak mind a Facebook, mind a Google Ads felületén. Mi ilyenkor a teendő? A megoldás nem feltétlenül az, ha többet költesz, inkább igyekezz a le...

Elolvasom
Tarolj a Facebook slideshow hirdetésekkel

Tarolj a Facebook slideshow hirdetésekkel

Mindenki arról beszél, hogy mennyire fontos videós tartalmakat készíteni, ennek ellenére még mindig kevesen élnek az általuk nyújtott előnyökkel. Miért van ez?

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob